Spiritueel nihilisme

Ik heb meer met die Verhoeven dan met Oldekamp. Verhoeven wijst ons in ieder geval op het satanische aspect van de occulte elite en heeft het aardig goed door, beter dan welke andere Nederlandstalige schrijver die ik tot nu toe ben tegengekomen. Dit forum is noch christelijk, noch wordt hier de onzin van Sitchin en von Daniken aangehangen. Wij houden beide benen stevig op de grond!

Mike
 
Even aanhakend op je laatste antwoord in 'feminisme', ik heb ook een hoop gezwets gezien op de video's van Oldenkamp.
Ik ga ze nog wel tot het einde bekijken (moet er nog een paar), maar hier mijn bevindingen:
Oldenkamp weet heel veel. Hij gooit met getallen waar geen uitleg over wordt gegeven, dus moet ik het maar voor waar aannemen. Ook als mensen in de zaal een vraag stellen, geeft hij meestal antwoord in de trend van dat het zijn mening is en dat anderen andere mening kunnen hebben. Hij gaat er niet verder op in omdat hij geen tijd heeft. Maar goed.
Veel van wat hij verteld wekt bij mij bewondering omdat het een ongelooflijk 'weten' is.
Echter, er komt ook heel veel onzin in voor en daarom weet ik niet meer in hoeverre hij zijn verhaal aan elkaar verzonnen heeft.
Hij verteld over Atlantis en Lemurië.
Positief is dat hij niet aan Darwin en Lucy gelooft!
Verder verteld hij ook over de nieuwetijdskinderen en dat die alles weten.
Hij deelt mede dat er allang mensen op de maan wonen en hij gelooft in Annunaki (die het goud komen ophalen wat wij voor hen uitgraven)en wij zijn op aarde gezet door Aliens.
Verder is er alleen positieve en negatieve energie en wij hebben in het begin besloten om een spel te gaan spelen op aarde en hebben daardoor heel weinig bewustzijn. Dit is de beproeving en we leren steeds meer. Daardoor moeten we ook niet boos zijn op bv. Beatrix, want zij speelt alleen maar een boze rol in het spel en we hebben dat nodig om te groeien.
Kortom, deze uitspraken hebben mij toch wel een beetje aan het wankelen gezet betreffende de uitspraken van Oldenkamp.

Dorothé
 
Mike, ik heb net je tekst over 'De mens is GEEN dier'
http://www.mikedonkers.com/de-mens-is-geen-dier/
nog eens gelezen.
Hier beschrijf je dat er eerst de eencelligen waren, daarna planten en bomen, daarna dieren en ten slotte de mens. Je zou het kunnen leggen op het scheppingsverhaal van de bijbel, maar waar in werkelijkheid natuurlijk niet elke dag een schepping was, maar dit miljoenen jaren geduurd heeft.
Nu is mijn vraag:
Hoe moet ik mij dit voorstellen? De eencelligen evolueerden eerst in planten - door de uitstoot van C02 kwamen er dieren, maar waar kwam de mens dan uit voort. We gaan dus niet uit van Darwin, maar van een intelligent design, dus een creatie/GOD/entiteit/vibratie/trilling/energie/elektriciteit-magnetisme etc... Ontstond er dan opeens een cel waaruit een mens gegroeid is?
Ik kan hier met mijn brein toch niet helemaal bij hoe dat dan zou zijn kunnen gegaan.

Dorothé
 
Mike,
Heb je al eens van deze Rupert Sheldrake gehoord?
Mike Adams baseert zijn overtuiging op het werk van deze man.

En ik meen uit jouw verhaal op te maken, dat jij het wel met het verhaal van Adams eens bent wat de schepping betreft!?!?!

By the way: Ik weet niet of ik het verhaal van Oldenkamp nog compleet ga uitkijken.

Misschien geeft me deze Rupert Sheldrake wel al antwoorden op mijn vragen.
Dorothé
 
Hoe moet ik mij dit voorstellen? De eencelligen evolueerden eerst in planten – door de uitstoot van C02 kwamen er dieren, maar waar kwam de mens dan uit voort. We gaan dus niet uit van Darwin, maar van een intelligent design, dus een creatie/GOD/entiteit/vibratie/trilling/energie/elektriciteit-magnetisme etc… Ontstond er dan opeens een cel waaruit een mens gegroeid is?
Ik kan hier met mijn brein toch niet helemaal bij hoe dat dan zou zijn kunnen gegaan.

De reden waarom er 'missing links' zijn, die met de evolutietheorie niet te verklaren zijn, is omdat er geen tussenvormen bestaan. Telkens zien we VOLLEDIG ONTWIKKELDE SOORTEN. Wel zien we dat er in elk nieuw 'ontwerp' informatie terugkomt van oudere 'ontwerpen', dus van eencelligen naar planten/bomen naar dieren naar mensen. Het mag dan logisch lijken dat mensen veel dierlijke eigenschappen vertonen, zowel op biochemisch niveau als qua gedrag, maar daarmee is nog niet gezegd dat we ontwikkelde dieren zijn, net zo min als dieren ontwikkelde planten zijn. Het mysterieuze 'intelligent design' manifesteert zich kennelijk in nieuwe soorten met telkens een eigen, unieke functie op deze planeet. Zo ook de mens. Het lijkt erop dat de Schepper speciale plannen met ons mensen heeft, want geen enkele andere soort heeft vrije wil en bewustzijn en de intelligentie van onze neocortex. Waarom dit allemaal zo is, weet ik niet, dat is nou het grote mysterie dat ons mensen al zo lang bezighoudt.



Heb je al eens van deze Rupert Sheldrake gehoord?
Mike Adams baseert zijn overtuiging op het werk van deze man.

En of ik van Sheldrake heb gehoord, een briljante man! Hij gaat uit van zogeheten morfologische velden, energievelden of bewustzijnsvelden die een veel logischere verklaring geven voor de evolutie van volledig ontwikkelde soorten, nl. de noodzaak om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden, waarna deze informatie via het holografische 'internet of the mind' wordt doorgegeven en ten goede komt van de hele soort.



En ik meen uit jouw verhaal op te maken, dat jij het wel met het verhaal van Adams eens bent wat de schepping betreft!?!?!

Zeker te weten ben ik het met hem eens!



By the way: Ik weet niet of ik het verhaal van Oldenkamp nog compleet ga uitkijken.

Misschien geeft me deze Rupert Sheldrake wel al antwoorden op mijn vragen.

Ik denk idd dat je meer aan Sheldrake hebt dan aan Oldenkamp. Wist je dat de TED-talk van Sheldrake gecensureerd is? Hier is-ie:



Mike
 
Bedankt,

Ik had zelf al de versie met Duitse ondertiteling gevonden:


en


Ik merk echter als ik Engelstalige video's bekijk met Engelse ondertiteling dat het me ook lukt en dat ik daardoor beter in Engels word. De gesproken tekst kan ik soms niet volgen. Nu zitten er bij mij op het werk ook mensen uit Engeland en uit bepaalde steden waar een heel sterk accent is. Hoe meer men dit hoort hoe beter het gaat.

In ieder geval weet ik nu dat ik met deze Rupert Sheldtake goed zit.

Dorothé
 
David Icke beschrijft in zijn nieuwste boek de archonten als volgt:

......Om te bevatten wat er aan het gebeuren is moeten we niet langer focussen op de vorm of een klassieke 'duivelsafbeelding'. De kwaadwillendheid is niet een 'wezen' maar een vervormde energie/bewustzijn dat vormen kan aannemen die die vervorming weerspiegelen.....

Hiermee wil hij dus zeggen dat wij mens kunnen zijn, maar net zo goed 'bezeten' kunnen zijn van negatieve energie en dan zijn wijzelf eigenlijk de archonten.
Dit heeft te doen met negatieve lage trillingsfrequenties veroorzaakt door bv. drugs- en alcoholmisbruik, seks zonder liefde etc. Als we hoge trillingsfrequenties hebben, kan ons dat niet gebeuren, dat heet als we gezond in het leven staan qua gevoelens, gedachten en lichaam. Ik vermoed dat het daarom ook zo belangrijk is om voedsel tot je te nemen wat leeft, omdat dat een hoge trillingsfrequentie heeft.

Nu wil ik nog eens zien hoe hij de reptilianen/ hagedissen vertaald, wat dat eigenlijk is. De elite, de cabal, de illuminatie- ja dat is bekend, maar waarom hij ze de vorm van een reptiel geeft.


Dorothé
 
Ja Muis, jij hebt het allemaal al gehoord. Ik ben me er nog aan het doorheen aan het worstelen (het boek). Maar ik zit al op pagina 150 en dat na 3 dagen (omdat ik niet alle dagen kan lezen). Maar goed, het gaat dus vrij snel, en dat alleen maar omdat het zo interessant is.

Dorothé
 
Naarmate ik in het boek van Icke vorder, worden me (misschien) enkele zaken meer duidelijk. Ik ga linken leggen tussen de zaken die hier al eerder aan bod zijn gekomen.

Volgens Icke zijn we onbegrensd bewustzijn. Hier besproken als oneindige energie, hemelse energie, dus alles samen GOD/Yang.

Daarna hebben we de val uit de hemel doorgaan - lust op meer kennis - vertegenwoordigt door Lucifer die ons overhaalde/ in de bijbel de slang - Door Icke (denk ik) neergezet als reptilianen - ook een soort slangGODEN.

We zijn daarna dus geboren - zijn begrensd in onze energie- en als we onze energie verkeerd inzetten is hij Yin-vrouwelijk-aards - volgens icke zijn we dan een fantoomzelf omdat we niet meer onbegrensde energie zijn, maar begrensd door onze zintuigen- hij noemt het een matrix - je kunt Yin vergelijken met het archontische virus wat ons mensen beïnvloedt - wij zijn dus niet meer Yang/spiriteel/oneindige energie- maar door Lucifer/reptilianen ook wel als GODEN gezien/verkeerde GODEN zonder liefde en empatty- zijn we Yin geworden/begrensd/met archontische trekken.

Natuurlijk zal ik met verder lezen wel weer nieuwe ontdekkingen opdoen, maar ik denk dat ik het zo kan verstaan. Ik voel het in ieder geval als een eye-opener.

Dorothé
 
Het is natuurlijk de vraag welk verhaal er eerder was, de gnostische, de bijbel, de reptilianen...? Icke verwijst ook naar oude beschavingen.

Mike, ik geloof dat we het er al eens over gehad hebben, maar ik ben me niet meer zeker. Weet jij waarom de Goden als reptielen/hagedissen/slangen/draken afgebeeld worden?

Waar ik me trouwens altijd over verwonderde bij Icke, was dat hij zei dat de reptilianen van gewone mensen in reptielen veranderden en dan ook donkere ogen kregen.
Hier heb ik nu ook een begrijpelijk uitleg voor gevonden.
Icke zegt:
Als ze van het ene veld naar het andere switchen, ziet een waarnemer ze veranderen of wisselen van de ene vorm naar de andere. Maar er is niet werkelijk een fysieke wisseling, want het fysieke bestaat niet. Het niet-menselijke energetische veld overschrijft het menselijke veld en een warnemer ervaart dat als een fysieke wisseling, maar het gebeurt allemaal in de decodeerprocessen van de waarnemer- in zijn eigen hersenen....

Duidelijk dus. We merken alleen een verandering aan iemand als iemand zich voordoet als goed mens en als iemand zijn 'masker' verliest. Als we dus als mensen door de façade heenkijken.

Ik lees nu zijn verhaal van de matrix, de archonten, de reptilianen als een symbolisch verhaal. Dan kun je het begrijpen. Er zit geweldig veel waarheid in, door uitleg over energie, DNA, golven etc., maar ook veel symboliek.

Maar het komt natuurlijk wel ergens vandaan.
Mike, hoe komen deze verhalen uiteindelijk ten stande - dus dezelfde vraag als hierboven - de verhalen over draken/slangen/etc. waarom zagen de mensen ze in vele oude volkeren als de GODEN???

Dorothé

 
De 'ancient astronauts'-theorie stelt dat ze afdaalden uit de hemel. Dat kunnen we naar het rijk der fabelen verwijzen. De slang en het vuur van de draak staan voor verlichting, het onstijgen van aardse beperkingen, evenals de hoorns op de bok of geit die Satan moet voorstellen. Dat er vaak afbeeldingen zijn van reptielen betekent volgens mij dat we in onze 'val' naar beneden meer instinctieve wezens zijn geworden i.p.v. spirituele. Onze opdracht hier op aarde is dan ook het terugvinden van de weg naar boven, spirituele verlichting dus.

Mike
 
Mike,
je schrijft

Dat er vaak afbeeldingen zijn van reptielen betekent volgens mij dat we in onze ‘val’ naar beneden meer instinctieve wezens zijn geworden i.p.v. spirituele.

Maar is het dus een verzinsel, een symbolisch gekozen dier?

Dorothé

 
Over draken gesproken; onze koninklijke familie is er gek mee.

Drakenburg, Drakensteyn, De Groene Draeck...



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.389
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan