Spiritueel nihilisme

Dank je. Ja, daar had je het ook over. Ga ik zo bekijken.

De film van hierboven (de wet van resonantie) met ook Bruce Lipton, Rupert Sheldrake, die vrouw van het Veld etc., wat denk je daarvan? Zie boven jouw post. Het is alleen maar een korte weergave van een paar minuten.

Dorothé
 
De ‘verboden’ TED-talk van Sheldrake is interessant en ik begrijp dat hij verboden is!!

De film van de wet van resonantie heb ik zojuist besteld en ik ben er zeer benieuwd naar.


Dorothé
 
Men spreekt nogal eens over de matrix.
Goed bezien kunnen we zeggen dat we in een bubble zitten, een bubble van onwetendheid. Het is een spirituele oorlog tussen waarheid en niet waarheid, tussen in de matrix en buiten de matix zijn.
Het is een strijd tussen het materialistisch/newtoniaans denken en een holistische benadering waar wij tevens zien dat wij ook oneindig bewustzijn zijn. Dat wordt ons in de matrix verzwegen, we hebben volgens de Deep State makers geen macht en zijn offer van ons eigen DNA en offer van het materialisme en zo willen ze ons ook houden.
Als wij dat inzien, zullen we anders omgaan met moeder aarde, niet meer alleen materialistisch, maar een evenredige mix tussen materialisme en spiritualiteit en we zullen inzien dat we als gevolg van ons bewustzijn een oneindige kracht hebben.
Het is als het ware het openbreken van de bubble van de matrix, het stappen uit de computer, op naar een holistisch en vrij denken. De spirituele evolutie.

Dorothé
 
Eigenlijk kan het nog korter gezegd worden.
Wij (en alles om ons heen en ook de aarde, de zon, de hemel etc.) zijn energie/bewustzijn. Het is een oorlog op energetisch niveau/ op bewustzijnsniveau.

Dorothé
 
Alle puzzelstukjes vallen op zijn plaats.
Ik heb al eens geschreven over de NLP opleiding die ik gedaan heb en waar ik alleen door gedachten/overtuiging een stuk hout heb 'door geslagen'. Het was een geweldige opleiding, ook op spiritueel niveau en ik deed dit om aan mijn bewustzijn en zelfvertrouwen te werken. Helaas is het toen nog niet helemaal tot mij doorgedrongen als hoe alles nu doordringt.
Op het moment van het hout werd er een lied gespeelt, om ons in een soort 'trance 'te brengen.
Vanavond hoorde ik bij toeval deze song weer en alles viel dus als het ware weer op zijn plaats.

Hier de song:
Op onbewust niveau heb ik dit nooit vergeten.


Dorothé
 
Soms zijn er wel eens opmerkingen of 'verlichtingsmomenten' die een grote impact hebben en waarvan je eigenlijk denkt dat je dit al wel wist en toch drukt het op een bepaalde knop bij je en je wereld verandert.

Nou is dit forum hier al een grote bijdrage aan en de kwantummechanica sowieso. Maar wat ik bedoel, gaat niet om kennis, het gaat om een verlichtingsmoment. In het boek van Bruce Lipton had ik zo een moment wat me heel erg raakte.

Ik ben mijn hele leven al onzeker en mijn zelfbewustzijn is, ondanks vele opleidingen, niet veel soeps. Men kan mij zeggen wat men wil, ik snap het, weet dat het zo is en er verandert niets. Daarom ben ik waarschijnlijk ook het offer geworden van mijn leidinggevende. Mijn aandeel is net zo groot als haar aandeel.

In het boek van Bruce Lipton lees ik over 2 bewustzijnsniveaus die elk mens heeft. On(der)bewust en bewust. Het on(der)bewustzijn is gevormd in onze eerste 7 levensjaren en natuurlijk komen er steeds weer ervaringen bij. We hebben hier niet echt toegang tot. Zelfs niet met cognitieve gedragstherapie omdat die op bewust niveau werkt. Wat wel werkt is werken aan je eigen energie, dus energetische therapie, bv. Psych-K.
Nou, waar wil ik naar toe werken. Er stond in dit boek het volgende (ik neem de zin gewoon over):
Als we eenmaal hebben ingezien hoezeer ons gedrag onbewust wordt beheerst door de overtuigingen van anderen, kan ieder van ons zich ontdoen van de boeien van schuld en schaamte.

Dus met andere woorden; iemand anders reageert op jou bewust, maar wordt geleid door zijn/haar on(der)bewustzijn en jij ervaart dat, reageert bewust terug, maar dit wordt geleid door jouw on(der)bewustzijn. Er zijn dus 4 niveaus in het spel.
Wat je dus moet doen is dit bewust inzien, dat beide partijen geleid worden door on(der)bewustzijn en dan voor je zelf de verantwoordelijkheid nemen en je niet laten raken door de ander.
Leg het probleem terug bij de ander en dan pas kun je ook anders regeren, niet met angst/woede/onzekerheid etc.
Ja, dat wist ik allang, maar WOW... het kwam toch binnen.
Hiermee heb ik de macht terug over mijn eigen gevoel en reactie en ben niet meer een weerloos slachtoffer.

Het is ook op spiritueel niveau een bevrijding, een evolutie.

Dorothé
 
Ik zeg hierboven dat het op een bepaalde knop drukt, maar er is een betere uitdrukking voor.
Het raakt een snaar. En wat doet een snaar.....het vibreert, de energie beweegt zodat er een geluid uitkomt.

Dus als er bij een mens een snaar geraakt wordt, dan verandert er iets op zijn energieniveau.

Dus op kwantumniveau.

Dorothé
 
Mike,

Bruce Lipton spreekt ook over Gregg Braden.
Hij heeft ook goede boeken.
bv.
https://www.bol.com/nl/p/de-mens-als-ontwerp/9200000091493962/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D1%26itm_id%3D9200000091493962&bltgh=jubg7YPYq8Y3OTEsi11NxA.1_6_7.8.ProductImage


"De mens als ontwerp, van evolutie door toeval naar transformatie door keuze' is het baanbrekende nieuwe boek van bestsellerauteur Gregg Braden.In dit boek deelt hij buitengewone ontdekkingen voor een gezonder en langer leven. Hij laat zien dat we als mens vanaf het allereerste begin al zo ontworpen zijn, dat we ons welzijn zelf kunnen reguleren met onze zelfhelende vermogens.
Met intuïtie, empathie en liefde kunnen we onszelf helen en de wereld op een positieve manier beïnvloeden.Wanneer we breken met patronen en (wetenschappelijke) inzichten die ons niet meer dienen, schrijven we zelf het positieve verhaal waar we in deze turbulente tijd zoveel behoefte aan hebben.

Wat denk je daarvan? Ik denk dat het zo een zelfde verhaal is als dat van Bruce Lipton.

Dorothé
 
Zijn we toch op weg naar een holistisch tijdperk?

In onderstaande video wordt op wetenschappelijke wijze de werking van ayahuasca uitgelegd en wordt dit zeer positief neergezet.


Dorothé
 
Ik kwam dit artikel tegen en vond het de moeite waard om deze hier te plaatsen. Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.


https://www.trouw.nl/religie-en-filosofie/nergens-in-afrika-bestaat-er-een-woord-voor-depressie-~ab89aef9/
 
https://www.duurzaamnieuws.nl/kattenvoer-van-gekweekte-muizencellen-kan-miljoenen-dierenlevens-besparen/

Voorop gesteld dat ik geen dier onnodig wil doden.
Maar....in de natuur bestaat de cirkel van het leven waaraan katten boven muizen staan. Katten eten muizen. Wij staan helemaal bovenaan en kunnen dieren en planten eten.
Zo heeft de natuur het voorzien. Dus dat is normaal en daarom is het lichaam daar ook op afgestemd.
Met dat kweekvlees speelt de mens voor GOD. Dit vlees is niet volgens normale bezieling ontstaan. Er zit dus geen goddelijke ziel in dit vlees. Wat zijn de consequenties voor de eter. Hij krijgt zielloos eten binnen, eten wat normaal met al zijn energiefrequenties moet bijdragen aan de gezondheid van de eter.
Zo'n gekweekt vlees bevat ook niet de samenwerking van alle cellen, bevat niet alle info die nodig is. Het is uit zijn balans gehaald, sterker nog er is geen balans geweest. Dit is dus satanisch, de satanische klimaatagenda. Zelfs de dieren mogen geen juist voer meer eten. Ook daar wordt een schuldige aangewezen voor normaal overlevingsgedrag.
Wat een ziekelijke nihilistische samenleving. Alles uit zijn samenhang gerukt.

Dorothé
 
Dorothé,

Het is alsof ik mijn favoriete dierenarts hoor praten die eigenlijk het liefst ziet dat onze huisdieren rauw vlees krijgen.
Dit verhaal is niet alleen het geval met deze diervriendelijke kattensnack. De hele voedingsindustrie gebaseerd op royal canin, Hills etc is ook voor dieren zielloos eten. Het is de industrie die mensen wil laten geloven dat dit gezond zou zijn met als gevolg dat mensen dit hun dieren dagelijks te eten geven. Het resultaat is zieke dieren helaas.
 
Hoi Binc,

Weet ik. Maar als het een niet goed is, wil dat niet zeggen dat het ander goed is.
Pablo Moleman, woordvoerder van ProVeg Nederland, is blij met de ontwikkeling. Zie het woord ProVeg.

Leuke consequentie
Tijdens de ProVeg New Food Conference bleek al dat de ontwikkeling van kweekvlees in een vergevorderd stadium is. Kweekvlees voor consumenten zou al binnen twee jaar in de schappen kunnen liggen. ProVeg verwacht dat kweekvlees voor huisdieren nog eerder op de markt zou kunnen komen.

Helaas moet mijn poes nu Hills voer eten. Ja, niets aan te doen. Maar ik ben niet voor kweekvlees.

Dorothé
 
Ik zal ook zeker niet beweren dat dit goed is. Sterker nog, ik ben fel tegen en ben het totaal niet eens met de stelling uit dit artikel. Ook ik ben niet voor kweekvlees. Niet voor dieren en ook voor mensen niet.
Het geeft alleen maar aan hoe idioot er gedacht word over voedsel. Zo zegt het artikel ook dat vegetarisch oke zou zijn voor katten. Ben ik het ook niet mee eens. Wat ze hier willen promoten is de vleesconsumptie naar beneden krijgen, te beginnen bij voedsel voor dieren. Er zijn echter meerdere kleinere diersoorten dan die in het artikel genoemd worden om te kunnen voeren. Ds toen ik schreef over mijn favoriete dierenarts bedoelde ik niet dat hij voorstander is van dit kweekvlees, maar dat jij hetzelfde zegt als hij.

Mijn argument over de hills en royal canon gaat niet over dat jij je kat dit voert. Dan zou ik het ook over mijn eigen katten hebben die alleen maar rotzooi willen eten, samen met duizenden andere katten in ons land. Het is bedoeld om aan te geven hoeveel rotzooi er voor dieren op de markt is en dat daarin dezelfde satanische agenda heerst.
 
Ja, Giotto wil zo graag de rotzooi van Chiara eten, dat ik door zijn eigen gezond voer een sausje moet gaan doen. Ik weet niet waarom hij zo tegendraads is.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.490
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan