Trump

De VS/NAVO heeft de volgende landen verwoest:
Irak Syrië Libië Somalië Sudan Jemen en heeft Iran nog steeds in het vizier als volgende doelwit.

Landen die op Trumps moslim-ban lijst staan:
Iran Irak Syrië Libië Somalië Sudan Jemen

Precies dezelfde landen dus.

Gezien de nationaliteiten van 'vluchtelingen' die misdaden begaan op Europees en Amerikaans grondgebied zie ik wel in waarom in ieder geval Irak, Syrie en Somalie op die lijst staan. Je kunt van Trump niet verwachten dat hij uit schuldgevoel over wat zijn voorganger heeft geflikt dergelijke landen niet op de lijst plaatst. Ik ben zelf nog geen berichten tegengekomen waaruit blijkt dat vluchtelingen uit Iran, Soedan of Jemen zich hebben misdragen, maar wellicht dat Trump en de zijnen over cijfers beschikken dat ook vluchtelingen uit die landen zich hebben misdragen. Zelf zou ik Afghanistan op de lijst hebben geplaatst, er zijn inmiddels talloze verhalen van Afghanen die zich hebben vergrepen aan vrouwen en kinderen. Pakistanen idem dito.

Bovendien is deze 'ban' slechts voor 90 dagen, de tijd die Trumps kabinet nodig heeft om een degelijk immigratiebeleid te formuleren:

https://www.rt.com/usa/375548-trump-defends-vetting-muslim-ban/

Een rechter in New York heeft inmiddels al een opschorting van deze 'ban' toegekend, nadat een burgerrechtenorganisatie een kort geding aanspande tegen de staat:

https://www.rt.com/usa/375428-trump-aclu-muslim-ban-stay/

Het valt te verwachten dat andere 'sanctuary cities' dit voorbeeld gaan volgen. Dit geeft aan dat Trump rekenschap moet blijven afleggen tegenover het volk, dat de mogelijkheid heeft om zijn beslissingen gerechtelijk aan te vechten.

Voor wat betreft de samenwerking met Giulliani, inmiddels is mij wel duidelijk geworden dat Trump helemaal niet zo'n kwade is als voortdurend wordt gesuggereerd. Hij wil simpelweg samenwerken met iedereen, incl. oude vijanden. Dit zagen we ook in zijn verleden als vastgoedmagnaat. Hij is in dat opzicht niet anders dan Poetin, die ook heel erg is van 'zand erover' en een nieuw begin maken. Mocht de samenwerking op niets uitlopen, dan beeindigen beide heren even snel weer de opgebouwde relaties of zetten zelfs deze heerschappen achter de tralies, indien de situatie daarom vraagt.

Trump is nu eenmaal de verkiezing ingegaan als Republikein en niet als onafhankelijke kandidaat. Hij zal dus moeten vissen uit de Republikeinse vijver en tot nu toe zijn Giulliani en Gingrich de meest trouwe vertegenwoordigers geweest uit het 'oude kamp' die zich achter Trump scharen. Met welke bedoelingen zal blijken, misschien is dit wel het politieke klimaat waaronder ze altijd al hebben willen werken.

Mike

Mike, geen van de inwoners uit de landen die op de ban-lijst staan, hebben een aanslag gepleegd in de VS. Saoedi Arabië daarentegen ondersteunt terrorisme (ISIS) met wapens en geld, met steun van de VS, wat zelf de grootste terrorist is.

Luke Rudkowski van We Are Change heeft er ook een filmpje over gemaakt:

Verder ligt er een wetsvoorstel klaar om Iran preventief te mogen aanvallen zelfs als er daar geen kernwapens worden gevonden:

http://www.ronpaulinstitute.org/arc...-emptive-attack-iran-bill-active-in-us-house/

Men heeft geleerd van het WMD debacle in Irak. Er is nu helemaal geen bewijs nodig.

Mark

Goede video van Luke Rudkowski! Trump lokt op deze manier een constitutionele crisis uit, dit lijkt me, samen met de 'safe zones' in Syrie, de eerste ernstige vergissing van Trump. Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik probeer alleen een zo evenwichtig mogelijk beeld te schetsen. Trump moet ernstig opletten dat hij zich niet laat inpakken door de neoconservatieven!

Mike

De vraag is inderdaad of bezwijkt onder de druk van de neocons, maar ook in hoeverre hij zelf achter een aanval op Iran staat.

Ik hou z'n tweets scherp in de gaten ;-)

Mark

"The truth" even tussen haakjes geplaatst, er gebeurt een hoop, ook bedenkelijke zaken. Ben benieuwd waar dit heen gaat.

Overigens gaven de democraten Bill Clinton destijds een staande ovatie toen hij sprak over het deporteren van illegalen.

http://truepundit.com/flashback-democrats-gave-bill-clinton-a-standing-ovation-to-the-idea-of-building-a-wall-deporting-illegals-video/

Mark

Geweldig plaatje Mike.
'Burgers die hun grondwettelijk recht oefenen om samen te komen, zich te organiseren en hun stem te laten horen, is wat we verwachten wanneer Amerikaanse waarden op het spel staan', zei Obama bij monde van zijn woordvoerder Kevin Lewis.

Wil hij nog meer van dit geweld tegen anti Trumpers:

Tijdens een evenement van Milo is er recentelijk gschoten. Het bleek dat een van de libtards is verwond door een andere. Hun haat en intolerantie is dus blind, omdat ze geestelijk gestoord zijn. Je kon dit dus verwachten.

Ik vond het eerlijk gezegd wel een vakkundig corrigerend tikje dat hier werd uitgedeeld! Slechts 1 rake klap en er ligt iemand gestrekt. En meteen is het gedaan met het 'protest'.

Rechts-conservatieven hebben zich tot nu toe in weten te houden, maar de eindeloze provocaties van links lokken een keer een reactie uit, daar kun je op wachten. En meteen ook effectief, zonder dat het escaleert in verder geweld!

Mike

Er zijn dus serieus mensen die ik liefheb en waar ik zielsveel van hou, die bovenstaande dus op hun tijdlijn zetten... *zucht*

Het wordt lastiger he... lijkt of we/ze kleur moeten bekennen. Ik ben aan een groep op fb toegevoegd met 876 vrouwen. Daar wordt oa gedeeld dat we Michelle Obama moeten steunen voor als ze mee gaat doen aan presidentsverkiezingen in 2020. Kom ik er ook een bericht tegen dat vrouwelijk huisartsen beter zijn.. zucht en verder scrollend zie ik ploumen4women. Ik heb de beheerder gevraagd of het een feministische groep is.
Ik dacht wegwezen uit die groep... maar ik blijf nog even om te zien wat ze plaatsen en wat ze van mijn reacties vinden :-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan