Stoppen met prednison, maagzuurremmers en vezelpreperaat

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja ik lees het net.
Dus je kunt het wel vervangen maar pas bij de laagste dosering vanaf 5 Mg en lager. Begrijp ik dat goed?
Hij zit nu nog op 10.
21 feb moet hij weer Naar de longarts. Tot die tijd zou hij op 5 Mg moeten blijven van de longarts ?

Enige wat ie nu dus kan doen is bijnieren zoveel mogelijk blijven ondersteunen met behulp van vitamine c, levertraan, bouillons en rauwe melk als ik het artikel zo een beetje goed begrijp?
Maar nog geen cortex nemen in combi met de prednison samen.
Hij heeft in elk geval een berichtje gestuurd dat zijn maag vanmorgen rustig is. Nog niet naar toilet geweest. Geen pijn.
Hopelijk blijft dat zo vandaag.
Denk toch dat de enzymen en betaine wel iets goeds hebben gedaan. Maar of het echt verstandig is betaine te blijven gebruiken in combi met de prednison vind ik toch best eng.
Hij heeft wederom slecht geslapen helaas ?

@babs, dankjewel voor je compliment. Erg lief.
Denk dat iedereen toch zijn of haar ouders zo goed mogelijk wil helpen toch? Als het vandaag gewoon even redelijk met hem blijft gaan dan hoef ik vandaag even niet op en neer te rijden. Even dagje rust voor mezelf is ook fijn.
 
Onder de 7,5 nemen de bijwerkingen ook af las ik.

Prednison is contraindicatie voor betaine hcl idd. http://scdlifestyle.com/2013/10/4-common-betaine-hcl-mistakes/

Veel bouillon erin blijven gooien. Om maagslijmvlies te ondersteunen.
 
Ja daarom. Ben dus erg terughoudend met de betaine.
Maar blijkbaar helpt het hem wel.
Ik hoop maar dat hij dsn de vetten en eiwitten kan verteren zonder de betaine. Voor de prednison word wel weer vaak een masgzuurremmer voorgeschreven.
Maar dat heeft hem de afgelopen weken ook niet geholpen in combi met de prednison. Dus of dat nog noodzakelijk is om te nemen betwijfel ik ook.
 
Heeft net aangegeven dat hij last heeft van opboerend maagzuur. Hij heeft yoghurt gegeten vanmorgen. De acerolabes poeder lijkt ie niet te verdragen. Ook krijgt ie weer dat volle gevoel in zijn maag.
Dat had ie gisteren niet na het avondeten. Hij had toen wel de enzymen met betaine in de middag genomen. Gisteravond heef ie voor zijn gevoel ook veel en lekker gegeten zonder dat ie er last van had. Ik denk niet dat we zo verder gaan komen momenteel. Simpelweg omdat hij de betaine niet veelvuldig kan nemen vanwege de prednison. Hij wil nu toch een maagzuurremmer nemen. Heb gezegd dat ie beter eerst kan kijken wat de molkosan doet. En wellicht even wachten tot ie naar de toilet is geweest.
 
Je ziet Binc dat niet iedere dag hetzelfde verloopt. Kan ook niet. Daar moet hij maar aan wennen en niet meteen aan maagzuurremmers denken.

Ik krijg de indruk dat hij in 1 dag geen klachten meer wil hebben en dat KAN Niet.
Nog eens kijken wat hij de "goede dag" heeft gegeten en dan misschien nogmaals zo doen. Hopelijk schrijft hij het op, dan krijgt hij inzicht.
En last kan ook verschillend zijn in een schaal van 10 tot 1. Is ook interessant om dat op te schrijven.
Even door de zure appel heen bijten, je doet je best en verder heeft het tijd nodig.
 
Ik denk dat dat niet zozeer het geval is. Hij heeft die maagzuurremmer nog steeds niet genomen.
Is eerder het probleem van de schade die hij nu heeft door het jaren lang in nemem van maagzuurremmers. Hij heeft al moeite met een bakje yoghurt. Dan komt het maagzuur al omhoog.
Ook in combi met de bijwerking van prednison en het nog steeds benauwd hebben.
Maar goed, hij heeft niet het gevoel dat ie verstopt zit vandaag. Dat was eerdere dagen wel zi. Ook geen aandrang gehad om naar de toilet te moeten. Maar wel pijn in zijn maag.
 
Iemand een idee of glutamine in combinatie met prednison wel mag?
Of sowieso een aminozuren suppelement samen met prednison?
Hij blijft toch nog last van zijn maag houden en heeft diarree. Drinkt veel bottenbouillon maar slapen lukt hem niet.
Dus zat te denken om even als extra glutamine in te zetten.
Ik kan niks vinden over interactie tussen die 2.
Hij neemt op het moment van boeren appelazijn met sole.
En dacht ook nog aan enzymen zonder betaine hcl
 
Binc als hij last heeft van yoghurt (op dit moment) waarom zou hij dat moeten nemen dan?
Bovendien denk ik dat het tijdstip van nuttigen verschillend kan uitpakken.
In de ochtend misschien klachten, in de middag of avond misschien niet.
Hij moet nog leren te voelen wat hem goed doet.
At hij altijd al yogurt of is dit nieuw voor hem.
Misschien is probiotica een idee?

Gisteren las ik weer eens over "voedsel uit elkaar houden".
Ik ben er van overtuigd dat sommige combi,s niet ideaal zijn en een slechte vertering tot gevolg hebben. Zeker als de darmen en de maag niet in orde zijn.
Fruit altijd apart. Vlees verteert slecht.
Vraag hem eens waar hij trek in heeft. Onbewust geeft het lichaam aan waar het behoefte aan heeft.
tot 25 februari die Prednison is best nog wel lang (te lang)?. Als 5 mg minder klachten geeftzou mooi zijn. Want eigenlijk weet je nu niet waardoor de klachten komen, alleen de Predn. of de maag die ook zonder predn. niet in orde is.
 
Klopt wel wat je zegt liesje over die combi's.
Toch is gescheiden eten heel lastig. Maar hij geeft niet op.
Hij weet alleen niet waar hij zin in heeft op het moment dat ik het vraag. Vandaag was zijn maag wat zeurderig. Maar minder dan voorgaande dagen. Elke keer als hij wat voelt belt me op met de vraag wat ie nu moet doen.
Ik denk ook omdat ik eerder deze week aan gaf dat als de pijn niet te harden is, hij wel Eem arts moet benaderen. Eerder at hij veel brood. Latem we het erop houden dat zijn eet patroon niet zo heel gezond is geweest. En de medicijnen van de afgelopen jaren hebben daar ook niet aan bij gedragen. Van mij hoeft hij geen yoghurt te eten. Maar hij pakt het zelf. En hij heeft steeds behoefte aan karnemelk. Op de probiotica staat ie al. Vanmiddag heb ik toch glutamine gebracht die ik zelf nog had staan em niet meer gebruik. En ik had n acetyl gehaald omdat ie maar blijft klagen over slijm. Bottenbouillon drinkt ie nu best veel.
En ik kreeg vanmorgen dit bericht!!
Heel fijn nieuws ?

Hoi heb de long arts gesproken mag vanaf morgen naar 5 milligram maar moet wel een week lang mag daarna stoppen
 
Vraag me alleen af, buiten die
Pillen heeft ie ook nog van die puffers waar ie door moet ademen. Mag dat wel samen met adrenal cortex en betaine hcl?
Of ook niet?
 
Op welk moment van de dag neemt hij de prednison? '' Ochtends is het beste omdat normaalgesproken de bijnierenin de ochtend je wakker schudden.
De prednison legt zijn bijnieren stil, hoe langer je het gebruikt hoe voorzichtiger men moet zijn met afbouwen. Als het afbouwen volgens schema van de arts problemen geeft denk dan aan procentueel afbouwen dmv een super nauwkeurige weegschaal.
Bij een lage dosering kan je die vervloekte maagzuurremmers gewoon weg laten.

Sterkte!
 
Hij neemt ze idd in de ochtend.
En de maagzuurremmers laat ie idd ook staan. Punt is dat er betaine hcl in moet na al die jaren. En dat kan helaas nog niet un combinatie met de prednison. Ik hoop dat hij het afbouwen trekt op de 5 Mg.
Hij kreeg hoge dosering sinds ie het ziekenhuis uit ging begin januari. 30 Mg. Toen 20, daarna 10 en vanaf vandaag dus idd 5 Mg.
 
Hij begint te ontdekken dat ue zich beter voelt als ie meer zout drinkt. Hij belde op of ie dat vaker mag dan dat ie al nam.
Hij nam het alleen voor het eten.
Nu gaat ie meer drinken. Had ik al gezegd maar met al het andere erbij weet ie het niet meer. Dus goed dat ie het nu zelf ontdekt.
 
Toch even vraagje over rauwe melk. Mijn vader wil het proberen. Hij heeft het nog nooit gedronken. Maar nu is mijn vraag, kam het met die longontsteking kwaad?
Ivm bacteriën en evt slijm?
Heb wel karnemelk voor hem maar hij wil ook gewone melk proberen.
 
Kreeg net dit bericht van mijn vader.


Kefir is bijna op ja, zit nu aan de yoghurt.

Heb net een glas op ik wilde even iets voedzaaMs.

Bij doorvragen blijkt wel dat ie last heeft van zijn maag als ie yoghurt of andere eiwitten neemt. Lijkt mij duidelijk maagzuur tekort. Nog een paar dagen prednison.

Heb vandaag nieuwe kefir gemaskt voor hem.

Zo mooi dat ie zegt dat ie iets voedzaams wil zonder bewust van te zijn.
 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Bij mijn ouders thuis staat inmiddels de yoghurt en kefir te fermenteren ?

Verder is mijn vader morgen klaar met de prednison.
Lijkt me niet dat ie dan al meteen op de adrenal cortex kan gaan?
Misschien beter even een paar dagen ertussen net als voor de betaine hcl?

Hij voelt zich inmiddels een stuk rustiger. Neemt elke dag de appelazijn met keltisch zeezout meer malen op een dag.
Aanpassingen aan voeding valt nog heel veel te veranderen en te leren. Maar ze doen allebei vreselijk hun best.
Ik ben al blij dat ie zijn bottenbouillon neemt bij de maaltijden of tussendoor. Voorlopig is de bottenbouillon dus nog wel naast zijn voeding.
Ik denk dat de glutamine ook veel doet evenals de gelantine.
Hij heeft minder last van pijn in zijn kunst enkel zegt ie.
Wel nog benauwd.
Maar vandaag was zijn ontlasting wel normaal. Geen diarree of verstopping.

de levertraan is ook onderweg. Hij neemt nu calcium en d pil van de arts waarvan ik gezegd heb dat ie dat beter niet kan doen. Wel neemt ie te weinig itamine c op een dag. 3 keer acerola. Had ook ascorbinezuur maar wat ik al dacht, dat kan ie nu nog niet handelen met zijn maag. Er is dus langzaam aan verbetering.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan