Spiritueel nihilisme

Ja, het klopt echt he, ongelooflijk. Ik heb heel veel nagekeken bij mijn profiel, en zelfs al mijn trekjes kloppen

Waar zie jij dan apart staan dat je een profiel hebt? Ik krijg alleen een uitslag?
 
Oh, ik heb het woord profiel gebruikt, maar dat is dus gewoon een ander woord voor de uitslag.
Net zoals je in een CV profiel of profielschets gebruikt waar je je eigenschappen verwoordt.

Dorothé
 
Dit is jou eigen visie toch? Begrijp ik je goed? Dus zonder dat je nu verwijst naar de pagina’s die ik je eerder stuurde?

Ja, mijn eigen visie.

Mike
 
Oh zo. Ik dacht dat ik iets niet goed deed?

Even kritisch op deze test. Er staan vragen waarbij jezelf in 2 posities kan plaatsen. Neem ik als voorbeeld de vraag "als je aan het werk bent vind je een telefoontje tussendoor:
een welkome afwisseling.
vervelend.

Vind ik toch lastig om dit zo eenzijdig te zien. het ligt er maar net aan waar ik mee bezig ben. Is het een rot klus mag je me bellen want dan is het een welkome afleiding. Ben ik met gefocust bezig en druk in me hoofd dan niet bellen.
Dat werpt bij mij nogal vragen op aangezien er direct een andere uitslag uit komt als ik het in dat perspectief plaats. Desondanks komt het allebei wel in de richting ja denk ik.

Onderstaand dan beiden uitslagen

ENTJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en judging. Dat wil zeggen, je neemt de touwtjes stevig in handen en handelt problemen op een directe manier af. Je houdt van organiseren en leidinggeven. Je bent doelgericht en laat je niet afschepen. Je denkt strategisch en ontwikkelt actiegerichte plannen om je doelen te bereiken. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je strategisch inzicht kunt gebruiken. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bestuurder, consultant, en advocaat. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van leermethoden, zoals lezingen en groepsactiviteiten. Valkuilen: je kunt té snel een beslissing nemen en te weinig rekening houden met anderen.


ENTP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en perceiving. Dat wil zeggen, je bent onafhankelijk en flexibel en hebt een honger naar nieuwe en complexe zaken. Je vertrouwt op je improvisatievermogen en hebt een hekel aan saaie routine en bureaucratie. Je wilt je vrij kunnen bewegen. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je innovatief bezig kunt zijn. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: acteur, fotograaf, en journalist. Je hebt bovendien ondernemerstalenten. Je leert het makkelijkste: samen met anderen, bijvoorbeeld door te discussiëren. Valkuilen: je denkt soms teveel dat je de wijsheid in pacht hebt, en je kunt de werkelijkheid uit het oog verliezen.

 
Ik denk dat men soms inderdaad op een snijpunt zit en misschien kan men zich in der loop der tijd ook veranderen.
Zo heb ik 10 jaar geleden ook eens zo een test gedaan, maar dan veel omvangrijker en toen kwam eruit: ISFJ.

Dat klopte toen helemaal en ook nu kan ik me daar nog in vinden. Dus soms is er maar een haar verschil.

Dorothé
 
ja, in de loop der jaren kunnen je interesses veranderen. Heeft ook te maken met hoe je jezelf verder ontwikkelt. Vaak merk je wel als je een baan hebt die je niet ligt en dan ga je verder kijken en veranderen. Dus dat klopt wel wat je zegt. ja.

Terugkomend op het boek. Onthoud dat het meer een aanvulling is op de coaching die hij gaf.
Dus er zullen wel wat vragen op komen vermoed ik zo.

Ik herken Mike ook wel in zijn test. Erg grappig dit. Ben benieuwd of er meer forumleden deze test gaan doen.
 
Pffff...ik kan jullie even niet bijhouden. Zie dat ik nu Mike zijn bericht over het hoofd zie. Ik hoop dat onderstaande genoeg zegt?

Ja, mijn eigen visie.



PRATEN MET JEZELF IS PRATEN MET DE GEEST IN JOUW LICHAAM

Voor veel mensen is het volkomen absurd te veronderstellen dat het überhaupt mogelijk is tot iets in jouw lichaam te spreken dat je niet kunt waarnemen of kunt definiëren. Ze vinden het wel normaal tot een GOD of tot Jezus te bidden en ook tot alle andere Heiligen die je evenmin kunt waarnemen of definiëren. Bidden is toch ook een vorm van praten? Religies hebben hun volgelingen geleerd te geloven dat het Gods principe zich buiten het lichaam bevindt en wel ergens achter de wolken. Je kunt God en al die andere heiligen ook via hun gebouwen aanroepen en daar vertellen ze jou ook nog dood leuk dat jij Jezus of de Heilige Geest in jouw hart moet dragen. Hoe verwarrend is dit toch weer. Eerst moet je geloven dat God of Jezus buiten je lichaam te vinden is en dan moet je hun weer in je hart dragen. Toen mij dat ooit werd voorgesteld dacht ik; nou nou, dat zou mijn Geest Benchi helemaal niet leuk vinden.
Als ik mijn lichaam zou vergelijken met het huis waarin Benchi
woont en dat hij dat ook nog zelf heeft opgebouwd, dan zou Benchi zich afvragen waarom Jezus, de Heilige Geest of GOD door mij werden binnen gelaten. Waarom krijgen zij nu wel alle aandacht en ik niet. Waarom kun je via het gebed wel tot hen spreken en niet met mij? Benchi zou zich afgewezen of onbelangrijk hebben gevoeld.
Alles wat je voelt is de taal van jouw Geest. Dus als jij je afgewezen
of onbelangrijk voelt na een liefdes breuk of door kritische opmerkingen van anderen, dan komt dat in eerste instantie omdat jij jouw Transparante Geest helemaal geen aandacht hebt gegeven. Jammer dat jij het ontvangen van de aandacht en liefdesimpulsen teveel aan jouw ex hebt overgelaten. Terloops wordt er wel aan de gelovigen verteld dat GOD overal is, dus ook in ieder mens. Waarom willen zij hun volgelingen dan niet eerst leren dat hun eigen G.O.D. hun eigen Geest is die je mag benoemen zoals jij dat wilt en dat je het kunt vinden in je eigen lichaam? Laten zij de gelovigen leren wat dat Geestelijke deel in jou nodig heeft en niet wat de kerk van zijn gelovigen verwacht en nodig heeft. Maar ja, zoals ik al eerder zei: “Over geloof valt niet te twisten.”
Daarom hou ik het maar bij de Chinese gezegde:
Een vermeden gevecht is een gewonnen gevecht.




 
Uit me boek die ik hier heb. Het is hetzelfde als het script. Maar dat is ie dus aan het uitbreiden. Ik kan daarom ook niet alle info hier neer zetten.

Maar wat hij mij leerde als coach was de taal van het universele principe.
Zo noemt hij dat. het komt erop neer dat je de verantwoordelijkheid voor jezelf niet uit handen geeft. Het ging destijds met individuele sessies, en training. Training in taal en communicatie. Avonden zat ik te leren naast dat ik bij hem in de leer ging. Zo interessant vond ik het.
Maar al deze principes in de loop der jaren kwijt geraakt. Door zoals hij het vanmiddag nog zei. Opgebouwd chroom welke uiteindelijk een harnas word. het zijn altijd weer vrouwen zegt ie die ik veelal in de praktijk heb die te maken krijgen met kleine snot neusjes die hun snotneusje bij mama moeten snuiten. Oorzaak, dee verantwoordelijkheid weer uit handen geven.
 
Ik herken Mike ook wel in zijn test. Erg grappig dit. Ben benieuwd of er meer forumleden deze test gaan doen.

Nou vooruit:

Het persoonlijkheidstype Logicus is vrij zeldzaam, slechts drie procent van de bevolking. Dat werkt ook in hun voordeel, want er is niets waar de Logicus ongelukkiger van wordt dan ’doorsnee’ zijn. De Logicus is trots op zijn inventiviteit en creativiteit, zijn unieke perspectief en krachtig intellect. De Logicus staat meestal bekend als de filosoof, de denker, of de dromerige professor, en is verantwoordelijk voor vele wetenschappelijke ontdekkingen in de geschiedenis.

https://www.16personalities.com/nl/intp-persoonlijkheid

Joost
 
Oke, jullie krijgen duidelijk een andere pagina dan dat ik te zien krijg. Ik zie nu dat dit 2 verschillende testen zijn. Dus ga ik die ook invullen.

Nou vooruit:

Het persoonlijkheidstype Logicus is vrij zeldzaam, slechts drie procent van de bevolking. Dat werkt ook in hun voordeel, want er is niets waar de Logicus ongelukkiger van wordt dan ’doorsnee’ zijn. De Logicus is trots op zijn inventiviteit en creativiteit, zijn unieke perspectief en krachtig intellect. De Logicus staat meestal bekend als de filosoof, de denker, of de dromerige professor, en is verantwoordelijk voor vele wetenschappelijke ontdekkingen in de geschiedenis.

Had dit niet iets te maken met ratio van mannen? ?
Ik ben toch heel benieuwd of meer mannen dezelfde uitslag krijgen.
 
Nou, ik ben benieuwd naar het boek. Ook als het met coaching beter is, het zal toch wel goede info bevatten.

Ik denk van wel idd. Ik vind het allemaal heel erg logisch in elk geval.
 
Dorothé,

Wat ik nog vergat te zeggen is dat er ook wel gesproken word in het boek over hormonen. Welke hormonen er vrij komen in sommige situaties. Ik dacht, misschien vind je dit ook wel leuke en interessante informatie.
 
Maar goed, nu mijn uitslag dan van de andere test.
Het zou zomaar kunnen ontaarden in een feministische discussie ☺️

https://www.16personalities.com/nl/estj-persoonlijkheid
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.468
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan