Oh zo. Ik dacht dat ik iets niet goed deed?
Even kritisch op deze test. Er staan vragen waarbij jezelf in 2 posities kan plaatsen. Neem ik als voorbeeld de vraag "als je aan het werk bent vind je een telefoontje tussendoor:
een welkome afwisseling.
vervelend.
Vind ik toch lastig om dit zo eenzijdig te zien. het ligt er maar net aan waar ik mee bezig ben. Is het een rot klus mag je me bellen want dan is het een welkome afleiding. Ben ik met gefocust bezig en druk in me hoofd dan niet bellen.
Dat werpt bij mij nogal vragen op aangezien er direct een andere uitslag uit komt als ik het in dat perspectief plaats. Desondanks komt het allebei wel in de richting ja denk ik.
Onderstaand dan beiden uitslagen
ENTJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en judging. Dat wil zeggen, je neemt de touwtjes stevig in handen en handelt problemen op een directe manier af. Je houdt van organiseren en leidinggeven. Je bent doelgericht en laat je niet afschepen. Je denkt strategisch en ontwikkelt actiegerichte plannen om je doelen te bereiken. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je strategisch inzicht kunt gebruiken. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: bestuurder, consultant, en advocaat. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van leermethoden, zoals lezingen en groepsactiviteiten. Valkuilen: je kunt té snel een beslissing nemen en te weinig rekening houden met anderen.
ENTP
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, thinking en perceiving. Dat wil zeggen, je bent onafhankelijk en flexibel en hebt een honger naar nieuwe en complexe zaken. Je vertrouwt op je improvisatievermogen en hebt een hekel aan saaie routine en bureaucratie. Je wilt je vrij kunnen bewegen. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je innovatief bezig kunt zijn. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: acteur, fotograaf, en journalist. Je hebt bovendien ondernemerstalenten. Je leert het makkelijkste: samen met anderen, bijvoorbeeld door te discussiëren. Valkuilen: je denkt soms teveel dat je de wijsheid in pacht hebt, en je kunt de werkelijkheid uit het oog verliezen.