Spiritueel nihilisme

Het lijkt erop dat we hetzelfde bedoelen, maar voor de zekerheid nog even wat meer uitleg over mijn visie:

God (Schepper) is de reden waarom alle materiele leven er is (dus ook jij en ik met onze scheppende geest). Het is grootheidswaanzin om te denken dat wij over dezelfde scheppende gaven beschikken. Wel schep je je eigen werkelijkheid (beleving daarvan) en tot op zekere hoogte die van anderen, hierdoor scheppen we samen via het 'internet of the mind' ook onze collectieve werkelijkheid op basis van VRIJE WIL die we bewust of onbewust hoe dan ook toepassen.

God als alwetende kracht faciliteert enkel, schept de voorwaarden voor het aardse bestaan. Hoe dit ingevuld dient te worden is aan ieder van ons. Dit maakt God tot een neutrale, objectieve scheppingskracht, terwijl onze werkelijkheidsbeleving juist subjectief is omdat we onderhevig zijn aan het dualiteitsprincipe van goed en kwaad, mannelijk en vrouwelijk, donker en licht, etc. Anders gezegd: God schept het raamwerk en wij mogen daarin opereren zoals wij willen. Er vindt dan ook geen 'goddelijke interventie' plaats als er kwaad gebeurt, wij dragen hiervoor 100% zelf verantwoordelijkheid.

Mike
 
Weet je Binc, je openheid over jezelf herken ik ook in mezelf. Ik ben ook zo eerlijk en heb het hart op de tong. Soms kan ik daarna mijn tong wel eens afbijten, want je bent daardoor natuurlijk wel kwetsbaar. Toch blijf ik steeds ook hierin mezelf. Ik ben gewoon te openhartig over mezelf en zie dat ook wel bij jou. Ik kan dat wel waarderen in een mens.

Ik heb wel eens zo een persoonlijkheidstest https://www.123test.nl/mbti/ gedaan en dit kwam eruit (nu leg ik dus mijn persoon hier op internet, zo zie je maar weer):
https://www.16personalities.com/nl/infj-persoonlijkheid

Dorothé
 
Ja, mits je je uiteindelijk bewust bent waar je vandaan komt. Ik had het eerder over vergeten en herinneren. De keuzes die een mens hierin zelf kan kiezen. Ik koos voor vergeten. Heeft met verleden te maken. De gevolgen heb ik hierboven gebrobeerd uit te leggen. Ik denk dat jij het ook wel herkend?
Zie het als een soort projectie.
 
Dorothé,

Dat is dus juist waar mijn coach het altijd over had. Wanneer je jezelf kwetsbaar durft op te stellen, moet je ook in staat kunnen zijn jezelf te beschermen. Niks mis met openhartigheid dus. Maar heeft weer te maken met grenzen.

Ik kom er later allemaal op terug. Even rust aan me hoofd.
 
Ik heb de test ook gedaan en kom hierop uit:



INTP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, intuition, thinking en perceiving. Dat wil zeggen, je houdt van analyseren en nadenken en hebt een hang naar logica. Je stelt jezelf en anderen vaak vragen als: 'Waarom?', en: 'Waarom niet?' Je bent een snelle denker met een bedeesde en onopvallende aanpak. Anderen kunnen je cynisch of afstandelijk vinden. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je denkvermogen kunt toepassen. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: computerprogrammeur, chemicus, en onderzoeker. Je leert het makkelijkste: in je eentje en door veel te lezen en na te denken. Valkuilen: je kunt overkritisch worden op andere mensen, je verliezen in details, en je emoties teveel negeren.

Klopt voor mij als een bus!

Mike
 
Dit dus
INFJ persoonlijkheidsprofiel

Introversion, Intuition, Feeling, Judging

INFJ’s zijn van nature rustig, krachtig, origineel en gevoelig. Gedreven en met doorzettingsvermogen. Uitzonderlijk intuïtief in de omgang met mensen en bezorgd om hun gevoelens. Ze hebben sterk ontwikkelde normen en waarden, ze wijken niet af van hun principes. Wanneer deze worden bedreigd, zijn ze hardnekkig en volhardend. Gewoonlijk zijn ze individualistisch, eerder dan leidend of volgend. Ze werken vaak graag voor organisaties met een humanitair doel en hechten waarde aan integriteit. Ze halen voldoening uit het ontwikkelen van innovatieve programma’s of diensten en bij te dragen aan de geestelijke behoeften van mensen.

Dorothé
 
Nou, ik ga er niet nog langer omheen draaien. Ik heb het maar besteld en zie dan wel of ik het goed vind. Als die zaken die hier besproken zijn geworden al goed zijn, is er al een grote kans dat de rest dat ook is.

Binc, in ieder geval bedankt voor het aanleveren van de informatie.

Dorothé
 
Ik blijk tot slechts 3% van de bevolking te horen:

https://www.16personalities.com/nl/intp-persoonlijkheid

https://www.16personalities.com/intp-strengths-and-weaknesses

Mike
 
Ongelooflijk hoe accuraat deze persoonlijkheidsbescjrijving is:



INTPs are quiet, thoughtful, analytical individuals who tend to spend long periods of time on their own, working through problems and forming solutions. They are curious about systems and how things work. Consequently, they are frequently found in careers such as science, philosophy, law, psychology, and architecture. INTPs tend to be less at ease in social situations or in the "caring professions." They prize autonomy in themselves and others. They generally balk at attempts by others to convince them to change, at which they respond by being even less conformist than they otherwise would be. They also tend to be impatient with bureaucracy, rigid hierarchies, and the politics prevalent in many professions. INTPs have little regard for titles and badges, which they often consider to be unnecessary or unjustified. INTPs usually come to distrust authority as hindering the uptake of novel ideas and the search for knowledge. INTPs accept ideas based on merit, rather than tradition or authority. They have little patience for social customs that seem illogical or that obstruct the pursuit of ideas and knowledge. This may place them at odds with people in the SJ (Sensing/Judging) types, since SJs tend to defer to authority, tradition, and what the rest of the group is doing. INTPs prefer to work informally with others as equals.

INTPs organize their understanding of any topic by articulating principles, and they are especially drawn to theoretical constructs. Having articulated these principles for themselves, they can demonstrate remarkable skill in explaining complex ideas to others in very simple terms, especially in writing. On the other hand, their ability to grasp complexity may also lead them to provide overly detailed explanations of simple ideas, and listeners may judge that the INTP makes things more difficult than they need to be. To the INTPs' mind, they are presenting all the relevant information or trying to crystallize the concept as clearly as possible.

Given their independent nature, INTPs may prefer working alone rather than leading or following in a group. During interactions with others, if INTPs are focused on gathering information, they may seem oblivious, aloof, or even rebellious—when in fact they are concentrating on listening and understanding. However, INTPs' intuition often gives them a quick wit, especially with language. They may defuse tension through comical observations and references. They can be charming, even in their quiet reserve, and are sometimes surprised by the high esteem in which their friends and colleagues hold them.

INTPs are driven to understand a discussion from all relevant angles. Their impatience with seemingly indefensible ideas can make them particularly devastating at debate.

INTPs are often haunted by a fear of failure, causing them to rethink solutions many times and second-guess themselves. In their mind, they may have overlooked a bit of crucial data, and there may very well be another equally plausible solution.

According to Keirsey, based on behavioral characteristics, notable INTPs might include Albert Einstein, Charles Darwin, and Thomas Jefferson.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/INTP

Mike

 
Ja, het klopt echt he, ongelooflijk. Ik heb heel veel nagekeken bij mijn profiel, en zelfs al mijn trekjes kloppen. Gewoon beangstigend.
Deze persoonlijkheid is zeldzaam en maakt minder dan een procent van de bevolking uit. Ze drukken echter toch een stempel op de wereld.
Nou, mijn vader zei lachend dat hij altijd al wel geweten had dat ik een zeldzaam persoonlijkheidsprofiel had :-)

Dorothé
 
Dus types als ik komen nog vaker voor dan jij! Opvallend is dat jij noch leidend, noch volgzaam bent en je eigen plan trekt.

Mike
 
Ik heb maar even net gedaan of ik mijn vriendin was en kom hierop uit:



ISFJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: introversion, sensing, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent sympathiek, trouw en consciëntieus. Je bent bereid offers te maken voor je gezin en gaat, als dat nodig is, tot het uiterste om anderen in nood te helpen. Je werkt het liefste in een omgeving waar duidelijke regels gelden en hebt een groot doorzettingsvermogen. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin je praktische hulp geeft. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: verpleegkundige, huisarts, en bibliothecaris. Je leert het makkelijkste: door duidelijke praktijkopdrachten. Valkuilen: je kunt je slecht kunnen ontspannen en hebt soms een te pessimistisch toekomstbeeld.

Klopt ook helemaal!

Mike
 
Mike,
Dit klopt voor jou ook
De INTP leeft in een wereld die gebaseerd is op theorieën en logische verklaringen. Ze kunnen moeilijke vraagstukken goed analyseren, zien snel patronen en bekijken graag hoe ze processen kunnen verbeteren. Ze zijn logisch, origineel en creatieve denkers. Veel wetenschappelijke doorbraken in de wereld zijn gedaan door de INTP’ers. Ze zijn uitzonderlijk bedreven en gedreven om theorieën om te zetten in duidelijk begrijpelijke taal.

Dorothé
 
Het lijkt erop dat we hetzelfde bedoelen, maar voor de zekerheid nog even wat meer uitleg over mijn visie:

God (Schepper) is de reden waarom alle materiele leven er is (dus ook jij en ik met onze scheppende geest). Het is grootheidswaanzin om te denken dat wij over dezelfde scheppende gaven beschikken. Wel schep je je eigen werkelijkheid (beleving daarvan) en tot op zekere hoogte die van anderen, hierdoor scheppen we samen via het ‘internet of the mind’ ook onze collectieve werkelijkheid op basis van VRIJE WIL die we bewust of onbewust hoe dan ook toepassen.

God als alwetende kracht faciliteert enkel, schept de voorwaarden voor het aardse bestaan. Hoe dit ingevuld dient te worden is aan ieder van ons. Dit maakt God tot een neutrale, objectieve scheppingskracht, terwijl onze werkelijkheidsbeleving juist subjectief is omdat we onderhevig zijn aan het dualiteitsprincipe van goed en kwaad, mannelijk en vrouwelijk, donker en licht, etc. Anders gezegd: God schept het raamwerk en wij mogen daarin opereren zoals wij willen. Er vindt dan ook geen ‘goddelijke interventie’ plaats als er kwaad gebeurt, wij dragen hiervoor 100% zelf verantwoordelijkheid.

Mike,

Dit is jou eigen visie toch? Begrijp ik je goed? Dus zonder dat je nu verwijst naar de pagina's die ik je eerder stuurde?
 
Ik heb wel eens zo een persoonlijkheidstest https://www.123test.nl/mbti/ gedaan en dit kwam eruit (nu leg ik dus mijn persoon hier op internet, zo zie je maar weer):
https://www.16personalities.com/nl/infj-persoonlijkheid

Mooie uitkomst Dorothé! Dus wel jezelf goed in de gaten houden lees ik. Ik zal straks ook die test eens doen.
Hoe gaat het nu met je zoektocht naar een nieuwe baan?
 
Ik zag dat je het boek besteld hebt Dorothé.
ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Kan wel ff duren voordat je deze binnen hebt trouwens heb ik gemerkt.
 
Nou, ik stuur veel naar het MUMC+. Nu is er een vacature in het MUMC+ voor een functie op een afdeling waar wij mee samengewerkt hebben en we hebben veelal hetzelfde werk gedaan met dezelfde computerprogramma's. Ik heb contact opgenomen met een medewerker die ik vaker aan de telefoon heb gehad en gevraagd of ze een goed woordje voor me kan doen en ik heb natuurlijk ook officieel gereageerd. Nu maar eens afwachten. Dat zou wel fijn zijn.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.468
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan