Stoppen met prednison, maagzuurremmers en vezelpreperaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad lekker veel zout eten!
Ik zou niet problemen verwachtenvan goede rauwe melk, gepasteriseerde melk is/kan slijm vormen(d) maar rauwe niet.

Gewoon proberen met cortex, als hij maar begrijpt dat het totaal anders werkt dan Prednison en dat hij de komende weken nog flink wat klachten aan het gebruik kan overhouden.
 
@bananenjam:

Ik zou niet problemen verwachtenvan goede rauwe melk, gepasteriseerde melk is/kan slijm vormen(d) maar rauwe niet.

Waarop is je stelling gebaseerd dat rauwe melk niet slijmvormend is?

 
Mijn ervaring is idd ook dat rauwe melk wat slijmvormemd kan zijn. Hij heeft nog wel steeds last vab slijm in zijn luchtwegen. Vandaar dat ik gezegd heb het eerst nog bij kefir, yoghurt en karnemelk te houden. Ook vanwege de probiotische redenen.
Weet iemand misschien of betaine hcl en adrenal cortex wel mag in combinatie met van die inhalators? Dat is toch ook op prednison basis. Geeft dat niet alsnog het tegenovergestelde effect net als dat je prednison pillen in neemt?


 
Veel vragen maar er zijn geen wetenschappelijk onderbouwde, feitelijke antwoorden. Het blijft m.i. een kwestie van uitproberen en aanvoelen. Het lijkt me duidelijk dat natuurlijke voeding en middelen de voorkeur hebben. Werkt de combi niet, dan zou het tijd worden de synthetische middelen te schrappen.

Binc ik begrijp je wanhoop maar blijf wel je boerenverstand gebruiken. Er zijn geen voorschriften, geen richtlijnen, behalve dat we ons goed moeten voeden (geestelijk en lichamelijk).
 
Ik snap wat je zegt heksje.
Alleen die betaine hcl mag serieus niet in combi met prednison omdat dat een maagbloeding kan veroorzaken.
Alleen weet ik niet of dat alleen zo is met prednison pillen of dat dat ook het geval is met van die puffers.

Het feit dat mijn vader dit toch door wil zetten geeft mij juist een gerust gevoel.
Wat ik alleen wil voorkomen is dat ie een averechts resultaat ervaart waardoor ie mogelijk toch weer in zijn oude patroon terug valt.
 
Je beantwoordt eigenlijk al je eigen vraag. Inhalators zijn op basis van prednison en prednison kan niet in combi met Betaine HCL.

Heb je dan ook al door hoe dit een omgekeerde wereld is, namelijk dat een synthetisch middel niet gecombineerd kan worden met een natuurlijk middel?
Ja dat heb je heus door natuurlijk en je vader ziet blijkbaar gelukkig dit soort dingen ook in.

Mijn vraag is dan: hoe belangrijk zijn de inhalators? Wat doen deze? Waarvoor dienen ze? En kan dit niet op een andere manier opgelost worden?
 
Die inhalators zijn voor zijn benauwdheid. Astma/copd.
Als hij benauwd is gebruikt ie die. Ik heb hem al nac gegeven voor zijn luchtwegen. Verder zit ik te denken aan H2O.
Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk. Suggesties zijn welkom.
 
Ik herinner me dat Mike over astma heeft geschreven op dit forum en dat het van doen heeft met bijnieruitputting.
 
Dat zou mij idd niks verbazen die bijnieruitputting met alle troep aan medicatie etc wat ie al die jaren heeft genomen.
Denk dat ie dan beter maar rustig aan kan beginnen met de adrenal cortex.
Ik zal eens vragen of hij evt zonder die inhalators kan.
 
Je zou ipv betaine hcl ook iberogast of Zweeds kruidenbitter kunnen geven aan je vader. Dat zijn kruiden met bitterstoffen en kunnen ook helpen bij de spijsvertering. Voor een maaltijd of achteraf als hij een zwaar gevoel heeft. Intussen zou ik (naast bottenbouillon) zijn slijmvliezen extra ondersteunen met gelatine of collageen zolang hij iets van corticosteroïden gebruikt.
Voor de bijnieren nogmaals de ribes nigrum of calmigem gemmotherapie. Dit zijn toch zachtere methoden dan de adrenal en zou ik de voorkeur aan geven, zeker zolang er nog zoveel medicijnen zijn en je moet oppassen met interactie.
 
Is dat dan in plaats van de appelazijn? Of moet ie de appelazijn er wel naast blijven gebruiken?
Vandaag is hij prednison af. Op die puffers na dan. De gelantine gebruikt ie al. Dat gaf ik hem meteen een paar weken geleden al.
Dat neemt ie ook zeker heel veel. De gemmotherapie heeft ie ook. Vandaag word zijn 1e dag zonder de 5 Mg prednison. Heb hem vandaag nog niet gesproken en weet nog niet hoe hij zich erbij voelt.
 
Appelazijn kan hij ernaast blijven gebruiken. Bitterstoffen helpen bij de aanmaak van maagzuur en vooral ook gal voor de vetvertering.
 
Minder pijn in zijn "kunstenkel" Is dat een grapje?

Ik lees juist dat mensen met die inhallators meer kans hebben op botbreuken.

Heeft hij ooit gerookt?
 
Nee geen grapje van zijn enkel.
Hij heeft minder last van zijn kunst enkel. Die operatie hebben ze toen een zenuw geraakt. Dat ie daar nu minder last van heeft kan komen misschien door de glutamine en bouillon. Of de gelantine. Daarnaast heeft ie minder last van maagzuur. Zo bedoelde ik dat.
En ja, helaas heeft hij wel gerookt. Daarnaast met chemische stoffen gewerkt.
 
Gegoogeld op COPD en kom tegen:
Lobelia
Khella (mens en gezondheid)
Ook tegen de pijnen van reuma moeten kruiden te vinden zijn.

 
Binc aangezien ik rugklachten heb zit ik nogal eens te zoeken op pijn.
www.bewegenzonderpijn.com
 
Binc, het lijkt erop dat je vader serieuze problemen heeft met zijn eiwitvertering. Is het geen oplossing om het voorlopig te houden bij de bouillons, kefir, vis, kip, wild en kalkoen en heel veel gestoomde groenten opdat de spijsvertering meer rust krijgt ?

Herbalgem heeft ter ondersteuning van de maagwerking het volgende ontwikkeld
http://www.druantia.be/2015/05/nieuw-herbalgem-stomagem/
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/cat-transit-vertering

Zou dit bij je vader kunnen spelen ?
Dr. Nataliya Yeremenko (= moleculair bioloog bij het AMC in Amsterdam) heeft aangetoond dat er een relatie is tussen ontstekingseiwitten (IL-17) en bepaalde afweercellen (mestcellen). Mestcellen zijn cellen van het afweersysteem die een rol spelen bij allergieën en overgevoeligheidsreacties.

Op grond van eigen ervaringen sluit ik aan bij de opinie van Tanja dat gemmotherapie, ter vervanging van Prednison, een zachte en doeltreffende oplossing is. Wij hebben hier onlangs bij een familielid een duidelijk waarneembaar voorbeeld gehad van behandeling met Predniso(lo)n die alleen maar onoverkomelijke en hinderlijke bijwerkingen met zich meebracht. De werking van de meerdere organen werd hierdoor volledig ontregeld en geleidelijk aan afbouwen vonden wij in dat geval niet de meest voor de hand liggende oplossing.

De Prednison werd, gebaseerd op de theorie van Hildegard von Bingen, (om reden van de cortison-like werking zonder schadelijke nevenwerkingen) vervangen door de Ribes Nigrum ter ondersteuning van de bijnierfunctie en andere endocriene klieren. De ribes doet momenteel goed zijn werk en doet de belastende stoffen uit het lichaam verdwijnen en weert tevens de ontstekingen. De persoon knapt beduidend goed op.

Ter ondersteuning van de longfunctie zijn er meerdere oplossingen in de gemmotherapie
http://www.herbalgem.com/nl/onze-produkten/cat-ademhaling-stem

 
Ik weet idd ook zeker dat hij een probleem heeft met de eiwitvertering. Zeker na jaren lang maagzuurremmers.
Hij is al klaar met de prednison. Enige wat ie nog gebruikt zijn die inhalators. Daar durft ie niet mee te stoppen omdat ie steeds zo benauwd is. Hij slaapt niet vanwege de benauwdheid. En hij heeft steeds een droge mond.
Hij heeft echt last van vastzittend slijm. De Zweedse bitterkruiden heeft ie inmiddels ook. Liefst zou ik Willen dat ie wel stopt met die inhalators maar dat doet ie denk ik pas als ie minde last heeft van het vastzittende slijm en benauwdheid.
Welke zou je dan aanraden van herbagem?

Ik ben alleen een beetje bang dat als ik met nog meer potjes en flesjes aan kom hij het op gaat geven. Maar het slijm komt ook niet los.
Liefst zou ik zien dat hij adrenal cortex zou nemen of de betaine. Maar daarvoor moet ie stoppen.
Verder is het beste om langzaam aan informatie te geven omdat ie het anders op gaat geven.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan