Spiritueel nihilisme

Johanna, het omslagpunt (critical mass) voor ideeën om opgepikt te worden door de meerderheid van de bevolking ligt al bij 10%. Oftewel als 10% van de bevolking doorheeft wat er aan de hand is, kan die bewustwording zich snel verspreiden. En dat zou dan een enorme revolutie betekenen.

“When the number of committed opinion holders is below 10 percent, there is no visible progress in the spread of ideas,” said Rensselaer’s Boleslaw Szymanski. “Once that number grows above 10 percent, the idea spreads like flame.”

http://www.scienceagogo.com/news/20110627031219data_trunc_sys.shtml

10% van de bevolking is nog steeds veel in absolute zin (ruim 700 miljoen mensen), maar het is de elite andersom ook gelukt om het volk mee te krijgen en wij zijn met meer :-)

Daarom zijn die klokkenluiders ook zo belangrijk (o.a. WikiLeaks) en al die andere mensen die de waarheid boven tafel willen krijgen.

Mark
 
Ik heb me daar een tijdje heel intensief mee bezig gehouden, allerlei video's bekeken en ook nog een dik boek van D. Icke gekocht. Op een gegeven moment voelde ik dat ik ontevreden met het leven en wat er allemaal speelt. Ik voelde me cynisch worden.

Toen ben ik me weer meer met gezondheid gaan bezighouden en thema's zoals spiritualiteit.
Dat doet met goed. Natuurlijk houd ik ogen en oren open en volg de zaken ook omtrent satanisme etc., maar niet meer zoals voorheen.

Dorothé
 
Mike,
Je schreef eens dat men nooit verhalen van westerse blanke sjamanen moet geloven.

Hoe sta je ten opzichte van Angaangaq? Een echte sjamaan uit Groenland.
http://icewisdom.com/de/2012/09/08/schamanische-weisheit/
Of is dat ook niet aan te bevelen?

Dorothé
 
Mijn vraag van hierboven komt vanwege het volgende.
Ik was gisteren in Aken en dan ga ik altijd in de Mayersche Buchhandlung. Nu had ik daar al een hele tijd rondgelopen en ook al verschillende boeken over sjamanisme bekeken. Ze bevielen allemaal niet. Toen ben ik ergens wat gaan drinken. Een boek liet me echter toch niet los. Ik dacht, goed, dan koop ik het maar en als het niets is, dan weet ik dat tenminste.
Nu heb ik het volgende boekje gekocht:
Der Alltagschamane:
http://icewisdom.com/de/2015/12/15/3605/
Ik ben daar natuurlijk gelijk in gaan lezen.
Nu moet ik zeggen dat ik al heel veel spirituele boeken gelezen heb. Ook veel van Anselm Grün, een Duitse Benedictijner pater; Margot Käßmann, landesbisschöfin; De dalai lama,Tibetaans boeddhisme,Willigis Jäger, een Duitse benedictijner monnik en nog Nederlandse monniken waarvan ik de naam niet meer weet; etc.
Jammer genoeg waren die boeken wel zéér interessant, maar ik vond niet echt wat ik zocht. Nu weet ik het. Ik zocht eigenlijk aardse spiritualiteit. Toen wist ik nog niet van dat begrip af, maar ik voelde wel dat ik meer in het leven op aarde geïnteresseerd was dan het leven na de dood.
Nu heb ik dus dat boekje van Angaangaq, een Groenlandse sjamaan.
Ik lees er al veel dingen die me bevallen, maar als ik op blz.6 het volgende lees, ben ik overtuigd:
...Es geht in ihnen (daarmee bedoelt hij de lessen van de sjamanen) nicht um Erleuchtung oder Erlösung. Es geht darum, wie du deinen Alltag zu einer Zeremonie machen kannst - wie du das Potenzial deines Lebens entfalten kannst und jeden Tag in Schönheit blühst...
Ik denk dat hiermee wel de aardse spiritualiteit bedoeld is.
Dat is het verschil tussen religiën, boeddhisme en de lessen van de natuurvolkeren.
Mij lijkt het een heel fijn boekje.

Ik weet niet of iemand al van deze man gehoord heeft.
Dorothé

 
Ik in ieder geval niet en ik heb nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen. Ik kan me echter wel indenken dat er nog authentieke sjamanen bestaan in de oude culturen van Groenland, Scandinavie en Rusland, al die koude landen. Ik zie daar een hoop wijsheid.

Mike
 
Ik vraag mij af hoe het zit met channelings, is dat artificial of zijn er ook zuivere kanalen?

Of uberhaupt onzin?
 
Ik vind het lastig, je weet nooit wat zuivere koffie is en wat niet, geldt voor het hele leven en dat vind ik lastig te 'handelen'.
 
De truc is om niet als een mak schaap voor de eerste de beste zwever te vallen. Zie ook jouw onverklaarbare fascinatie voor Martijn van Staveren. Beide benen op de grond houden, dat wisten ze al ten tijde van de bijbel, waarin wordt gewaarschuwd voor valse profeten.

Mike
 
Fascinatie ook meteen haha, nou nou ;).

Ja bij jezelf blijven is een belangrijk punt en sceptisch blijven ook.
 
Dit item had eigenlijk meer in het draadje LBGTQ en feminisme gepast, maar ik zet het hier, omdat het een leer van ANGAANGAQ is, de Groenlandse sjamaan, war ik het al over had.

Weisst du, warum der Schöpfer Mann und frau geschaffen hat? Damit ihr euch an aneinaner erfreut. damit ihr gemeinsam das leben feiert. Und weisst du, was ihr dafür braucht? Ein gutes, starkes Gleichgewicht.
Komm, höre die lehre des Vogels: Der Vogel hat zwei Flügel, sonst gäbe es kein leben. Des lebens Flügel heissen Frau und Mann.

Es braucht beide, um zu fliegen. Es braucht beide, um zu leben.
Gäbe es nur einen Flügel - das Leben auf Erde würde enden. verstehst du, warum die Ehe eine Zeremonie ist?
Der Flug des Lebens wird nur dann gelingen, wenn ihr gemeinsam eure Flügel spannt: den Flügel Frau, den Flügel Mann - wenn ihr als Paar den Flug beginnt.

Es kommt nicht darauf an, die gleichen Rechte für sich in Anspruch zu nehmen -jedenfalls nicht für den Flug des Lebens. Es kommt darauf an, dass ihr einander das gleiche Gewicht gebt; die gleiche Achtung, den gleichen Respekt, die gleiche Liebe.

Dat is pas ware kost.
Mooi gezegd door een Groenlandse sjamaan.
Dorothé
 
Dat hoort eerder thuis in de quotes- en citatentopic. Ik verdedig het huwelijk als basis voor de gezinseenheid en daarmee de eenheid in de samenleving, maar ben zelf nooit in het huwelijksbootje gestapt. De reden is niet dat ik er niet in geloof, maar omdat er dan iets gebeurt in het hoofd van vrouwen waardoor de relatie verandert - en lang niet altijd in positieve zin.

We zijn als samenleving zozeer de weg kwijtgeraakt dat de redenen waarom we dingen doen of laten niet meer voldoende doordacht zijn en verworden tot oppervlakkige beslissingen. Hoe lang horen we al niet dat het huwelijk 'niet meer dan een papiertje' is? Uiteraard komt deze propaganda vanuit politiek links.

Dat is niet waar deze Groenlandse sjamaan het over heeft. Die heeft het over samen vliegen. Het doet me denken aan het liedje Wind Beneath My Wings van Bette Midler:



Als een huwelijk deze diepgang heeft en je elkaar steunt in voor- en tegenspoed, wat ook de gelofte is die je aflegt en wat de ring symboliseert, dan is er niets mis mee!

Mike

 
Ja, wat een prachtig lied. Het gaat me onder de huid, ik voel de tranen prikken in mijn ogen.
Natuurlijk ken ik dat lied, maar nu doet het me ineens wat.

Je kunt het inderdaad op man-vrouw projecteren, maar op het moment dat ik de tekst las en hoorde, projecteerde ik het op mijn vader. Hij leeft gelukkig nog, hoor.
Maar hij is er altijd voor mij, hij doet alles voor mij, ik ben als het ware zijn GOD, hij ondersteund mij met zijn 'wings'.
Heel mooi.

Dorothé
 
Ik mag me dan soms bijna vijandig uitlaten richting vrouwen, maar bedenk dat ik ben voor het ONDERSTEUNEN en AANVULLEN van elkaar. Mijn 'viahndigheid' richt zich tegen egoistisch, materialistisch en manipulatief gedrag dat de eenheid tussen mannen en vrouwen verstoort. Het is juist iets prachtig moois dat we met z'n allen de 'wind onder elkaars vleugels' kunnen zijn en ik vecht ervoor om dat weer terug te krijgen!

Mike
 
Heel mooi gezegd. Ik begrijp wat je bedoeld.

Weet je, je hebt wel eens aangegeven dat je me naïef vond overkomen.
Ja, ik heb eigenlijk me steeds beziggehouden met de weg naar geluk. Vandaar dat ik heel veel gelezen heb en opleidingen gevolgd heb. Maar....dit ging steeds over wat men kan doen om zo goed mogelijk het leven te kunnen meesteren. Heel mooi. Ik heb me echter (tot ik dit forum leerde kennen) nooit echt bezig gehouden met complottheorieën en Monsanto, Bilderberg, Satanisme etc. De boosaardige zaken achter de schermen. Ik was inderdaad zeer naïef en wist hier niets vanaf. Ik ben blij dat me daar de ogen geopend zijn geworden. Alleen door weten kan men het omkeren, kan men er iets tegen doen, kan men echt zo goed mogelijk met het leven omgaan.

Wat jij hier op dit forum doet is een heel zware opgave. Je probeert ons de ogen te openen. Heel vaak heeft men dat liever niet. Mensen willen met gesloten ogen door het leven gaan. Dat heb ik gemerkt met mijn R.E.T-coaching. Mensen willen dat niet.
Het is echter heel belangrijk, mensen de waarheid voor te houden, hoe onaangenaam hij ook is. De realiteit. Mike, je weet ontzettend veel, daar heb ik werkelijk een groot respect voor.
Je houdt ons de spiegel voor.
Vroeger werd de boodschapper van slecht nieuws omgebracht :-)
Ik ben het soms ook niet eens met je, maar klim niet gelijk verontwaardigd in de pen. Ik ga overleggen en nazoeken. Dan kom ik tot de conclusie dat het waar is, en die waarheid is niet leuk.
Soms vind ik de manier waarop je antwoord geeft ook niet echt fijn. Het mond vaak uit in ellenlange onaangename discussies. Waarom, omdat mensen niet luisteren wat er gezegd wordt, maar het persoonlijk nemen. Ik begrijp dat alles op afstand gezien moet worden. Wat je zegt gaat over een Agenda die de elite voert.
Fijn dat je ons hier steeds op wijst. Toch ga ik op het moment weer liever over op de positieve zaken, vandaar mijn fascinatie voor de spiritualiteit. Desondanks blijf ik toch graag bij op gebied van de negatieve agenda.
Bedankt,

Dorothé
 
Goh, nu had ik hier een heel verhaal neergezet, en het is weg.

Wat ik wilde zeggen is, dat ik weet wat voor een zware opgave je hier op het forum hebt, Mike.
Je bent de boodschapper van het slechte nieuws. Echter heel belangrijk, het voorhouden van de spiegel. Alleen zo kunnen we tot een goede omgang met het leven komen.
Mike, je weet heel veel. Daar heb ik groot respect voor.
Je laat ons de Agenda achter de coulissen zien.
Heel veel mensen horen dat niet graag. Ze nemen het persoonlijk. Vandaar dat er hier ellenlange discussies volgen vaak met verwijten. Dat is jammer, hoeft niet.
Ga door met het voorhouden van de spiegel en de Agenda achter de coulissen.
Ik ben graag voorbereid op wat er gaande is.
Dorothé






 
Je hebt eens geschreven dat je me naïef vond. ja, dat was ik ook. Ik heb me vele vele jaren beziggehouden met de zoektocht naar geluk. Hiervoor heb ik gelezen en opleidingen gevolgd. Het ging echter steeds om de juiste omgang met het leven. Het was de mooie kant van het leven.
Sinds ik hier op het forum ben, word ik geconfronteerd met Monsanto, Bilderberg, Complottheorieën, pesticiden etc. De Agenda van de elite. Ik was inderdaad naïef en wist er niets vanaf. Het schokte mij. Ik ben erin gedoken om er meer over te weten.
Toch trekt mij steeds weer de andere kant van het verhaal, het mooie, het creërende. Vandaar dat ik me zo bezig houd met spiritualiteit.
Ja, het weten van de anti-creatie is minstens net zo belangrijk.
Men hoort dat niet graag.
Ik heb mensen proberen met R.E.T-coaching te helpen. Dit is zeer confronterend, de verantwoording bij de mens zelf leggen. Ook dat hoorden de mensen niet graag.
Je bent soms zeer direct en dat leidt tot weerwoord. Mensen nemen het persoonlijk terwijl er alleen door jou een agenda blootgelegd wordt. Ook ik vind het niet altijd even leuk, maar voordat ik verontwaardigt in de pen klim, ga ik overwegen en nazoeken. Dat wat je schrijft is waar, al is het niet leuk.
Ga door met ons de spiegel voor te houden, ook al is het een zware opgave.
Bedankt hiervoor.
Dorothé
 
Misschien is deze kip wel magisch omdat hij zoveel melanine heeft:
https://cultureleholland.blogspot.nl/2016/02/ayam-cemani-een-zeldzame-kip-ras-dat-is.html

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.240
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan