Spiritueel nihilisme

Heel goed artikel. ik heb Maarten dit voorjaar gehoord toen hij een lezing gaf voor GVL of GVA
INDIAANSE
WONDEN HELEN
De ‘Native Spirit’,
een ware trend
Wanneer je je verdiept in de
tradities van natuurvolken, ontdek
je dat hun begrip over materie
én spiritualiteit een omvangrijk
spectrum bevat. Dat materie uit
energie voortkomt en door de
‘droomwereld’ wordt aangestuurd,
weten zij. In hun gebruiken en
ceremonies eren zij de kracht die
alles doorweeft: ‘Great Mysterie’,
‘Creator’, ‘Wakan Tanka’ of ‘Gitsche
Manitou’.
INDIAANSE HOLOCAUST DE GEVOLGEN ONDER DE LOEP GENOMEN


http://www.maartenoversier.nl/downloads/frontier03042016.pdf
 
Soms moet je de bocht afsnijden om weer een gesjeesde blanke te ontmaskeren die meent een 'autoriteit' te zijn over indianen

Mike
 
Dit ben ik niet met je eens, hij brengt heel veel tijd bij ze door en doet dat al jaren.
 
Ik.zou wel eens willen weten hoe zij over hem denken. Misschien lachen ze hem achter zijn rug uit.

Mike
 
Ron Fonteine
Het mandela effect - de verwarring
Via een lezer kreeg ik dit bericht dat op een pagina van een vriendin was geplaatst en wel een verklaring kan zijn van veel verwarring nu in de wereld. Het zogenaamde Mandela effect.
In de afgelopen weken ben ik zelf erg van slag geweest door het 'Mandela-effect' dat mij ineens duidelijk werd (zie video over wereldkaart in de groep). Ik voelde aan dat het verhaal groter was dan simpelweg naar een andere tijdlijn of parallel universum schuiven. Waarom? Omdat de frequentie in deze tijdlijn niet perse beter voelt als ik intune op bv het wereldnieuws.
Gisterenavond reed een man recht voor mijn woning zijn auto de haven in nav een ruzie. De drenkeling was vervolgens weer aan wal kunnen komen voordat de hulpdiensten er waren en zat in verwarde toestand op het trapje voor mijn voordeur. Ik ben niet naar buiten gegaan maar heb de energie heel duidelijk gevoeld. En deze 'verwarde' staat binnen een mens wordt uitgelegd in deze video. Eerst volgt korte uitleg over wat het mandela-effect is, daarna een lezing over quantum-computing, maar daarna (ongeveer bij 40 min) volgt de belangrijkste informatie.
Daar waar we middels het ascensieproces bezig zijn om onze frequentie te verhogen en terug te gaan naar heel-wording, blijkt dat CERN op dit moment bezig is met het verhogen van de donkere deeltjes in de wereld, de anti-materie, die enorme chaos zal veroorzaken. Deze antimaterie, ofwel de schaduw, wordt in iedere persoon geactiveerd. In de video wordt dit uitgelegd via een link naar bijbelse context. Zelf wil ik heel duidelijk stellen dat het hier de lager astrale dimensie betreft. Dat is de 4e dimensie, waar ook tijd door elkaar kan lopen. Vandaar dat het mandela-effect ook zorgt voor veranderingen in de geschiedenis. Op het moment dat je naar de 5e dimensie shift, ben je voorbij dit niveau! Dat wil zeggen dat je impulsen, de chaos vanuit de schaduw in jeZelf, kunt containen/overstijgen! Omdat alles met elkaar verbonden is, kun jij daardoor een stabiele factor zijn voor de omgeving als de portals naar de lagere astrale dimensie verder geopend worden door CERN. Deze informatie zou je angst kunnen inboezemen. Ik deel het echter om jou een voorsprong te geven, before the shit hits the fan ...
Nogmaals: wat kun jij doen om jouw eigen schaduw te integreren, wat kun jij doen om jouw frequentie te verhogen, en hoe kun jij een 'Lighthouse' zijn voor je omgeving? Kun jij die hogere frequenties vasthouden of verdwaal je in lager astraal 4D? Ik weet dat het een ingewikkeld verhaal lijkt, maar zolang we nog steeds op het niveau van de dualiteit leven, klopt dit verhaal van materie en anti-materie, licht en donker. Het is de structuur van deze dimensie. En in deze dimensie is nu een strijd gaande om te voorkomen dat je door kunt stromen naar de 5e. En die strijd tussen donker en licht is in veel religies, culturen en voorspellingen doorgegeven. We zitten er nu midden in. En dit is de uitleg op quantum niveau van hoe het werkt.
&feature=youtu.be

 
Eigenlijk kun je zeggen, dat aardse spiritualiteit gericht is op 'het leven' en de andere spiritualiteit(en) (van o.a.de religies en de new Age) gericht is op 'het leven na de dood'.
Nou, geef mij maar het leven..

Dorothé
 
Eigenlijk kun je zeggen, dat aardse spiritualiteit gericht is op ‘het leven’ en de andere spiritualiteit(en) (van o.a.de religies en de new Age) gericht is op ‘het leven na de dood’.
Nou, geef mij maar het leven..

Dorothé

Zou er dan ook leven zijn voor dieren na de dood? Sommige beweren dat dieren geen ziel hebben. Ik moet strakjes afscheid nemen van mijn kat en de klok tikt. Gaat me aan het hart maar ik haal troost uit die stomme regenboogbrug.

 
Hoi Johanna,

Heel veel sterkte. Ja, dat is heel erg, ik kan mee voelen.
Die tekst is inderdaad heel mooi en troostend.
Weet je, ik denk zo, dat we allemaal weer in de aardse energie opgaan, onze trilling eindigt niet. Ik denk dat dit ook zo is voor dieren, die hebben ja ook een trilling.
Voor mij staat dit vast en wordt dit opgenomen met de energie van de aarde.

In ieder geval nogmaals heel veel sterkte.
Dorothé
 
Zou er dan ook leven zijn voor dieren na de dood? Sommige beweren dat dieren geen ziel hebben. Ik moet strakjes afscheid nemen van mijn kat en de klok tikt. Gaat me aan het hart maar ik haal troost uit die stomme regenboogbrug.

Als je er net als veel primitieve volkeren ervan uit gaat dat alles en iedereen bezield is, dan leeft de ziel van je kat nog ergens voort of gaat terug naar de bron. Ook een mooie gedachte toch?

Joost
 
Dieren zijn bezield en als het jouw tijd is zie je je kat gewoon weer terug. Sterkte!

Mike

Thanks allemaal voor de fijne woorden. Ik heb stukjes gelezen over afterlife van (huis)dieren en dat ze nog om je heen zijn en dat je zelfs met ze kunt communiceren als je wilt maar zover wil ik niet gaan. Op dit moment had ik net ook het idee dat Jake er nog even was, ik meende dat ik hem net nog zat zitten daar en daar in het hoekje van de tuin maar toen ik de tweede keer nogmaals keek was dat natuurlijk niet zo en kreeg een brok in mijn keel. Ik denk dat het met mijn gemis heeft te maken, dat ik die lege plek een plaatsje moet geven. Het is niet de eerste keer dat ik afscheid moet nemen. Mijn andere kat die er nu ook niet meer is was one of a kind. Hij was niet bang voor de stofzuiger of de föhn, kon hem zelfs ermee zuigen of föhnen, hij gaf er niks om en vertrouwde mij totaal. Hij dronk ook het liefste water uit een groot glas, dat stond altijd op een tafeltje in de woonkamer. Ik heb nog andere katten die inmiddels ook niet meer bang zijn voor de stofzuiger en allemaal nog drinken uit dat glas dat er nog altijd staat, overgenomen en gezien van hem. Ik heb het wel eens weggehaald maar dan begint het klagende miauwen en me aankijken. Pas als ik dat glas met water weer terugzet is het goed. Dat soort dingetjes overtuigen mij dat zo'n beestje toch nog voortleeft ook al is hij er niet meer.

Ik hoop met heel mijn hart dat ik ze allemaal eens terugzie.
 
Hoi Johanna,

ik wens je nu heel veel sterkte met het verlies van je kat.

Toen mijn geliefede kater 5 dagen na een operatie aan een bloedvergiftiging stief (slechts 8 jaar oud), was het alsof mijn wereld wegviel. Ik heb geen kinderen, dus mijn 2 katten nemen daar een beetje een plaats voor in. Ik had met die kater een heel speciale band. Mijn vriend wilde echter een nieuw katertje omdat onze poes nu alleen was. We hebben op internet alle dierenasiels bekeken en uiteindelijk een katertje in een dierenasiel in Antwerpen gevonden die exact als onze kater uitzag en zelfs bepaalde uiterlijke kenmerken hetzelfde had. Goed, we hebben hem gehaald. Ik vond hem natuurlijk lief, maar ik was nog zeer verdrietig.
Op een nacht vroeg in de morgen droomde ik een speciale droom. Mijn beide katers, de overleden kater en het nieuwe katertje, zaten bij mij op het bed terwijl ik in bed lag. De overleden kater speelde met hem en nam hem als een moeder in de bek en gaf hem liefdevol aan mij. Toen ik wakker werd, was het net alsof het echt gebeurd was. Ik moest huilen en voor mij was het alsof mijn overleden kater me wilde zeggen, het is goed, neem hem maar, ik heb hem goedgekeurd.
Het heeft nog lang geduurd voordat ik het verdriet een plaatsje kon geven, maar ondertussen heb ik net zo een speciale band met mijn 'nieuwe' kater. We praten tegen elkaar en er is echt een heel speciale band.
Ja, de natuurvolkeren geloofden in dromen. Ik weet het niet, maar het was een speciale droom die mij in ieder geval heeft geholpen bij de verwerking van het verlies.
Sorry dat ik dit verhaal vertel. Jij zit met jouw leed en ik kom met mijn verhaal aan.
Ik vertel dit echter, omdat deze speciale droom mij een overtuiging gegeven heeft, alsof mij kater mij toch nog iets wilde meegeven. Daarom geloof ik aan de kracht van de energie, die doorgaat na de dood.
Nogmaals veel kracht met de verwerking.
Dorothé
 
Thanks Dorothé, voor sommige mensen is het niet voor te stellen dat je in rouw kunt zijn want het is maar een beestje. Net voor het wakker worden ook iets merkwaardigs gedroomd. Ik kwam bij mijn ouderlijke huis aan waar ik als kind opgegroeid ben. Ik zag dat oom x aan tafel zat en mijn moeder was in de tuin toen ik door de poort binnenkwam en ze vroeg aan me waarom ik Jake niet bij me had. Ik kan het niet zo goed plaatsen als dromen een betekenis zouden hebben. Oom x en mijn moeder zijn er niet meer. Ik wijt het altijd maar aan mijn verdriet en dat mijn hersenen terwijl ik in rust ben er nog mee bezig zijn.

Wat me nog wel eens door mijn hoofd speelt is wat mijn moeder me vertelde poosje voordat ze ziek werd. Haar zus was toen net overleden aan kanker en ze heeft me eens verteld dat ze in een droom in het ziekenhuis lag. Ze zag een grote man in zwarte kleren met een grote zwarte hoed op door de gangen komen naar haar kamer en voor haar bed bleef staan. Paar weken later vertelde ze me nog zoiets dat ze die grote man opnieuw had gezien maar nu voor haar bed thuis, ze was bang en is onder de dekens gedoken. Ik vertelde haar dat dit kwam door het verlies van haar zus. Heb er toen niet zoveel aandacht aan besteed. Kort erna werd ze zelf ziek en is na een ziekbed van een kleine 3 maanden overleden zeker sindsdien denk ik nog wel eens aan wat ze me toen vertelde. Mijn moeder is net als haar zus overleden in het ziekenhuis. Zou het dan toch? Ergens geloof ik daar in maar dan begint mijn nuchtere verstand zijn werk weer te doen.
 
Nou Johanna,
Dan vertel ik nog iets speciaals.
Mijn oma had (was in 1992) kanker. Ik was teenager en had een vakantie naar Rome geboekt. Ik ging er alleen naar toe.
Op een nacht (daar in Rome) onweerde het heel erg. Maar ik was ingeslapen. opeens werd ik om ongeveer 4:00 uur 's nacht wakker van een vreemd geluid, een soort mummelen, brommelen. Ik kreeg angst en keek op. Toen opeens zag ik een lichtbal vliegen en die vloog uit het raam. Ik heb het raam dichtgedaan. De volgende morgen keek ik op de wekker (in de stroom) en die was op die tijd stil blijven staan. Raar, want hij stak in de stroom.
Ik hoorde bij thuiskomst in Nederland, dat mijn oma was overleden. Mijn ouders hadden mij gedurende de vakantie in Rome niets gezegd, omdat ze bang waren dat ik helemaal hysterisch terug zou komen en omdat ik alleen was, wilden ze het me liever vertellen waar ze bij waren.
Het bijzondere aan het verhaal is echter, dat mijn oma op dat tijdstip 4:00 uur gestorven is... Was het een vuurbal vanwege de onweer of was het mijn oma die afscheid nam...

Dorothé
 
Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Mijn moeder was absoluut niet christelijk. Mijn vader daarentegen wel en ze mopperde ook altijd op die christelijke onzin. Mijn pa ging naar de nachtmis met kerst en zij bleef thuis. Ik heb dat lange tijd van haar overgenomen maar nu ik me met het satanisme bezig hou, overtuigd ben dat het de real deal is en het zijn vruchten duidelijke afwerpt bevind ik me in de zone als satanisme echt is en staat voor macht, geld, wellust de evil side dus, dan moet daar toch iets tegenover staan? Het goede, is dat dan God, zijn de christenen dan toch zo gek niet en moet ik zelf er maar niet ene worden of ben ik het al? Ik heb wel een gruwelijke afkeer aan al die clubjes binnen religie zo ook binnen het christendom. Denk dat het daar fout gaat zie de katholieke kerk met de enge paus aka mr nwo.

Zag mijn moeder die grote man in het zwart omdat ze duidelijk niet gelovig was en is ze misschien nu ergens waar het toch niet zo vredig is als een soort straf? Vragen des levens allemaal zeker als je wat ouder wordt ;)
 
Ik geloof dus niet in een buitenstaande GOD en al zeker niet in een straffende.
GOD zit in ons allemaal, we zijn ontstaan uit de GODSvonk, en leven is ontstaan uit liefde, het is bijzonder hoe alles functioneert, dus er kan nooit een kwade schepper zijn die ons bestraft.
Ik geloof inderdaad niet in religie en die zaken, maar de gedachte van de GODSvonk vind ik heel fijn. Hier kan ik geloof aan hechten.
De GODSvonk is de levensvonk die ontstaat op het moment dat een organisme gaat leven. Het is een wonder van de natuur en daarom heb ik voor alle levende wezens groot respect. De natuur is mooi.
Dorothé
 
Naja er zijn toch een aantal mensen die niet zo goed bezig zijn zeker in de tijden waar we nu in leven. Hoe hoger je komt des te vuiler ze worden. Ik heb geen respect voor deze satanistische psychopaten en dat zijn dan ook GODSvonk als je het zo bekijkt. Dan hoop ik terdege dat er een afterlife is en dat ze daar zwaar hun portie gaan krijgen want tot nu toe komen ze daar allemaal goed mee weg.

Ik ben ook een natuurmens, respect voor alles wat leeft. Paar jaar geleden in Afrika geweest oa op safari. Prachtig mooi en wil het graag nogmaals doen in mijn leven maar ook daar kom je evilness tegen mbt het stropen.

Ik ben zo'n gek die de slakken voorzichtig bij mijn bloemetjes weghaalt en ze in de tuin van de buren terugzet (die hebben een wildgroeituin). Als de katten eens een vogel vangen (komt gelukkig niet zo vaak meer voor) dan red ik het beestje als het me lukt en breng het naar mijn dierenarts of bel de dierenambulance.

Alleen met muggen heb ik niet zo'n compassie maar zelfs die hebben hun functie in het dierenrijk. In de avond zie ik heel veel vleermuisjes op jacht naar mugjes e.d. Elke avond geniet ik daar weer even van.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.239
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan