Spiritueel nihilisme

Duidelijk.

We zitten nu weer op metafysisch niveau met Lucifer. Ik kan alle figuren daadwerkelijk plaatsen, Het heelal, de zon, de aarde, de mens.
Maar Lucifer is alleen op symbolisch niveau, want we kunnen hem in de natuur niet echt plaatsen.
Klopt dat?

Dorothé
 
Eenmaal geincarneerd is Lucifer Satan. Lucifer vertegenwoordigt de val van boven naar beneden (val van God) en dus het PROCES van incarnatie. Ook vertegenwoordigt Lucifer de spirituele groei naar boven, terug naar God. De Luciferianen geloven echter dat de mens zelf goddelijkheid kan bereiken (transhumanisme, de menselijkheid overstijgen), een totale illusie voortkomend uit arrogantie en zelfoverschatting).

Mike
 
Dus in feite het moment van het ontstaan van leven EN symbolisch gezien onze hang naar meer weten, in het bijzonder het spirituele weten/wijsheid.

Deze kennis over al deze zaken hier, kunnen de natuurvolkeren toch nog niet gehad hebben.
Op welke leer stoelt deze kennis?

Dorothé
 
Is wel degelijk heel oude kennis, die teruggaat naar Afrika. Vanuit de mystieke leren (gnosticisme en Kabbalah) is dit de vervormde Luciferiaanse visie geworden die het nu is. Zie ook de tekst die je laatst zelf had gevonden over Luciferianisme.

Mike
 
Ja, dat is waar. Die tekst heb ik vandaag nog in handen gehad. Ik heb nl. veel zitten printen en daarna gebundeld.

Bedankt, ook voor het steeds weer beantwoorden van mijn vele vragen.

Dorothé
 
Ik heb net zo zitten denken:
Lucifer is de brug tussen Hemel en Aarde, tussen God en Moeder Aarde (en ook Satan).

Eerst in de richting van Hemel-Aarde. Lucifer vertegenwoordigt de wording van het lichaam, waar we dus eigenlijk onze spirituele wijsheid verliezen en we aardse kennis gaan opdoen. Lucifer wilde dus kennis opdoen d.m.v.. belichaming.

Daarna in de richting van Aarde naar Hemel. Lucifer vertegenwoordigt ons mensen die toch weer aan die spirituele wijsheid willen komen die ze door de belichaming verloren hebben.


Dorothé
 
Lucifer is de brug tussen Hemel en Aarde, tussen God en Moeder Aarde (en ook Satan).

Eerst in de richting van Hemel-Aarde. Lucifer vertegenwoordigt de wording van het lichaam, waar we dus eigenlijk onze spirituele wijsheid verliezen en we aardse kennis gaan opdoen. Lucifer wilde dus kennis opdoen d.m.v.. belichaming.

Daarna in de richting van Aarde naar Hemel. Lucifer vertegenwoordigt ons mensen die toch weer aan die spirituele wijsheid willen komen die ze door de belichaming verloren hebben.

Dat is helemaal correct, 100 punten! Complimenten voor je grootse inzichten! Als je alle bullshit over Lucifer en Satan weglaat en puur naar de symboliek kijkt, kom je daar op uit. Goed gedaan!

Mike
 
Dit is een geweldig draadje. Natuurlijk ook die andere draadjes. Ik heb ja ook heel veel gevraagd op agenda 21, maar hier worden mij toch wel heel veel antwoorden gegeven. Fantastisch. Zo een kennis hier. Dat vind je op geen enkel ander website of Forum. Ik haal heel veel boeken, maar dit heb ik ook nog niet gevonden.
Uniek!!
Complimenten Mike!!!

Dorothé
 
Ga ik thuis bekijken.
Hier toch nog even over het Wees gegroet Maria.

Wees gegroet, Maria
Wees gegroet, Maria, vol van genade,
de Heer is met U,
gij zijt de gezegende onder de vrouwen,
en gezegend is Jezus, de Vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, Moeder van God,
bid voor ons, zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.
------------

Dit klopt toch niet.
.....gezegend is Jezus, de Vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, Moeder van God....

Jezus is toch de zon, de lichtvonk. Dus hoe zit dat dan???

En Maria onbevlekt ontvangen, is dat omdat er geen zaad aan de (eerste) bevruchting was, maar fotosynthese?

Dorothe


 
Jozef en Maria vertegenwoordigen het dualistische principe (man en vrouw, yin en yang). Alleen dit vormt de voorwaarde voor creatie, het immateriele potentieel is non-dualistisch. Maria is overigens de moeder van Jezus, niet van God. Geen idee waarom dit in deze teksten voorkomt, het lijkt erop dat Jesus en God door elkaar worden gehaald.

Mike
 
Ja, dus voor het dualistische principe komt er Jozef bij. Nu hebben die 'mensen' nooit bestaan, maar om het verhaal passend te maken, moet er wel een man bij zijn gekomen, alhoewel ze onbevlekt ontvangen is. In dit geval is ze dan ook de moeder van Jezus.


Maar als ik het goed begrijp, op immaterieel niveau is Jezus de zon van God. Maar om even op dit niveau verder te gaan, wij mensen/dieren/planten/mineralen worden geboren uit de schoot van Moeder Aarde, en niet de Zon van God. Die schijnt op de aarde en geeft de levensvonk.
Kunnen we Jozef ook in het metafysische verhaal vinden? Wat is hij??? Geen heelal, geen zon, geen aarde, geen...??

Dorothe
 
In feite is dus het verzonnen dualistische Bijbelverhaal niet toe te passen op het metafysische verhaal van God, Lucifer, Moeder Aarde etc. en ook niet op het verhaal als men de Symboliek weglaat dus alleen dan het heelal, de zon, de Aarde, de mensen etc.

Dus eigenlijk zijn er 3 verschillende verhalen die elkaar wel raken maar toch anders zijn.
Het Bijbelverhaal, waar de personages verzonnen zijn en een symbolische functie vertolken.

Het verhaal met metafysische figuren waarin Satan en Lucifer en De God de Vader in voorkomt.

En dan hetzelfde verhaal als het metafysische, maar dan met echte natuurbegrippen zoals heelal, zon, aarde.

Dorothe
 
En dan hetzelfde verhaal als het metafysische, maar dan met echte natuurbegrippen zoals heelal, zon, aarde.

En dat oorspronkelijke verhaal is afkomstig van de natuurvolken.

Mike
 
Even over het door mij geplaatste artikel op de vorige pagina:

Hierin staat het volgende te lezen:



Many people don’t know that ancient Babylon was proudly feminist. Elite women held prominent positions of power and built huge monuments of themselves. Babylonian women received education, did business, rented apartments, administrated in the temple, owned property, and even got alimony.

Divorce settlements “could require husbands to compensate ex-wives” if he initiated the divorce. Wealthy women frequently went after men who did not pay up, even ordering their lawyers to acquire slave boys to wash their feet:

“Women wrote many letters about the support men were legally obligated to send them, especially letters of complaint when the rations were not received, were insufficient, or were of poor quality or spoiled. One woman wrote a letter complaining about the quality of the sesame oil she had received and told her agent to be present when they were extracting the oil to make sure she got the best quality… One woman asked for a slave girl to grind her flour and a slave boy to wash her feet.” (Elisabeth Tetlow, Women, Crime and Punishment…”)

Dit doet me denken aan deze post van mijn hand, geschreven op 28 juni 2015, waarin ik het ook heb over Babylon en de Hoer van babylon. Ik zat toen al op dat spoor!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.279
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan