Quote:
@ Moondust: je benadrukt wat je niet in de hand hebt en ik benadruk wat ik wel in hand heb
Helemaal mee eens, Lievergezond, het is maar net waar je de focus op legt, het halfvolle of het halflege glas!
Quote:
Ik ontken de waarheid niet en maak de keuzes die ik denk te moeten maken, maar ik zie steeds minder reden met het leven in gevecht te gaan. Het levert niets op behalve verwijdering van het leven zelf. Naar buiten bewegen leidt tot lijden (door misleiding), naar binnen keren leidt tot ontwaken. En dat laatste is het enige zinvolle dat je kan doen.
Je moet ook niet met het leven in gevecht gaan, daar is het allemaal door misgegaan! Ik citeerde al eerder, speciaal voor jou, Weston Price die stelde dat ten volle leven gehoorzamen aan Moeder Natuur is. Gehoorzamen aan de natuurwetten is gehoorzamen aan de basisprincipes van het leven. Dit is het tegenovergestelde van ertegen vechten!
Jij stelt dat de beweging naar buiten automatisch leidt tot misleiding en dus leed. Uit al jouw posts blijkt dat je dit een zinloze exercitie vindt. Jij wil liever oplossen in een grote leegte in jezelf. Je moet je misschien eens afvragen waar deze (vermeende) leegte in jezelf vandaan komt! Het klinkt allemaal bijzonder fatalastisch en nihilistisch en leidt zeker niet tot hogere inzichten, eerder machteloosheid, iets wat ook keer op keer doorklinkt in jouw posts. We hebben meer macht dan we denken en het wordt pas zinloos als we deze niet leren gebruiken!
Mike