Spiritueel nihilisme

Hoi Mike,

Moeder Aarde, Moeder Natuur is dus wel degelijk 1 en hetzelfde.

Dus de slogan van Weston price richt zich alleen op het aardse gedrag. Goed, we kunnen ons niet in de hemel gedragen zonder lichaam :-)
Maar het gaat dus alleen om aards spiritualisme?

Dorothe
 
Je had het al beschreven. Dat krijg je als je tussen de telefoontjes door belangrijke teksten (Forum) gaat lezen.

Sorry.
Dorothe
 
Het boek van Price heet niet voor niets Voeding en FYSIEKE degeneratie. Zijn focus was dus duidelijk op het effect van fysieke voeding op ons fysieke gestel. Wel valt het hem op hoe mentaal sterk deze mensen zijn en hij spreekt meerdere keren zijn bewondering uit voor de hoogstaande spiritualiteit van deze mensen. Ook legt hij de koppeling tussen fysieke degeneratie en morele degeneratie. Dit was genoeg voor mij om er inderdaad een studie van te maken.

Mike
 
Moeder Aarde, Moeder Natuur is dus wel degelijk 1 en hetzelfde

Nu weet ik weer wat ik hier exact wilde vragen:
Moeder natuur = Moeder aarde en de hemellichamen
Bestaat de natuur niet ook buiten onze aarde? Is natuur niet ook de scheppende kracht?

Dorothé
 
Mike,
Ik heb eens gelezen, dat je voor Libertarisme bent:
Ikzelf wist niet goed wat dat is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Libertarisme

Er schijnt ook een partij voor te zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Libertarisme

Ben je daar niet voor?

Dorothé
 
Libertarisme = individualisme.
Communisme = collectivisme.

Ik ben een individualist. Een gezonde samenleving bouw je alleen maar op op basis van sterke individuen die hun unieke talenten mogen ontwikkelen en ten goede van de gemeenschap maken. Een ongezonde samenleving krijg je als een bepaalde zwakheidsnorm wordt opgedrongen aan de massa en waarin kracht en uniekheid geen plaats hebben en worden onderdrukt.

Dat maakt mij dus tot een libertarier. Of de Libertarische Partij deugt weet ik niet. In Amerika wist de "Libertarische" kandidaat Gary Johnson recentelijk letterlijk niet wat Aleppo was:

http://www.conspiracydiscovery.info/middle-east/libertarian-candidate-gary-johnson-what-is-aleppo/

Momenteel is de Libertarische Partij in Nederland echter de enige die zo dicht mogelijk aansluit bij mijn visie. Maar ik blijf kritisch!

Mike
 
Als het in zo een gezonde samenleving werkelijk gaat om de kracht van elk individu en om eigen verantwoordelijkheid, dan lijkt me dat inderdaad een geweldige zaak.

Als er dan kleinschalige bedrijven zijn, bijna geen overheidsingrijpen, dan heeft men mogelijkheden op basis van kunnen. Dan zou er dus ook in zo een maatschappij geen leeftijdsdiscriminatie bestaan.

Ik kan me hier goed in vinden.

Dorothé
 
Helaas is men er het tegenovergestelde (liefst in het geheim) aan het doordrukken: TTIP, TTP, TISA, CETA.
Oftewel de macht bij de grote multinationals en niet bij het individu.



In Duitsland was er gisteren een grote demonstratie tegen TTIP (100.000 mensen).

Mark
 
Ja, dat van Duitsland heb ik gehoord. Zeer goed dat ze zich hier tegen verzetten.

Even terug op het Libertarisme.

Als we kijken naar de natuurvolkeren, hoe kunnen we dan daar een overeenkomst zien?

Iedereen werkte daar ook om te leven en men dacht zelfs 7 generaties vooruit. Ging het niet ook om groepsbelangen/stambelangen, d.w.z.. dat men zich inzette voor het groepsbelang/stambelang?

De sjmaan/groepsoudste besliste eigenlijk.

Dorothé
 
Libertarisme is inderdaad een poging om het veel simpelere samenlevingsmodel van een relatief kleine gemeenschap van natuurvolkeren te vertalen naar een complexere moderne samenleving. Belangrijk hierbij is dat men er bij het libertarisme van uit gaat dat de mens feilbaar is en vooral in een machtspositie. Vandaar dat het libertarisme individuele burgervrijheid koppelt aan een zo klein mogelijke overheid met zo weinig mogelijk macht, een overheid die zich voortdurend moet verantwoorden aan het volk i.p.v. andersom.

Scheiding van religie, politiek en rechterlijke macht is hierbij ook essentieel, om belangenverstrengeling te voorkomen. Verder moeten ALLE overheidsdienaren kunnen worden gekozen en niet worden benoemd door de overheid, dus in dit systeem is geen plaats voor een koning(in) die een Commissaris van de Koning(in) aanwijst of een overheid die burgemeesters aanwijst.

Ook is het van belang dat de overheid zijn eigen geld drukt en dus geen centrale bank en dat de munteenheid gekoppeld is aan goud en andere edelmetalen en dat de geldkoers daadwerkelijk wordt gedekt door de productie van een land, zodat je ook nooit meer geld kunt uitgeven dan er verdiend wordt.

Mike
 
Dit is wat de Amerikaanse Founding Fathers probeerden neer te zetten en zij wilden dit waarborgen middels de Amerikaanse grondwet en Bill of Rights. Zij waren zeer goed op de hoogte van de tegenkrachten, die vanaf het begin hebben geprobeerd hun parasitaire systeem neer te zetten, ook in de Nieuwe Wereld. Vanaf 1913 is dit in een stroomversnelling geraakt met de creatie van de (ongrondwettelijke) Federal Reserve, de Amerikaanse centrale bank die noch 'federal' is, noch een 'reserve'.

Mike
 
Hoi Mike,

Net schoot me zo het een en ander binnen.

Ik leg het hier eens even voor.
Alles komt overal weer terug op groot niveau en klein niveau. Zo is de -aarde en zijn stand tot de hemellichamen- gelijk aan -de levende wezens op aarde tot deze aarde- en dat is weer gelijk aan -de organen/cellen in ons lichaam- en zo ook weer het -DNA op celniveau.

Als dat zo is, dan moeten er ook andere gelijkheden zijn.

Hemel - zon (lichtenergie en leven)- bevruchting aarde d.m.v.. zonne-energie/fotosynthese/fermentatie.

ik ga nu gelijk een niveau verder:
Man - sperma (lichtenergie en leven)- bevruchting vrouw.

Sperma - dringt de donkere eicel binnen (zoals donkere aarde/donkere baarmoeder van de vrouw)- bevruchting d.m.v.. ook een fermentatie.

Hoe zuidelijker we wonen hoe intensiever de zonne-energie is, dus meer fotosynthese en meer melanine.
In de noordelijkere regio's zijn de mensen, dieren en planten lichter en dus ook deze voortplantende cellen kunnen minder melanine doorgeven.

Metafysisch zitten we weer op mannelijk en vrouwelijk niveau. Het mannelijke is het gevende principe en ook het ontdekkende, verkennende, indringende (leven gaat in baarmoeder binnen - zon gaat op aarde 'binnen') en de vrouw is het ontvangende, het beschermende, de veilige haven, de binnenste kring (tot op celniveau is het vrouwelijke de cel waar het sperma inkomt).

Wat denk je hier zo van?

Verder ben ik gisteren toevallig op de website van Johan Oldenkamp terechtgekomen. Ik heb nog niets van hem gelezen alhoewel ik al eens over hem iets gevraagd had (hier op het forum).
Mij is bekend dat hij niet altijd zo aardig t.o.v.. jou en andere mensen is en dat hij voor vegetarisme is, maar afgezien daarvan: Is wat hij schrijft waar?
Zijn werken kan men grotendeels gratis van zijn website downloaden. Heeft het zin om zijn zaken te gaan lezen of niet?

Dorothé

 
En zo nog een stap verder:
Met behulp van bv. kefirkorrels onstaan er dmv. fermentatie levende zure cellen in melk (rauwe melk is natuurlijk al levend, maar je kunt ook 'dode' melk weer levend maken).

Ook gefermenteerde levertraan is levend.

Al dit levende voedsel kan ons hoofdzakelijk voeden.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.353
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan