Stop de Lockdown

Het artikel wat ik eerder plaatste over Duitsland in lockdown, van herstel de republiek schijnt fakenews te zien! Daar kom ik dus net achter, ik kan het artikel helaas niet meer verwijderen.

Herstel de Republiek (v/h De Bataafsche Courant) is helaas niet meer te vertrouwen. Ik laat het staan als voorbeeld van fake news. Ze zijn toen een paar dagen offline geweest en kwamen toen terug als HDR. Overgenomen door de AIVD als disinfokanaal?

Mike

@Mike, oh waren zij de Bataafse courant?tja die waren ook al onbetrouwbaar. Dan weet ik wel zeker dat dit een disinfo kanaal is.

Weet iemand ook naar welk land ik moet rijden in Europa om toch nog wat van de horeca te proeven? Zat aan Kaliningrad te denken, maar vandaag de Nederlandse Ambassade in Moskou aan de lijn gehad. Toeristenvisums worden bijna niet uitgereikt, dus Kaliningrad is uitgesloten. Ben wel weer aan wat gezelligheid et cetera toe.

Dan snap je de donkere tunnel nog niet helemaal waar we doorheen moeten om licht te zien aan het eind van die tunnel.

Dit is geen licht ongemak dat we doormaken, het wordt nog veel, veel erger. The precipe, de rand van de afgrond, is nog lang niet bereikt. Er zijn nog steeds,te veel mensen, waaronder ook talloze ondernemers in de horeca en in andere sectoren, die van mening zijn dat de overheid het beste met hen voor heeft en hun klanten laten weten dat we moeten 'volhouden' en 'hart voor de zorg' moeten hebben. Ik heb posters op ramen van horecazaken gezien voor een 'klimaatalarm' op 14 maart. Dezelfde dag dat 'wappies' in elkaar werden gebeukt op het Malieveld! Dan begrijp je er echt niets van

In Duitsland speelt er nu dit:

Tzux3105yifaxq3ktjhgo1oumeh11jh8e.jpg

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/dit-moet-je-weten-over-de-nieder-lockdown-boete-tot-25-000-euro-ook-gevaccineerde-heeft-negatieve-uitslag-nodig~a07182d6/

Denk je niet dat dit naar NL gaat komen? Hoeveel klanten denk je dat winkels en tankstations daar nog zullen hebben? Pas als het overheidsverraad compleet is en de financiele steun stopt zullen mensen wakker worden, omdat ze niets meer te verliezen hebben. Dat geldt kennelijk niet alleen voor de ondernemingen maar ook voor hun klanten.

Trotse boer, bereid je voor op het ergste en hoop op het beste. Het moet helaas nog veel slechter worden voordat het beter wordt.

Mike

Fauci kreeg er dinsdagochtend vragen over tijdens een interview met MSNBC. “Als je naar Texas gaat, lijkt het alsof het 2019 is. Restaurants zijn vol. Stadions zijn vol.” De belangrijkste infectieziekte-expert van de Verenigde Staten had daar eigenlijk geen goede verklaring voor. Hij suggereerde dat de volgende golf zich mogelijk nog niet heeft gemanifesteerd vanwege een ‘vertraging’.
https://www.ninefornews.nl/texas-ging-een-maand-geleden-weer-open-en-het-aantal-coronagevallen-blijft-maar-dalen/

@trotse boer, volgens mij heeft Tsjechië alles open gegooid. Wel een eindje weg. Of nog even geduld hebben. Er zijn signalen dat Nederland voorzichtig weer open gaat.

En hoe kom je dan in Tsjechie zonder dat je overal lastig wordt gevallen met de staatsterreur van de landen die je moet doorkruisen?

Mike

En hoe kom je dan in Tsjechie zonder dat je overal lastig wordt gevallen met de staatsterreur van de landen die je moet doorkruisen?
Tja, lastig denk ik. In dit geval lijkt de keuze bij trotse boer te liggen of hij de regels voor het door kruisen van die landen voor lief neemt of principieel voet bij stuk wil houden om geen enkele regels te volgen. Indien verplichte vaccinatie 1 van de voorwaarden is, dan is het wellicht niet de beste keuze om daarheen te gaan. Blijft het bij mondkapjes is het natuurlijk maar net in hoeverre hij daarin mee wil gaan.

Keuzes, keuzes en nog eens keuzes welke tot een uiteindelijk besluit zouden moeten komen.

En kom je ooit weer terug in NL of ben je minimaal een half jaar bezig om via allerlei instanties alsnog toegelaten te worden in eigen land? Is dat biertje of terrasje je zoveel stress waard? Ik denk dat het verstandiger is om je voor te bereiden op een TOTAAL ISOLEMENT. Wij ongevaccineerden mogen straks letterlijk de deur niet uit! Zorg voor voldoende voedsel en water en koop nu al zoveel mogelijk online. De wereld wordt alsmaar gekker en we moeten in rust de gekte afwachten. Dat kan alleen als je je niet laat verrassen en overvallen door de omstandigheden en je ze van mijlenver ziet aankomen. Daarom heb ik in september 2020 al een rechtsbijstandsverzekering afgesloten voor mijn werksituatie.

Mike

Zelf zie ik niet zoveel obstakels, denk vanuit mogelijkheden en niet vanuit een tunnel!

Sinds de lockdown ben ik al zo vaak aangesproken op mijn doen en laten dat het mij alleen maar sterkt. Eigenlijk zou ik wat vaker moeten posten over mijn belevenissen. Vrienden zeggen me dat zij er veel van leren! Jammer genoeg vind ik spreken veel aantrekkelijker dan typen.

Vanmorgen bijvoorbeeld stond ik bij de Action. Moest ik een afspraak digitaal maken om de winkel binnen te komen! Ik antwoordde; maar ik heb geen telefoon bij me. Ik kon praten als brugman, maar kwam de winkel niet binnen, waarop ik zei; 'de groeten, ik ga wel naar een andere winkel' Er stonden nogal wat mensen verbaast achter me te kijken. Om maar aan te geven, we zijn er nog lang niet!

Ik snap je verhaal Mike, er is nog een lange weg te gaan. Ik heb aardig wat mensen om me heen die zich niet zoveel aantrekken van de Corona regels, maar als het erop aan komt bezwijken ze onder de druk. Op de een of andere manier geeft deze druk mij vleugels, waardoor ik nogal bekend ben komen te staan bij politie afdeling Dokkum, maar ook hier in dit stadje. Tja, als je de wet beter kent dan de politie, doen ze je niks ! Het is wel zo dat wij hier bovenin Friesland geïsoleerd leven, iedereen kent elkaar. Dit maakt dat men minder individueel handelt dan in het westen van Nederland. Ik zie het verschil al in handelingen tussen de dorpen boven Dokkum en Dokkum zelf.

Zoals je zegt, wanneer men niks meer te verliezen heeft gaat men wakker worden. Ik ben nog maar jong, maar zat een aantal jaren geleden nog aan de afgrond. Financieel, maar ook psychisch en lichamelijk ziek. Dit forum heeft mij in principe gered (zelf weet ik dat God hierin meespeelt). En ik begon me werkelijk beter te voelen na het in gebruik nemen van een Kangen machine.

@Binc; Tsjechië rijd ik zo heen. In 2019 in ruk naar een stad achter Praag gereden. Wat betreft de vaccinatie, maak gewoon een fake vaccinatiebewijs. Ze kunnen dit toch niet checken, nog niet in ieder geval;)

@Mike; welke staatsterreur? Gewoon doodnormaal zeggen dat je naar Tsjechië moet om een boer te helpen bij bijv. machineonderhoud. Natuurlijk ken ik daar weer een Nederlandse boer, dus dat zal geen probleem zijn. En het terugrijden, je bent op zakelijke reis geweest, haha.

Is me deze stress alles waard? Ja, mij wel, dat is mijn persoonlijkheid. Ik geniet van onvoorspelbare gebeurtenissen (ben zelfs bedreigt om een piano, haha), maar ben totaal niet gewelddadig. Ik geniet nogal van mentale spelletjes;)

Een rechtsbijstandsuitkering is geen gek idee, dit ga ik ook doen!

Welk persoonlijkheidstype zou ik hebben?

Warner de Vries

Dokkum, Friesland

Wat ik in bovenstaande verhaal vergeten ben te zeggen; ik was boer met mijn vader.

Door omstandigheden ben ik boer af geworden, maar dat duurt niet lang meer! Ik ben in hart en nieren boer, maar meer van het type ondernemer. Ik zit te wachten op een schip met geld, wat in de nabije toekomst aan komt varen. En dan... dan ben ik o.a. weer boer. Maar het handelen in bijv. Kangen machines gaat me ook leuk af en geniet ik van.

Trotse boer

Wij hebben ook een rechtsbijstand verzekering.

We gaan zoals het er nu naar uitziet naar een parallelle samenleving. Daarom adviseer ik iedereen met klem om je eigen community op te richten. Ik ben zo dankbaar dat ik hier enige tijd terug al mee ben begonnen. Mike riep het al maanden: Ga je verenigen!!

Ook op het gebied van bijv school, werk, voedsel etc. Zorg dat je in een community zit met gelijkgestemden. We hebben elkaar harder nodig dan ooit tevoren!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan