Stoppen met prednison, maagzuurremmers en vezelpreperaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@bananenjam:

Een stellige uitspraak dat rauwe melk niet slijmvormend is, is dus niet staande te houden daar er in je genoemde link ook wordt vermeld:

A lot of people are allergic to dairy, to cats, dogs or dust mites. The allergic reaction is called a histamine reaction in which case they get stuffed up, so a lot of people are allergic to milk! It’s not mucus producing any more than cats and dogs are mucus-producing. A lot of people are simply allergic to it.

Het is in ieder geval zaak uit te zoeken of iemand allergisch is en mijns inziens ook hoe het gestel verder is en reageert op rauwe melk c.q. zuivel.

Verder vraag ik me af hoe zeer het klopt dat rauwe melk niet slijmvormend is zoals de blogger beweert.
Sterker nog, ik weet dat Mike ergens op het forum in is gegaan op het slijmvormende karakter van rauwe zuivel en dit als een positief ding neerzette, in reactie op het feit dat menigeen lijnzaad aanprijst vanwege de (positief geachte) slijmvorming.

Als ik google op slijm en rauwe melk op dit forum zijn er vele berichten over en men ervaart dus vaak dat het slijmvormend is. Mooi dus dat iemand op een blog roept dat dit niet het geval is, behalve als men allergisch is, maar het lijkt er in mijn ogen op dat het iets genuanceerder is en dat degene die rauwe zuivel nuttigt zich beter wel even kan inlezen en goed bij zichzelf aanvoelt wat er gebeurt.
 
Ik heb zelf de indruk dat er eerst andere lichamelijke ongemakken bij mijn vader moeten herstellen. Eerst moet zijn immuun op orde zijn. Denk dat ie het voorlopig maar even bij kefir, yoghurt en karnemelk moet houden.
 
Dat lijkt me ook Binc, hij moet al zoveel veranderen waarom zou je iets wat niet zeker is wat betreft slijmvorming gaan nemen als je al slijm hebt.
Wat betreft die inhalator, ik begrijp dat hij daaraan gewend is maar ik zou dat bij voorrang proberen aan te pakken.
Misschien heb je bv teatree druppels in huis, zodat er gestoomd kan worden op het moment dat er een aanval is. Tenslotte moet hij dat zelf eerst uitvinden.
Proberen een schema te maken samen met vader wanneer en wat hij moet innemen. Simpel.

 
@ Binc

Hier het boekje van Philippe Andrianne erbij gehaald.

Er zijn meerdere oplossingen. Zelf zou ik gaan voor een gemmo variant die zowel werkt op maag-, darm- en longfunctie.

Zwarte elsknop (= Alnus Glutinosa) doet dit. Deze valt te combineren met de zwarte bes (= Ribes Nigrum) die het lichaam ontdoet van negatieve bijwerkingen van de eerder gebruikte geneesmiddelen.
https://www.santi-shop.eu/nl/p783-Els-moedermaceraat-bio-Herbalgem.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/25392-geneeskracht-van-knoppen-gemmotherapie.html
https://www.santi-shop.eu/nl/p2397-Zwarte-Bes-moedermaceraat-bio-Herbalgem.html
 
Dankjewel.
Probleem is dat hij aan geeft dat is van stomen benauwder word. Zelf snap ik dat niet zo goed.
 
Misschien nog een idee om hem te laten gorgelen met zilverwater?
Denk dat er anders niks anders op zit dan dat het weg gezogen moet worden. De arts zei dat het sputum is.
 
Het gaat nog steeds niet goed met mijn vader.
Het slijm wil niet los komen.
Hij slaapt al weken niet omdat zijn neus en keel dicht blijven zitten.
Hij heeft vanmorgen gebeld dat ie wil stoppen met mijn spullen.
Vannacht is er weer een arts geweest omdat ie paniek aanval had in combi met moeite met ademen. Hij is niet benauwd op ze borst maar wel neus en keel.
Hij heeft vanmorgen gezegd tegen mij dat ie geen zin meer heeft in het leven. Ik wilde vandaag zilverwater brengen, maar hij zei dat het niet nodig is.
Hij kan pas maandag bij de longarts terecht voor die luchtwegen.
Ik heb gevraagd of ie zijn schildklier wil laten testen omdat ie steeds een brok gevoel in zijn keel heeft. Dat ie zegt geen zin meer te hebben in het leven komt bij mij aan als een klap in me gezicht.
 
Dat is spijtig Binc. Welke leeftijd heeft je vader?
Probeer hem ervan te overtuigen dat de longarts met Prednison net zo goed geen goed idee is.
Misschien heeft de longarts iets anders dan Prednison.
Gaat hij alleen naar de arts?
Als hij slecht slaapt misschien kan hij dan overdag een paar keer een dutje doen?
Mijn moeder zei destijds ook dat het haar niet kon schelen als de lieve heer haar kwam halen. Misschien is dat inherrent aan de leeftijd. Niet meer nodig zijn, niet meer genoeg te doen te hebben, zeker als je niet fit bent.
Er moet in principe (denk ik) iets zijn waarvoor ze willen leven. Een hobbie of de kinderen of in ieder geval afleiding.
Als je bv graag van lezen houd (of TV)

 
Hij is 65. Eerlijk gezegd denk ik echt dat dit met zijn schildklier te maken heeft. Hij heeft continue dorst, slaapt niet moeite met slikken, paniek aanvallen. Spier slapte, valt af etc.
Als die schildklier niet op orde is gaan andere dingen niet werken.
Maar dan nog is het zaak bij de bijnieren te beginnen. Als die arts van hem alles maar prikt voor wat betreft schildklier en niet alleen tsh. Hij zou evt nog bij mijn huisarts terecht kunnen voor second opnion. Dat gaat de assistente bespreken.
 
Beste Binc,

Heel herkenbaar verhaal wat er aan nevenverschijnselen kan gebeuren als er met Prednison geminderd en gestopt wordt.

Hier een identiek verhaal gezien waarbij het uiteindelijk de goede kant opgegaan is zonder het medicijn en door een combinatie van gemmo therapie, een eliminatiedieet, het veel nemen van de juiste thee en het aanvullen van tekorten aan essentiële minderalen.

Voor de longen is in deze fase heel veel vitamine C belangrijk. Al gedacht aan het geven van vlierbessensiroop ? Misschien dat Plantago Major complex van Bonusan ook een optie voor hem is om het slijm op te lossen.

Kan je terecht bij een integraal werkende arts of KPNI-praktijk bij je in de buurt ? Zij plaatsen alles in samenhang en weten welke alternatieven er zijn voor medicijnen zoals prednison.

Ik zet er enkele links bij waar je meer uit kan halen en op basis hiervan kan overleggen met de arts of behandelaar waar je heen gaat.

http://body.centrumvitaal.nl/bronchitis-2/
https://sites.google.com/site/kruidwis/kruiden-a/plantago-sp-weegbree
 
Is ongeduld ook een bijwerking? ;-) Zorg dat je niet gefrustreerd raakt, al begrijp ik goed dat het lastig is. Hij zal ook in moeten zien dat natuurlijke middelen niet zo sterk werken als chemische. Maar ook niet zoveel nare bijwerkingen hebben.
Waarschijnlijk is het (in mijn ogen te snel) stoppen met prednison de reden dat longklachten terugkeren.

Stom dat ik eens pas aan denk, maar voor zijn longen/benauwdheid kan hij H2O2 gebruiken. Pas nog iemand met longontsteking erg door geholpen. Voor het geval hij weer bijtrekt en wel weer open staat voor jouw goedbedoelde hulp.
 
Hier sluit ik me, op grond van eigen ervaringen, volledig aan bij de zienswijze van Tanja.

Na het moment van volledig stopzetten, kan het even lijken dat de klachten heviger worden en dan is het een kwestie van zo snel mogelijk de goede alternatieven te combineren.

Wat hem ook nog kan helpen is het inzetten van het co-enzym Q10 - zie bijgaande link van Orthokennis die hele duidelijke informatie op dit vlak geven.
http://www.orthokennis.nl/artikelen/nieuwe-studies-met-co-enzym-q10
 
Ik denk niet dat het met ongeduld te maken heeft. Hij is op ze Longen ook niet benauwd. Het is meer zijn neus en keel die compleet dicht zitten. Kom er net vandaan. Hij heeft een bloed smaak in zijn keel en ook bloed neuzen.
Hij gaat wel kijken of ie stopt met de inhalators. 2 stuks waarvan ie eigenlijk geen effect heeft. Punt is eerder dat ie asn geeft zich alleen maar beroerder te voelen. Eerlijk gezegd denk ik dat ie iplv naar de reumatoloog en longarts beter af is bij een internist. Blijkbaar heeft hij ook dubbel medicijnen gebruikt die niet nodig zijn. Die inhalators hoef je niet te gebruiken tijdens prednison. Heft ie wel gedaan. Kreeg ie in het ziekenhuis al.
Als hij aan geeft voorlopig even niet te willen door gaan zo kan en wil ik hem al zeker niet dwingen. Die bloedverdunners neemt ie ook nog. Als ie daarmee zou stoppen dan kan ie met alles wat ie heeft beter advies vragen aan een internist.
 
Maakt niet uit waar het dicht zit, blijft ontstekingen waar hij last van heeft, incl de reuma, H2O2 werkt op alle ontstekingen goed.

Maar je hebt gelijk dat het zeker zinvol is om breder te kijken, ook door een arts. Diagnose laten stellen en kijken welke medicatie echt noodzakelijk is.
 
Ben ik idd met je eens.
Ik denk ook aan een virale schildklier ontsteking.
Hij is eerder angstig en paniek als hij niet kam ademen. En onwetendheid natuurlijk.
Dat ik hem van de maagzuurremmer af heb vind ik al een prettig idee.
 
@ Binc

De neusbloedingen kunnen samen hangen met het gebruik van de bloedverdunners !

De angst en paniek zijn volgens mij een lichamelijke reactie op het ontwennen van de Prednison.

Wees er waakzaam op dat het dicht zitten van neus en keel ook een uitingsvorm kan zijn van een voedselovergevoeligheid. Bijgaand link van integrale arts die hier nader op ingaat
http://www.amsterdamkliniek.nl/index.php/allergieen-voedselovergevoeligheden-intoleranties

Hierbij is gemmotherapie inzetbaar om te ontzwellen. Je kan hierbij denken aan Braam van Herbalgem voor keelontstekingen en Sinugem voor ontsteking van de luchtwegen.

Van zodra je vader hieraan toe is, zou ik een integrale arts of KPNI therapeut raadplegen die ook ingewijd is in het aanbieden van een behandeling door middel van het combineren van de juiste voeding, het aanvullen van mineraaltekorten en het inzetten van kruiden en evt. supplementen om te herstellen
http://www.mbog.nl/therapeuten-artsen/vind-een-behandelaar
 
Ik denk dat hij die bloed neus heeft van die neus sprays. O.a.
En die inhalators. Die bloedverdunners heeft ie voor trombose. Dat was iets in combinatie met zijn enkel.
Hij krijgt inmiddels vlekken op zijn handen. Van de bloedverdunners.
Hij zak in mijn beleving toch met een arts moeten overleggen om het gebruik daarvan evt te stoppen. Die angst en paniek aanvallen krijgt ie als ie wil gaan slapen omdat ie nauwelijks kan ademen. Hij heeft zijn hoofdeind al een stuk naar boven staan. Vaak gaat ie in de tuin staan als ie het moeilijk heeft met ademen. Of ie nog meer flesjes gaat accepteren weet ik eerlijk gezegd niet.
 
Het heeft ook geen zin om overal gemmo voor in te gaan zetten. Dit zijn best krachtige extracten waar je er zeker niet teveel van door elkaar moet gaan gebruiken.
 
Binc, lastig allemaal.
Er was laatst op TV of radio al een bericht dat mensen ziek worden van te veel medicijnen. Ons niet onbekend.
Ik stond eens met iemand buiten te praten (ziekenhuispatient) die had 25 pillen.
Ik keek hem ongelovig aan.


Je zegt "of hij nog meer flesjes accepteert enz.
Er vallen dan eerst flesjes af (prednison en maag) en dan komen er nieuwe voor in de plaats. Zo min mogelijk uiteraard.
Lastig dat reguliere artsen op een andere lijn zitten.
En met een beetje pech vinden ze anders denkenden nog eigenwijs ook.
Bloedverdunners sinds wanneer slikt hij die?
Wat nog meer?



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan