Spiritueel nihilisme

Dat interview met Zen Gardner was me ook toegestuurd door Henk Mutsaers. Dit was op 2 augustus mijn reactie:



Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij Zen Gardner. Enerzijds is hij behoorlijk op de hoogte van de dubbele agenda's e.d., maar hij verkondigt ook de mythe van de 'soul catchers'., interdimensionalen die je misleiden tijdens het doodgaan door je een prachtig licht voor te schotelen waar je dus NIET naartoe moet gaan want dan ontnemen ze je ziel. Alsof mensen niet genoeg doodsangst al hebben tijdens hun leven moeten ze ook nog op hun tellen passen als het zover is! Ik heb me genoeg verdiept in bijnadoodservaringen om te kunnen stellen dat je gewoon lekker over moet kunnen gaan zonder angst, omdat je daar in een tijdloze, ruimteloze wereld komt waar je nog verder mag leren en groeien, zonder dat je ook daar met psychopaten te maken hebt. Op mijn Engelstalige blog vermijd ik artikelen van Gardner, maar bijv., ook van Dave Hodges en nog enkele anderen, ook al bevatten ze nog zulke scherpe inzichten over andere onderwerpen.

Mike
 
Zover ben ik niet eens gekomen. Ik ben echt niet te beroerd om me in iets te verdiepen. Verder was die video ook nog in het Nederlands ondertiteld, dus helemaal gemakkelijk. Ik vond dat hij inderdaad begon met een wijs verhaal, maar er waren uitspraken die ik tegenstrijdig vond. Ik weet niet meer wat, maar ik ben dus gestopt met kijken. Gelukkig dus maar.

Dorothé
 
Mike,
je spreekt in dit draadje over moeder aarde, vader hemel/zon, de zon bevrucht de aarde, er komt leven... etc. Is dit sjamaistisches denken? Kan ik ergens nog meer informatie hierover vinden (echte informatie en niet New Age)?

Dorothé
 
Ik moer dit nog doorlezen. Heb wel al erdoorheen gebladerd. Lijk me niet oninteressant.
[DOC]Luciferianisme - Marc Verhoeven
www.verhoevenmarc.be/_Luciferianisme.doc
In de geest van de moderne oligarchie voorziet het Luciferianisme in ... vindt haar “wetenschappelijke” legitimatie in de gnostische mythe van het Darwinisme.

Dorothé
 
Nu stoot ik toch weer op vragen.
Satan en Lucifer, 2 metafysische begrippen, die zowel goed als kwaad kunnen betekenen. Ze horen bij het leven. Lucifer, de rede, wetenschap, verlichting. Satan, de moeder aarde, het vrouwelijke, het materialisme. Alles bestaat uit tegenpolen, dualisme, dus goed en kwaad. Dus goed is als het pro-creatie is en slecht als het tegen-creatie is.
Maar, waar trekken we de grens. Hoe weten we of iets Satanistisch is of Luciferiaans?
Bv. een therapie tegen een ziekte die uiteindelijk slecht is, is Luciferiaans, het is door verstand bedacht. Maar Gaiaisme, dus pro-aarde, waarbij men dan aan vegetarisme moet denken is toch ook bedacht, waarom is dit dat Satanistisch?
Moeilijk om daar een onderscheid in te trekken.
Waarom vereren de Elite Lucifer en niet Satan. Die kan toch ook verwoestend werken? Of wordt het vrouwelijke alleen maar misbruikt en omdat de elite de denkers zijn vereren ze dus de rede, dus Lucifer?

Dorothé
 
Waarschijnlijk ken je het boek niet, maar als je de beschrijving van de autor ziet, wat zegt je je gevoel dan?

Ik ken het boek en de auteur idd niet en kan er ook weinig zinnigs over zeggen, geen idee.

Mike
 
In de geest van de moderne oligarchie voorziet het Luciferianisme in … vindt haar “wetenschappelijke” legitimatie in de gnostische mythe van het Darwinisme.

Ik heb het nu ongeveer voor de helft gelezen. Wat een vondst, Dorothe, dank daarvoor! Eindelijk eens iemand die de oude mysteriescholen (zoals het gnosticisme) Luciferiaans noemt en dit prima kan onderbouwen! Ik kom er nog op terug zodra ik alles heb gelezen.

Mike
 
Maar, waar trekken we de grens. Hoe weten we of iets Satanistisch is of Luciferiaans?
Bv. een therapie tegen een ziekte die uiteindelijk slecht is, is Luciferiaans, het is door verstand bedacht. Maar Gaiaisme, dus pro-aarde, waarbij men dan aan vegetarisme moet denken is toch ook bedacht, waarom is dit dat Satanistisch?
Moeilijk om daar een onderscheid in te trekken.

Breek je hoofd daar niet over, maar verzet je tegen elke omkering van goed naar kwaad en kwaad naar goed.



Waarom vereren de Elite Lucifer en niet Satan. Die kan toch ook verwoestend werken? Of wordt het vrouwelijke alleen maar misbruikt en omdat de elite de denkers zijn vereren ze dus de rede, dus Lucifer?

Tja, nu komen we op een metafysisch punt dat nogal gevoelig ligt bij vrouwen in deze moderne, overgefeminiseerde maatschappij. Je hebt vast meegekregen hoezeer mijn gebruik van de begrippen 'superieur' en 'inferieur' op weerstand stuitten in de topic over feminisme. Misschien wordt het duidelijk als we het zo bekijken:

Alle religies vereren het Hoge, waarbij men de Hemel als uitgangspunt neemt. Algemeen wordt de Schepper als mannelijk gezien. Veel natuurreligies vereerden de zon in de hemel als de Vader (helaas is de zon in jouw geliefde Duitse taal 'die Sonne', wat dus wel een satanische omkering moet zijn). Waarom is dat hemellichaam mannelijk? Omdat de zon de aarde 'bevrucht' met licht en warmte, zonder zon is er geen leven op aarde mogelijk. De aarde 'draagt' vervolgens het leven en is dus een soort 'baarmoeder'. Vergelijk dat met mannen en vrouwen. Zonder het sperma van mannen kunnen vrouwen niet bevrucht worden en vervolgens dragen de vrouwen het leven. De zon moet dus wel mannelijk zijn en de aarde vrouwelijk!

Maar nu komt het punt dat zo gevoelig ligt. Als de zon het Hoge is, dan is deze dus SUPERIEUR. Als dat zo is, dan is het mannelijke principe SUPERIEUR, want zonder dit principe kan het vrouwelijke niet bestaan of gedijen.

Vergelijk dat met onze lichaamsfuncties. We hebben een autonoom zenuwstelsel dat zo heet omdat het basisfuncties regelt in ons lichaam (ademhaling, hartslag, bloedcirculatie, spijsvertering, etc.) die essentieel zijn voor ons lichaam en automatisch en onbewust geregeld worden. Het wordt ook wel het vegetatieve zenuwstelsel genoemd, een verwijzing naar planten, een LAGERE (inferieure) levensvorm dan mensen. Dit gedeelte is vrouwelijk, net zo goed als dat de zwangerschap en het baren en zogen bij vrouwen een automatisch, onbewust proces is. Oei, heb ik zojuist de 'zonde' begaan om het vrouwelijke LAGER en ONBEWUST te noemen? Ja, wen er maar vast aan.

Wat ons specifiek tot mens maakt is de capaciteit om te redeneren (daarom is argumentatie in een discussie ook zo belangrijk, iets waar vrouwen niet in uitblinken (INFERIEUR in zijn) omdat ze veel primairder reageren, op basis van instinct en emotie i.p.v. ratio). Reden = kennis. Dit is het hogere, mannelijke gedeelte, wat wij ook wel BEWUSTZIJN noemen. Oei, heb ik zojuist de 'zonde' begaan om mannen HOGER en BEWUST te noemen? Ja, wen er maar vast aan. Feminisme is dus niets anders dan een satanische omkering door het hogere mannelijke ondergeschikt te maken aan het lagere, vrouwelijke! Het gaat in deze verwrongen ideologie helemaal niet om 'gelijkheid', het gaat om OMGEKEERDE DOMINANTIE. De natuur doet niet aan gelijkheid, de man is nu eenmaal dominant, omdat hij HOGER (lees: SUPERIEUR) is. De man als verwekker/bevruchter en daarnaast ook nog als filosoof/wetenschapper, pas als vrouwen dat kunnen evenaren of overtreffen moeten ze nog maar eens bij me terugkomen om me te vertellen dat de geslachten 'gelijk' zijn!

Noemen we het mannelijke, hemelse principe Lucifer en het vrouwelijke, aardse principe Satan, dan vertegenwoordigt Lucifer het Hoge en Satan het Lage. Beiden zijn NEGATIEVE EXPRESSIES van het mannelijke en vrouwelijke principe en brengen ons mensen dus weinig goeds. Lucifer is hogere kennis zonder daaraan gekoppeld de verantwoordelijkheid om deze goed te gebruiken. Satan is als een aardse plant die er prachtig uitziet, maar uiteindelijk dodelijk giftig blijkt te zijn (zoals bijv. de Belladonna, de dodelijke nachtschade). Lucifer is de leider, Satan de misleider. Er is een veel groter potentieel voor Het Kwaad op de aarde, vanwege de dualiteit van de tegenovergestelde polen, een verbreking van de Hemelse Eenheid. Alleen op aarde kan Het Kwaad zich zo krachtig manifesteren, in de hemel speelt het niets klaar omdat daar de Eenheid niet verstoord is. Dit betekent dat er ook een groter potentieel leeft voor Het Kwaad onder vrouwen. Snap je nu ook waarom mannen de leiding moeten krijgen en ook altijd hebben gehad? Als je dat niet doet, dan wordt Het Kwaad niet langer meer beteugeld en heeft het vrij baan!

Onze elite geeft Satan dus alle vrijheid om haar verwoestende werk te doen en laat Lucifer niet ingrijpen als de natuurlijke leider die hij is. Zo ontstaat er chaos en kan de elite hun hogere kennis exclusief voor zichzelf houden en zo 'goddelijkheid' en onsterfelijkheid bereiken. Zolang zij heer en meester zijn over onze ziel/bewustzijn verloopt alles volgens plan en kunnen zij wereldheerschappij bereiken met ons als 'onderdanen'. Daarom is het zo belangrijk dat wij de zeggenschap over onze geest terugkrijgen en ons ontworstelen aan de 'mind control'!

Mike
 
Nog een kleine toevoeging:

Laatst zag ik op Discovery of National Geographic een aflevering van Apocalypse: The Rise of Hitler. Hierin viel mij 1 citaat op van Hitler. Hij noemde het volk, de massa 'dom en vrouwelijk'. Hij verwijst hiermee duidelijk naar ONBEWUSTE VOLGZAAMHEID, wat absoluut een vrouwelijk principe is. Het zal de doorsnee kijker volledig ontgaan zijn en waarschijnlijk komt deze niet verder dan dit denkbeeld toeschrijven aan de geest van een krankzinnige, maar wie op de hoogte is van de metafysische principes van onze elite heeft door dat Hitler EXACT wist waar hij het over had toe hij deze uitspraak deed. Vandaar dat hij zei 'du bisst nichts, dein Volk ist alles', waarmee hij collectivisme propageert (vrouwelijk) en individualisme (mannelijk) tot vijand verklaart. Dat is Satan ontketenen en loslaten op de massa en de hogere kennis (Lucifer) voor zichzelf houden binnen een kleine, gesloten kring.

Mike
 
Dank je Mike, voor deze overduidelijke verklaring. Die wordt weer opgeslagen in mijn documenten. Ik ga met je mee in de uitleg en voel me niet minderwaardig hierdoor. Dus, prima uitleg.

Ik heb trouwens die door mij aangehaalde tekst in de link hierboven gelezen. Het is niet eenvoudig en enkele zaken moest ik dan maar voor waar aannemen, maar ik denk wel dat deze tekst de snaar raakt. Heb jij hem nog doorgelezen?

Dorothé
 
Noemen we het mannelijke, hemelse principe Lucifer en het vrouwelijke, aardse principe Satan, dan vertegenwoordigt Lucifer het Hoge en Satan het Lage. Beiden zijn NEGATIEVE EXPRESSIES van het mannelijke en vrouwelijke principe en brengen ons mensen dus weinig goeds.

Hoe noemen we dan de positieve expressies van het mannelijke en vrouwelijke principe. Het mannelijke is de zon/hemel en het vrouwelijke is de aarde, maar hebben we daar ook nog andere woorden voor?
Dorothé
 
Ik weet al het woord voor de zon/hemel, nl. GOD (de vader). Maar welk woord is er dan voor het vrouwelijke, de moeder aarde?

De vader - de zoon - de heilige geest - amen.

De vader-GOD
Hier niet genoemd de moeder (de aarde)
De zoon, Jezus, wij mensen-dieren en alles wat leeft (ontstaan uit een GODSvonk)
De heilige geest - de spirit/ziel die overblijft als we sterven
Amen - betekent dat: Wij zijn het allemaal/ ben ik/OM???

Dorothé
 
Geen probleem - je kunt ook niet alles weten.
Ik heb het besteld en ga eens kijken wat ik ervan vind. Ik heb in mijn leven ook veel dingen gelezen waarvan ik achteraf dacht - Nee. Maar om dat te weten, moet ik het wel bekijken.
Ik ben ineens hierdoor geïnspireerd - weet niet wat ik er zal vinden, maar hoop op origine wijsheden te stoten van natuurvolkeren - dus aardse spiritualiteit.
Ik zie wel. Als het BS is heb ik pech gehad, maar meer is er dan niet verloren.
Dorothé
 
over non-dualiteit...


Many Hindu religionists consider the doctrine to be intellectually the most deep… but in fact, it is most deeply confused! The attempt a making a rational metaphysical ‘spiritual doctrine’, but one which is entirely base on subjective experiences… makes any collective testing or control of the doctrine impossible. It has absolutely no empirical basis or scientific nature, but is a sheer metaphysical abstraction. “Concepts of spirituality became more abstract, moving from individual “spirits” embedded in nature to abstract principles and powers beyond nature. Through manipulating belief in the sacred symbols that represented these new abstractions, greater control over larger areas of human behaviour was made possible. …. The hierarchies within the emerging systems of sacred symbols mirrored and justified the developing hierarchies of secular power.” “The problems with abstracting unity from diversity come when unity is given more value and more reality than individuated life” (ibid p. 354) Abstracting the One from the Many and placing it in a higher realm involves, “…reifying a presumed quality or essence from life, and making that more important than the individual expressions of life itself.“

This shows clearly how that force of religion in society is used to control people.


https://robertpriddy.wordpress.com/2014/03/13/advaita-failed-theory-of-unitynon-dualism/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.267
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan