Trump

Zelfs Trump vindt de voortdurende uitbreiding van illegale nederzettingen in Palestina 'not helpful'.

While we don't believe the existence of settlements is an impediment to peace, the construction of new settlements or the expansion of existing settlements beyond their current borders may not be helpful in achieving that goal

https://www.rt.com/usa/376138-white-house-israeli-settlements/

Zonder verdere sancties zegt dit niet zo veel natuurlijk, maar het is in ieder geval beter dan z'n eerdere standpunt, waarbij hij geen kritiek had op illegale nederzettingen.

Op 15 februari heeft hij een vergadering met Netanyahu. Mogelijk dat er daarna een duidelijker standpunt van Trump komt wat betreft de nederzettingen in bezette gebieden.

Mark

Trump over Iran 'ik ben niet zo aardig als Obama':

https://www.rt.com/usa/376184-trump-not-kind-iran-missile/

Zo langzamerhand wordt duidelijk dat alle ferme taal gewoon een onderhandlingsstratgeie is. Dit weten we na het akkefietje met Turnbull van Australie. Trump zit nog gewoon in zijn rol als zakenman en erkent ook zijn verlies als hij in de onderhandelingen het onderspit delft, getuige het feit dat hij toch akkoord gaat met Turnbull, hetzij met tegenzin.

Volgens mij moet de stoere taal richting Iran en China ook zo worden gezien, het is inmiddels wel duidelijk dat er een groot verschil is tussen de woorden van Trump en zijn beleid (dat zagen we eerder ook al met zijn uitspraken over waterboarden).

Dit biedt ook hoop voor de verstandhouding met Netanyahu, ik denk dat Trump hem simpelweg beschouwt als de zoveelste 'zakenpartner' met wie hij een deal wil sluiten. Zoals eerder gezegd, hij gedraagt zich in dat opzicht niet anders dan Poetin, die ook deals sluit met iedereen, mits deze in het voordeel zijn van Rusland.

Eerder trok je de vergelijking tussen Trump en Poetin en zag je Poetin als de meer ervaren en beschaafdere partij. Trump is een stuk directer, Poetin verwoordt zich gewoonweg beschaafder, waardoor zijn beleid wat 'zachter' overkomt, maar hij is minstens zo'n taaie als Trump. Bovendien is Poetin nooit in dezelfde mate tegengewerkt als Trump nu:

http://www.conspiracydiscovery.info/geopolitics/deep-state-sabotaging-trump-every-step-of-the-way/

Ik heb grote bewondering voor de tot nu toe onverstoorbare volhardenheid die Trump aan de dag legt!

Mike

Trump wordt inderdaad volop tegengewerkt door z'n eigen kabinetsleden.
En waar Trump wellicht z'n ferme taal gebruikt als onderhandelingsstrategie, zijn de neocons in z'n partij bloedserieus als het gaat om het aanvallen van Iran, Rusland, China en Jemen en nu heeft McCain weer geroepen dat Oekraïne de oorlog met Rusland moet hervatten.

http://www.ronpaulinstitute.org/arc...gone-wild-now-un-ambassador-threatens-russia/

Volgens mij heeft Trump de invloed en intenties van de neocons in z'n kabinet onderschat.

He made a name for himself uttering the line, "you're fired!" Might be time to start dusting the phrase off. We can provide the list.

Mark

Mike,

Ik snap trouwens ook niet waarom dit zo’n issue is. Zelfs al zou het daar minder druk zijn geweest dan toen Obama werd ingezworen, so what?

Mij maakt het ook niet zo veel uit, en er zijn genoeg redenen waarom er allicht minder mensen op kwamen dagen. Punt is dat Trump er wel een groot punt van maakt door bij z´n claim te blijven dat hij het grootste publiek had. Nu was het niet zo leeg als de media suggereren, maar ook niet zo vol als bij Obama in 2009. Hiermee maakt hij zijn 'alternatieve feiten' niet geloofwaardiger.

Wat betreft Poetin:

Trump is een stuk directer, Poetin verwoordt zich gewoonweg beschaafder, waardoor zijn beleid wat ‘zachter’ overkomt, maar hij is minstens zo’n taaie als Trump.

Dat waardeer ik zo in Poetin. Hij kan op kalme wijze iemand in 3 zinnen voor de oren slaan, maar is wel net zo duidelijk en volhardend. Ik denk dat als het er op aankomt, hij zelfs een stuk taaier is dan Trump.

Hij komt een stuk intelligenter op me over dan Trump, die tot nu toe vooral 'zakelijk slim' overkomt en zich nogal eens als een olifant in een porseleinkast beweegt.

Mark

Voor het artikel iets naar beneden scrollen.

It looks like We, the People, have our own FBI that is being run by the Oath Keepers. This is totally new to me, and is obvious front page news

OATHKEEPERS INFLITRATING SUBVERSIVE GROUPS, THIS IS PURE GOLD

NavyJack Operation HYPO After Action Report: Infiltrating Violent Protest Organizations

http://82.221.129.208/baasepaget9.html

Ik denk dat iedereen die Trump aanziet voor een olifant in een porceleinkast nog wel eens versteld zou kunnen staan van zijn subtiele manipulatietactieken. Mike Rivero over de vijandige toon richting Iran:

Or is Trump simply gaming the Congress, telling them what they want to hear, until he gets all his confirmations?

Mike

Net even met mijn moeder getelefoneerd. Had ze het ineens over Trump en dat ze vind dat hij toch wel goed werk doet, alhoewel iedereen negatief over hem spreekt.
Mij vielen bijna de tanden uit de mond. Ja, dan heb ik toch goed mijn werk gedaan en duidelijk gemaakt hoe de vork in de steel steekt.
En - dit past hier niet- mijn vader vertelde eergisteren dat hij geen statines meer neemt. Ik vroeg hoezo - ja, hij had mijn woorden dan toch maar eens serieus genomen.

Jongens, wat een mijlpalen. Dankzij dit forum en in het bijzondere Mike.
Bedankt
Dorothé

Haha, GEWELDIG Dorothé!!!Het kon mijn verhaal zijn: Moeders die zich ook opeens positief uitlaat over Trump en vaders die (al lang geleden) gestopt is met statines. Wij zaaien de zaadjes en soms duurt het even, maar dan komt er toch iets moois uit! Top!

Wat mij dit zegt is dat het maatschappelijke klimaat aan het veranderen is. Na het verzet tegen de verandering komt de acceptatie, want deze mensen zijn volgers. Dit is een voorbode van wat op grotere schaal staat te gebeuren!

Mike

Dat waardeer ik zo in Poetin. Hij kan op kalme wijze iemand in 3 zinnen voor de oren slaan, maar is wel net zo duidelijk en volhardend. Ik denk dat als het er op aankomt, hij zelfs een stuk taaier is dan Trump.

Hij heeft niet voor niets zwarte band judo oftewel een meester in beheersing en strategie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan