Stoppen met prednison, maagzuurremmers en vezelpreperaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Betaine hcl zou het volle gevoel ws wel verhelpen, maar als zijn slijmvlies niet sterk is zou dat ook al snel een vervelend gevoel op kunnen leveren.
 
Wel grappig. Ik lees dat het smaakt naar karnemelk. En mijn vader heeft alleen maar behoefte aan karnemelk...maar hij nam die van de supermarkt. Ik heb geen karnemelk voor hem. Alleen kefir wat ok heb gegeven. Vrijdag kan ik pas weer halen voor hem. Dan is karnemelk rauwmelkse ook goed?
 
Ja daarom durfde ik hem dat nog niet te geven en dacht ik aan water met Citroen en sole met azijn. Nog geen betaine idd.
 
Grappig, karnemelk. Ik keek op karnemelk en maagklachten en kom dan een maagzuur besparend dieet tegen van "mens en gezondheid".
Hij heeft dus al automatisch karnemelk genomen dat goed voor hem is.
 
Ja daar dacht ik idd ook al aan. Dat hij die dingen neemt waar zijn lijf dus blijkbaar heel erg behoefte aan heeft. Maar nu nog zaak is om duidelijk te maken dat dat niet de melk uit de supermarkt is. Had hem overigens nog net aan de telefoon. Weer paniek aanval.
Ik vraag me af, tegen prednison kan ik niet op toch?
Is dat niet zoiets als een epidemie waar niet tegen te vechten is. Het zijn echt zijn darmen due vol zitten. Ik heb hem wel gezegd dat als het teveel pijn doet allemaal hij absoluut wel aan de bel moet trekken bij een arts omdat ik niet tegen de bijwerkingen van prednison op kan. In dit geval bedoel ik de verstopping. Hij geeft aan na het nemen van de bouillons en de rest minder ontlasting te hebben dsn de dagen ervoor in combi met de maagzuur remmers.
Hij heeft nog 1 klysma liggen thuis. Dus heb hem gezegd dat ie wel moet zorgen dat ie morgen meerdere haalt bij de apotheek.
 
Ik vraag me af hoe veel last hij heeft van de longontsteking. ribus Nigrum wordt genoemd i.p.v. prednison. en hoe lang slikt hij die Predn. al. Misschien is het ergste van de griep enz. al voorbij?
Jij en ik zijn geen dokter en daarom durven we de beslissing niet te nemen voor een ander. Maar als ik het was zou ik die prednison lekker laten staan.
Of iets anders vragen aan de dokter. Gewoon een antibiotica. Maar dus liever helemaal niets. Waarom wil die dokter zo graag bij Prednison blijven vraag ik me af. Hij heeft het misschien zelf nooit geslikt.
Hij moet wel veel rust nemen lijkt me. Is hij moe? Ik lees altijd dat een ziek lichaam zijn energie nodig heeft om te herstellen en dat daarom mensen moe zijn en in bed willen liggen.



 
Ik snap wat je zegt liesje.
Hij heeft die prednison sinds de kerst. Dosering van 20 Mg.
Recentelijk werd dit 10 Mg.
Vanaf vandaag mag ie 7.5 Mg. Hij gaf al asn dat hij die over wil slaan en meteen met 5 Mg wil beginnen. Ook snap ik de Gemmo therapie. Punt is alleen dat er nu zoveel op hem af komt aan nieuwe dingen dat hij daarvan al volledig in paniek is. Het zal gewoon teveel info en nieuwe dingen ineens zijn. Hij is nog steeds behoorlijk benauwd. Hij heeft ook puffers.
Ik denk wel dat ie moe is maar hij slaapt voor geen moer.
Om 3 uur is hij al wakker.
Overdag heeft hij geen rust.
Hij is van nature geen stilzitter. Dus dat werkt ook niet mee.
In 1 keer stoppen met de pred schijnt ook gevaarlijk te zijn.
En aangezien ik geen arts ben ga ik hem dat niet adviseren. Dat zal ie dan wederom weer met de longarts moeten overleggen denk ik. Ik kan niet voelen wat hij voelt. Wel heb ik gelezen dat je bij prednison maagzuurremer moet slikken. Volgens de reguliere artsen dan. Die gaat ie nu niet meer nemem. Of dat kwaad kan zonder remmer weet ik niet. Ik vind het toch allemaal een beetje eng. Vind het best heftige medicijnen allemaal.
Ribes nigrum word genoemd als ondersteuning bij het afbouwen van pred. Niet als vervanging. Althans zo denk ik het te lezen.
 
Net gesproken. Hij heeft diarree.
Beter diarree dan verstopping denk ik? Hij heeft in elk geval zelf Naar de toilet gemoeten.
 
Kan ie nu starten met enzymen denk ik? Eerst maar in vimbi met de molkosan? En de appelazijn en sole? Dus nog even geen betaine erbij?
 
Als hij zegt dat hij maar 5 mg prednison wil dan is er ergens iets in zijn intuitie denk ik die dat aangeeft. Zoals jij en ik dat ook doen als we iets nemen. Lijkt me goed. Niet tegen de arts zeggen, wel laten opschrijven hoe hij zich daarbij voelt. (ik schrijf sinds 2009 op wat ik eet en eventueel bijwerkingen) Ik heb een groot ruitjesschrift genomen en vertikaal strepen gezet.In de kantlijn staat
Fruit
crackers
kaas
beleg enz.
Ik hoef dan alleen maar een kruisje te zetten en soms wat extra aantekeningen.
Gaat snel.

Dan heeft hij gelijk iets zinnigs te doen. Meer of minder klachten wat lucht betreft is erg belangrijk denk ik.
Ik heb zelf van enzymen nooit klachten gehad. en molkosan is ook goed voor zijn maag, zou moeten kunnen samen. Om goed te voelen hoe het werkt zou ik de appelazijn even weglaten. Als hij het niet opschrijft weet hij het over een paar dagen niet meer. Ik verdroeg destijds geen appelazijn en had te maken met diaree . Maar je moet mij niet rekenen (zonder endeldarm)
Mijn darmen zijn momenteel zo rustig dat ik weer appelazijn zou kunnen proberen indien ik het nodig achtte. Dus alles op zijn tijd.
Je zegt dat hij niet van stilzitten houdt. Houdt hij wel van lezen?
Misschien kan hij dan toch de computer erbij nemen. Afleiding genoeg met alleen al "het alleen lezen" van dit forum. Krijgt hij toch zelf ook een heel andere kijk op gezondheid. Bovendien is er op TV en in het AH maandblad ook echt een ommekeer gaande. Is ook prettig voor jou als ze inzien dat het anders moet.
Komen ze straks nog met ideen aan. ha ha.
 
Ik heb de molkosan mee genomen.
En de super enzymen van now. Daar zit dus wel betaine in.
Kan ie de appel azijn even weg laten.
Eerst uitgehoord. Hij geeft aan dat ie voelt dat zijn eten in zijn maag blijft liggen. Duidelijke symptomen van maagzuur tekort. En hij heeft heel veel dorst.
 
Mijn zoon heeft ook maagklachten (en slikt iets) zodoende heb ik er al heel wat over gelezen.
Kleine porties over de dag verdeeld. Echt heeeeel goed kauwen. Alleen al door het kauwen wordt de maag al geactiveerd om maagzuur aan te maken. Grappig want dit soort dingen hebben ze al geconstateerd en we voelen er zelf niets van. Maar lijkt me wel logisch. Ik meen dat er ook enzymen in ons speeksel zitten.
Ik ben ook berichten tegengekomen wat het slechte effect is op het hele lichaam door die maagtabletten, dat is niet weinig.

Bij mijn vasten/reinigingskuren heb ik dat al geleerd. een glas sap met een lepel eten. Ik eet met een kleine lepel en zoon krijgt ook kleine lepel als hij hier eet. ha ha.
 
Heb net weer gebeld.
Weer last van zijn maag.
Ik heb maar aangegeven dat hij de enzymen met betaine dan maar beter kan laten staan.
Hij heeft duidelijk echt last van de bijwerkingen van de prednison. Gezien de klachten die hij heeft zou ik liever zien dat hij sneller af kan bouwen.
Dus nu toch maar geen betaine.
 
Binc je hebt speciale thee gekocht. Misschien verzacht dat de klachten.
 
Ja en molkosan.
Hij heeft vanmiddag wel de now enzymen genomen met betaine.
Hij kreeg alleen een zeurderig gevoel in zijn maag.
Maar hij had Eem roggebroodje gegeten met boter en kaas.
Volgens mij heb je dan niet perse betaine nodig. Vanavond heeft hij toch gegeten ondanks de buikpijn en toen ging het weg. Ik had hem gezegd bouillon bij zijn groente te nemen. Verder had ie kip en wat witte basmatirijst. Al vrij snel verdween de pijn heeft hij gezegd. Denk dat de betaine toch zijn werk heeft kunnen doen op het moment dat hij eiwitten en vette bouillon ging eten.
Desondanks ben ik wel terughoudend met die betaine omdat ie die prednison nog neemt. Zover ik weet kan dat elkaar tegenwerken.
Weet iemand misschien of je prednison direct kan vervangen voor adrenal cortex?
Of miet ie eerst volledig prednison vrij zijn?
Als het aan hem ligt stopt ie vandaag al. Maar ik vind dat niet verstandig.
 
Ik weet dat het niet kan om zomaar te stoppen omdat dat idd gevaarlijk kan zijn. En heb het hem ook uitdrukkelijk gezegd dat niet te doen. Hij doet dat ook niet maar wil het wel. Ik had eerlijk gezegd de hoop dat het te vervangen zou zijn voor adrenal cortex.
Vind het ook jammer dat ie door de prednison eigenlijk geen betaine kan nemen terwijl ik toch wel denk dat ie het goed kan gebruiken. Vanavond was toch zijn buikpijn weg. En ook zijn dorst gevoel was een stuk minder want daar klaagde hij ook over.
Ik hoop niet dat er dan ook nog eens sprake is van diabetes.
Moeilijk dit. Het blijven oudjes en snappen zo een omschakeling ineens niet, en geeft voor hun ook stress. Desondanks klonk ie erg vrolijk aan de telefoon vanavond. Hij zou proberen als hij paniek aanvallen heeft om aan de magnesium te denken. Ik zei probeer is dat iplv oxazepam. Wamt die neemt ie wel als ie een aanval krijgt in lage dosering. Dus hopelijk gaat ie dan met magnesium aan de gang em lavendel olie. Hij neemt wel voetenbadje met magnesium voor het slapen. Alleen begrijpt hij niet dat het ook tussendoor op de dag zelf kan. Hij is in de veronderstelling dat het ene om due tijd moet en het andere om een andere tijd. Hij zit volgens mij nog iets teveel in de etiketten van de dokters. 2 keer daags, 3 keer daags. Dat zijn zijn vragen over de spullen zoals de yoghurt, kefir etc.
Hij ziet het nog niet als voeding maar als medicijn. Wat op zich goed is natuurlijk. Maar die richtlijnen, zou fijn zijn als hij dat laatste los kan laten.
 
Ik heb bewondering voor je zoals je dat allemaal doet met je ouders! Best wel verantwoordelijk ook met wel/niet afbouwen van medictatie en hopen dat je vader er goed op reageert,ik vind je erg sterk bezig!
Babbe.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan