Succesvol protocol tegen Lyme!

Hoi Jeroenmichel, alle beetjes helpen, ook appelazijn.

Maar nog zoveel meer.

Ik ben nu 6 jaar bezig (niet om je te ontmoedigen) en ik leer nog elke dag bij.

Misschien kun je je ook eens verdiepen in ozontherapie bij lyme: dan bedoel ik vooral de variant dat je met jezelf aan de slag gaat ipv de ozoninfusen laten zetten waardoor je bloed met ozon wordt gevuld.

http://tickscauselyme.blogspot.nl/p/some-links-you-may-find-useful-httpwww.html

http://www.successfulhealing.com/Oxygen.htm





https://www.fatsforum.nl/topic/ozontherapie

http://fromlymetolife.com/category/ozone/

https://groups.yahoo.com/neo/groups/ozonetherapy/info

p.s. als het om voeding gaat: probeer gluten te vermijden en koolhydraten te minderen en in de plaats veel verzadigd vet en kokosvet te gebruiken naast gefermenteerd voedsel (yoghurt, kefir e.d. zolang je geen allergieen daarop hebt zitten).

Je allergieen in kaart laten brengen kan je ook helpen om jezelf niet tegen te werken.

Deze site geeft veel voedinswenken die je spijsvertering, je darmflora (en daarmee je weerstand) ondersteunen.

Bottensoepen e.d.: zij zijn een zalfje voor je darmen.

Keltisch zeezout voor de juiste mineralen in je lichaam.

En niet te vergeten: gefermenteerde levertraan (vitamine a,d en goede vetten) en dito boterolie (omega 3 vetten) zijn zeer belangrijk voor je weerstand.

De juiste vetten brengen net als ozontherapie weer zuurstof in je lichaam: de lymebacterie is een pathogeen die zich alleen goed voelt in een zuurstofarme omgeving.

Koolhydraten roven je lichaam van zuurstof.

Ten slotte: electromagnetische straling in je huis reduceren: geen dect telefoons meer, ouderwets de computer weer met een kabel aansluiten op de modem (wifi uitzetten) en jezelf in verbinding stellen met de electronen van de aarde via een aardingslaken:

https://www.fatsforum.nl/topic/aardingslaken-wie-heeft-hier-ervaring-mee

https://www.fatsforum.nl/topic/aarden

p.s. ontgiftiging bij de ziekte van lyme is ook cruciaal:

leverontgiftiging: dagelijks een halve eetlepel mariadistelzaad in een elektrisch koffiemolentje kapotmalen en dan in heet water laten trekken.

Koffieklysma´s ook niet te vergeten.

Eveneens is daarbij nierreiniging belangrijk met bijv. kruiden als guldenroede, kumuskutjing en chanca piedra.

 
Onwijs bedankt voor deze info!!! dit doet me echt goed

Je zegt dat je zelf al 6 jaar bezig bent, bedoel je dan je strijd tegen lyme of in het algemeen gezonder levern?, ik ben namelijk benieuwd of je je nu je zoveel aan voeding etc doet, je zelf echt weer gezond kan voelen ookal ben je besmet geraakt, ik begin er zelf namelijk steeds neerslachtiger van te worden als ik negatieve verhalen hoor over niet te stellen diagnoses etc

 
Ik ben al 6 jaar bezig in de bewuste strijd tegen lyme.

Goede voeding ondersteunt je zeker in je genezingsproces -veel lyme-artsen hebben ook voedingswenken voor hun patienten die in de richting gaan van paleo-achtige voeding-, maar goede voeding alleen is vrees ik niet genoeg voor het effectief in de kop drukken van de lyme.

Goede lyme-diagnostiek en wat dat zou behelzen wordt tegengewerkt.

Gelukkig weet jij al dat je lyme hebt, dus hoef je je daardoor niet meer te laten beinvloeden als het goed is.

 
@Jeroenmichel, ben je (regulier) getest op lyme? En zo ja heb je dan ook antibiotica gekregen?

 
En waren de symptomen toen tijdelijk weg of heb je die die antibiotica preventief gekregen?

 
Hallo Pike, als iemand is gediagnostiseerd als lymelijder dan is er toch geen sprake meer van een profylactische behandeling?

Preventieve behandeling met antibiotica is aan de orde als iemand is gebeten door een teek terwijl er verder geen aanwijzingen (kunnen) zijn (nog) voor een lymebesmetting.

Een bloedtest heeft pas zin 6 weken na een besmetting omdat de testen voor die tijd antistoffen niet goed detecteren. Een eventuele tekenbeetvlek verschijnt vaak pas ongeveer 2 weken na de eventuele besmetting en ondertussen tikt de tijdbom.

 
Daar heb je gelijk in.

Misschien kan ik beter vragen of je klachten tijdelijk minder zijn geworden of dat het helemaal niets heeft geholpen?

 
hier een paar kruiden genoemd tegen Lyme, op website van Hulda Clark Nederland,

link: http://huldaclarktuin.wordpress.com/welke-zaden-bestellen/

Een belangrijk kruid tegen de Ziekte van Lyme (de ziekte die ongemerkt enorm in opkomst is en waar de medische wereld geen raad mee weet in een gevorderd stadium):

Kaardenbol (Dipsacus sylvestris of Dipsacus fallonum) Bolster of Vreeken. – Dit kruid heeft al veel mensen van de ziekte van Lyme genezen. Later hoop ik hier meer over te schrijven in ons Blog

Andrographis (Andrographis paniculata) Horizon. – Dit is ook een belangrijk kruid dat in staat is om spirocheten (spiraalvormige bacteriën), zoals de verschillende Borreliasoorten die de ziekte van Lyme veroorzaken, te doden

Japanse Duizendknoop (Polygonum cuspidatum.) Niet zelf telen, ernstige woekerplant!!! Later hoop ik hier wat meer over te schrijven en er ook wat foto’s aan toe te voegen

 
Quote:
Een belangrijk kruid tegen de Ziekte van Lyme (de ziekte die ongemerkt enorm in opkomst is en waar de medische wereld geen raad mee weet in een gevorderd stadium):


Weet de medische wereld wel raad met het beginstadium? Of "werkt" die twee weken anti-biotica?

Wat is een alternatief als je gebeten wordt door een teek? Hoe dien je dan te handelen?

 
Hoi Alexandra, nee de gevestigde medische wereld weet zich nauwelijks raad met de ziekte van lyme.

De twee weken antibiotica is een wassen neus na een besmetting.

Een alternatief voor antibiotica zijn de kruiden die Marijan o.a. noemt.

Astralagus is volgens Stephen Harrod Buhner (healing lyme heet zijn boek) het kruid dat je preventief tegen lyme gebruikt of vlak na een beet (alleen dus bij een verse besmetting).

Alle andere kruiden die Marijan noemt zijn gangbaar bij een actieve lyme-infectie (zowel bij een nieuwe als een chronische infectie).

 
Astragalus dus als je net ( wat is net , een maand ?) bent gebeter door een teek ? En hoe lang moet je dat dan nemen en hoeveel, weet je dat Lievergezond ?

 
Protocol van Stephen Harrod Buhner bij Lyme borreliose: bron is boek van Buhner: "Healing Lyme"

Preventief

Bij grote kans met contact met teken: dagelijks astralagus: 1 gram.

Begin van het tekenseizoen voor bijv. boswachters of andere risicogroepen: homeopatisch borrelia nosode 30C 3 x p.d. voor drie dagen.

Voor de duur van het gehele tekenseizoen: astralagus, andrographis paniculata (400 mg) 1 capsule 3 keer p.d. gedurende het seizoen, cats claw (500 mg) 2 capsules 3x pd

Bij een tekenbeet - homeopatisch ledum 1M: 3 x per dag vppr 3 dagen en het kernprotocol.

Als je de huiduitslag hebt: homeopatische apis 30C: 3 x pd voor 3 dagen.

Acute infectie aan het begin: over het algemeen: eleutherococcus tinctuur 1 theelepel 3 x pd voor 30-6- dagen, kernprotocol.

Antispirochetenkruiden:

Andrographis paniculata, polygonum cuspidatum (japanse duizendknoop), stephania tetandra (of cepharanta), anthriscus sylvestris, apis, Bi-EDTA.

Kernprotocol:

1. Andrographis paniculata: 400 mg, 1-4 capsules 3-4 dagelijks gedurende 8-12 maanden;

2. Japanse duizendkruid (resveratrol) 1-4 capsules 3-4 x per dag dagelijks gedurende 8-12 maanden.

1 capsules weegt ongeveer 500 mg (latijnse naam kruid: polygonum cuspidatum).

3. Cat's claw (uncaria tormentosa): 500 mg 3-4 capsules 3-4 keer per dag gedurende 8-12 maanden.

Evt. kan Sarsaparilla worden toegevoegd 425-500 mg 1-4 capsules 3-4 keer per dag gedurende 8-12 maanden.

Kaardebol is ook echt een handig antilyme-kruid, maar zit niet in het Buhnerprotocol.

 
Lievergezond, de tekst die onder mijn link staat heb ik niet zelf geschreven hoor, komt van de link van Clark :wink:

 
Pike en lievergezond, ik denk dat ik helaas een verkeerde indruk heb achter gelaten, er was niet zozeer lymeziekte bij mij geconstateerd er was echter wel een duidelijke teken beet geconstateerd waarna ik direct antibiotica heb gekregen, via verschillende bloedafnames is echter op de reguliere wijze niet meer vastgesteld dat ik lyme heb, ik ben echter van plan om een levend bloed analyse te laten doen, kan iemand hier een kliniek (als dat het juiste woord is) aanraden waar ik dit kan laten doen en mij eventueel verder kan laten behandelen? Ook een vraag, is de bacterie altijd aan te toten dmv een levend bloed analyse? Ik ben zelf woonachtig in rotterdam

 
Hoi Jeroenmichel ongeveer 50 procent van de mensen met de ziekte van lyme komt niet door de reguliere testen heen o.a. omdat ze nauwelijks antistoffen aanmaken en daar zijn die testen op gebaseerd: het traceren en kwalificeren van antistoffen.

Dan nog zijn de testen overigens niet sluitend.

Ook de levend bloedanalyse is niet waterdicht, maar het komt er bij in de buurt,

De lymebacterie heeft een spiraalsnuit en kan zich ook in lichaamsweefsels inboren en buiten het bloed ophouden.

Je kunt googlen op levend bloedanalyse (lbo) en behandelingen voor de ziekte van lyme.

 
Ik begreep dat er bij de LBA iets speciaals moet worden gedaan om lyme te kunnen vaststellen ? Langer wachten ofzo ??

Ik heb al diverse keren een LBA laten doen, nooit lyme uitgekomen. Maar er is met die druppel bloed ook niet iets bijzonders gedaan.

 
Hoi Zonne,

Bij LBA laat de onderzoeker, als hij/zij het goed doet, het bloed 2 uur versterven, waardoor de bacterien uit de bloedcel komen kruipen, wat de behandelaar dan ziet onder de donkerveld microscoop (wij zagen het ook).

 
Hoi Mayk,

bij mijn levend bloed analyse werd het bloed direct bekeken ipv twee uur wachten. Ik kon ook toen al de borrelia zien zwemmen. Tenminste dat werd mij verteld, ik kon alleen zien dat ze er inderdaad zo uitzagen als op foto's op internet. Kan het niet zo zijn dat de kans groter is als je 2 uur wacht, omdat je anders mogelijk niets ziet, terwijl er wél bacteriën zijn maar veel zitten er dan nog in een bloedcel? Als dat het geval is had ik dus 'geluk' dat het er zo veel waren en dat er een aantal 'aan het zwemmen' waren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan