Hoi Mike,
Net schoot me zo het een en ander binnen.
Ik leg het hier eens even voor.
Alles komt overal weer terug op groot niveau en klein niveau. Zo is de -aarde en zijn stand tot de hemellichamen- gelijk aan -de levende wezens op aarde tot deze aarde- en dat is weer gelijk aan -de organen/cellen in ons lichaam- en zo ook weer het -DNA op celniveau.
Als dat zo is, dan moeten er ook andere gelijkheden zijn.
Hemel - zon (lichtenergie en leven)- bevruchting aarde d.m.v.. zonne-energie/fotosynthese/fermentatie.
ik ga nu gelijk een niveau verder:
Man - sperma (lichtenergie en leven)- bevruchting vrouw.
Sperma - dringt de donkere eicel binnen (zoals donkere aarde/donkere baarmoeder van de vrouw)- bevruchting d.m.v.. ook een fermentatie.
Hoe zuidelijker we wonen hoe intensiever de zonne-energie is, dus meer fotosynthese en meer melanine.
In de noordelijkere regio's zijn de mensen, dieren en planten lichter en dus ook deze voortplantende cellen kunnen minder melanine doorgeven.
Metafysisch zitten we weer op mannelijk en vrouwelijk niveau. Het mannelijke is het gevende principe en ook het ontdekkende, verkennende, indringende (leven gaat in baarmoeder binnen - zon gaat op aarde 'binnen') en de vrouw is het ontvangende, het beschermende, de veilige haven, de binnenste kring (tot op celniveau is het vrouwelijke de cel waar het sperma inkomt).
Wat denk je hier zo van?
Verder ben ik gisteren toevallig op de website van Johan Oldenkamp terechtgekomen. Ik heb nog niets van hem gelezen alhoewel ik al eens over hem iets gevraagd had (hier op het forum).
Mij is bekend dat hij niet altijd zo aardig t.o.v.. jou en andere mensen is en dat hij voor vegetarisme is, maar afgezien daarvan: Is wat hij schrijft waar?
Zijn werken kan men grotendeels gratis van zijn website downloaden. Heeft het zin om zijn zaken te gaan lezen of niet?
Dorothé