vaccinaties

Quote:
Ik ben ook een rasoptimist je hebt er zo weinig aan om in het negatieve te gaan zitten.

Churchill zei ooit: "Ik ben een optimist, want het heeft toch geen zin om pessimistisch te zijn." :wink:

Mike

Zij hebben de macht daar .

Als zij denken dat jij je kind niet goed voed of verzorgt mogen ze daar melding van maken .

Met alle gevolgen van dien .

Mijn tip ! Gewoon lekker niet meer gaan .

Ik zit in dezelfde situatie als Tanja... mijn man wil ook perse inenten. Ik ging vanaf 6 maanden niet meer naar het cb omdat ze zeurden, en mijn man dacht er niet meer aan. Maar mijn schoonouders vroegen er elke keer naar als we hen spraken en drongen er altijd verschrikkelijk op aan om toch die inentingen te laten zetten. Dit herinnerde mijn man er steeds aan. Als we er over spraken, leidde dit steevast tot ruzie, terwijl we verder eigenlijk nooit conflicten hebben. Ik dreigde niet mee te gaan naar het cb als hij ze ging laten zetten, maar dat kon ik ook weer niet over mijn hart verkrijgen voor mijn zoontje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn man nooit plat kon bombarderen met tegenargumenten, omdat ik er geen boeken over gelezen heb. Ik had er gewoon een gut feeling (mooi woord) over. Dusja,ik ga hier zeker nog over lezen.

Nu is mijn zoontje wel ingeënt, maar ik heb tegen mijn man gezegd: als hij er wat aan overhoudt, vergeef ik het je nooit. Mijn zoontje is een heel stevig peutertje die verder gezond eet en nooit echt ziek is, alleen soms verkouden. Ik moet wel zeggen dat ik na de prikken absoluut niets aan heb gemerkt heb, geen koorts, stemmingswisselingen, hangerig, etc.

Bij een volgend kind ga ik de strijd gewoon weer aan, maar ik vind het heel erg dat dit tussen ons in staat.

Oker, volgende keer beter beslagen ten ijs gaan inderdaad. Ik zou nu ik nog beter ben geïnformeerd geen compromissen meer maken, dan maar knallende ruzie, maar ik zal mijn kind beschermen. Je kunt wel zeggen dat je je man het nooit zou vergeven, maar je bedoelt natuurlijk dat je het jezelf nooit zal vergeven, want je hebt het toch laten gebeuren. Ik moet denken aan Julia Kang, zij heeft tegen de vader gezegd dat het kind de inentingen had gekregen, maar heeft er gewoon zelf een pleister op geplakt en erover gelogen. Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten, ik heb mijn kinderen uiteindelijk ook niet helemaal vrij gehouden, maar zoals ik schreef dacht ik toen nog dat ik er goed aan deed en zou mijn man niks kwalijk nemen als ze er iets aan over hielden, omdat ik achter het besluit stond dat we toen namen.

Dat van Julia Kang zou ik niet kunnen... ik ben (helaas?) een hele slechte leugenaar. Ik zou zo blozen en vreemd doen als hij er iets over vroeg. Bovendien zijn we altijd samen naar het cb geweest, dus het zou heel vreemd zijn als ik ineens alleen ging.

Lezen it is!

Onze zoon heeft de laatste prikken niet meer gehad.

Omdat ik me daar schuldig over voelde ging ik zoeken op internet naar die bewuste inentingen, door wat ik daar las kon ik dus alleen maar blij zijn.

Verder heeft ie wel alles gehad natuurlijk, maar gelukkig heeft ie nooit ergens hinder van ondervonden.

@Tanja: bedankt voor je verhaal. Heb je je kinderen uiteindelijk nog laten ontstoren, of was dit niet nodig?

Ik zit ook met dat stukje angst van als mijn dochter wel ziek wordt straks. Vandaar ook mijn vraag aan je. Ik zal dan ook worden aangekeken, want zij heeft geen vaccins gehad. Fijn dat jij steun had aan je moeder. Ik heb wel steun van mijn moeder, maar niet op dit vlak. Zij weet er te weinig van. Verder heb ik niemand in mijn vriendenkring (nu 2 baby's) die de kindjes niet laten vaccineren. Ik sta er dus eigenlijk alleen mee (op partner na dan, maar die voelt zich er soms ook nog wel angstig over). Dat is wel een rotgevoel, ondanks dat ik overtuigd ben van deze juiste keuze.

Ik heb inmiddels wel een vriendin zo ver dat ze de site van de NVKP gaat bekijken. Mijn schoonouders heb ik de link naar Vaccinvrij.nl gegeven. Goed dat jij alles zo positief inziet, dan ga je makkelijker door het leven. Ik hoop dat dat bij mij binnenkort ook wat meer komt. Mijn partner heeft deze houding wel, gelukkig! Hij maakt zich zelden druk, is optimistisch en haalt altijd het positieve overal uit. Een goede leerschool voor mij :-)

Heb mijn kinderen (nog) niet laten ontstoren, ben dat wel van plan. Ik heb dat bij mezelf ook laten doen voor de zwangerschap. Wellicht laat ik dan de kleine ook homeopathisch 'vaccineren'.

Heb je nog iets gemerkt van het ontstoren? Heb je dat met bioresonantie gedaan? Ik denk dat het voor mij en partner ook een goede is. Ik ben in 2010 nog gevaccineerd tegen Hep. A en DTP ivm een buitenlandreis.

Heb dat homeopathisch laten ontstoren, maar kan me niet meer herinneren dat ik er veel van heb gemerkt.

@Mike: Ik zal met zwaarder geschut aan moeten komen! Mijn man wil dubbelblind getest onderzoek zwart op wit zien, anders niet. Dus als je nog een goed boek/link voor me hebt dat wetenschappelijke onderzoeken aanhaalt, graag.

Nog een vraagje dan... In Afrika sterven kinderen bij bosjes aan typische vaccinatieziekten. Ik denk dat jouw redenen daarvoor zouden zijn: slechte hygiëne en slecht voedsel. Maar als je nu als Europeaan naar Afrika reist en jezelf in deze omstandigheden plaatst... moet je dan van te voren inenten of niet? Je kunt ook daar goed eten, maar aan slechte hygiëne kun je jezelf toch niet echt onttrekken. Stel dat je bijv. vrijwilligerswerk wilt doen onder straatkinderen, ik noem maar wat.

@Oker

Toevallig heb ik deze week een youtube filmpje zitten kijken inzake de gevolgen van vaccinaties. Ik zag het op de site van leefbewust.com van Ron Fonteine.

Het heet The Greater Good. Ga er even voor zitten want het duurt wel 1,5 uur.

Het verhaal van 3 kinderen wordt hier verteld en wat de vaccins voor hen heeft gedaan. Het is wel in het engels, maar goed te volgen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=L4-X-Xpm240

Misschien is dit wat voor je man.

Ik ben als baby tegen alles ingeënt en heb een paar jaar terug helaas ook het HPV-vaccin gehad. Tsja, al mijn vriendinnen haalden hem en ik dacht dat het toch geen kwaad kon. Nu weet ik beter. Ik weet niet of ik er iets aan over heb gehouden. Zou best kunnen, maar dan waarschijnlijk op de lange termijn. In elk geval zullen die vaccins mijn immuunsysteem vast geen goed gedaan hebben.

@Midori: misschien ook een idee om je te laten ontstoren als je geld hebt/ouder bent. Dit heeft altijd zin (net even mailcontact gehad met iemand die verstand heeft van dit onderwerp). Biofotonen therapie schijnt zeer goed te werken, nog beter dan homeopathie las ik.

Toen wij, ik en mn zus, nog klein waren heeft mn moeder ons bewust niet laten inenten tegen pokken, je weet wel van die 'brandblaren'op je arm?

Want onze huisarts had een nichtje die daar verre van goed is uitgekomen (letterlijk: geestelijk gehandicapt!) Deze huisarts heeft het daarom afgeraden. Dit was in de 60 er jaren.

Quote:
In Afrika sterven kinderen bij bosjes aan typische vaccinatieziekten. Ik denk dat jouw redenen daarvoor zouden zijn: slechte hygiëne en slecht voedsel.

En vaccins, er wordt daar massaal gevaccineerd! Pampers sponsort Unicef hier o.a. voor. Er zijn talloze voorbeelden bekend van uitbraken van ziektes in derde wereldlanden na vaccinatie!

Mike

@San: Bedankt voor de tip! Ik dacht dat het na een aantal jaren niet meer zoveel zin had, maar dat maakt dus niet zoveel uit? Ik vertel mijn ouders wel eens wat over mijn standpunten, en het leek er eerst op dat ze er best voor open stonden, maar het blijkt toch tegen te vallen. Zeker op het gebied van vaccins... gelukkig duurt het geen 2 jaar meer voordat ik 18 word.

Zij hebben de macht daar .

Als zij denken dat jij je kind niet goed voed of verzorgt mogen ze daar melding van maken .

Met alle gevolgen van dien .

Mijn tip ! Gewoon lekker niet meer gaan .

Dat heb ik dus ook al 10 maanden niet gedaan,en ze bleven me maar opbellen en uitnodigingen sturen.

Toen ik die ochtend werd gebeld door het ggd dat ik een afspraak daar had om half 10, of ik dat niet zou vergeten.

Kan me echt niet herinneren dat ik die afspraak heb gemaakt,maar ben toch maar gegaan

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan