Spiritueel nihilisme

Maar is het dus een verzinsel, een symbolisch gekozen dier?

Daar ga ik in ieder geval wel van uit. Ik heb zeker niet alle antwoorden klaar, maar interdimebsionale reptilianen gaat me toch echt iets te ver.

Mike
 
Ik heb nog eens gezocht op reptilians
http://www.eindtijdinbeeld.nl/EiB-UFO/reptilians.html#Wat is de Bijbelse betekenis van reptilians

Dit vond ik wel een betekenisvol stukje:
Voor wat betreft de woestijn, legt de Bijbel uit dat die plaats dor is. De typologische betekenis van de woestijn is dat er geen water is (Num. 21:5). Zonder water geen leven. Christus Jezus is het Leven (Joh.14:6) en Hij is het Levende Water waarvan gedronken mag worden (Joh. 7:37). De woestijn is de bestemmingplaats voor dat wat niet leeft. En wat er leeft, zijn typologisch gezien synoniemen voor geestelijke wezens die weliswaar exciteren, maar voor de Here God dood zijn. Dan spreken we over demonen. Bijvoorbeeld in Deut. 8:15, daar worden vurige slangen en schorpioenen genoemd. Verder kom ik het woord hagedis maar één keer tegen in de Statenvertaling, namelijk in Lev. 11:30. Daar wordt de hagedis als een onrein dier beschouwd, zowel levend als dood.

Misschien omdat de betekenis onrein is en niet levend.
Omdat de reptilians dus de cabal vertegenwoordigen, zou je kunnen denken aan het feit dat ze dood en verderf zaaien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Reptilians
Reptilians zijn gereïncarneerde wezens met een menselijk lichaam, maar de ziel van een reptiel. Volgens definities stammen ze af van veel verschillende soorten reptielen op aarde, bijvoorbeeld de Koningscobra. Ze zouden in staat zijn tot het gedeeltelijk of volledig aannemen van een andere vorm, al dan niet onwillekeurig.

Hier nog een uitleg met bronnen
http://www.hetgrotereplaatje.nl/reptilians.html

Maar ik vermoed dus dat het genomen is omdat het meer dood dan levend is, het 'schravelt' zich door het leven en ziet niet aardig uit - eerder boosaardig en afstotend.
Dorothé
 
En de archonten zijn door de gnostiek in het leven geroepen
http://hoogmoed.blogspot.nl/2013/03/archonten.html

Ik ga er dus nog steeds vanuit dat we deze termen symbolisch moeten opvatten.

(Muis, mocht jij het anders ervaren hebben, deel je mening dan ook even mee!!!)

Dorothé
 
Hoe meer ik daarover nadenk, hoe duidelijker het me wordt. In de gehele geschiedenis van de mens zijn volkeren bezig geweest Goden/heiligen d.m.v.. dieren weer te geven. Denk ook aan de heilige koe en aan de kat die als heilig gezien wordt in Egypte.

Mensen zoeken iets om iets te begrijpen. Zelfs GOD werd als man met lange baard weergegeven!

Het is dus symbolisch te verstaan. Je kunt het verhaal van D.Icke eigenlijk leggen langs het verhaal van de natuurvolkeren, maar dan anders weergegeven.

De reptilians zijn ook steeds in een familie doorgegroeid, dus bloedlijnen. Hier vind ik dat we meer de echte geschiedenis kunnen zien met de kazaren, de zionisten etc.

Al met al hebben mensen d.m.v.. geloof en bijgeloof steeds alles willen begrijpen. Icke doet dat ook en versmelt veel kennis samen in zijn verhaal - veel waardevolle kennis en ook symbolische. Van daaruit komt hij op de geopolitiek die echt wel geweldig door hem weergegeven wordt.

Kortom als we het verhaal juist begrijpen, kunnen we er heel veel uithalen en leren.

Dorothé
 
En reptilians zijn koudbloedig.

Koudbloedig kun je ook verstaan als geen empathie, geen gevoel, koud, kil, akelig, doods. Ze hebben schubben en geen haren, zijn dus niet lief en geven geen liefde.

Verder koudbloedig - koud- blauw- dus blauw bloed!

Dorothé
 
Ik ga alles dit weekend bekijken/lezen Dorothé :). Aan de ene kant denk ik inderdaad dat het symbolisch is, alhoewel ik ook denk dat het brein daadwerkelijk een reptielen-verschijning 'decodeerd', dus dit daadwerkelijk waarneemt.
 
Filmpje van Dorothé David Icke in Holland; min. 12; over Donald Trump die banden heeft met de donkere kant.
 
Ja, dat is omdat Icke zegt dat Trump uiteindelijk ook het establishment zal moeten dienen. Daarom ziet hij geen verbetering vanuit links of rechts.

Het kan natuurlijk kloppen. Het was tot nu toe in de geschiedenis ook zo.
Maar Icke was ook heel blij met de Brexit. Dus ook hier kunnen wel eens andere richtingen ingeslagen worden. Misschien moet hij Trump daar ook eens een kans geven een afwachten was hij van plan is.

Dorothé
 
Icke hanteert hetzelfde cynisme als dat ik bij Arend Zeevat terugzie. Bedenk dat de Trump-stemmers ook skeptisch zijn, maar wel vanuit een hoopvolle positie. We zullen zien wie er gelijk gaat krijgen. Vooralsnog heb ik een goed gevoel bij Trump!

Mike
 
Mike,

de lezing gisterenavond was weer geweldig. Ondanks het feit dat ik al veel via jou/dit forum wist, heb ik toch weer enkele eye-openers opgedaan.

Ik heb toen vroeger de video 'What the bleeb do we know' uitkwam deze video al bekeken, maar omdat ik het belang er niet van inzag, heb ik hem jammer genoeg weggedaan.
Ik ga hem op You-tube zeker weer bekijken.

Toch nog enkele vragen (ik wilde gisteren niet gaan vragen):
Als GOD zich wil ervaren door zich te manifesteren/dualiteit, is het een leerervaring. Vele New Agers zeggen dat alles al voorbestemd is (als wat moet gebeuren gebeurt het toch). Dit laatste is fatalistisch en geen leerervaring maar voor opgedrongen 'kost'. Ik denk dus dat het niet een blauwdruk is die wij doorlopen, maar dat ons leven zich kan ontwikkelen als gevolg van ons leerproces.

Dan sprak je over verlichting. De New Agers zijn alleen maar bezig met het licht. Toch is het van belang dat wij het licht zoeken, ons ontwikkelen, want wat we nu doen hoeven we niet na de dood te doen. Maar wat is dan de grens tussen aards spiritualisme en de New Age lichtzoekers?
Waar gaan we over die grens heen zodat het alleen maar New Age wordt?



Dorothé
 
The secret niet gezien/gelezen, maar even kort gelezen wat het inhoudt. Het gaat wel over "law of attraction", waar in mijn optiek waarheid in zit. The secret zal wel weer zon halve waarheid geven, as usual.
 
In Davids laatste boek heeft hij het ook over "lightworkers/lichtwerkers" wat nu zo hot is. Hij zegt ook dat dat momenteel een van de grootste "traps" is. Het is inderdaad een valstrik. Het licht is misleidend. Het licht houdt ons in de matrix, opzich goed om hier ervaringen op te doen natuurlijk (als je handelt vanuit liefde!), maar streven naar "enlightment/verlichting" slaat de plank mis. We ZIJN verlicht!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.393
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan