vaccinaties

Vanavond de lezing van Door Frankema in Papendrecht! Nog belangstellenden?

@annelies73. Kun je ook aangeven hoe je eetgewoontes waren in de periode dat je kind zoveel ziek was? En was hij volledig gezond bij geboorte of had hij al een achterstand door tekorten?

Bent het met je eens als je zegt dat het niet vaccineren niet per definitie een gezonder kind zal geven.

Maar...denk wel dat als alle factoren gelijk zijn (voeding etc.) het niet vaccineren een gezonder kind zal geven.

Ik steek mijn anti-vaccinatie ideeën niet onder banken of stoelen. Ik ben banger voor de vaccinatie dan voor niet vaccineren :P

Zeg ik nu gekscherend, hoewel het bloedserieus is. Ik heb mijn zoontje bijna verloren aan de vaccinatie en geen enkele idioot die dat wil toegeven. Nee mevrouw dat kan niet hoor...ts ik vertrouw meer op mijn onderbuik dan op de deskundigheid van dat soort artsen :roll:

Dat vaccinaties werken is niet bewezen. Waarom moet ik nu ineens mijn best doen om dat te bewijzen?

Ik ben zo ongelofelijk blij dat wij een keuze hebben in Nederland om niet te vaccineren!

Die keuze heb je overal ter wereld. Het gaat nl. om zelfbeschikkingsrecht, een fundamenteel mensenrecht. Vaak wordt de suggestie gewekt dat je geen keuze hebt, omdat er sprake is van sociale druk, vanwege het fabeltje van 'groepsimmuniteit'. Je bent dan 'asociaal' als je je kind niet laat inenten, zodat het anderen kan 'aansteken'. Don't believe the hype!

Mike

Bij mijn weten heb je niet over de keuze om niet te vaccineren. In België is polio verplicht, de rest mag je wel weglaten. Ik dacht dat je ook in Amerika geen keuze hebt. Maar eigenlijk zou dat te absurd voor woorden zijn als je die keuze inderdaad niet hebt..

In Amerika heb je wel degelijk de keuze. Het individuele burgerrecht staat daar zo hoog dat men er burgeroorlogen voor over heeft, dat zie je nu bij de ontwapeningsplannen van Obama. De Belgische regering kan geen enkele inenting verplichten, als dit aangevochten zou worden zal duidelijk worden dat het individuele zelfbeschikkingsrecht hoger weegt dan de Belgische wet.

Mike

Quote:
Die keuze heb je overal ter wereld. Het gaat nl. om zelfbeschikkingsrecht, een fundamenteel mensenrecht. Vaak wordt de suggestie gewekt dat je geen keuze hebt, omdat er sprake is van sociale druk, vanwege het fabeltje van 'groepsimmuniteit'. Je bent dan 'asociaal' als je je kind niet laat inenten, zodat het anderen kan 'aansteken'. Don't believe the hype!

Ze zijn dan toch beschermd tegen dat waar ze voor ingeënt zijn ;) haha, dus dat is ook weer een kromme redenatie van die ouders

Ja daar heb je vast gelijk in! Ik denk alleen niet dat iemand op het idee komt om dat aan te vechten omdat het zo ingebakken zit helaas.

Ik heb de eerste vaccinatie bij mijn zoontje ook laten zetten zonder er goed over na te denken..het is bij mij juist de aanzet geweest om mijn zoektocht naar gezonde voeding e.d. weer voort te zetten. Het heeft me wakker geschud en laten zien wat voor oerkracht je als moeder hebt om over je kind te waken. En ik word heel vaak vreemd aangekeken over mijn niet alledaagse opvoeding en voedingsideeen, maar ik ben eindelijk zover dat het me weinig kan schelen. Ik ben blij dat ik kan handelen naar de kennis en inzichten die ik heb opgedaan en niet ' omdat het zo hoort'. Ik krijg namelijk enorm vaak te horen dat mijn zoontje zo enorm wijs en helder uit zijn ogen kijkt en dat hij altijd zo vrolijk is. :D Reden genoeg om deze weg te blijven volgen! Er volgen er vast meer mensen!

Quote:
mijnlijf

Mijn 2e (ongevaccineerde)kleindochter van nu 10 maanden oud krijgt nog borstvoeding en loopt al een paar weken helemaal zelfstandig .

Deze snelheid heb ik bij geen van mijn gevaccineerde kinderen gezien .

Wat ik wel heb gezien is dat bij elke enting ze een stukje terugval kregen .

Dit zag ik ook bij mijn 1e kleindochter (nu 4 jaar ).

Zij heeft trouwens alleen de eerste paar entingen gehad en niet de BMR .

ik wil even hierop reageren. ik denk niet dat het te maken heeft met vaccinatie/voeding. wij hebben vrienden die twee dochters hebben die gevaccineerd zijn, krijgen kunstvoeding, werden bijgevoed met potjes vanaf 3 maanden, krijgen snoep, lekkere optimel en alle slechte dingen uit de supermarkt (niet onbeperkt snoep maar ze eten de gewoon de sterk bewerkte a merk producten). beide dochters waren heel erg snel in ontwikkeling. allebei konden rond 8 maanden al lopen. mijn moeder zegt dta het komt omdat ze meiden zijn en omdat ze slank zijn.

Mijn oudste zoon is op dezelfde dag geboren met hun oudste dochter. hij heeft bijna 3 jaar borstvoeding gekregen, is vanaf 6 maanden bijgevoed, wij eten alleen bio groente en fruit, eten geen e nummers en hij krijgt af en toe een koekje van de natuurwinkel gezoet met honing. Mijn oudste was 16 maanden toen hij begon met lopen, en woog op die leeftijd 18 kg (en dat is erg veel voor zijn leeftijd!!)

Ik denk dat je terug moet kijken naar de ouders opa's en oma of zijn ook zo snel hebben ontwikkeld.

Mijn jongste is bijna 7 maanden oud en niet gevaccineerd. ik heb informatie over niet vaccineren gezocht maar ik kan weinig vinden. Allemaal spookverhalen en artsen die het vaccinatie afkeuren zijn meestal holistisch. ik heb geen wetenschapelijk onderzoek gevonden die zegt dat vaccineren niet goed is. ik heb de eerste 7 maanden gewacht omdat het imuunsysteem van een baby nog niet werkt de eerste 6 maanden en daarnaast krijgt de baby antistoffen via de moedermelk. ik ben nu wel van plan hem te vaccineren.

Quote:
ik denk niet dat het te maken heeft met vaccinatie/voeding. wij hebben vrienden die twee dochters hebben die gevaccineerd zijn, krijgen kunstvoeding, werden bijgevoed met potjes vanaf 3 maanden, krijgen snoep, lekkere optimel en alle slechte dingen uit de supermarkt (niet onbeperkt snoep maar ze eten de gewoon de sterk bewerkte a merk producten). beide dochters waren heel erg snel in ontwikkeling. allebei konden rond 8 maanden al lopen. mijn moeder zegt dta het komt omdat ze meiden zijn en omdat ze slank zijn.

Deze meiden hebben zich weten te ontwikkelen ONDANKS de vaccins en slechte voeding en zeker niet dankzij. Ze zullen wel over sterk genetisch materiaal beschikken dat ze hiertgen weerstand kunnen bieden. Niemand is echter immuun en uiteindelijk komt hoe dan ook de man met de hamer. Deze zal zich bij deze meiden dan wel op latere leeftijd aandienen.

Voor wat betreft sterke genen leg je zelf onbewust ook de link:

Quote:
Ik denk dat je terug moet kijken naar de ouders opa's en oma of zijn ook zo snel hebben ontwikkeld.

Het lot tarten is echter nooit een goed idee!! En wat heeft het geslacht en het postuur hiermee te maken??

Quote:
ik heb geen wetenschapelijk onderzoek gevonden die zegt dat vaccineren niet goed is.

Dan heb je niet werkelijk gezocht. Ik ga het je echter niet aandragen, het is JOUW verantwoordelijkheid als moeder!

Quote:
ik ben nu wel van plan hem te vaccineren.

Ik hoop voor jou dat je met je geweten kunt leven als het fout gaat...

Mike

Quote:
ik heb de eerste 7 maanden gewacht omdat het imuunsysteem van een baby nog niet werkt de eerste 6 maanden en daarnaast krijgt de baby antistoffen via de moedermelk. ik ben nu wel van plan hem te vaccineren.

Baby's worden toch vrijwel direct na de geboorte gevaccineerd? Hepatitis B geloof ik.

Dus als artsen dat oke vinden dan is dat toch zo of niet? Of vertrouw je de artsen die je je kindje laat vaccineren toch niet?

Voor mensen die zich willen informeren over vaccinaties zijn er genoeg bronnen te vinden.

Ik vind dit overzicht toch wel vrij duidelijk de rare ontwikkelingen rond vaccinaties weergeven.

Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om dit overzicht te negeren en dan over te gaan op het vaccineren van uberhaupt iemand, laat staan van een kind en in de laatste plaats van een pasgeborene.

Maar daar is een ieder geheel vrij in natuurlijk.

@blumchen21: misschien is het iets voor je om je op Facebook aan te melden voor de groep Vaccinvrij-vaccine free. Daar zitten een aantal moeders (en ook vaders) met kindjes met flinke vaccinatieschade. Ook zijn er een aantal ouders binnen die groep actief waarbij het kindje overleden is na de vaccinatie.... Daar kun je helaas live bewijs vragen van de gevolgen van vaccinaties. Op dit moment zijn er kinderen/mensen die een flink geldbedrag terugkrijgen omdat zij vaccinatieschade hebben opgelopen, ik dacht dat dat in Amerika of Italie is... Lees eens de bijsluiters van de vaccinaties door op de site van het RIVM, en dan de bijsluiters voor professionals. Verocellen, aluminium en formaldehyde kun je daarin terugvinden. Alleen dat moet al voldoende reden zijn dit niet in je kind te laten spuiten.

@Pike: baby's worden rond 8 weken dacht ik voor het eerst ingeent, DKTP + HepB en misschien met nog wel meer cocktails/rommel. Mijn dochtertje wilden ze bij 4 of 6 weken (weet het niet meer precies) al volledig inspuiten omdat er kinkhoest heerste, en ik werd flink bang gemaakt. Ze kon wel doodgaan als ik haar niet liet enten werd er gezegd. Ben zo blij dat ik sterk in mijn schoenen stond en sta op dit gebied...

hier het schema:

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/R/Rijksvaccinatieprogramma/De_inenting/Vaccinatieschema

het zijn er erg veel,

vroeger, ruim 23 a 24 jaar geleden was het:

3 maanden dktp

4 maanden dktp

5 maanden dktp

9 maanden dtp

15 maanden bmr

4 jaar dktp

9 jaar dtp en bmr

Het is nu nog veel meer en onze dochter van 22 is al zo erg beschadigd en die heeft 4 en 9 jaar niet meer gehad.

oh ja en tussendoor nog een keer de oproep voor meningococ. Die hebben ze hier alledrie niet gehad.

Jongste heeft BMR niet gehad, wel de M bij de huisarts toen hij bijna 4 jaar was, ook een doffe ellende daarna, dat hebben we gelukkig volledig kunnen keren.

@Blumchen21, niet om te betuttelen, maar misschien even nog een keer de info op internet lezen. Het afweersysteem ontwikkeld zich tot en met 7 jaar en niet 7 maanden. Hier alleen de eerste 4 prikken (DKTP) in een verlaat en vertraagd schema laten geven omdat ik vooral het vaccin voor polio erg belangrijk vind en wij veel reizen naar landen waar het, helaas, nog voorkomt.

BMR, menC, pneu etc laten we erbuiten. Na 7 jaar zal ik kind door huisarts laten testen op BMR. Als hij geen afweerstoffen heeft dan staan wij voor de keuze om het alsnog te geven. Ik neig nu er wel naar toe om het na 7 jaar wel te geven,omdat op latere leeftijd dit wel hele vervelende ziektes zijn met beduidend ernstigere gevolgen dan op kinderleeftijd. .

Reden om zolang te wachten is dat ik niet nog meer onnodig de opbouw van het afweersysteem wil belasten. Eventueel inenten na 7 jaar is vroeg genoeg. Overigens alle inentingen tot nu toe zijn begeleid met homeopathie en daarna nog via bioresonantie het laatste beetje extra ontstoord. Met name met het laatste vond ik het een beetje ongeloofwaardig verhaal, maar zag wel meteen vooruitgang bij zoon na de behandeling. Ik snap de behandeling nog steeds niet goed, maar merkte wel het verschil en dat is mij voor goed genoeg.

jullie zullen mij gek vinden maar ik heb erg veel moeite en ik voel me erg schuldig naar mijn oudste zoon als ik mijn jongste niet vaccineer. mijn oudste heeft alle vaccinaties gehad, ook nooit last gehad. bij de jongste heb ik alles uitgesteld omdat ik nog niet helemaal uit ben. Mijn oudste heeft ook niet helemaal de schema gevolgt. we zijn later begonen en we lieten meer tijd tussen. met die bangmakerij dat er mazelen en kinkhoest heerst en dat je eerder moet inenten doe ik niet aan mee.

@ Blumchen: dank je wel voor je openhartigheid over je schuldgevoel.

Mensen zullen nu over je heen kunnen gaan vallen, omdat het nogal onlogisch klinkt (aan de ene kant) zoals je schuldgevoel naar je oudste zoon ivm evt. niet-vaccineren van je jongere kind.

Maar zo is dat altijd met schuldgevoel.

Schuldgevoel van zichzelf slaat nergens op en het houdt mensen (ook mij) flink in de greep en maakt hen onvrij, maar als je het hebt, dan heb je het, en is stap 1: het onder ogen zien en het niet veroordelen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan