Hoe moet ik mij dit voorstellen? De eencelligen evolueerden eerst in planten – door de uitstoot van C02 kwamen er dieren, maar waar kwam de mens dan uit voort. We gaan dus niet uit van Darwin, maar van een intelligent design, dus een creatie/GOD/entiteit/vibratie/trilling/energie/elektriciteit-magnetisme etc… Ontstond er dan opeens een cel waaruit een mens gegroeid is?
Ik kan hier met mijn brein toch niet helemaal bij hoe dat dan zou zijn kunnen gegaan.
De reden waarom er 'missing links' zijn, die met de evolutietheorie niet te verklaren zijn, is omdat er geen tussenvormen bestaan. Telkens zien we VOLLEDIG ONTWIKKELDE SOORTEN. Wel zien we dat er in elk nieuw 'ontwerp' informatie terugkomt van oudere 'ontwerpen', dus van eencelligen naar planten/bomen naar dieren naar mensen. Het mag dan logisch lijken dat mensen veel dierlijke eigenschappen vertonen, zowel op biochemisch niveau als qua gedrag, maar daarmee is nog niet gezegd dat we ontwikkelde dieren zijn, net zo min als dieren ontwikkelde planten zijn. Het mysterieuze 'intelligent design' manifesteert zich kennelijk in nieuwe soorten met telkens een eigen, unieke functie op deze planeet. Zo ook de mens. Het lijkt erop dat de Schepper speciale plannen met ons mensen heeft, want geen enkele andere soort heeft vrije wil en bewustzijn en de intelligentie van onze neocortex. Waarom dit allemaal zo is, weet ik niet, dat is nou het grote mysterie dat ons mensen al zo lang bezighoudt.
Heb je al eens van deze Rupert Sheldrake gehoord?
Mike Adams baseert zijn overtuiging op het werk van deze man.
En of ik van Sheldrake heb gehoord, een briljante man! Hij gaat uit van zogeheten morfologische velden, energievelden of bewustzijnsvelden die een veel logischere verklaring geven voor de evolutie van volledig ontwikkelde soorten, nl. de noodzaak om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden, waarna deze informatie via het holografische 'internet of the mind' wordt doorgegeven en ten goede komt van de hele soort.
En ik meen uit jouw verhaal op te maken, dat jij het wel met het verhaal van Adams eens bent wat de schepping betreft!?!?!
Zeker te weten ben ik het met hem eens!
By the way: Ik weet niet of ik het verhaal van Oldenkamp nog compleet ga uitkijken.
Misschien geeft me deze Rupert Sheldrake wel al antwoorden op mijn vragen.
Ik denk idd dat je meer aan Sheldrake hebt dan aan Oldenkamp. Wist je dat de TED-talk van Sheldrake gecensureerd is? Hier is-ie:
Mike