Stop de Lockdown

Podcast: Viruswaanzin.nl eist in kort geding einde van coronamaatregelen – Willem Engel en Jeroen Pols
https://viruswaanzin.nl/informeren/podcast-viruswaanzin-nl-eist-in-kort-geding-einde-van-coronamaatregelen-willem-engel-en-jeroen-pols/

Terugkomend op het bericht van willen den engel in mijn vorige bericht. Als we hem moeten geloven gaat alles vanuit liefde en verbinding. En vooral samen. Waarom verhuizen er niet met zijn allen naar deze fb post? Er kunnen daar best een paar extra goed gevoede hersencellen bij. Sterker nog, zeer welkom. Maar ja, of daar behoefte aan is geen idee. Aangezien jullie achter deze demonstratie staan. Wat ik zie is straks 10.000den zieltjes die zichzelf ten prooi stellen aan de duivel.

https://www.facebook.com/groups/279939739822045/permalink/282977059518313/

wij komen ook zondag aanstaande, na alle voors en tegens zorgvuldig afgewogen te hebben, is het besluit genomen.

Zoals ik al eerder schreef, vond ik het een behoorlijk dilemma, heb mijzelf ook nooit als politiek activist beschouwd,
maar gezien de omstandigheden denk ik dat het goed is om een statement te maken door massaal te komen.
Achteraf gezien hadden de boeren Den Haag in kunnen nemen die 1e oktober qua mankracht en materieel....maar ja dat was niet hun inzet.
Wel hebben ze een heel deel van de bevolking laten zien in wat voor positie ze zaten/zitten en
konden op veel sympathie rekenen en mensen begrepen beter dat het water hen aan de lippen staat.
Daarom is het goed als het volk ziet dat er een grote groep is die zich ook druk maakt over de inperking van vrijheden.
soms moet je ze het laten zien, voordat ze wakker worden.

Als tegenargument had ik vooral dat hele gebeuren over demonstreren tegen een regime wat je toch al niet erkent
en wat door ongure gasten omgeturnt kan worden in een 'ontvlambare" demo.
Helaas hebben wij geen garantie van de Raad van state dat als wij niet demonstreren zij tegen gaan stemmen.
En is mijn vertrouwen in de politiek onderhand zo ver beneden 0 gedaald, dus heb ik wat dat betreft niet zoveel fiducie in de reguliere politiek.

@Binc, ik had jouw bericht ook gemist, sorry
Zoals ik het kan zien komt er nogal wat volk, hiervandaan laten we de heethoofden en korte lontjes thuis uit voorzorg.....helaas maar better safe than sorry.
Wij gaan voor een vreedzame betoging tegen de dictatoriale regels die ze in Nederland willen doorvoeren.
We staan sowieso tegenover de duivel, dus dat zal er zeker niet makkelijk zijn.

Sowieso voor iedereen die gaat, laat je NIET provoceren, blijf kalm ook al schelden ze je de huid vol, niks van aan trekken en doe je ding geweldloos!!

P.S. doe een anoniem kaart van Lebara o.i.d. in een oude smartphone, veel plezier met tracken overheid :-)
Of koop een Nokia 105 wel met anoniem kaart.

Helaas werkt het systeem niet zoals jij denkt dat ie werkt. Dit is een psychologisch spel. En zij hebben de demonstranten in de tang als deze denken een beroep te kunnen doen op hun recht! En daarmee word deze wet door ons, het demonstrerende volk zo uit handen weg gegeven aan de duivel. Dat is afgaan of gevoel tegenover je verstand de baas te laten zijn. Waarom denk je dat dit al decennia zo gaat? Jij kan wel voor een vreedzame betoging willen gaan. Zij niet!

Zondag ben ik er ook bij met meerdere mensen en nee, ook ik ben normaal niet van de demonstraties. Normaal gesproken denk ik ook dat demonstreren niet veel zin heeft en juist in het voordeel van de elite kan werken maar toch voelt het nu anders. Nog niet eerder heb ik zo'n breed gedragen gevoel van vrijheid gehad, ook al weet het gros dat komt nog half niet hoe ver de agenda gaat en hoe demonisch het daadwerkelijk is. En bij de mogelijkheid op escalatie is er ook mogelijkheid dat er iets wordt bereikt en daar gaat we voor. Opstaan voor waar je in geloofd is geen garantie voor succes maar wel een keuze in de ziel.

Tot voor het weekend was ik het met jullie eens geweest. Totdat ik dat bericht zag van dat die demo’s een reden kunnen zijn om Hugo gelijk te geven. Voor degenen die bereid zijn te sterven hiervoor zie Twitter draadje. Persoonlijk ligt mijn vertrouwen meer bij de bond dan bij deze demo.

?s=20

Trouwens, zomaar een idee. Doen alsof de demo door gaat en ondertussen de boel op subtiele wijze afblazen. Maar daarvoor is persoonlijk bereik nodig met mensen die de intentie hebben om te komen. Dan kan men wel controleren of de politie idd al uit was op onrust zaaien. Maar goed, geen haalbaar plan dus dat is sowieso van tafel. Desondanks denk ik dat dit het moment is om jezelf klein te houden en juist niet groter te maken met als gevolg onderstaande wet . Een strijd leveren moet het effect hebben van resultaat niet van ondergang. Daar hoeven we niet voor te sterven. De demo is niet meer tegen te houden. Dat is een feit.

Tdehnbkoj3fz8pzc23qxj364xrmckwzfk.jpg

En wat vinden jullie ervan dat ze bij deze demo ook kinderen willen hebben? Of in elk geval daartoe opgeroepen hebben? Gooien we zo niet al onze normen en waarden overboord? Voor mij voelt dat ook niet bepaald hartelijk. Als ik dan vanuit mijn ziel moet spreken vind ik dat je geen kinderen in een oorlog kan en mag betrekken.

Zoals ik al eerder schreef: ik ga ook zondag. Fijn om te lezen dat we met velen zullen zijn!

Binc, relax.

@Binc
Die noodwet komt er sowieso, hiervoor zijn die protesten van BLM of de 'tweede golf' al genoeg aanleiding geweest.

Demonstreren is hetgeen wat ons uiteindelijk zal bevrijden. We kunnen ons hiervan niet laten weerhouden omdat er misschien betaalde relschoppers worden ingezet.

Wat we wel kunnen doen is een oproep om vreedzaam te protesteren, en relschoppers te stoppen/eventueel uitleveren aan de politie. Hiervoor moeten alle organisatoren benaderd worden.

Ik vraag mezelf serieus af of ik nu aan mijn eigen verstand twijfel of dat jullie verstand ineens verdwenen is. Vreedzaam prima! Dat is de intentie. Maar de trollen zijn nu al aan het dwarsliggen op hun fb site. Er zullen vast ook geen trollen aanwezig zijn bij die demo om de boel te verzieken en rellen te veroorzaken. Gezellig de kinderen mee, ik geloof niet dat dit voor kinderen geschikt is. De BLM rellen waren zouden ze idd wellicht aan kunnen halen als reden om akkoord te kunnen gaan. Met die kanttekening dat optreden van politie niet vergelijbaar was zoals protesten tegen lockdown.

Ik vraag me serieus af waar die demo ons van gaat bevrijden? Dan zien jullie vast iets wat ik niet zie.

Misschien moeten ze op de eed gewezen worden. Dat betekent, oppakken deze idioten en levenslang achter de tralies. De stoel is eigenlijk een beter alternatief. Of misschien moeten we allemaal de koning aan schrijven. Als Q hem echt vervangen heeft voor een beter exemplaar zou hij akkoord moeten gaan met onze wil en de nieuwe wet niet tekenen.

Fantastisch dat er mensen van hier ook gaan, thuis blijven zitten toekijken hoe onze rechten verdampen is toch om gek van te worden? Als het lukt ben ik er ook bij. Heb VPN shield op de telefoon, dat zou toch voldoende moeten zijn ook?

Als ze willen kunnen ze ons tracken aan de hand van de pings die telefoons maken met de dichtsbijzijnde zendmast. Ik zat te denken dat ze ook nog de kill switch in de smartphones kunnen activeren waardoor het telefoonnetwerk uitvalt en alleen op het Malieveld. We zullen het allemaal wel zien, ik ga in ieder geval voor het eerst van m'n leven demonstreren want dit is te belangrijk!

Mike

De link van het YouTube filmpje had ik verkeerd geplakt. Geen geluid. Dit de wel met geluid.

Laten we met ze allen de koning gaan spammen met brieven. Aangetekend!!

Wat voor mij de doorslag gaf, is dat we geen enkele garantie hebben dat de Raad van state tegen de noodwet gaat stemmen als er geen demo tegen de noodwet gehouden wordt.
Dus het zou zo maar kunnen dat ze wel voor die wet stemmen, terwijl wij thuis blijven en het lijdzaam aan kijken...
Bovendien als die wet erdoor is, wordt een demo helemaal lastig.

Dit is de beste kans om door met een grote hoeveelheid mensen te laten zien, dat we in vrijheid willen leven en ons dit niet zomaar laten afnemen.
Grote kans dat we op die manier ook een hoop twijfelaars wat wakkerder schudden, als ze zien dat er veel mensen tegen zijn.
Kleine kinderen mee lijkt mij niet zo'n goed plan i.v.m. hun veiligheid.

Als de mensen in de voormalige sovjet unie allemaal op hun kont waren blijven zitten,
wie weet hoe het dan verlopen was voor hen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan