Tekort Test bij Marijn in Amsterdam

Ik mag gewoon lever blijven eten Tanja :wink: . Maar ik heb ook een jodiumtekort. De lugols doet op dit moment niet veel bij mij. Daarom misschien ook wel dat ik 10 druppels per dag gebruik zonder enige bijwerking te ervaren.

 
Ja ben ook wel benieuwd wat je dan moet nemen voor de jodium wat wel goed opneemt??

Lijkt me lastig gaan zonder druppels en alleen maar voeding

 
ik zat braaf aan de noten en vis is echt mijn ding niet. Ik heb wel eens een tijd naar een haring zitten kijken, maar we hadden duidelijk geen connectie. Marijn heeft me zeewier en zeekraal aangeraden

 
Maar is zeewier en zeekraal dan wel jou ding? Ik denk dat als je echt een jodium tekort hebt je beter aan de lugols kan blijven want in zeewier zit een fractie van de jodium wat in lugols zit.

 
Misschien zit de connectie met de haring in het opeten ipv het aankijken ;) Of witte vis misschien?

 
Ik loop wel warm voor kibbeling Tanja :mrgreen:

Ik blijf ook liever aan de lugols Pike, veel makkelijker, veel goedkoper, maar als inname geen opname is, dan plan B.

 
Quote:
maar als inname geen opname is, dan plan B.



Dat is dus de vraag. Een echt groot tekort is niet zomaar aangevuld hoe veel je ook neemt per dag. En met zo'n groot tekort ben je met zeewier helemaal een eeuwigheid bezig plus dat deze vaak vervuilt is met relatief grote hoeveelheden arsenicum als ik het goed heb.

 
Nou Naief, als je paneert met ei, boekweit en kokosrasp en bakt in kokosolie moet het kunnen toch? vind het ook een idee om het op de huid te smeren.

 
Wellicht interessant voor jou Naief.

Quote:
Optimox now

manufacturers ATP

Cofactors which seems to

be helping some people

who were not absorbing

iodine efficiently.


• Combination of Vitamins

B2 and B3
in sustained-

release form

• Improves ATP (cell

energy) production

• Enhances transport and

liberation of iodine in

target tissues



http://www.breastcancerchoices.org/iprotocol.html

 
Met zeewier zou ik uitkijken, het kan soms zelfs nadelig op de schildklier werken.

ZEEWIER: Het nivo aan jodium in zeewier varieert erg naargelang de soort en naargelang hoe het zeewier werd gedroogd. Een studie stelde vast dat er een enorme variatie was - namelijk van 2 tot 817 mcg jodium per 100 gram. Het jodiumgehalte vermindert zich als zeewier in de zon wordt gedroogd, en jodium kan tijdens het koken en vochtige opslag omstandigheden verdampen. Sommige Aziatische zeewiergerechten bevatten een excessieve hoeveelheid van 1100 mcg jodium (Thyroid, october 2004, 14 (10 : 836-841). Zeewier bevat lignine, phyto-oesterogenen die de schildklierfunctie kunnen onderdrukken. Dit kan de verklaring er voor zijn waarom schildklierproblemen (met uitzondering van struma) algemeen voorkomend zijn bij de Japanners, ondanks dat ze veel zeewier eten.

Komt uit dit stuk:

http://www.westonaprice.org/dutch/the-great-iodine-debate-dutch-translation

 
Niet iedereen test 'zwak'op alle granen/gluten... Ik splits uit en de meesten testen 'zwak'op tarwe en haver maar meestal test spelt, rogge, gerst en kamut WEL STERK.

Maar een klein deel van de mensen die ik tets moet alle granen weglaten.

Vaak gaat een tarwe allergie samen met een gepasteuriseerde koemelk allergie/ intolerantie.

Rauwe melk test dan wel sterk ( dus wel goed). Dan splits ik nog uit naar biogarde, karnemelk, geiten en schapen melk/yoghurt en kaas.

 
Ik weet niet wat je verder met mijn lijf gedaan hebt Marijn, maar ik heb nog niet zo'n goede leverreiniging gehad als die van nu. De allergrootste stenen die ik ooit gezien heb. En ik heb nog nooit zoveel grote gehad.

En ik heb van de week een aantal keren gehad dat ik hele warme voeten kreeg.

 
@cham

nee. Ik doe de lugols altijd door de smoothie waar ik ook edelgist door doe. Dus de b-vitamines van het verhaal van Pike heb ik dan afgedekt.

Ik wist niet dat het een fyto-oestrogeen is. De jodium is bedoelt om mijn schildklier te helpen. Afijn ik heb al flink wat jodium weggeklokt en dus zonder resultaat. Het lijkt mij dan beter om voorlopig het advies van Marijn over te nemen. En dat gaan we over een maandje evalueren, dus dan zal de zeewier mij nog niet om zeep geholpen hebben. Maar dat zei Marijn ook, voor nu hebt je niet veel aan lugols en straks misschien weer wel.

Maar wel een goed punt cham, zeewier chronisch gebruiken lijkt dus onverstandig. Verder heb ik zeekraal besteld.....

 
Wat is een fyto-oestrogeen? Je hebt het toch niet over jodium, of wel? Jodium kan geen oestrogeen zijn, het is een spoorelement.

Mike

 
Nee Mike, ik bedoel dit dit stukje uit het verhaal van cham:

Zeewier bevat lignine, phyto-oesterogenen die de schildklierfunctie kunnen onderdrukken.

 
@ naief: Wat een goed nieuws zeg dat er zoveel stenen uitkwamen. Dan heeft de energie je een handje geholpen. Denk eigenlijk niet dat die van je lever kwamen want die werkte goed. Misschien van je gal of nieren??? Hoe dan ook waar ze ook vandaan komen... eruit is eruit! :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan