Zelf zie ik niet zoveel obstakels,
denk vanuit mogelijkheden en niet vanuit een tunnel!
Sinds de lockdown ben ik al zo vaak aangesproken op mijn doen en laten dat het mij alleen maar sterkt. Eigenlijk zou ik wat vaker moeten posten over mijn belevenissen. Vrienden zeggen me dat zij er veel van leren! Jammer genoeg vind ik spreken veel aantrekkelijker dan typen.
Vanmorgen bijvoorbeeld stond ik bij de Action. Moest ik een afspraak digitaal maken om de winkel binnen te komen! Ik antwoordde; maar ik heb geen telefoon bij me. Ik kon praten als brugman, maar kwam de winkel niet binnen, waarop ik zei; 'de groeten, ik ga wel naar een andere winkel' Er stonden nogal wat mensen verbaast achter me te kijken.
Om maar aan te geven, we zijn er nog lang niet!
Ik snap je verhaal Mike, er is nog een lange weg te gaan. Ik heb aardig wat mensen om me heen die zich niet zoveel aantrekken van de Corona regels,
maar als het erop aan komt bezwijken ze onder de druk. Op de een of andere manier geeft deze druk mij vleugels, waardoor ik nogal bekend ben komen te staan bij politie afdeling Dokkum, maar ook hier in dit stadje.
Tja, als je de wet beter kent dan de politie, doen ze je niks ! Het is wel zo dat wij hier bovenin Friesland geïsoleerd leven, iedereen kent elkaar. Dit maakt dat men minder individueel handelt dan in het westen van Nederland. Ik zie het verschil al in handelingen tussen de dorpen boven Dokkum en Dokkum zelf.
Zoals je zegt, wanneer men niks meer te verliezen heeft gaat men wakker worden. Ik ben nog maar jong, maar zat een aantal jaren geleden nog aan de afgrond. Financieel, maar ook psychisch en lichamelijk ziek.
Dit forum heeft mij in principe gered (zelf weet ik dat
God hierin meespeelt). En ik begon me werkelijk beter te voelen na het in gebruik nemen van een Kangen machine.
@Binc; Tsjechië rijd ik zo heen. In 2019 in ruk naar een stad achter Praag gereden. Wat betreft de vaccinatie, maak gewoon een
fake vaccinatiebewijs. Ze kunnen dit toch niet checken, nog niet in ieder geval
@Mike; welke staatsterreur? Gewoon doodnormaal zeggen dat je naar Tsjechië moet om een boer te helpen bij bijv. machineonderhoud. Natuurlijk ken ik daar weer een Nederlandse boer, dus dat zal geen probleem zijn. En het terugrijden, je bent op zakelijke reis geweest, haha.
Is me deze stress alles waard? Ja, mij wel, dat is mijn persoonlijkheid. Ik geniet van onvoorspelbare gebeurtenissen (
ben zelfs bedreigt om een piano, haha), maar ben totaal niet gewelddadig. Ik geniet nogal van mentale spelletjes
Een rechtsbijstandsuitkering is geen gek idee, dit ga ik ook doen!
Welk persoonlijkheidstype zou ik hebben?
Warner de Vries
Dokkum, Friesland