vaccinaties

@ Moondust: je benadrukt wat je niet in de hand hebt en ik benadruk wat ik wel in hand heb: en dat is het niveau waarop ik persoonlijk wil communiceren met mensen en daar bedoel ik mee dat ik steeds minder geneigd ben als gekke Henkie mee spijkers op laag water te gaan zoeken terwijl -zoals Mike het uitdrukt- het vijf voor twaalf is.

Quote:
Er is niets wat je kan doen behalve jezelf ontdoen van alle bullshit, illusies, misleiding, etc. En als je denkt dat je er bent.....mispoes. Je kan altijd verder. Vroeger had ik nog de illusie dat ik anderen kon overtuigen. Ik doe steeds minder moeite daarvoor. Alles heeft zijn eigen tempo in het leven. Wie ben ik om te vinden dat het allemaal anders moet. Wat ik kan doen is zelf leven volgens mijn eigen hoogste standaard. Als ik daarmee anderen aansteek is dat mooi meegenomen, maar zeker geen voorwaarde.

want alles is goed zoals het is, toch?

En ondertussen sterft de mensheid steeds verder uit.

Kom op, word wakker!

Gezondheid,

Moet ik het als mijn persoonlijke taak gaan zien om de mensheid te redden? Natuurlijk niet. "Mensheid" zegt me helemaal niets en het zal me worst wezen of ze uitsterven of niet. Ik heb helemaal niets in te brengen tegen de stroom van het leven. Het leven zorgt prima voor zichzelf, al vele miljarden jaren als je er zo uberhaupt over kan spreken. Wie ben ik als miezerig stukje bewustzijn dat het geheel totaal niet overziet om te vinden dat het niet gaat zoals het moet gaan? Het is een illusie te denken dat je een bepaalde morele verplichting o.i.d. hebt. We leven in een wereld van misleidingen, de een nog groter dan de ander. Dat is het lot van dualisme. So be it! Ik ontken de waarheid niet en maak de keuzes die ik denk te moeten maken, maar ik zie steeds minder reden met het leven in gevecht te gaan. Het levert niets op behalve verwijdering van het leven zelf. Naar buiten bewegen leidt tot lijden (door misleiding), naar binnen keren leidt tot ontwaken. En dat laatste is het enige zinvolle dat je kan doen.

Quote:
@ Moondust: je benadrukt wat je niet in de hand hebt en ik benadruk wat ik wel in hand heb

Helemaal mee eens, Lievergezond, het is maar net waar je de focus op legt, het halfvolle of het halflege glas!

Quote:
Ik ontken de waarheid niet en maak de keuzes die ik denk te moeten maken, maar ik zie steeds minder reden met het leven in gevecht te gaan. Het levert niets op behalve verwijdering van het leven zelf. Naar buiten bewegen leidt tot lijden (door misleiding), naar binnen keren leidt tot ontwaken. En dat laatste is het enige zinvolle dat je kan doen.

Je moet ook niet met het leven in gevecht gaan, daar is het allemaal door misgegaan! Ik citeerde al eerder, speciaal voor jou, Weston Price die stelde dat ten volle leven gehoorzamen aan Moeder Natuur is. Gehoorzamen aan de natuurwetten is gehoorzamen aan de basisprincipes van het leven. Dit is het tegenovergestelde van ertegen vechten!

Jij stelt dat de beweging naar buiten automatisch leidt tot misleiding en dus leed. Uit al jouw posts blijkt dat je dit een zinloze exercitie vindt. Jij wil liever oplossen in een grote leegte in jezelf. Je moet je misschien eens afvragen waar deze (vermeende) leegte in jezelf vandaan komt! Het klinkt allemaal bijzonder fatalastisch en nihilistisch en leidt zeker niet tot hogere inzichten, eerder machteloosheid, iets wat ook keer op keer doorklinkt in jouw posts. We hebben meer macht dan we denken en het wordt pas zinloos als we deze niet leren gebruiken!

Mike

Ik ben opgegroeid met het idee dat je als mens volledig in de hand hebt wat je doet, hoe je je gedraagt, etc. Ik ben er in mijn leven stap voor stap achter gekomen dat ik veel minder in de hand heb dan dat ik dacht. Sterker nog, van alle processen in mijn leven heb ik op zijn minst het merendeel totaal niet in de hand. B.v. mijn gedachten en emoties. Ik zie niet hoe ik hierin de hand heb. Ze komen uit het niets/alles en ze verdwijnen weer in het niets/alles. Er valt niets te sturen. Van waaruit zou ik het moeten sturen? *Poef* daar zijn ze gewoon. Waarvandaan? Geen idee. Voor mij reden genoeg om verder te ghaan onderzoeken en in dat proces zit ik momenteel. Het is een proces van afbraak. Veel mensen uit mijn omgeving keuren dat af. Ze vinden dat ik negatief ben en weet ik veel wat al niet meer. Allemaal waardeoordelen die alles over hen zeggen en niets over mij. Zij zitten nog helemaal gevangen de praatjes van hun ego.

Mijn handelen gaat automatisch. Als ik ervaar dat ik iets leuk of interessant vind, dan ga ik me erop richten. Wat me niet boeit laat ik links liggen. Het lijkt alsof ik er een keuze in heb (wel doen of niet doen?) maar feitelijk is die keuze er helemaal niet. Ik kan er niet voor kiezen een kogel door mijn harses te schieten. Zo kan ik er ook niet voor kiezen iets te negeren dat me interesseert. Zelf ervaar ik dit als heel bevrijdend. Ik hoef geen keuzes meer te maken, het gebeurt onder mijn ogen vanzelf.

Samengevat zou je kunnen zeggen dat ik meer observerend naar mezelf aan het kijken ben dan participerend. En mijn ontdekking is dat als ik niet bewust participeer alles gewoon doorgaat. Is het geen wonder?!?!?!

@ Moondust:
Quote:
Ik ben opgegroeid met het idee dat je als mens volledig in de hand hebt wat je doet

Dat heb je ook, maar dan moet je wel durven samenvallen met diegene die je bent (en niet met degene die je denkt dat je bent) en jezelf durven laten sturen door je eigen wezen en niet door je ego.

Gelukkig ben ik in staat mijn gezonde verstand te gebruiken, en laat ik me niet leiden door angst Geen enkele! (ook al voel ik het natuurlijk wel en gelukkig maar want dit houdt een mens scherp).

dat de mensheid bezig is zichzelf uit te roeien door middel van vaccineren vind ik dan ook uiterst ongenuanceerd! En de waarheid hierover bestaat vooralsnog gewoonweg nog niet, daar proberen we nou net achter komen door met elkaar te praten en ervaringen uit te wisselen! Radicaliteit vind ik altijd erg gevaarlijk en in mijn ogen maakt menig mens zich daar hier toch (ook) schuldig aan, net zoals op menig pro- vaccinatie site! Dit weerhoud ons ervan om van elkaar te kunnen leren. In jezelf keren is volgens mij ten alle tijden een uiterst slecht idee!

Moondust,

Jij verkondigt gewoon een materialistich en mechanistisch 'mens-als-machine'-standpunt, iets wat de moderne 'wetenschap' voortdurend propageert. Daarom wil jij ook overal 'bewijs' voor zien. Je ontkent de bezieldheid van het leven en je eigen vrije wil als mens. Je denkt niet te kiezen, maar door de beslissing te nemen om niet te kiezen, kies je nog steeds, je kunt niet niet kiezen! Niets gaat automatisch en vanzelf, de intrinsieke motivator van je denken en je handelen ben jij nog steeds zelf, je hebt alleen de illusie van niet! Dit maakt je tot een spirituele nihilist en ik begrijp de buitenwereld wel als ze je zien als negatief. Nihilisme = negativisme, amoreel = immoreel.

Mike

Quote:
dat de mensheid bezig is zichzelf uit te roeien door middel van vaccineren vind ik dan ook uiterst ongenuanceerd!

Hierop kan ik alleen maar de schitterende woorden van Lievergezond herhalen:

Quote:
Het is wat mij betreft hetzelfde als de moraal van het verhaal van roodkapje die maar blijft dralen bij de kleine stukjes van de puzzel van de wolf die haar oma niet is en die de echte dreiging niet onder ogen durft te zien in haar eigen nadeel nota bene.

Verdoe je tijd dus maar aan details en 'nuances', gaan wij ondertussen door met het grote plaatje, goed?

Mike

Lievergezond wrote:
Dat heb je ook, maar dan moet je wel durven samenvallen met diegene die je bent (en niet met degene die je denkt dat je bent) en jezelf durven laten sturen door je eigen wezen en niet door je ego.

Wel jezelf in de hand hebben, maar je toch laten sturen door je ware wezen? Bevestig je met dat laatste mijn verhaal niet gewoon?

ik weet het niet wrote:
In jezelf keren is volgens mij ten alle tijden een uiterst slecht idee!

Als het over de waarheid gaat is het juist het beste idee ooit, omdat je dan besluit je niet meer te laten misleiden door alles daarbuiten maar in jezelf gaat onderzoeken wie of wat je nu werkelijk bent.

Mike wrote:
Verdoe je tijd dus maar aan details en 'nuances', gaan wij ondertussen door met het grote plaatje, goed?

je kan wel doen alsof Mike, maar ook jij hebt geen absolute zekerheid over de waarheid over vaccinaties. Je hebt je vermoedens, ik ook, maar waarom die verheffen tot feiten. Je zegt dat de bewijzen er zijn. Ik zeg je dat dat geen bewijzen zijn, maar hooguit aanwijzingen dat het niet is wat het lijkt.

Quote:
Als het over de waarheid gaat is het juist het beste idee ooit, omdat je dan besluit je niet meer te laten misleiden door alles daarbuiten maar in jezelf gaat onderzoeken wie of wat je nu werkelijk bent.

Dan zul je je denken moeten uizetten en een neutrale observator moeten worden. Jij denkt dat je dat doet, maar het tegendeel is waar...

Mike

Mike wrote:
Dan zul je je denken moeten uizetten en een neutrale observator moeten worden. Jij denkt dat je dat doet, maar het tegendeel is waar...

Jezelf observeren is een kwestie van aandacht, zoals met alles. Je eigen denken kan je ook observeren, net als je emoties. Je wordt er vanzelf beter in waardoor je meer gaat zien. Het duidelijkste kan je dit ervaren door midden in een heftige emotie (b.v. boosheid) de focus te verleggen van de boosheid naar jezelf observeren. Heel interessant en leerzaam vind ik.

Quote:
Wel jezelf in de hand hebben, maar je toch laten sturen door je ware wezen? Bevestig je met dat laatste mijn verhaal niet gewoon?

@ Moondust: Je hebt gelijk dat jezelf in de hand hebben en jezelf laten sturen door je ware wezen twee verschillende dingen zijn.

Ik ben ook eerlijk gezegd niet zo van het in de hand hebben.

Jij schreef eerder over emoties die je overkomen: dat is vooral nog de beleving vanuit de instelling dat je jezelf in de hand zou moet hebben.

Lievergezond wrote:
Jij schreef eerder over emoties die je overkomen: dat is vooral nog de beleving vanuit de instelling dat je jezelf in de hand zou moet hebben.

Dat is een interessante stelling. Ik zal dat eens onderzoeken.

Natuurlijk moet je jezelf in de hand hebben. Het begrip 'vrijheid' betekent niet dat je maar alles kan doen wat jij wil, het betekent dat je ook rekening moet houden met de vrijheden van anderen. Daarvoor moet je jezelf in de hand kunnen houden.

Mike

@ mike voelde jij je aangesproken toen ik het had over radicaliteit? oké!

Maar goed, ik zonder mij bij deze af van deze waanzinnig interessante conversatie om vervolgens niet in mezelf te keren maar met mensen samen te leven die gelukkig allemaal hun eigen besluiten hierover mogen maken. want ieder mens is anders!

vriendelijke groet en bedankt voor de reacties

Quote:
@ mike voelde jij je aangesproken toen ik het had over radicaliteit?

Voor mij is het een geuzennaam, akomstig van 'radix' (wortel). Oftewel: back to the roots! Precies waar ik voor sta!

Je wil mij graag als een soort fundamentalist of extremist zien, maar het is pas extremistisch om je kind willens en wetens lichaamsvreemde gifstoffen rechtstreeks in het bloed toe te dienen! Wie dit niet kan of wil begrijpen is een slaaf. Kruip dus maar terug in je kooi, doe de ketens om en roep: ik ben vrij, ik ben vrij!

Slaap lekker in sprookjesland.

Mike

-zzzzzzz-

jammer dat je een gesprek over dit onderwerp zo persoonlijk maakt! en dat je het noodzakelijk vind om denigrerend te spreken over anderen. ik deel je mening wat betreft vaccineren, vandaar het feit dat mijn 3,5 jarige zoon vaccin vrij is! dus waarom zoveel woede naar mensen zoals ik die zich graag blijven verdiepen in het onderwerp! Erg jammer, en het getuigd inderdaad van extremisme. Je jaagt mensen van je af als je deze toon aanslaat en in je zelf keren hoeft al niet meer, ik heb al geen zin meer om met je te praten als het zo vijandig gaat.

groet

@ik weet het niet

Als je Mike persoonlijk kent zou je zijn schrijven niet als 'woede' classificeren.

Mike probeert alleen maar mensen 'wakker' te maken maar hij wenste jou welterusten omdat hij het idee heeft dat jij niet wakker wilt worden/zijn. Hij is zeker niet extremistisch, maar dat is mijn mening.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan