vaccinaties

Bizar trouwens, dat mensen vrijwillig proefkonijn willen zijn voor zo'n vaccin. Nog erger, dat ze mensen proefkonijn laten zijn op zo'n grote schaal.

 
Tja mensen weten niet dat ze proefkonijn zijn. Mensen denken al gauw 'baat het niet dan schaadt het niet'. En zo denken heel veel mensen in de uitvoerende taken in de gezondheidszorg zoals bv de mensen die de prikken moeten zetten.

 
Het is misschien ook wel gemakkelijk oordelen. Voorheen stond ik ook niet zo stil bij vaccinaties. Ik kreeg laatst nog de volle laag: omdat alle kinderen zo netjes zijn ge-ent krijgt mijn dochter geen ziektes. Zo, daar kon ik het even mee doen.

 
Het heeft niet met oordelen of veroordelen te maken, maar met KENNIS. Kennis is macht. Het is ONWETENDHEID die ons nekt!

Mike

 
Ik heb laatst een essay over vaccinaties geschreven. Dit moest voor biologie. De hele klas heeft het gedaan over hoe goed vaccinaties werken enzo en krijgen allemaal goede cijfers. Ik doe het over dat vaccinaties misschien wel helemaal niet goed zijn. Ik heb heel goed al m'n standpunten onderbouwd. Toch een 3 gekregen. Je mag op school nooit je eigen hebben, de gedachtecontrole zit overal

 
mijn jongste zoon kreeg een paar jaar geleden op middelbare school vragen over voeding/onderzoekje, bv. welke vetten enz.

hij gaf natuurlijk als antwoord roomboter, uuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh FOUT

 
Goed van je Gadsie dat je voor jezelf denkt en dat ook durft uit te dragen!

Belachelijk dat je dan een 3 krijgt.

Weet die leraar wel wat een essay is?

Laat hem/haar dit maar eens zien of nog beter iets uit de dikke van Dale:

WIKIPEDIA:

'Een essay is een beschouwende prozatekst of een artikel voor krant of tijdschrift, waarin de schrijver zijn persoonlijke visie geeft op hedendaagse verschijnselen, problemen of ontwikkelingen'

 
http://www.pateo.nl/bioterrorisme.htm

http://www.verontrustemoeders.nl/pagina17.html

Ik zou het opnieuw inleveren, en dan nog sterker beargumenteerd. Gewoon uit vrije wil. Schrijf dat vaccinaties zeker niet goed zijn, en niet misschien. Schrijf dat je dat kunt aantonen. Schrijf over de problemen die zijn veroorzaakt door de vaccinaties rond baarmoederhalskanker. Schrijf over mensen die meteen na de vaccinatie ziek zijn geworden, en niet geleidelijk.

Gebruik teksten van Anneke Bleeker op internet, die heeft dit aan de grote klok gehangen. Haar actie had trouwens succes.

Een school mag een leerling er niet op afrekenen dat hij andere ideeen heeft dan de leraar.

En je leraar weet ook niet beter he? In zijn/haar tijd was er een studie en een studieboek en daar stond alles gewoon in. Het is dan veilig voor zo'n leraar om zich daar verder niet in te verdiepen, het is nogal wat om toe te geven dat zijn wetenschap verouderd en vooral corrupt is. (maar dat laatste komt natuurlijk niet in je essay)

 
Dankjullie wel :)

Ik zal het zeker nog een keer inleveren, en als het niet hoger wordt, jammer dan. Ik sta gelukkig vrij goed op biologie.

Ik heb deze lerares al een beetje weten te overtuigen van het feit dat verzadigde vetten niet slecht zijn.

Ik had toen een essay geschreven over hoe zuivelbedrijven heel goed kunnen profiteren van vet-vrees. Als mensen namelijk vooral magere melk kopen, kan er weer meer boter gemaakt worden van het vet, en zo wordt er weer dubbel verkocht van dezelfde productie.

Maar ik ga hier een beetje off-topic.

Ik zal vertellen hoe het afloopt

 
Als je alles maar goed beargumenteert. Doe je dat niet, dan kunnen ze altijd nog zeggen dat je stelling niet duidelijk is, of dat de argumenten niet aansluiten.

Ik zou zeggen: maak er ook lekker veel werk van, dat herkennen leraren meteen als je dat doet.

Er bestaat niet zoiets als een verkeerde mening. Stel, je hebt een lerares die helemaal pro WAPF is, en ze krijgt een essay onder ogen over veganisme. Ook zo'n tekst kan prima in elkaar zitten. En tof dat je haar een beetje bijspijkert.

 
@ Thijs: over beoordelingen van dingen op een rijtje zetten en dat dat altijd goed herkend wordt: ik weet niet of ik het daarmee helemaal eens ben.

Ik heb de volgende ervaring om mijn punt te illustreren:

Ik heb een vriendin een keer geholpen met een scriptie voor het vak gezondheidspsychologie.

Ik wist toen nog niet veel van psychologie af maar vond het wel al bere-interessant.

Haar scriptie ging over het door haar zelfgekozen onderwerp:

de relatie tussen anticonceptiepilgebruik en borstkanker.

Toen wist ik van dat onderwerp nog niets af.

Tot mijn verbazing vonden we ook nog de benodigde literatuur.

Mijn interesse was gewekt.

Maar die vriendin had geen vertrouwen in haar eigen schrijftalenten terwijl ze met stampvakken de hoogste punten scoorde, waar ik dergelijke cijfers nooit behaalde en daar ging ik ook niet voor.

In elk geval, heeft ze me vreselijk onder druk gezet destijds om die scriptie voor haar snachts te schrijven.

Meestal ben ik niet zo makkelijk onder druk te zetten voor dit soort dingen en ik schreef voor mezelf al nooit tot diep in de nacht scripties.

Maar er was een deadline en het onderwerp had mijn volledige aandacht, dat zeker wel.

Ik zat toen ook zelf nog aan de pil, maar na die scriptie was het daarmee meteen gedaan goddank en vriendin dank.

Einde van het liedje was: ze behaalde een mager zesje voor deze scriptie die ik had geschreven over de relatie tussen anticonceptiepilgebruik en borstkanker.

Dit terwijl mijn cijfers voor scripties gemiddeld juist meestal hoger dan dat lagen.

Mogelijke moraal van mijn verhaal: ook als je schriftelijk dingen op een rijtje zet, dan zal men als het onderwerp en de benadering ervan de beoordelaar niet aanstaan ook sneller een lager punt scoren.

Dat is mijn inschatting bij mijn bovenstaande beschreven ervaring.

Later heb ik zelf nog een keer geprobeerd reguliere psychologie te studeren als poging om mijn werkende bestaan later nog een meer een zinvollere invulling te kunnen geven.

Als je psychologie studeert, word je echter -zoals met zoveel studies- ook doodgegooid met theorie die wat mij betreft oersaai/achterhaald is.

Ik had al een sociale studie gedaan en ik wilde niet nog een keer door al die oersaaie literatuur heen hoeven gaan.

Mezelf die theorie herinnerend van de reguliere psychologievakken kan ik me heel goed voorstellen dat docenten die die boeken voorschrijven de relatie tussen pilgebruik en borstkanker te ver vonden gaan als onderwerp voor een scriptie voor het vak gezondheidspsychologie.

Het ging overigens bij de hierboven beschreven scriptie trouwens niet om een eindscriptie: want die heb ik bij mezelf niet in een nacht kunnen schrijven, laat staan voor iemand anders.

Overigens heeft die vriendin haar eigen eindscriptie ook door iemand anders laten schrijven: ik wed dat ze diegene die ze daarvoor bereid heeft gevonden wel daarvoor heeft betaald.

 
Lievergezond geeft met dit voorbeeld aan hoezeer het huidige academische systeem gesloten geesten bevordert die de waarheid nog niet zouden zouden herkennen als pieste deze hen over het hoofd!

Mike

 
Hoi Mike, ik vrees dat het probleem van de gesloten geest niet alleen in de academische wereld prevaleert. Het treft ons bij tijd en wijle allemaal vrees ik. Oordeelsvorming is een lastig iets in mijn idee. Als je een open geest hebt, kun je veel verschillende geluiden op je in laten werken zonder er gelijk een oordeel over te hebben. Maar dat valt niet altijd mee: want onderscheid en oordelen is uiteindelijk wel belangrijk (denk ik).

Uiteindelijk is het toch zo: iemand moet zich in deze wereld nu eenmaal een oordeel vormen over of bijv. vaccinaties gezond zijn of niet. Zeker in deze wereld waarin er zoveel druk wordt uitgeoefend op mensen om zichzelf of de kinderen in te enten.

Gesteld dat vaccinatie "tegen" allerlei infectieziekten slecht is voor de gezondheid, dan zijn er nogal wat mensen die zich onvoldoende realiseren in wat voor wereld zij verkeren. Dus ook die mensen staan dan onvoldoende open voor wat er zich op het moment afspeelt in de wereld. En dat vind ik persoonlijk heel erg. Ik kan wel zeggen dat het me niets kan schelen dat dat zo is, gesteld dat het zo is, maar het kan me heel veel schelen: immers: als massa zouden we veel kunnen betekenen. Wat er dalijk lijkt te gaan gebeuren, is, dat de massa wel boos wordt door de aanzwellende crisis, maar of dat de massa dat om de juiste redenen zo is: dat vraag ik me af.

Mijns inziens wordt de massa langzaamaan boos nu omdat het natje en het droogje niet meer binnen handbereik is/gaat zijn. Maar niet omdat we ons hebben laten piepelen voor wat betreft ons bewustzijn door te weinig vrije tijd, door ons te laten despiritualiseren en ons te laten wijsmaken dat wij geen religeuze aspiraties hebben, dat wij geen/nauwelijks verbinding met elkaar hebben, dat wij ons moeten laten ziekmaken met medicijnen en vaccinaties en door toxinen in ons voedsel, lucht, bodem en water toe te staan.

Kortom: we laten ons -vrij onbewust- op allerlei manieren onze band met de/onze natuur/de kosmos en -niet te vergeten- elkaar en de medemens ontnemen. Dit hebben we aan onszelf te danken uiteindelijk. Ik denk niet dat dit onze aspiratie is geweest. Dit is te danken (geweest) aan onze zwakheden, waardoor we te manipuleren zijn.

 
Ik heb het overnieuw geschreven, puur gefocused op de link met autisme. Nu heb ik een 6/10, voldoende gelukkig :)

 
Hoi Gadsie, dat zal dan ongeveer het cijfer zijn dat men maximaal geeft als men het met de stelling niet eens is, maar als men met goed fatsoen niets kan inbrengen tegen de opzet van je schrijven. Goed gedaan!

 
Ik wilde eerst m'n standpunt veranderen gericht naar de goedheid van vaccinaties, maar toen bedacht ik me dat ik dat in het algemeen een foute instelling vind. Om af te wijken van je echte meningen alleen maar om ervoor te zorgen dat andere mensen je er voor belonen.

 
yesss, dacht ik meteen, laat ze maar creperen.

maar ook dit las ik als commentaar:

Emco Helder · Top Commenter

Yes Ethan; old news and I heard that there is no ban yet..

Reply · Like

· Follow Post · Edited · 4 hours ago

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Berichten
555.691
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan