Ik ben al heeeeel lang met dit onderwerp bezig. Mijn zoontje is nu 3 en een half en ik weet het nog niet. Ik vind het zo’n lastige keuze. Er zijn een aantal gedachtes over dit onderwerp heel constant gebleven gedurende mijn onderzoek, deze zou ik graag met jullie delen en ik zou hier dan ook graag jullie reacties op willen.
- ik wil liever niet participeren in een maatschappij waarin ziekte iemands verantwoordelijkheid/ schuld is.
- de algemene voorlichting omtrent vaccinatie is te eenzijdig en de statistieken kloppen niet bijvoorbeeld doordat causale verbanden tussen vaccinatie en hierdoor opgelopen schade niet altijd kan worden aangetoond. Mensen neigen ernaar deze mogelijke schade niet toe te willen rekenen aan vaccinatie.
- het lijkt een gevecht tegen de natuur en een onderschatting van de kracht van de natuur. op de lange termijn zal de mens deze strijd verliezen. Angst en de drang alles te willen controleren en alles te willen voorzien (voor zijn- preventie) spelen daarbij een belangrijke factor.
- Ik geloof in de waarde van het doormaken van sommige kinderziektes. Het kan toch niet voor niets zijn dat iedereen zonder vaccinatie deze ziekte normaal gesproken zou doormaken.
- Vaccinatie is een goede ontwikkeling maar niet voor iedereen! er moet selectiever worden gevaccineerd. Er moet meer onderzoek komen naar risicogroepen, naar vaccinatie in combinatie met andere factoren zoals medicijngebruik, medische achtergrond, erfelijke belasting etc. Onwetendheid hierover maken vaccineren risicovol!
Mijn zoontje heeft 2 maanden geleden de bof gehad en was toen flink ziek, lusteloos, hoge koorts en natuurlijk de typische dikke nek. De huisarts herkende het niet als zijnde de bof omdat zij in al die jaren waarschijnlijk nog nooit een geval in haar praktijk heeft gehad. Dit lijkt mij ook gevaarlijk. Dat artsen niet meer weten om te gaan met ‘normale’ kinderziektes. met homeopatische begeleiding, veel liefde en rust hebben is hij er goed doorheen gekomen en heeft hij een flinke sprong in zijn ontwikkeling gemaakt. ik ben blij en trots dat hij dit alvast zelf heeft overwonnen!
ik ben niet immuun voor de angst die nu wordt aangepraat omtrent de mazelen. Ik heb gelezen dat de sterfgevallen aan de mazelen in 1999 kinderen betrof die reeds ziek/ verzwakt waren, hoe erg het ook is wat hen en hun ouders is overkomen. Ik neig er dus naar te denken dat gezonde kinderen mazelen goed zouden kunnen doorstaan. maar hoe weten we zeker dat onze kinderen gezond zijn?
ik wil graag denken dat mijn zoontje gezond is. Hij is echter wel op de wereld gekomen met een afwijkende blaas en nier waaraan hij ook is geopereerd toen hij 1 maand oud was. Nu heeft hij 1 nier. Ook heeft hij langdurend preventief antibiotica gehad waarvoor hij nu voor een groot deel al resistentie heeft opgebouwd. Maakt dat niet dat hij behoord tot een risicogroep? Wellicht krijgt hij door zijn verzwakte immuunsysteem als gevolg van vaccinatie oorontsteking of iets dergelijks waar hij tegen behandeld moet worden met antibiotica, en wat als het niet meer werkt? In dat geval zou hij beschadigd raken door alle preventieve behandelingen.
ik neig toch meer te geloven in het herstellen vermogen van het lichaam en ik wil dit niet verstoren.
Zoals ik aangaf weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben echter wel heel blij dat ik mijn zoontje na zijn moeizame start op aarde de tijd heb gegeven op kracht te komen en te herstellen van alle inbreuk op zijn lichaampje. vaccinatie was op dat moment echt niet goed geweest maar er was werkelijk niemand die mij hierover heeft ingelicht! Gevaarlijk vind ik dat.
Aanvulling, reactie, verschil van mening, interpretatie; Graag!