Stopt het of.....?

Danielle, probeer te leren dat je je niet alles persoonlijk moet aantrekken.

De één maakt dit mee, de ander dat.

De één verwerkt het zus en de ander zo.

Probeer je wat minder druk te maken over wat een ander zegt.

Tekst is altijd nog anders dan persoonlijk.

Ik geef je wel gelijk dat sommigen veel meer ellende of wat ook hebben meegemaakt dan anderen en dus iedereen andere aanpak vereist.

Maar het komt toch op hetzelfde neer : je moet het zelf doen.

En anderen kunnen wel houvast of aanspreekpunt voor je zijn, maar nooit je redder, dat ben jezelf.

Ze kunnen je wel handvatten aanbieden hoe je tot je redding moet komen.

En dit: aan de rand van het ravijn bloeien de mooiste bloemen.

Klim daar naar toe en als je af en toe onkruid tegenkomt, vernietig deze zelf.

 
Laten we ook vooral onthouden dat op dit forum niemand een ander wil kwetsen en eenieder goede bedoelingen heeft!:)

 
Ik vind het alleen jammer dat als ik of een ander een model mooi vindt,dat dat meteen maar opgevat wordt als ze praat het goed omdat ze er zelf ook zo uit ziet.Ik weet wel dat ik te dun ben,en die modellen zijn dat vaak ook.Ik zie ze nogmaals niet als ideaalbeeld maar vind ze wel mooi dat mag toch.En als ik dan zeg dat slank en graatmager niet leuk zijn om te zeggen heb ik meteen een teer zieltje en ben een slachtoffer.Ik zoek het ook niet op dat mensen zeggen dat ze me te dun vinden,ik heb mn woordje altijd wel klaar hoor.Ik vind dat als iemand zonder na te denken een opmerking geeft dat dat meer over die persoon zegt dan over mijzelf,maar toch trek ik het me vaak wel aan.Als is het minder dan voorheen,nu haal ik vaak mn schouders op en voorheen kon ik er niet van slapen bijvoorbeeld als iemand iets naars zei.

 
Ik denk soms dat het beter is om die weegschaal weg te gooien en gewoon te kijken of je er gezond uit ziet. Gezond kleurtje, een positieve uitstraling en een beetje meer of minder vet maakt dan niet heel veel uit zolang je goed doorvoed bent.

Ik kan mij in sommige dingen wel vinden. Ik heb mij veel te vaak ellendig gevoelt omdat ik niet voldeed aan het schoonheidsbeeld (dan was ik weer te mollig, dan weer te mager). Ik probeer dat nu allemaal los te laten, of mijn BMI nu 17 of 25 is. Ik wil mij gelukkig en gezond voelen. Dat moet het ideaalbeeld zijn!

Toch blijft het lastig, met name als de rode vlag uithangt (dan ben ik ineens wel gevoelig voor iemand anders zijn mening). Zo krijg ik nog wel is een opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat ik te mager ben en vervolgens zeggen ze dat mijn benen wel mollig zijn. Tsja, dat heb ik ook niet voor het uitkiezen. Ik wil ook best meer spek op mijn bovenlijf, maar zo is het niet en daar over nadenken heeft ook geen zin. Ik heb een lange periode krachttraining gedaan om "voller" te worden, maar dit gaat moeizaam en de intentie is dan ook verkeerd.

Ik ben nu zelf zo ver dat ik mij niet meer weeg. Wat een onzin eigenlijk!:)

 
Mike op de vorm afrekenen??? toch niet alweer??? Het gaat (hem) volgens mij niet om de nuance maar om de kracht van een heldere boodschap (toch?).

Er wordt geprobeerd om ongezonde gedachtes te herkennen en daar korte metten mee te maken, omdat er blijkbaar toch nog veel mensen onder lijden.

Danielle, dat jij magere modellen mooi vindt, daar gaat het nu net over!! Dat mag je vinden, maar dat is nu net het probleem. Daarmee help je vrouwen die zich daarom niet goed voeden, omdat ze niet dik willen worden (want zij vinden magere modellen ook mooi) niet mee. Zelf heb je juist last van een te laag gewicht, dat mag ook, maar dat is eigenlijk weer een andere discussie/topic.

Het belang dat er wordt gehecht aan onze uiterlijke verschijning is buitenproportioneel, maar op dit forum is daar eigenlijk geen sprake van?... tenminste ik zie jullie niet... ;) Hoe kan het dan zijn dat er toch mensen gekwetst raken? Zou dat niet meer over jezelf gaan dan over de mensen die er op uit zijn om gezondheid boven uiterlijk te stellen?

 
Ik heb mij dit weekend gewogen. 7 kilo zwaarder vergeleken een jaar geleden. Nu 63 kilo bij een lente van 1.72. Vorig jaar op zijn laagst 56 kilo bij natuurlijk dezelfde lengte. In mijn tienerjaren vond ik dat ik niet zwaarder mocht wegen dan mijn moeder. Maar mijn moeder is 1.60. Hoe zot is dat?!! En er mag nu nog wel wat bij.

 
Je gaat grenzen verleggen als je merkt dat je gezondheid een boost krijgt!

Wat wil je: mager, ongezond zijn en er dus ongezond uitzien?

Of: een vrouw met vrouwelijke vormen, met veel energie en er dus gezond uitzien!

Ik kies het laatste!

 
Dit weekend veel koolhydraten gehad. Mijn familie is op bezoek en ik had geen zin om 'moeilijk' te doen. Door even terug te gaan merk ik wat het met mij doet. In het begin erg gaperig en de hele dag door honger. Nu gaat het wel weer.

 
Altijd al gehouden van grenzen verleggen.. altijd mezelf uitdagen (valkuil), maar grens verleggen kost geen moeite en geeft energie.

Wie tekent daar nou niet voor? Hah!

 
Nog een laatste opmerking en dan houd ik erover op:

Je lichaam gaat veranderen door deze manier van eten. Mijn lichaam is erdoor veranderd en het verandert nog steeds. Ik moest eerst flink aankomen (eiwittekorten door vegetarisme), maar ben het laatste jaar langzaam maar zeker structureel aan het afvallen. Vertrouw erop dat dit positief is en dat je lichaam precies weet wat het moet doen. Dit is een meerjarenplan, je wordt niet op een dag gezond en slank wakker, zo werkt het niet. Je krijgt er echter ook gezonde jaren bij, dus je hebt alle tijd!

Mike

 
Quote:
Dit weekend veel koolhydraten gehad. Mijn familie is op bezoek en ik had geen zin om 'moeilijk' te doen. Door even terug te gaan merk ik wat het met mij doet. In het begin erg gaperig en de hele dag door honger. Nu gaat het wel weer.


Herkenbaar, ik at gewoon de voorziene broodlunch als ik een dag opleiding had, en zat dan de rest van de middag te vechten tegen de slaap na een half uur keisnelle hartslag te hebben gehad. Nu doe ik wel moeilijk en breng mijn eigen eten mee en ik ben de enige die niet zit te knikkebollen na de lunch.

 
heel herkenbaar @Iklustvet en ik moet dan lachen als mijn collega voor de 22ste keer zegt met een grote gaap :" Ik heb daar normaal nooit last van, alleen vandaag". :-)

 
@iklustvet

Dat had ik ook tijdens mijn eerste praktijkdag (toch onzeker over de reacties en mijn lerares is echt een lowfat aanhanger :/). De volgende is in juni en ik neem gewoon lekker vette dingen mee :)

Op werk zijn ze het gewent. Ik eet alles gewoon rustig achter mijn bureau op en ik zorg ervoor dat ik niet overdrijf met de knoflook :D Ik heb bijna nooit meer dipjes op het werk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan