Spiritueel nihilisme

Johan heeft zo'n beetje met de hele wereld ruzie, maar omgekeerd doe ik niet zo lelijk naar hem. Veel van wat hij schrijft en heeft uitgezocht klopt en getuigt van intelligentie. Het heeft zeer zeker zin om je te verdiepen in wat hij schrijft.

Mike
 
Nee, wat hier aan mijn tekst nieuw aan is, is dat het steeds gaat over een energie-overdracht van mannelijk naar vrouwelijk en dus het op groot niveau hetzelfde is dan op celniveau (dus DNA en atomen etc.).

Ik vermoed dat hier exact hetzelfde plaatsvind. Op heelal-niveau spraken we dan ook van de zon van God (Jezus). Ik denk dat Jezus dus ook op celniveau de zon van God is. Ik bedoel de samensmelting van magnetisme en elektriciteit.

Is dit een rare gedachtegang....ik weet het niet.

ik heb nu trouwens één artikel gelezen van J.Oldenkamp.
Inleiding in de Wetenschap:
http://www.pateo.nl/PDF/InleidingInDeWetenschap.pdf
Enkele zaken zie ik terugkomen hoe we het hier besproken hebben, andere zaken lijken me weer heel anders.
Ik voel me ontzettend dom, maar ik kom er niet uit. Het ligt me te hoog. Ik wil het begrijpend lezen, maar ik moet het misschien alleen maar aannemend lezen.

Ik denk echter dat hier wel de sleutel tot alles verborgen (of zelfs blootgelegd) ligt.
Iemand die dit begrijpt, begrijpt ook hoe de piramiden ontstaan zijn, begrijpt het weten achter de wetenschap (dat wat de Illuminatie weet) en begrijpt wat verlichting inhoudt.
Ik moet zien, dat ik dit ga begrijpen, het is te belangrijk.

Dorothé
 
Ik ben video's aan het bekijken en begin het te snappen. Johan spreekt over 3 werkelijkheden, waarvan de werkelijkheid aarde-lucht weer anders is dan de werkelijkheid water-vuur en die is weer anders dan die van de ether.
Zo is ook mannelijk-vrouwelijk op deze niveaus verschillend. Dat heeft me in het begin verward. In de fysische werkelijkheid is het hetzelfde zoals het hier voorgesteld wordt. Echter op energetisch niveau is het precies andersom. Ik moet nog meer gaan bekijken om het beter te weten, maar het is alomvattend. Er komen zaken aan de order zoals chakra's, kleuren van de regenboog, toonladder, dagen van de week, maanden van het jaar, planeten etc. en alles hangt precies met elkaar samen en kun je op dezelfde manier uitleggen. Ongelooflijk.

Mike, is trouwens alles okay met je? Je hoeft natuurlijk niet op het forum te reageren, maar het is anders dan normaal. Misschien heb je vakantie of geen tijd, dat is helemaal prima. Ik hoop alleen dat er niets verkeerds is.

Op een gegeven moment gaat het over mannelijk-vrouwelijk en Johan zegt: De man brengt het geld binnen en de vrouw geeft het uit. Het gaat over vrouwelijke eigenschappen. Ook het feit dat de vrouw veel spreekt en de man niet, dit heeft ook met de chakrapunten te maken.


Dorothé
 
Dorothe, alles is meer dan OK, ik heb me in geen jaren zo goed gevoeld. Mijn gezondheidscrisis heeft me echter geleerd om niet alleen maar te geven aan de buitenwereld en dit te doseren, anders loop ik hier op stuk. Vandaar dat je periodiek minder van me hoort. Ik zal zeker nog inhoudelijk reageren, maar dan zal ik me eerst ook meer moeten verdiepen in wat Johan zegt en schrijft. Wordt vervolgd!

Mike
 
Dorothe, kunnen we afspreken dat als je vragen hebt over wat Johan zegt of schrijft jij mij de exacte passages aangeeft, zodat ik niet alles hoef te lezen en te bekijken? Scheelt mij een hoop tijd.

Mike
 
Helemaal prima, Mike.

Ik denk dat ikzelf eerst eens de zaak compleet ga beluisteren (en het zijn me een hoop video's). Het is nl. zo dat hoe meer ik deze info hoor en lees, het automatisch duidelijker wordt.

Maar in ieder geval zal ik, bij vragen, de passage exact aangeven.
Bedankt,
Dorothe
 
Trouwens zonder al mijn vragen en jouw antwoorden hierop, zou ik van zijn verhaal helemaal niets begrepen hebben. Ik zal daarom ook zeker naar jouw lezing in Steyl komen (mijn vakantie is goedgekeurd, dus ik heb alle tijd).

Jouw verhaal en zijn verhaal vallen als een puzzel in elkaar samen.
Allemaal heel interessant.

Wat er allemaal van zijn verhaal waar of niet waar is, kan ik niet beoordelen. Er zijn wel eens zaken waarvan ik niet weet wat ik ervan moet vinden. Maar ik wacht maar eens af of hij het daar dan nog uitgebreider over gaat hebben.

Een ding is zeker, dat ik van zijn voedingsverhaal niet alles moet geloven omdat hij vegetariër is (zoals ik hier op het forum begrepen heb).

Dorothé




 
Ik heb al eens eerder gezien dat hij yin en yang omdraait en dan iets wat yin is yang noemt en andersom. Hij is overigens niet de enige.

Mike
 
Ja, dat verklaart hij doordat hij uitgaat van 3 verschillende werkelijkheden.

Maar voordat ik je hier met 1000 vragen ga bestoken, ga ik eerst eens kijken of ik het zelf op een rijtje krijg en dan ook meer gerichte vragen kan stellen. Tot nu toe heb ik steeds deeltjes van de puzzel bij elkaar gesprokkeld. Ik ga proberen hier gerichter in te zijn.

Dorothe
 
Hier komt toch mijn eerste vraag.
Johan spreekt over annunaki;

zie bv. vanaf minuut 3.33.
Omdat hij dit beschrijft, moet ik dan al zijn andere informatie ook met een korreltje zout nemen?

Dorothé
 
De Annunaki-leugen van Sitchin. Tja, dan wordt het een stuk moeilijker om Oldekamp nog serieus te nemen. Toch kun je hem op andere gebieden minder makkelijk afschrijven, hij is niet dom!

Mike
 
Bedankt.
Weet je, ik zit nu al zolang op dit forum, dat ik wel een beetje weet wat we als serieus moeten nemen en wat niet. Dus als hij over Annunaki en Atlantis en zo spreekt, dan moet er een lampje gaan branden. De andere zaken lijken me wel inderdaad zeer zinvol.
Annunaki, zijn dit dan aliens (dus de aliens leugen)?

Dorothé
 
In het kader van onze metafysische bespiegelingen over de non-dualistische natuur van God, deze twee artikelen:

https://www.firstthings.com/blogs/firstthoughts/2016/08/no-god-isnt-transgender
http://www.dailywire.com/news/8372/idiot-rabbi-says-god-transgender-because-hes-moron-hank-berrien

God overstijgt de dualiteit van de twee tegenovergestelde geslachten en is dus noch mannelijk, noch vrouwelijk. Vanuit een Luciferiaanse visie zou je dit dus op kunnen vatten als de fysieke manifestatie van het mannelijke en vrouwelijke in 1 persoon, oftewel: een hermafrodiet. Baphomet (Satan) wordt traditioneel als zodanig voorgesteld:

http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/whoisbaphomet/

Een modern woord voor 'hermafrodiet' is: transgender. We hebben nu dus een moderne rabbijn die beweert dat God een transgender is. Maar God is noch het een, noch het ander en overstijgt beide geslachten. Deze rabbijn draagt de Luciferiaanse (kabbalistische) gedachte uit dat de MENS God kan worden en dat de ultieme fysieke manifestatie van deze goddelijkheid de transgender, of 'two-spirited person' is. Hoe is hij tot deze 'wijsheid' gekomen? Door de naam 'YHWH' ANDERSOM te lezen, een satanische omkering dus!

Mike
 
Nu twijfel ik toch echt wel aan Johan Oldenkamp. Wij zijn door aliens op aarde gezet om goud te geven?????
http://www.earthpedia.nl/zuivere-wetenschap/

Kennen jullie deze theorie. Veel mensen komen hiermee aan. Nu ik dit echter lees, geloof ik dat ik hem met een flinke korrel zout moet gaan nemen. Er is verder waardevolle informatie op zijn website, maar dit doet toch wel afbreuk aan alles. Jammer.

Verder neemt die Marc Verhoeven de bijbel toch wel erg letterlijk. Er zijn veel waardevolle teksten op zijn site, maar helaas steeds die letterlijke uitleg van de bijbel erbij.

Daar kan ik maar een ding uit concluderen:
Dit forum hier is vrij van die onzin.
Dit is hier het beste.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.384
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan