vaccinaties

Dit zou moeten zorgen voor programma onderbrekingen! En een team van deskundigen in de studio zoals ze altijd doen bij een ramp.

Net zoals bij de ziekenhuis-doden, zal je hier ook cognitieve dissonantie tegenkomen bij veel mensen. "Als het echt schadelijk was, dan hadden ze het toch wel verboden?"

De waarheid net zo lang herhalen totdat de leugens zijn uitgewist.

Mark

Heksje, als je (jacht)hondentraining doet, zijn bepaalde entingen verplicht, waar ik dus voor getiterd heb, anders wordt je geweigerd op zo'n cursus. Als ik niet zou gaan trainen had ik ze verder ook niet getiterd.

Er staat nu in het hondenpaspoort dat ze bescherming hebben voor deze ziekten tot minimaal 2023. Ben dus best blij met deze titerbepaling.
Als je een pup koopt bij een fokker kom je toch niet onder de eerste inenting uit van 6 weken. Er schijnen fokkers te zijn die pups bewust niet laten enten maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Mijn katten laat ik niet enten, die zijn nu ook 7 jaar en supergezond. Eten ook vlees en een deel vangen ze zelf. (konijnen en muizen vooral)

Het was zeker geen commentaar op je Marijan, maar mijn -ongevraagde- mening. Het is te idioot dat ze tegenwoordig overal maar verplichting stellen aan inenten, zoals bij training. Zo kan de hond ook niet naar een pension vanwege dergelijke verplichtingen. Prima, zorg ik zelf lekker voor hem maar het blijft een idioot fenomeen. Wellicht zullen uitlaatservices ook al zoiets bepalen.

Inderdaad is de pup-enting niet onderuit te komen en ken ik ook geen fokkers die het achterwege laten.

Opvallend vind ik dat je schreef dat die Weil-enting zo schadelijk is, terwijl er lui zijn die deze vaak juist dan nog wel adviseren.

Heb jij voor mij meer informatie over de rabiës enting? Al vermoed ik dat ook dit vragen naar de bekende weg is :-?

Ok mark volledig met je eens hoor wat je vertelt over kwik

Maar waarom geloofd de geneeskunde deze niet en spuiten al onze kinderen ziek en slecht ?

Wat is niet goed voor niemand en dieren ook niet ?

Sharro

Als het echt schadelijk was, dan hadden ze het toch wel verboden?
Inderdaad veel gehoord 'argument' om kop in het zand te laten zitten!

We kunnen natuurlijk blijven mopperen dat mensen de kop in het zand laten zitten en blijven slapen, maar dat is hun levenspad en hun keuze. De vraag voor mij is hoe ik ermee deal dat we andere keihard richting het ravijn zien rijden met hun levenstrein. Ieder heeft een vrijheid van keuze en de kop in het zand strategie is een overlevingsstrategie.

Ik twijfel dan ook of ik mijn hoog bejaarde familielid zal inlichten over de statines of dat ik hem maar lekker onwetend laat. Eerdere pogingen mijnerzijds tot dergelijke onderwerpen aan te snijden zijn al direct van tafel afgesmeten; sterker nog, ze raakten de tafel niet eens (de bounce waar we het eerder over hadden). Ik kan wel doordrukken omdat ik vind dat hij anders moet leven, maar dat is mijn zaak toch eigenlijk niet? Net zomin als een ander iets bij mij probeert door te drukken.

Ergens moet ik een grens leggen met voorlichten en de ander maar laten. Het goede voorbeeld geven en als de ander nieuwsgierig word kan ik altijd nog wel verder informeren. Sommige mensen willen gewoon graag blind en onwetend zijn en zo hobbelen ze waarschijnlijk blij en gelukkig naar het graf.
Uiteraard zijn ze niet blij en gelukkig, want ze worden/zijn ziek, echter misschien maak ik ze nog wel ongelukkiger met alle informatie.

Parvo komt sinds 1978 gewoon uit de spuit, niets nieuws onder de zon.

Regardless of how canine parvovirus originated, it is well accepted that it is a man-made disease and it is the result of vaccination, either for canine distemper or FPV. This much is obvious because the outbreaks were sudden and massive and they first surfaced in countries that regularly vaccinated dogs and cats.

http://www.dogsnaturallymagazine.com/parvovirus-2/

hoi Heksje,
ik heb je commentaar zeker niet negatief opgepakt.
Het is ook gewoon van de zotte dat je al die verplichtingen moet aangaan om met bepaalde activiteiten mee te kunnen doen. Mijn honden gaan nooit naar een pension. Er zijn er trouwens wel enkele die vaccins niet verplichten. informatie bij www.diamondfauna.nl
Hier een link naar de schadelijkheid van Nobivac L4, de Weilziekte enting.
https://www.healthwatch.nu/2016/07/22/honden-massaal-overleden-na-nobivac-l4-vaccinatie/

Ik neem ze ook niet mee naar het buitenland, dus ook geen Rabies.
Vriendin van mij heeft haar pup (uit zelfde nest als de mijne)wel alle entingen laten doen en dus ook Weil 2x in 3 weken en Rabies. Het beest groeit niet goed, heeft heel veel problemen met jeuk, kale plekken, krabben, bijten, ze is ten einde raad en heeft denk ik al een pup uitgegeven aan allerlei middeltjes. Ze roept het wel een beetje over haar zelf af. Springt van de hak op de tak en ik heb haar in kennis gesteld van de schadelijkheid van vaccins. Gelooft dus ook nog steeds de gevestigde orde, terwijl ze al een volwassen hond van 8 jaar is kwijtgeraakt die vachtproblemen kreeg en binnen een paar weken dood was. Ze denkt zelf ook door het jaarlijkse enten, nu achteraf. En toch weer al die spuiten aan haar pup laten geven.

Ik sprak trouwens met de DA Tannetje Koning toen ik voor de titerbepaling ging, hoe schadelijk Parvo of hondenziekte nu eigenlijk is en waar het vandaan komt. Bij ons thuis zijn vroeger 2 teckels doodgegaan aan parvo, besmet door een gekochte keeshondpup van mijn zwager.
Volgens Tannetje, ja je weet niet waar het vandaan komt maar in de jaren 70 was er een golf van Parvo en toen is er begonnen met vaccineren. Dan denk ik, een gemaakte ziekte ws. Vertelde ook nog over ebola en vitamine C enz. maar kwam niet echt bij haar binnen. Daar is ze nog niet aan toe, denk ik.

en als ik alles wist wat ik nu allemaal weet kwam er bij mijn kinderen geen enkele spuit meer in. Afijn, dat heb ik al vaker gezegd, maar gedane zaken nemen geen keer en ik zal het moeten stellen met de erfenissen die dat hebben opgeleverd.

De kop in het zand steken oftewel het apathische gedrag komt in mijn ogen juist van:
-aluminium en kwik in vaccinaties
- straling
- voeding met E nummers
- onvolwaardige voeding
- nep nieuws wat op alle msm dagelijks wordt uitgezonden.

Marijan je kunt ze laten ontstoren. Onze zijn meerderjarig en zouden dat zelf dan moeten doen en ze zien dat nog niet zitten helaas.

Dank je voor de info Marijan.
Inderdaad heb ik het ook meegemaakt dat ik een keer weer in het inentings-verkooppraatje was getuind en dat die hond nooit meer echt volledig op zijn oude goede conditie is gekomen. Sindsdien komen ze niet meer aan mijn hond.

@Elkdageenei: ik weet het niet. Ik heb het idee dat de oorzaken die jij noemt wel tot op zekere hoogte een oorzaak zijn van de blindheid van mensen, echter ben ik zelf ook iemand die met dergelijke factoren te maken heeft gehad en had mijn kop niet in het zand. Het zit dus toch ook gewoon in het karakter van de mens zelf.

Heksje denk dat je gelijk hebt. Maar worden we niet op school al gedrild om schapen te zijn? Dus om te volgen wat er opgelegd wordt in plaats van onze eigen ontwikkeling te laten excelleren en onze eigen ideeën te volgen. Ons schoolsysteem is zo ouderwets als de pest.
En als je een vak hebt geleerd moet je ook tig bijscholingen doen, om PE punten te halen. Dat alles houdt je 'in het systeem'. Je kop boven het maaiveld ligt er al snel af als je niet zeker in je schoenen staat.
Als bijna iedereen eraan meedoet, zorgt de sociale druk er wel voor dat je niet al te zeer uit de boot wilt vallen. En ergens willen mensen toch ook voor de gek gehouden worden? Het slaapt zo lekker. :-)

gisteren had ik de link gestuurd die hier iets terug staat over Parvo, waar komt dat vandaan aan de dierenarts die van de week mijn honden heeft getiterd, dus een meer bewuste dierenarts.
Dit antwoord kreeg ik:
Ik ken dit soort verhalen. Ik houd niet zo van complot theorieën en wil het niet geloven. Zou kunnen dat het waar is, maar het maakt niet uit voor wat ik nu doe

Wat was dat moeilijke woord ook al weer, cognitieve disssociatie ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan