vaccinaties

Quote:
Maar USA heeft een ander poliovaccin dan we hier kennen, een oraal vaccin en betreft een levende stam.

En nu zitten er weer andere ziekteverwekkers in vaccins, zoals uit dit voorbeeld blijkt. Dat is overigens dezelfde discussie als die over kwik in vaccins. Nu er in veel vaccins geen kwik meer zit, betekent dit nog niet dat er geen andere schadelijke stoffen in zitten, zoals aluminium, formaldehyde, squaleen, etc.

Mike

Quote:
Maar USA heeft een ander poliovaccin dan we hier kennen, een oraal vaccin en betreft een levende stam.

Quote:
En nu zitten er weer andere ziekteverwekkers in vaccins, zoals uit dit voorbeeld blijkt. Dat is overigens dezelfde discussie als die over kwik in vaccins. Nu er in veel vaccins geen kwik meer zit, betekent dit nog niet dat er geen andere schadelijke stoffen in zitten, zoals aluminium, formaldehyde, squaleen, etc.

Mike

Zeker, ik vind het ook je reinste troep.

Heb je link gelezen, moeilijk te oordelen hoezeer zo'n bericht op waarheid berust. Het baart zeker zorgen.

Ik heb ook het stuk (Jane Burgermeister) gelezen en wat zal het door veel mensen, na schouderophalen, als doemdenken afgedaan worden/zijn. Maar ik geloof het woord voor woord, het is een voorbeeld van hoe het er op heden aan toe gaat. Conclusie: de regering is er niet voor ons.

Lia

Ik geloof geen enkel nieuws voor 100%, kan het immers zelf ook niet controleren. Maar juist door kritisch te blijven ben ik geen kuddedier. En kuddedieren vormen het grootste gevaar in zulke gevallen. Men volgt de meute, als het naar de dood is dan naar de dood maar altijd achter de groep soortgenootjes aan.

Moeilijke kwestie, er zal zeker een kern van waarheid in zitten. Ik ben er van overtuigd dat we op niets dan leugen leven, maar de exacte waarheid krijgt niemand ooit boven tafel.

Quote:
Ik ben er van overtuigd dat we op niets dan leugen leven, maar de exacte waarheid krijgt niemand ooit boven tafel.

Dat lijkt een kritisch standpunt, maar is in werkelijkheid...nihilistisch. Het maakt je nl. tot een niet-gelover. Er is een grijs gebied tussen geloof en ongeloof. Dat van dat vaccin van Baxter is met feiten te staven. Daarnaast leven we in een tijpperk van waarheid en stevenen we alsmaar meer af op absolute waarheid, zowel persoonlijk als collectief, waarin geen plaats meer is voor leugens en bedrog.

Mike

We zullen zien. Ik kan het niet controleren dus ik neem het niet klakkeloos aan. M'n gevoel zegt dat er zeker een kern van waarheid in zit, en ik leef naar m'n gevoel.

Dit soort discussies kan ik niet zoveel mee. Mensen die overtuigd zijn van een bepaalde waarheid en dan mondeling gaan sparren over wie er meer geloofd of gelijk heeft; vind ik persoonlijk altijd jammer.

Zo'n insteek leidt ook zelden tot oplossingen in het leven.

Quote:
Ik kan het niet controleren dus ik neem het niet klakkeloos aan.

Dat kun je wel, maar heb je niet gedaan, anders zou je dit niet beweren.

Quote:
Mensen die overtuigd zijn van een bepaalde waarheid en dan mondeling gaan sparren over wie er meer geloofd of gelijk heeft; vind ik persoonlijk altijd jammer.

Zo'n insteek leidt ook zelden tot oplossingen in het leven.

"All it takes for evil to flourish is for good men to do nothing." Ook dit standpunt is nihilistisch en het verbaast me niets dat Moonudst zich hier volledig in kan vinden.

Mike

Quote:
Dat kun je wel, maar heb je niet gedaan, anders zou je dit niet beweren.

......

"All it takes for evil to flourish is for good men to do nothing." Ook dit standpunt is nihilistisch en het verbaast me niets dat Moonudst zich hier volledig in kan vinden.

Wat een waarde-oordelen, en je kent me niet eens. Fijne dag Fatsnotbad, geniet van het mooie weer.

Quote:
Wat een waarde-oordelen, en je kent me niet eens. Fijne dag Fatsnotbad, geniet van het mooie weer.

Hoe zit het met deze uitspraak van je?

Quote:
Dit soort discussies kan ik niet zoveel mee. Mensen die overtuigd zijn van een bepaalde waarheid en dan mondeling gaan sparren over wie er meer geloofd of gelijk heeft; vind ik persoonlijk altijd jammer.

Mike

@Fatsnotbad
Quote:
Hoe zit het met deze uitspraak van je?

Wat is daar mee? Je vind mijn standpunt 'nihilistisch'. Goed toch? Je hoeft het niet met me eens te zijn, en andersom idem.

Dat is noch vlees, noch vis. Moet je helemaal zelf weten, maar ik ben niet zo van het 'polderen', zoals we dat in dit land gewend zijn. Dit is een poltiek incorrect forum!

Mike

Quote:
Micave

Om weer een keer weer wat te posten hier laat ik dan wat info delen over vaccinaties, althans een aantal veronderstellingen over het immuunsysteem.

De gedachte dat het immuunsysteem na 6 maanden ontwikkeld was klopt niet. Waarom velen aanraden om het na de 6e maand te doen (als je het wilt doen) is vanwege de ontwikkeling van de bloed brein barrière bij kinderen. Deze is pas voldoende ontwikkeld rond die leeftijd.

toch weet ik dat ik ergens heb gelezen dat de eerste maanden een baby gebruikt maakt, via de borstvoeding, van de antistoffen van zijn moeder.

Dit is wat de vereniging borstvoeding natuurlijk zegt:

"De eerste maanden

Je baby maakt de eerste tijd nog geen afweerstoffen aan en moet het doen met wat hij in de zwangerschap van jou heeft gekregen. Die antistoffen raken op (na 3 tot 6 maanden). Vanaf die tijd is hij helemaal afhankelijk van zijn eigen productie en antistoffen maak je pas als je de ziektekiem bent tegengekomen (en dus de infectie hebt doorgemaakt).

Wanneer een kindje op tijd wordt geboren, is de hoeveelheid antistoffen die het via de placenta van de moeder heeft gekregen hoog. Vooral de laatste zwangerschapsweken leveren een belangrijke bijdrage. Een te vroeg geboren kindje heeft dan ook veel minder afweer (immuunglobines). Voor te vroeg geboren kinderen is borstvoeding dus extra belangrijk in verband met de afweer tegen ziektes.

Afweerstoffen

De afweerstoffen in de moedermelk verlammen en klonteren bacteriën. Ze vormen een eerste aanvulling op de afweer die tijdens de zwangerschap aan het kind doorgegeven is. In colostrum is de concentratie hoog (5mg/ml). In rijpe moedermelk is de concentratie lager (1 mg/ml), maar de concentratie neemt weer toe als het kind ouder is en minder moedermelk drinkt.

Voor je een tekst tikt, druk je op 'quote', aan het einde van je tekst druk je weer op 'quote'.

Of je tikt eerst je tekst en selecteert de hele boel en drukt dan 1x op quote.

Lia

Debsy, ik zie nu pas de link van Sonja Verberne waarnaar je 5 maanden geleden verwees in deze topic, heel erg bedankt daarvoor!!

Ik ben al heeeeel lang met dit onderwerp bezig. Mijn zoontje is nu 3 en een half en ik weet het nog niet. Ik vind het zo’n lastige keuze. Er zijn een aantal gedachtes over dit onderwerp heel constant gebleven gedurende mijn onderzoek, deze zou ik graag met jullie delen en ik zou hier dan ook graag jullie reacties op willen.

- ik wil liever niet participeren in een maatschappij waarin ziekte iemands verantwoordelijkheid/ schuld is.

- de algemene voorlichting omtrent vaccinatie is te eenzijdig en de statistieken kloppen niet bijvoorbeeld doordat causale verbanden tussen vaccinatie en hierdoor opgelopen schade niet altijd kan worden aangetoond. Mensen neigen ernaar deze mogelijke schade niet toe te willen rekenen aan vaccinatie.

- het lijkt een gevecht tegen de natuur en een onderschatting van de kracht van de natuur. op de lange termijn zal de mens deze strijd verliezen. Angst en de drang alles te willen controleren en alles te willen voorzien (voor zijn- preventie) spelen daarbij een belangrijke factor.

- Ik geloof in de waarde van het doormaken van sommige kinderziektes. Het kan toch niet voor niets zijn dat iedereen zonder vaccinatie deze ziekte normaal gesproken zou doormaken.

- Vaccinatie is een goede ontwikkeling maar niet voor iedereen! er moet selectiever worden gevaccineerd. Er moet meer onderzoek komen naar risicogroepen, naar vaccinatie in combinatie met andere factoren zoals medicijngebruik, medische achtergrond, erfelijke belasting etc. Onwetendheid hierover maken vaccineren risicovol!

Mijn zoontje heeft 2 maanden geleden de bof gehad en was toen flink ziek, lusteloos, hoge koorts en natuurlijk de typische dikke nek. De huisarts herkende het niet als zijnde de bof omdat zij in al die jaren waarschijnlijk nog nooit een geval in haar praktijk heeft gehad. Dit lijkt mij ook gevaarlijk. Dat artsen niet meer weten om te gaan met ‘normale’ kinderziektes. met homeopatische begeleiding, veel liefde en rust hebben is hij er goed doorheen gekomen en heeft hij een flinke sprong in zijn ontwikkeling gemaakt. ik ben blij en trots dat hij dit alvast zelf heeft overwonnen!

ik ben niet immuun voor de angst die nu wordt aangepraat omtrent de mazelen. Ik heb gelezen dat de sterfgevallen aan de mazelen in 1999 kinderen betrof die reeds ziek/ verzwakt waren, hoe erg het ook is wat hen en hun ouders is overkomen. Ik neig er dus naar te denken dat gezonde kinderen mazelen goed zouden kunnen doorstaan. maar hoe weten we zeker dat onze kinderen gezond zijn?

ik wil graag denken dat mijn zoontje gezond is. Hij is echter wel op de wereld gekomen met een afwijkende blaas en nier waaraan hij ook is geopereerd toen hij 1 maand oud was. Nu heeft hij 1 nier. Ook heeft hij langdurend preventief antibiotica gehad waarvoor hij nu voor een groot deel al resistentie heeft opgebouwd. Maakt dat niet dat hij behoord tot een risicogroep? Wellicht krijgt hij door zijn verzwakte immuunsysteem als gevolg van vaccinatie oorontsteking of iets dergelijks waar hij tegen behandeld moet worden met antibiotica, en wat als het niet meer werkt? In dat geval zou hij beschadigd raken door alle preventieve behandelingen.
ik neig toch meer te geloven in het herstellen vermogen van het lichaam en ik wil dit niet verstoren.

Zoals ik aangaf weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben echter wel heel blij dat ik mijn zoontje na zijn moeizame start op aarde de tijd heb gegeven op kracht te komen en te herstellen van alle inbreuk op zijn lichaampje. vaccinatie was op dat moment echt niet goed geweest maar er was werkelijk niemand die mij hierover heeft ingelicht! Gevaarlijk vind ik dat.

Aanvulling, reactie, verschil van mening, interpretatie; Graag!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan