Alhoewel het niets met Trump te doen heeft, schrijf ik er toch even hier over. We hadden het een paar posts terug over Icke. Ik heb nu na 3 maanden zijn boek uit. Lang geduurd, maar ja, ik heb nog vele andere dingen daarnaast gelezen. Ik beloofde nog even in te gaan op zijn weg naar vrijheid.
Het is niet zo dat het over passieve liefde gaat.
Een korte weergave:
Alles staat of valt met het ontwaken naar het superbewustzijn.
Hij schrijft verder:
...Ik zie de alternatieve media mensen vertellen dat ze wakker moeten worden, maar meestal bedoelen ze een ander soort wakker worden. Ze hebben het dan over het wakker worden om de manipulaties achter gebeurtenissen in de wereld te zien, en hoewel dat welkom zou zijn, zal dat op zichzelf niets van betekenis veranderen.
...Ik zag ergens een citaat dat luidde dat alles verandert wanneer je je eigen frequentie begint uit te zenden in plaats van de frequenties om je heen te absorberen....
Hij gaat verder:
...Superbewuste journalisten zouden nooit liegen, mislieden, proberen te kwetsen of zwijgen wanneer de waarheid gehoord dient te worden.
...In een superbewuste wereld zou geen religie bestaan...
Hij gaat verder met:
...superbewuste wetenschappers...
etc. etc.
Eigenlijk betekent superbewust volgens hem het weten van de waarheid, het goede, dus niet het verwoestende en daarnaar handelen.
In feite wat hier in de grote tekst van Mike genoemd werd als: een natuurlijke yang-correctie.
Icke gaat verder:
Niet de liefde waar de mensheid in gemanipuleerd is te geloven dat het liefde is. Een liefde die alwetend, alles-verzorgend en alles-zijnd is, met holografische expressies in de vorm van vreugde, vriendelijkheid, empathie en een viering van het leven zelf.
Hier zie ik overeenkomst met de zienswijze en leefwijze van de natuurvolkeren.
Verder zegt Icke niet dat we alleen maar passief aardig moeten zijn. Hij geeft nog een citaat weer van Albert Campus:
Albert Campus zei dat de enige manier om om te gaan met een onvrije wereld is om zodanig vrij te worden dat je bestaan zelf een optreden van rebellie wordt.
Daar geeft hij een plaatje weer met eronder de tekst:
Oproep aan alle mensen: Sta eens op! de leeuw slaapt niet meer.
Kortom, ik vind het een heel goed boek en het heeft me toch weer een stapje verder gebracht, alhoewel het forum hier eigenlijk al alles weergegeven heeft.
Dus, niet de New-Age liefde, passief gebeuren, maar ontwaken en weten en daarnaar handelen. Hierbij wordt dan ook nog onze frequentie aangehaald. Als we gezond zijn, gezond en goed denken en handelen zitten we op een goede frequentie en zijn we en de mensheid gezond. Daarmee ook het leven op aarde.
Dorothé