Spiritueel nihilisme

Ik dacht dat de Creator GOD was.

Niet god zoals uit de bijbel en het geloof in een god welke dan ook. Je eigen geest mag je zien als god. Dat is wat ie bedoeld.

 
Dorothé
Oké, vond hem wel op fb.



https://www.facebook.com/profile.php?id=708161061
 
Dank je voor je antwoord Binc.

Omdat ik op het moment werkeloos ben, is dat een cynisch geintje naar mezelf toe. Ik heb zeker vrije tijd, die maak ik altijd voor mezelf en ik lees in die tijd dus megaveel. Maar soms heb ik nog veel boeken in de kast staan die ik wil lezen. En dan koop ik al weer nieuwe boeken... :-)
Maar ja, ieder het zijne.

Misschien dat ik even kijk wat Mike er zo van zegt. Zijn eerste indruk was zeer goed. Nu ben ik nog benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Als dat weer positief is, dan wordt dat boek besteld.
Alleen is het me op het moment toch nog een beetje vaag. Dat is geen kritiek hoor. Ik vind het heel fijn dat je de info gedeeld hebt en ben er dankbaar voor.

Groetjes,
Dorothé
 
Misschien dat ik even kijk wat Mike er zo van zegt. Zijn eerste indruk was zeer goed. Nu ben ik nog benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Als dat weer positief is, dan wordt dat boek besteld.
Alleen is het me op het moment toch nog een beetje vaag. Dat is geen kritiek hoor. Ik vind het heel fijn dat je de info gedeeld hebt en ben er dankbaar voor.

Ja, ben ik ook benieuwd naar Mike zijn mening. Maar de boeken blijven aanvulling op wat hij als coach leerde. Het is wat beknopter. Dat wilde ik nog even zeggen tegen je.
 
Dank je. Trouwens leuk dat je nu ook op dit draadje zit. Ik zat er (in het verleden) heel veel op en mijn indruk is dat ik nog steeds het meeste van dit draadje gebruik maak.

Tja, ik vind dit nu eenmaal mega interessant. Ik denk dat ik er zo vanaf mijn 20e levensjaar echt mee begonnen ben om me hierin te verdiepen. Heb echt alles wat los en vast zit hierover gelezen. Ik was bekend in de meeste Duitse boekhandels in Baden-Baden en omgeving. Toen ik wegging kreeg ik zelfs een geschenk. Nu bestel ik me rot bij bol.com, succesboeken en koppverlag (in duitsland) https://www.kopp-verlag.de/


Dorothé
 
Dank je. Trouwens leuk dat je nu ook op dit draadje zit. Ik zat er (in het verleden) heel veel op en mijn indruk is dat ik nog steeds het meeste van dit draadje gebruik maak.

Dank je Dorothé. Ik wist niet dat er hier een spiritueel topic was eigenlijk. Wel leuk en leerzaam. Ik weet niet hoeveel meer info mijn hoofd nog verwerken kan met alle info die ik van Mike mee krijg de laatste weken. Ik doe mijn best in elk geval.


Nu bestel ik me rot bij bol.com, succesboeken en koppverlag (in duitsland)

Begrijp ik nu goed dat je veel boeken besteld en geen gelegenheid hebt om deze te lezen? ?

 
Dorothé,

Is het niet handiger om eerst je boeken te kezen die je hebt staan, en nog niet hebt gelezen? Zoals ik zei, ik zal mezelf in het script verdiepen wat ik nu gekregen heb. Als je nu dit boek zou willen bestellen is het eigenlijk zonde omdat zijn herschrijving bijna af is. Dan mis je de helft om zo maar even te zeggen.
 
Je eigen geest mag je zien als god. Dat is wat ie bedoeld.

Ik heb dat niet gehaald uit wat je me toe hebt gestuurd, maar als hij die kant op gaat haak ik af. De mens als God i.p.v. in dienst van God is Luciferiaans, de mens hoort zujn eigen Schepper te dienen, vandaar ook het woord gods-dienst.

Mike
 
Mike,

Dit stond er over zijn boek via de link die Binc opgestuurd had:



Samenvatting
In jezelf geloven, wat betekent dat? Benchi weet het inmiddels, doordat hij van binnenuit steeds meer contact kreeg met zijn eigen Geest. Tijdens een bijna-doodervaring kreeg hij vanuit het Universum de opdracht de lessen die hij als chi-up Coach aan zijn cliënten gaf, nu aan zichzelf te bewijzen. Door de liefdevolle samenwerking met zijn Geest gebeurden er vele wonderen.
In dit boek maakt de auteur duidelijk wat de werkelijke betekenis van de uitdrukking Lichaam en Geest betekent. Door te leren op een nuchtere en logische wijze Lichamelijk en Geestelijk in harmonie te leven, kun je de hindernissen van het leven overwinnen. Of het nu lichamelijke ongemakken of financiële problemen zijn, samen met jouw eigen geest zijn ze te overwinnen.

Uit het boek
VOORWOORD

Het boek Van TICITU tot De Transparante Mens is de vernieuwde uitgave van De Transparante Mens. Met dit boek neemt Benchi de lezer mee op reis in de totale organisatie van CHI-UP. Hierbij is er duidelijk gekozen voor een geheel eigen opzet, waardoor het voor de lezer aangenamer is te lezen.
Het boek begint met het uitleggen van het verschil tussen het begrip God en TICITU, The Intelligent Creators In The Universe.
Daarna vloeit zijn visie over in de filosofie die wordt toegepast in de praktijk en als een rode draad door het boek blijft lopen. Al lezende komt de lezer uiteindelijk bij het derde gedeelte terecht: de Verbale Sportschool.
Dit is een variant op de cursussen in communicatietechnieken en sociale vaardigheden. Vervolgens kunt u lezen over ervaringen van mensen voor wie door CHI-UP-Coaching en het toepassen van deze filosofie in de praktijk een ommekeer in hun leven heeft plaatsgevonden. Benchi maakt het zo voor de lezer veel aangenamer te lezen, aangezien hij al direct rekening houdt met opkomende vragen. Doordat de lezer deze vragen en commentaren in zichzelf herkent en meteen de reacties en eventuele antwoorden kan lezen, is de betekenis van TICITU beter en prettiger te begrijpen. U leest het boek: Van TICITU tot De Transparante Mens makkelijk weg. Benchi wil op deze wijze zo veel mogelijk zwakkeren en hulpzoekenden uit onze samenleving bereiken.
Het boek kan op zichzelf gelezen worden zonder eerst deel I gelezen te hebben maar is toch aan te bevelen ook deel I, Het Universele Principe. De sleutel tot innerlijke vrijheid, eveneens te lezen.
Benchi wenst u veel leesplezier en duidelijkheid bij het lezen.
Over de auteur
“Na een zeer moeilijke periode in mijn leven waarin ik alles was kwijtgeraakt, ben ik tot het schrijven van dit boek gekomen. De bijna-doodervaring na een zware operatie heeft me uitgedaagd om de werking van mijn technieken te onderzoeken. Van binnenuit kreeg ik steeds meer contact met mijn eigen Geest die ik Benchi noem. Terwijl ik meer en meer alleen kwam te staan, en normaal gesproken zou kunnen verzwelgen in eenzaamheid, leerde ik samen te werken met mijn geest dat ik zag als de bron van mijn Intelligente Creative Kracht.”

Dit is iets meer info dan alleen het feit dat hij zegt dat jezelf GOD bent.

Wat denk je hiervan?
Ik zelf kwam er niet zoveel verder mee, maar ik weet natuurlijk niet wat Binc allemaal weet. Dit is maar heel in het kort. Toch beroep ik me weer op jou.

Dorothé
 
Dat de mens zijn eigen schepper is dat klopt. Dat is ook wat hij bedoeld. Ik kom hier later op terug. Het valt niet mee om hem te vertalen tegenover wat jij geschreven hebt. Dus ff de tijd voor nodig om dit te doen en dan uit te leggen.
 
Daarom las ik het ook niet terug in de woorden van de auteur zelf. Hij heeft het over de co-creatiekracht van de mens, waar ik het wel mee eens ben. Wellicht wat ongelukkig geformuleerd door Binc.

Mike
 
Hoi Binc,

Daarom schrijf ik ook dat jij het waarschijnlijk wel beter zult weten, jij kent hem en bent door hem gecoacht geworden. Ik heb dit puur van internet. Als je er meer over kunt zeggen, is dat natuurlijk heel fijn.

Dorothé
 
De Schepper heeft de aarde/materiele waarde geschapen, waar wij onderdeel van mogen uitmaken. Wij scheppen vervolgens onze eigen beleefwereld en door invloed uit te oefenen op de medemens ook die van anderen. Daarom zijn wij medeschappers. De goddelijke gave die wij hebben gekregen is die van vrije wil, die ons in staat stelt om dagelijks te kiezen voor goed of kwaad, voor angst of liefde.

Mike
 
Dank je.

Ik wacht maar eens af wat Binc verder over die uitleg op internet kan vertellen en dan wil ik er jouw visie nog eens over horen. Het zal wel aan mij liggen, maar met die tekst uit die link op internet (staat even hierboven uitgelegd) kan ik niet zo heel veel. Ik ben natuurlijk graag bereid aan te nemen dat het een goed boek is, maar wil toch een beetje het zekere voor het onzekere weten (alhoewel dit nooit mogelijk is)

Dorothé
 
Ik doe mijn best. Maar ik kan hier geen dingen neer zetten uit het script van zijn boek. Daarin vertrouwt ie me dus ik moet maar mijn best doen om te vertalen en vanuit mijn oude boek dan waaruit ik wel dingen neer kan zetten.

De goddelijke gave die wij hebben gekregen is die van vrije wil, die ons in staat stelt om dagelijks te kiezen voor goed of kwaad, voor angst of liefde.


De vet gedrukte letters in jou bericht noemt hij De Intelligente Creërende Kracht. Die je jezelf voor kunt stellen als je onzichtbaar lichamelijk tegendeel. Hij geeft zijn geest dus gewoon een naam. (Daarin zat de verwarring toen Dorothé over god begon) Dit in tegenstelling tot veel mensen die bidden tot een god zoals Allah of Jesus waar hij zichzelf niet in vinden kan.
Volgens zijn filosofie is het juist die Intelligente Creërende Kracht die daar verantwoordelijk voor is voor het creëren en manifesteren van de menselijke wezens.
Eigenlijk zijn alle uitingen van kunst of de prestaties die iemand levert het werk van die onzichtbare Intelligente Creërende Kracht in de mens die met behulp van aardse materie zich in diverse vormen kan uiten en manifesteren. Wanneer die kracht niet meer in het mensenlijk lichaam of het lichaam van een dier of in een plant aanwezig is kunnen er geen prestaties meer geleverd worden

Ik hoop maar dat ik het goed uit leg zo. Misschien niet helemaal op 1 lijn. De ziel (CHI) noemt hij bij zichzelf Benchi. Benchi werkt samen met de Intelligente Creërende Kracht.

Leuke is dat hij mij gisteravond confronteerde met exact hetzelfde waar Mike mee confronteerde. Vrouwen en ratio. Hij schrijft ook niet voor niks in zijn boek over "De Wolf In Schaapskleren" e4n hoe dit bij veel vrouwen van invloed is. Oude programmas en patronen.
 
Geen dank hoor Dorothé. Was kleine moeite.

We kunnen met ons verstand onze eigen brain computer kunnen programmeren is de volgende metafoor misschien ook leuk het te gebruiken. Het is begrijpelijk dat er al zoveel namen bedacht zijn voor die ondefinieerbare kracht, juist omdat het tot nu toe nog ondefinieerbaar is. Wanneer er blokkades zijn door oude patronen:

Deze blokkades geven vaak een aanleiding naar de buitenwereld een gedrag te etaleren dat precies het tegenovergestelde is van die blokkades. We noemen dit de ‘filterbouw’ of ‘façade’ of het etaleren van een laagje chroom.
Men toont de buitenwereld de façade en hoopt daarmee de eigen onzekerheid en onvrede te kunnen camoufleren. Dit gedrag uit zich in het streven naar perfectie voor de buitenwereld. Maar als je door die façade weet te prikken of achter dat muurtje kunt kijken dan blijkt dat ook een geblokkeerd iemand net zo normaal is als ieder ander, dus niet perfect.

Hij refereert in zijn boek naar een liedje hierover van Henk Westbroek.

Een keer trek je de conclusie.
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom (je eigen fantasie over je vriend door zijn façade).
Een pakketje schroot (de blokkades van je vriend).
Met een dun laagje chroom (de façade die hij jou en de rest van de wereld toont om
zijn blokkades te camoufleren).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.468
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan