vaccinaties

Heel herkenbaar juist Blumchen21! De reden dat ik een 2e uitstel is omdat ik niet kan garanderen dat ik bij de 2e net zoveel inzet kan geven als ik de eerste heb gegeven. Stel de 2e zou in dezelfde situatie geboren worden, dan kan ik het lichamelijk niet aan wat ik bij 1 wel heb gedaan. In mijn hoofd zou ik beiden het allerbeste willen geven en het liefst 'evenveel'. Tenminste ik denk dat dit gevoel ook bij jou speelt?

En laat je oudste kind ontstoren. Dan geef je ze beiden het beste van wat je op dit moment weet. Je hebt je oudste zoon gegeven wat je op dat moment wist.

boerenkaas het imuunsysteen ontwikkelt tot 7 jaar maar begint pas met 6 maanden te ontwikkelen en niet vanaf de geboorte. dat heb ik tenminste gelezen (geen idee waar..ik ben heel slecht in bronnen)

Quote:
dat heb ik tenminste gelezen (geen idee waar..ik ben heel slecht in bronnen)

En jij zegt 'geen wetenschappelijk bewijs' te hebben gevonden over de schadelijkheid van vaccins? Ik hoop niet dat je het erg vindt als ik zeg dat ik twijfel aan de degelijkheid van jouw methode van 'onderzoek'.

Mike

Dat is niet helemaal waar. Het afweersysteem ontwikkelt zich vanaf dag 1 (Het zou ook wel een beetje raar zijn dat een kind geheel beschermd is en na 6 maanden en een dag helemaal niets meer en van scratch opbouwen), maar de eerste 6 maanden hebben baby's ook de hulp van moeders. Echter tegenwoordig hebben veel moeders bijvoorbeeld niet zelf de mazelen opgelopen, maar een vaccin gekregen waardoor ze onvoldoende afweerstoffen hebben om mee te geven voor de eerste 6 maanden aan een baby. Gevolg je gaat op steeds jongere leeftijd vaccins nodig hebben want baby's zijn nu ook voor 6 maanden weerloos, omdat afweerstoffen totaal uit het systeem verdwijnen. De angst voor kinderziektes onder netgeborenen vind ik daarmee niet geheel onterecht, echter de oplossing zit hem niet in vaccineren maar juist in het doorlopen van de ziektes op kinderleeftijd.

ik heb twee boeken gelezen ( vaccinaties doorgeprikt en de waarheid over vaccins) en op een andere forum ook informatie gevonden. Ik heb ook geen nederlandse of buitenlandse reguliere arts gehoord die zegt dat vaccinatie niet goed is. op vaccinvrij staan wat artikels van een australische dame Viera Scheibner maar zij is geen arts maar paleontoloog

Borstvoeding maakt ook antistoffen als een kind iets ontwikkelt... Zo mooi is de natuur. :-)

Waar ben je dan nog niet precies over uit Blumchen21? Als ik het zo lees, dan heb je al een keuze gemaakt. Of lees ik het nou verkeerd? Ondanks dat je in jouw ogen onvoldoende bewijzen hebt gelezen over niet vaccineren, heb je de stap om te vaccineren nog niet gezet. Waar zit je twijfel?

Dr Hans Moolenburgh, dr Jannes Koetsier en veel antroposofische artsen die er op een (mild) kritische manier tegenoverstaan. Tja en als je als regulier arts je kritisch uitlaat, zoals H van der Linde, krijg je een bodemprocedure op je dak van het RIVM, hoezo monddood maken.

ik wel: ik kwam bij een homeopaat die altijd gewoon huisarts was en wilde niet meer al die prikken/vaccins geven waar je mensen meer ziek als beter maakt.

Onze huisarts, super regulier, zei zelfs: tja, ik weet niet, je ziet door het vaccineren wel steeds meer problemen ontstaan (na mijn vraag of ik mijn jongste de BMR zou geven). Een zus van een vriendin werkte in het UMC in Utrecht en vertelde me al lang geleden dat er artsen voor waren maar ook zeker artsen tegen en dat ze maar al te vaak problemen zagen na het vaccineren.

Ik ga geen namen noemen maar ze zijn er echt wel die anders weten.

Frits vd Blom, voormalig huisarts, doet GVA avonden en spreekt zich ook niet positief uit over vaccins.

keuke heb ik gemaakt maar ik sta niet helemaal achter. ik heb veel twijfels en mijn zoon is bijna 7 maanden (ik zou met 6 maanden vaccineren) en ik heb nog geen afspraak. ik zoek nog informatie dus. Oh en mijn man is 100% voor vaccineren dus wat hem betreft gaan we morgen naar de CB

dank Lia! dat stukje op je site had ik nog niet gelezen. vaccinvrij.nl komt met veel informatie maar alles onderzocht en geschreven vanuit het anti-vaccin standpunt.

Ik heb helemaal niets met holistische artsen. ik heb wel het boek vaccinaties doorgeprikt gelezen (geschreven door 3 holistische artsen) maar toch zou ik graag meer informatie willen ook van een gewoone arts.

Ik heb zelf geen mazelen gehad. Ik ben in de Ceausescu tijd geboren en toen was vaccineren verplicht (tenminte..dat zegt mijn moeder). ik heb de antistoffen niet aan mijn kinderen kunnen geven.

Dus Ceausescu en de rest van zijn bende bloedzuigende psychopaten stelde het verplicht.

Dat deed hij zeker omdat hij zich zo enorm zorgen maakte over de gezondheid en vitaliteit van "zijn" burgers.

Zou het misschien je intuïtie/moederinstinct zijn die je ervan weerhoudt vreemde stoffen in het lijfje van je baby te laten spuiten? Je hebt helemaal geen professional/wetenschapper nodig volgens mij weet je heel goed wat goed is voor je kind.

@blumchen21: over niet holistische artsen gesproken. Ik hoop dat je Engels kan lezen, dan heb ik een zeer goede site met informatie vanuit de hoek van de reguliere wetenschap. Citaat uit hun "About":
Quote:
The International Medical Council on Vaccination is an association of medical doctors, registered nurses and other qualified medical professionals whose purpose is to counter the messages asserted by pharmaceutical companies, the government and medical agencies that vaccines are safe, effective and harmless. Our conclusions have been reached individually by each member of the Council, after thousands of hours of personal research, study and observation. - See more at: http://www.vaccinationcouncil.org/about/#sthash.hLr88dz0.dpuf

De site is hier te vinden: http://www.vaccinationcouncil.org

Tanja,

Je slaat de spijker op z'n kop en net zoals Mike altijd heel erg toepasselijk zegt gewoon je boerenverstand gebruiken.

Als je van een flat naar beneden springt val je te pletter, dood.

Daar hoeft geen bewijs voor geleverd te worden of eerst jarenlang onderzoek door één of andere wetenschapper gedaan te worden.Het is gewoon logica.

Als je bedankt dat de mens mischien al miljoenen jaren bestaan is ons immuunsysteem dus ook al zo lang doorontwikkeld en dan kunnen ze mij niet vertellen dat we die miljoenen jaren aan de kant schuiven en zeggen oh moeder natuur a joke.Moeder natuur weet niks.

Wij medische wereld die een kleine twee honderd jaar geleden de vaccin hebben ontwikkeld denken dat we god en moeder natuur zijn.

Wat een lachtertje.

Het is hetzelfde als te zeggen, moedermelk is rotzooi.Neem maar Nutricia dat is veel en veel beter.It makes no sense.

@Haydarpasa Het trieste in Nederland is dat de grote massa ook echt is gaan geloven dat Nutricia beter is.

Over inenten

Wij zijn 2x gegaan en ik stond er toen eigenlijk niet bij stll.. wel of niet inenten.

Maar hij had die prik gekregen en ik had een heel ander, heel veel huilend kind. Toen het iets beter ging moest de volgende inenting er al in (maand later). Bij prik nummer 3 hetzelfde, leek net iets beter te gaan en we moesten weer voor inentingen. Toen heb ik gezegd: stoppen ermee, dit voelt niet goed. Mijn man was het gelukkig met me eens. Inmiddels is onze kleine 1½ en prachtige gezonde knul die heel helder uit zijn oogjes kijkt en heel sociaal is.

Allemaal bangmakerij dat RIVM en de consultatiebureau's en je weet wat ze van angst zeggen: Dat is een hele slechte raadgever. Bij twijfel nooit doen dus; inenten.

Ik heb net de vier hoofdstukken op vaccinvrij gelezen. Wat mijn gevoel al die tijd zegt, staat daar heel goed verwoord en kan ik gebruiken om misschien een gaatje te maken in de betonnen muren om mij heen.

Fantastisch en helder verwoord en duidelijk voor iedereen.

Heldere boodschap: rommel niet met de natuur.

Ik ben vroeger christelijk opgevoed. Ik weet nu niet meer precies wat ik met de bijbel moet, ik ben ook niet zozeer meer christelijk, maar geloof wel in een groter geheel. Maar bepaalde passages zijn heden ten dage wel actueel.

In de bijbel staat ook ergens dat mensen en dieren gescheiden dienen te blijven. Voortplanting oid dergelijks dacht ik. Ik voor zie zeker grote problemen als wij menselijk en dierlijk dna gaan combineren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan