Ik weet niet waar ik dit bericht kan plaatsen maar wellicht valt het hier ook wel in goede aarde?
Het creëren van ADHD is het nieuwe onderwijs
“Er is een vorm van mind-control die echt een hersen-chaos is. Het versplintert de processen van het denken in, op zijn best, vaag gerelateerde fragmenten. Er is geen richting, geen ontwikkeling, geen vooruitgang langs een redenering. Dit is hoe je een persoon uitschakelt. Je verstoort zijn vermogen om van A naar B naar C te gaan. Op dat moment wordt hij passief. Hij is bereid geprogrammeerd te worden, omdat het gemakkelijker is. Hij wil geprogrammeerd worden. “(The Underground, Jon Rappoport)
“Ik heb vandaag vierentwintig nieuwe dingen op school geleerd,” zei het kind. “De een na het ander. Ik voelde me zo gelukkig. Mijn leraar vertelde me dat ik versneld aan het leren was. Ik schreef op mijn iPad. Ik zag foto’s. Ik heb de groep harmonie. Ik voegde toe. Ik heb verdeeld. Ik hoorde over architectuur. De leraar zei dat we vervuld waren van verwondering over het universum. We hebben een probleem opgelost. We zijn allemaal samen. Ik heb kaas gegeten. Een fabriek maakt kaas. “
Het nieuwe onderwijs is ADHD.
Het is een methode van lesgeven die zich losmaakt van elk sleutelconcept en het verliest voordat het stevig in de geest van de student is vastgelegd.
Het springt rond van idee naar idee, omdat ouders, leraren, beheerders, studenten, onderwijsafdelingen en educatieve uitgevers de traditionele praktijk van herhaling hebben opgegeven.
http://gedachtenvoer.nl/het-creeren-van-adhd-is-het-nieuwe-onderwijs/