Verenigde Staten van Amerika

IMG-20230815-WA0001.jpgDat is snel.


Fire and Fury: The Story of the Maui Fire and its Implications for Climate Change is een aangrijpend en oogverblindend verslag van een van de meest verwoestende bosbranden in de geschiedenis van Hawaï, en hoe het de dringende noodzaak onthult om de wereldwijde klimaatcrisis aan te pakken. Het boek beschrijft de gebeurtenissen van 8-11 augustus 2023, toen een enorme brand over het eiland Maui raasde, aangewakkerd door droogte, hitte en orkaanwinden. Het boek beschrijft de schrijnende ervaringen van de mensen die door het vuur hebben geleefd, evenals de heldhaftige inspanningen van de brandweerlieden en reddingswerkers die de vlammen bestreden. Het boek onderzoekt ook de oorzaken en gevolgen van de brand, zowel lokaal als wereldwijd, en hoe deze de kwetsbaarheid van onze samenleving en onze planeet blootstelt aan de gevolgen van klimaatverandering. Het boek is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, ooggetuigenverslagen, officiële rapporten en berichtgeving in de media om een alomvattend en meeslepend verhaal te geven van de Maui-brand en de implicaties ervan voor de klimaatverandering. Het boek biedt ook praktische oplossingen en aanbevelingen over hoe we toekomstige bosbranden kunnen voorkomen en voorbereiden, en hoe we onze uitstoot van broeikasgassen kunnen verminderen en ons kunnen aanpassen aan een veranderend klimaat. Fire and Fury: The Story of the Maui Fire and its Implications for Climate Change is een must-read voor iedereen die geeft om het milieu, de toekomst van de mensheid en het lot van onze prachtige planeet
 
Laatst bewerkt:
In Paradise, CA was herzelfde fenomeen. Daar was geen orkaan. Je stelt je aan de kant van Jordan Sather en gaat dan heel fanatiek beargumenteren waarom dit niet verdacht is, maar gaat volledig voorbij aan het feit dat dit letterlijk de tactiek van de verschroeide aarde is van een 6000 jaar oude doodscultus die nu openlijk oorlog voert tegen de mensheid i.p.v. achter de schernen. Dit was geen natuurbrand, of je dat nu wil erkennen of niet.

Mike
Neen, ik ga niks beargumenteren, ik zeg alleen maar dat ik dat hier met EIGEN ogen ook gezien heb. Ik zeg totaal niet dat het niet verdacht is. Ik geef alleen bestaande feiten aan, maar zeg niet dat het ook daar in Hawai zo is.
Er hoeft ook geen orkaan te zijn, die zijn er hier ook niet, maar afhankelijk van een zuchtje/geen wind of een sterke wind is er verschil. En dat is zienbaar.
Ik ga ook totaal niet voorbij aan die doodscultuur en vind het ook verdacht dat bv de huizen van de miljardair, ondanks dat ze er net naast staan totaal niet aangetast zijn, dat ze een 5-tal jaren geleden de grond/huizen wilden opkopen maar de locals er niks van wilden weten en dat dit nu net daar gebeurd.

Maar om dan ahv die fotos/film te beweren dat het zoweizo DEW is omdat er nog bomen rechtstaan en groen zijn, raak kant nog wal. Dat het mogelijk en waarschijnlijk is, waarschijnlijk wel, maar een bewijs dat gemakkelijk weerlegt kan worden is geen sluitend bewijs.
 
Via Infowars, maar m.i. een uitstekende reportage - eat your heart out, Jordan Sather!



Mike

JS hoeft totaal zijn heart niet out te eaten.

Hij weerlegt verkeerd gebruikte fotos, gefotoshopped fotos, zegt dat een niet afgebrande boom geen onweerlegbaar bewijs is.

Zegt JS dat het DEW kan zijn, Ja, ook volgens hem mogelijk.
Zegt JS dat het iets anders kan zijn, Ja, dat is ook een mogelijkheid.

Dus ?
 
Neen, ik ga niks beargumenteren, ik zeg alleen maar dat ik dat hier met EIGEN ogen ook gezien heb. Ik zeg totaal niet dat het niet verdacht is. Ik geef alleen bestaande feiten aan, maar zeg niet dat het ook daar in Hawai zo is.
Er hoeft ook geen orkaan te zijn, die zijn er hier ook niet, maar afhankelijk van een zuchtje/geen wind of een sterke wind is er verschil. En dat is zienbaar.
Ik ga ook totaal niet voorbij aan die doodscultuur en vind het ook verdacht dat bv de huizen van de miljardair, ondanks dat ze er net naast staan totaal niet aangetast zijn, dat ze een 5-tal jaren geleden de grond/huizen wilden opkopen maar de locals er niks van wilden weten en dat dit nu net daar gebeurd.

Maar om dan ahv die fotos/film te beweren dat het zoweizo DEW is omdat er nog bomen rechtstaan en groen zijn, raak kant nog wal. Dat het mogelijk en waarschijnlijk is, waarschijnlijk wel, maar een bewijs dat gemakkelijk weerlegt kan worden is geen sluitend bewijs.
Jij hebt met eigen ogen ws dezelfde door DEW veroorzaakte ellende gezien in Spanje.

Mike
 
JS hoeft totaal zijn heart niet out te eaten.

Hij weerlegt verkeerd gebruikte fotos, gefotoshopped fotos, zegt dat een niet afgebrande boom geen onweerlegbaar bewijs is.

Zegt JS dat het DEW kan zijn, Ja, ook volgens hem mogelijk.
Zegt JS dat het iets anders kan zijn, Ja, dat is ook een mogelijkheid.

Dus ?
'Ik zeg niet dat ik koffie drink met melk, ik zeg niet dat ik koffie drink met suiker.'

'Maar ik heb net koffie voor je ingeschonken. Melk of suiker, wat wordt het?'

'Ja, doe maar.'

:rolleyes:

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.521
Berichten
531.740
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan