Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

Dat is het verschil. Wij zijn sterk genoeg en kunnen wel tegen wat gif in ons system. Menigeen hier is echter dusdanig vergiftigd dat het neerkomt op druppels blijven toevoegen op een overstromende emmer.

Mike

 
Dit stelde arts voor om te maken voor een goede vertering, iedere ochtend voor de maaltijd.

1 thl. citroen,

1 th.l. honing,

1/2 th.l. peper,

1/2 th.l. gember.

Misschiewn heeft iemand hier wat aan?

Voor mij is het niet geschikt heb ik gemerkt.

 
Goed protocol!

Ik zie: enzymen (honing), zuur (citroen) en hete kruiden die maagzuurproductie stimuleren (peper en gember).

Mike

 
"Ach, valt allemaal wel mee" enz.

Daar herken ik me niet in. Voor mij valt er niets mee. maar alles went.

Dus mijn pak namaak koffie nog eens bekeken, heb ik vroeger gedronken i.p.v. echte koffie.

gemaakt van gerst, cichorei, rogge, eikels (van biologische teelt) Ingr. zijn langzaam en omzichtig geroosterd. Zou dit kunnen? Merk Yannoh instant.

Mtje had het ook nog over rijstemelk, amandelmelk, kan ik allemaal uitproberen.

En iemand maakte chocolademelk maar daar ging slagroom doorheen, dan zou ik het zonder slagroom moeten doen.

Zijn er hier mensen die ondanks een slechte vertering van melk later toch kleine hoeveelheden konden verteren?

Bedankt voor het meedenken.

 
'Alles went', die was ik nog vergeten! Ongelooflijk wat een repertoire Nederlanders hebben om hun slechte gewoontes te vergoeilijken!

Mike

 
Dit interpreteer je verkeerd. Ik bedoel dat dat gesodemiter met eten en uitwerkingen waar ik niet op zit te wachten en konstant alles uitproberen dat dat went. ik heb trouwens geen keus.

Maar ik blijf optimistisch. Het komt een keer goed.

:-)

 
5 voor 12 voor de mensheid, de blanken in het bijzonder. Ik en ad (ik denk dat ik voor hem kan spreken) zijn al vele stadia verder dan menigeen hier. Niet elitair bedoeld, gewoon een feit!

Mike

 
Quote:
Ondanks het feit dat we als mensheid een traditie hebben van zo'n 10.000 jaar van granen verbouwen en eten, lopen we al 200.000 jaar rond op deze planeet. Van die 200.000 jaar eten we dus 190.000 jaar geen granen, maar rauwe groente, fruit, noten, zaden en een beetje vlees. Daar is ons spijsverteringsstelsel op ingesteld en niet op het eten van granen. Er zijn niet voor niets zoveel mensen met een glutenallergie. Maar nee, de Nederlander moet brood, kan niet zonder z'n brood zelfs. In de ochtend, in de middag, brood, brood, brood. Nederlanders zijn verslaafd aan brood. Probeer zelf maar eens een week zonder brood te leven en vertel me dan nog eens dat je niet verslaafd bent!


Mike, deze tekst is afkomstig uit het artikel van jouw hand. Kan jij je nog vinden in de tekst die nu vet gedrukt staat.

 
In essentie wel. Ik schreef dit in 2008 als rauwe vegetarier. Zie je dat ik toen ook al niet dogmatisch was tegen het eten van vlees? Wel heb ik nu moeite met rauwe groente, fruit, zaden en een beetje vlees. Dat zie ik nu echt heel anders!

Mike

 
dat dacht ik al :-) Ik denk alleen als lezers onbekend zijn met jouw voedingsvisie zullen denken dat dit geschreven is door een aanhanger van het raw food dieet/paleo.

 
Mike, denk je dat een leverreiniging op dit moment goed voor me is. Ik wil het zowiezo wel doen maar zag erg tegen dat drankje op. Maar jij vind het lekker en ik heb nu 1 keer dit drankje genomen en viel erg mee. Dus dat probleem is opgelost. Arts vond dat

voorlopig 1x in de week een milde reiniging voldoende was. Zou in mijn straatje komen want moet een dag uitkiezen dat ik thuis kan blijven.

Eigenlijk wil ik dus de milde reiniging een tijdje uitproberen en dan pas de echte 2 daagse doen. Hoe denk jij/jullie daarover?

 
@kaasmeisje,

Wat ik ooit op het internet heb gegooid gaat nooit meer weg en daar ga ik geen energie meer in steken. Mijn nieuwste voortschrijdende inzichten vind je hier. Ik ben ook niet bang om terug te komen op eerdere visies, no problem. Groei en ontwikkeling Zijn mooie dingen, daar wordt de mensheid beter van!

@liesje,

Ik adviseer jou beide! Ik denk dat je alle hulp kunt gebruiken die er is!

Mike

 
Quote:
Dus mijn pak namaak koffie nog eens bekeken, heb ik vroeger gedronken i.p.v. echte koffie.

gemaakt van gerst, cichorei, rogge, eikels (van biologische teelt) Ingr. zijn langzaam en omzichtig geroosterd. Zou dit kunnen? Merk Yannoh instant.


Ja, dat vraag ik me ook af??? Weet iemand daarover iets zinnigs te vertellen? Op het Web niets te vinden daarover (surrogaatkoffie - fytinezuur)

 
Ik heb mij van de week ook laten testen. Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de uitslag.

Dat ik gluten beter kon laten staan was een complete verrassing en ook dat gepasteuriseerde melkproducten niet goed vallen had ik ook niet verwacht.

Afijn zo best een paar verrassingen, een paar bevestigen en een paar schouderklopjes.

Ik ben blij dat ik het heb laten doen. Ik dacht dat ik best goed bezig was, maar boekte maar weinig vooruitgang. Nu weet ik waar ik aan moet werken en heb ik een mooi actieplan.

 
Quote:
Dat ik gluten beter kon laten staan was een complete verrassing



Hoi Naief, dit geldt zowiezo voor elk mens dus hoe kan dat nog een verrassing zijn voor je?

 
Quote:
Dat ik gluten beter kon laten staan was een complete verrassing


Ik blijf erbij dat iedereen van de gluten af moet blijven.

Teveel risico voor weinig voedingswaarde . Momenteel wordt er zeer veel aandacht aan geschonken en zijn er heel veel studies uitgevoerd die een verband laten zien tussen gluten(en gluten bevattende produkten/voedingsmiddelen)en heel veel aandoeningen.

Daarnaast bevatten de gluten houdende produkten ook enkele andere negatief werkende stoffen.

ben wel benieuwd welke resultaten je gaat boeken na het weglaten van gluten(ik neem aan dat je die weg gaat laten).

Zoals altijd is bovenstaande te lezen als mijn mening.

ad

 
Die test had je je kunnen besparen ;) zijn er nog dingen uit gekomen die echt individueel zijn/eruit springen. Ik bedoel dingen die wij hier als gezond beschouwen, maar bij jou niet goed vallen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan