hoi Heksje,
ik heb je commentaar zeker niet negatief opgepakt.
Het is ook gewoon van de zotte dat je al die verplichtingen moet aangaan om met bepaalde activiteiten mee te kunnen doen. Mijn honden gaan nooit naar een pension. Er zijn er trouwens wel enkele die vaccins niet verplichten. informatie bij www.diamondfauna.nl
Hier een link naar de schadelijkheid van Nobivac L4, de Weilziekte enting.
https://www.healthwatch.nu/2016/07/22/honden-massaal-overleden-na-nobivac-l4-vaccinatie/
Ik neem ze ook niet mee naar het buitenland, dus ook geen Rabies.
Vriendin van mij heeft haar pup (uit zelfde nest als de mijne)wel alle entingen laten doen en dus ook Weil 2x in 3 weken en Rabies. Het beest groeit niet goed, heeft heel veel problemen met jeuk, kale plekken, krabben, bijten, ze is ten einde raad en heeft denk ik al een pup uitgegeven aan allerlei middeltjes. Ze roept het wel een beetje over haar zelf af. Springt van de hak op de tak en ik heb haar in kennis gesteld van de schadelijkheid van vaccins. Gelooft dus ook nog steeds de gevestigde orde, terwijl ze al een volwassen hond van 8 jaar is kwijtgeraakt die vachtproblemen kreeg en binnen een paar weken dood was. Ze denkt zelf ook door het jaarlijkse enten, nu achteraf. En toch weer al die spuiten aan haar pup laten geven.
Ik sprak trouwens met de DA Tannetje Koning toen ik voor de titerbepaling ging, hoe schadelijk Parvo of hondenziekte nu eigenlijk is en waar het vandaan komt. Bij ons thuis zijn vroeger 2 teckels doodgegaan aan parvo, besmet door een gekochte keeshondpup van mijn zwager.
Volgens Tannetje, ja je weet niet waar het vandaan komt maar in de jaren 70 was er een golf van Parvo en toen is er begonnen met vaccineren. Dan denk ik, een gemaakte ziekte ws. Vertelde ook nog over ebola en vitamine C enz. maar kwam niet echt bij haar binnen. Daar is ze nog niet aan toe, denk ik.