Spiritueel nihilisme

Wij komen vanuit een staat van alwetendheid/perfectie (noem het verlicht) en worden mens. Hierdoor ontstaat er dualiteit en zijn wij in een lagere frequentie gekomen, dus zijn wij niet meer verlicht. Wij kunnen ons echter wel herinneren dat er meer is dan deze staat (David Icke zegt fantoomzelf) waar we nu inzitten. Vandaar dat we daarna streven. We streven dus weer naar die staat van verlichting - maar als je alleen maar bezig bent met verlichting mis je een goede aardse ondergrond. Dus we moeten diep aarden/simpel en eerlijk leven (denken aan het nagelacht/hoe de wereld kan doorgaan) om uiteindelijk spiritueel te worden.

Dorothé
 
Klopt het volgende:
Als we de info hier op het forum willen begrijpen over voeding/gezondheid, spiritualiteit en geopolitiek kunnen we ons hierin verdiepen.

Voor voeding en gezondheid heb je de informatie in het boek van Weston Price.
Er zijn nog wel een paar boeken bij succesboeken die op een alternatieve manier over gezondheid berichten.

Wat betreft de spiritualiteit kun je de 2 video's van What the bleeb do we know (dus ook die van het konijnenhol) het beste bekijken om hier nog meer duidelijkheid in te krijgen.

De geopolitiek kun je zeer goed ook vinden in de boeken van David Icke.

Als je deze informatie hebt, dan heb je in feite alles wat hier op het forum ook besproken wordt en wat van belang is.
De thema's lopen trouwens ook in elkaar over omdat niets los op zichzelf staat.

Klopt het dat ik met deze informatie (boeken en dvd's) in feite alles heb wat ik over deze stof moet weten? Natuurlijk staat het forum op nr.1, maar als ik het niet alleen virtueel wil hebben, maar ook in de boekenkast.

Dorothé

 
Wat ik begreep, zou de "infinite self" dus wie we werkelijk zijn zonder deze extreme dualiteit ook leren, maar liefdevoller. Dit extreme (bijna doorgeslagen naar de negatieve kant) dualisme was niet de bedoeling, maar manipulatief. We zouden op aarde ervaren, maar dit is een soort gehackte matrix ipv een liefdevolle matrix.
 
Exact.
De archonten (die uiteindelijk wijzelf zijn met een slechte persoonlijkheid) maken van het leven op aarde een hel. Dus het leven op aarde is eigenlijk wel een soort matrix omdat we afgesneden zijn van het alwetende/GOD, maar dat leven kan oneindig mooi zijn als we er met liefde op wonen en de aarde met liefde behandelen. Dus een goede aardse omgang. Echter als we archonten zijn, zitten we op een verkeerd spoor (mede veroorzaakt door de reptilians/noem het voor het gemak de mensen in de bloedlijnen, want dat van de reptilians heb ik nog niet echt kunnen plaatsen) en hebben wij een aards gedrag wat verkeerd is, dus satanistisch. Wij maken het kapot. D.Icke noemt dat gevangen zitten in de (foute)matrix. Hij wil alleen hiermee zeggen, dat we dualiteit ervaren (is okay), maar van dualiteit wordt het dualistisch (is niet okay/strijd).
Men probeert ons dmv. satanistisch gedrag en luciferiaans gedrag (verkeerde manier van streven naar verlichting zonder te aarden) te beheersen en mocht dat lukken zitten we dus helemaal gevangen in dualisme.
Echter ziet het er naar uit (ook volgens D. icke) dat we allemaal samen in een verhoogde frequentie komen, we gaan dus ontwaken, gaan dus voorbij de matrix kijken en zullen dus zien waar de bloedlijnen ons toe aanzetten. Wij zelf moeten dit veranderen en kunnen daardoor de 'hemel' op aarde krijgen. Dan kunnen we aardse spiritualiteit 'leven'.

Dorothé
 
Wat ik nog even wilde zeggen: Mike, je hebt een hele leuke sympathieke vriendin. Ik heb gisteren graag naast haar gezeten.
(Ik zit normaal altijd op een hoek, dus was dit even wennen voor mij om tussen 2 dames in te zitten. Ik voelde me echter zeer op mijn gemak naast Monique.)

Dorothé
 
D.Icke bedoelt met archons wel degelijk opzich zelf staande entiteiten volgens mij. Maar dat terzijde.

In het oneindige bewustzijn (al) is alles mogelijk, in potientie is alles aanwezig. Wij kunnen gebruik maken van dit creatiepotentieel, dmv onze zintuigen en pijnappelklier. Maar dit moet wel binnen onze materiele matrix gebeuren. Wij mensen zijn halfgoden, wij kunnen gebruik maken van het oneindige creatiepotienteel van het al. De mogelijkheden zijn dus ook oneindig. Maar wij worden hier bewust van afgesneden. Volgens mij zijn wij hier om het leven te ervaren in een aardse matrix en groeien wij van een spirituele vonk naar een mens en wereld dat steeds materieler is geworden. Echter moeten we niet vergeten wie/wat we zijn anders leren wij hier niets van.

Wij mensen hebben verbeeldingskracht en zijn creatief (halfgoden) waardoor we de matrix kunnen nabouwen, hetzij beperkter (computersimulatie). Maar ook ivm met de archons ed. Als we er met z'n allen in geloven, bestaan ze ook.
 
Ik ga zelf wel mee in Davids visie dat de archonten los van ons staan. Voor mij verklaard dat nl een heleboel.
 
Archonten zijn fictieve, mythologische wezens die het kwaad in onszelf vertegenwoordigen. De gnostiek gaat uit van de visie dat de mens goddelijkheid kan bereiken en dat Jehova (de Schepper) een tiran is die de mens in materie gevangen houdt. Dit getuigt van een grenzeloze zelfoverschatting en maakt het deelbewustzijn tot het geheel, het lagere tot het hogere. Het getuigt van geen enkele bescheidenheid en nederigheid naar de Schepper en de Schepping. Zeer gevaarlijk!

Mike
 
Wat drijft psychopaten pedofielen satanisten etc? Is dat geen kracht van buiten af?

O al beantwoord hier boven!
 
Pedofiele en martelende satanisten hebben als doel de mensheid knechten. Ze slaan letterlijk de ziel eruit.

Joost
 
Het diep religieuze (o.a.zwarte magie) psychopaten

Uiteindelijke doel (denk ik): zij (illuminatie of what ever) willen god op aarde zijn. Onsterfelijk zijn en en de mensheid dicteren.

Om hen te begrijpen moet je zelf ook psychopatisch zijn.
 
Maar dat is toch archontisch. Zal er geen kracht zijn die mensen in hun ban heeft vraag ik mij dan af. Zit dat echt in de mens zelf, dat stuk ben ik persoonlijk nog niet over uit.
 
Als GOD zich wil ervaren door zich te manifesteren/dualiteit, is het een leerervaring. Vele New Agers zeggen dat alles al voorbestemd is (als wat moet gebeuren gebeurt het toch). Dit laatste is fatalistisch en geen leerervaring maar voor opgedrongen ‘kost’. Ik denk dus dat het niet een blauwdruk is die wij doorlopen, maar dat ons leven zich kan ontwikkelen als gevolg van ons leerproces.

Dat gaat tegen het concept van vrije wil in. De toekomst staat nooit vast, omdat je de vrijheid hebt om individuele en persoonlijke keuzes te maken waarmee je je eigen lot bepaalt.



De New Agers zijn alleen maar bezig met het licht. Toch is het van belang dat wij het licht zoeken, ons ontwikkelen, want wat we nu doen hoeven we niet na de dood te doen. Maar wat is dan de grens tussen aards spiritualisme en de New Age lichtzoekers?
Waar gaan we over die grens heen zodat het alleen maar New Age wordt?

Verlichting is zeer belangrijk, dat klopt, maar wel vanuit een aardse en nuchtere basis. Het tegenovergestelde van licht is zowel duister als zwaar. Wij mensen hebben een 'val' naar beneden gemaakt door te materialiseren. Onze spirituele opdracht is de weg terug te vinden door de spirituele 'zwaartekracht' zoveel mogelijk proberen op te heffen. Als materiele wezens zijn we echter onderhevig aan de aardse zwaartekracht en dus is aarding even belangrijk. Onder de aarde is ook de duisternis en daarin worden zaadjes geplant en komen tot ontwikkeling.

Het grote verschil met New Age is de totale ontkenning van het aardse, een illusie dat we uitsluitend spirituele wezens zouden zijn, zonder onze menselijke ervaring te erkennen. Deze menselijke ervaring is subjectief, op basis van dualiteit. New Age streeft uitsluitend naar objectieve non-dualiteit, wat niets met leven (creatie) te maken heeft en dus op niets meer neerkomt dan een doodswens. New Age is dan ook een Luciferiaanse doodscultus.

Mike
 
Grappig genoeg verwoord je het zelf perfect als volgt:



Wij komen vanuit een staat van alwetendheid/perfectie (noem het verlicht) en worden mens. Hierdoor ontstaat er dualiteit en zijn wij in een lagere frequentie gekomen, dus zijn wij niet meer verlicht. Wij kunnen ons echter wel herinneren dat er meer is dan deze staat (David Icke zegt fantoomzelf) waar we nu inzitten. Vandaar dat we daarna streven. We streven dus weer naar die staat van verlichting – maar als je alleen maar bezig bent met verlichting mis je een goede aardse ondergrond. Dus we moeten diep aarden/simpel en eerlijk leven (denken aan het nagelacht/hoe de wereld kan doorgaan) om uiteindelijk spiritueel te worden.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.402
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan