Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Moondust, ik lees dit nu pas, grappig, ik stoorde me enorm aan de vrouw die me daar heeft geholpen, kreeg het van haar op m'n heupen, veel te hoog 'spiritueel' verlichte muslibollen gehalte. Maar de melk is heerlijk, de oude kaas ook. Het andere personeel was trouwens wel goed te pruimen.

Verder hoorde ik vandaag van mijn kaasboer dat hij sinds 3 weken wel rauwe melk mag verkopen in zijn kraam, als hij er maar op vermeld dat de melk gekookt dient te worden. Weet iemand hier het fijne van. Is er iets veranderd in de regelgeving?

 
Nee het is de kaasman (sorry voor de verwarring, noem hem altijd kaasboertje) die het dus in zijn kraam mag verkopen op de markt.

 
Het is geen boer, hij heeft een kraam op de markt waar hij melk van een boer verkoopt. Ik dacht dat je melk alleen bij de boer (rechtstreeks bij de producent)zelf mocht halen/ in boerderijwinkel kopen en niet in winkels of op marktkramen mocht (door)verkopen.

 
Op mijn flessen staat ook dat ik t moet koken en op de tap staat t ook. Ik doe t lekker toch niet ;) Fijn dat steeds meer mensen de weg naar de rauwe melk vinden, als koper en verkoper!

 
Quote:
Zag dat dit adres nog niet op de lijst staat, dus nog een keer met alle gegevens:

Loverendale (verzameling van boerderijen, akkerbouw veehouderij, kaasmakerij)

Oranjezonweg 1

4356 EH Oostkapelle

http://www.loverendale.nl/



Tanja zie net pas je berichtje, ik heb het op onze site vermeldt, op de community kaart staat-ie al.

Ik zie ook net op de community kaart een adresje van een reformhuis in Schagen, daar kan rauwe melk, kefir en kefirkwark worden besteld van de fam. Blokker uit Midwoud.

Lia

 
Ik was net bij de boerderij en ze zei "Ik weet niet wat het is maar er komen steeds meer mensen voor rauwe melk, het hangt in de lucht ofzo." Ik wist wel waar het vandaan kwam :D

 
Ik weet niet eens of ze op internet staat, maar ik bedoel dat ik weet waar de rauwe melk "hype" vandaan komt.

 
Geitenboerderij Aarle-Rixtel

Lieshoutseweg 76, Aarle Rixtel

Heerlijke rauwe schapenmelk, E 3,50 de liter maar erg lekker, een heel delicate smaak, minder typisch dan geitenmelk. Het is net als buffelmelk een stukje gezonder dan koe- of geitenmelk. (gezondheidsvoordelen van schapenmelk) Ze staan op zaterdag in Amsterdam.

 
De Beukenhof heeft zijn openingstijden verruimd. Woensdag tm vrijdag van 10.30 tot 16.30, zonder middagpauze. En op zaterdag van 10.30 uur tot 14.30 uur.

 
Ik heb de geitenboerderij op de WAP kaart erbij gezet, en op mijn site. Is die boerderij biologisch, Thijs?

Ook de tijden van de beukenhof zijn aangepast op de WAP kaart en op mijn site.

Lia

 
Ook rauwe melk van geiten Lucky?

Jammer dat er bij mij niet ergens in Zeeland of regio rotterdam/zuid-holland rauwe geitenmelk te verkrijgen is dat is toch wel mijn voorkeur ook vanwege de smaak en lichtere vertering.

 
Nog een adres om toe te voegen aan de WAP-kaart.

de Kruidenwei

biologische geitenhouderij en kaasmakerij

Veldweg 8

9449 PW Nooitgedacht

www.dekruidenwei.nl

 
@Jordy

Ik vermoed van niet, de koeienmelk komt van hun eigen koeien. Die hebben trouwens uitzicht op de molens van kinderdijk. De geitenmelk en schapenmelk voor de kaas kopen ze in bij andere biologische boeren.

 
Ok jammer.

Al is biologische rauwe koeiemelk wel een vooruitgang met de mijne die niet bio is , maar wel rauw ;)

Alleen kwa afstand toch niet echt voordelig , alleen voor wat melk.

Mooi dat er wel elke keer wat adressen bijkomen ;)

 
Op dit moment geen rauwe melk meer bij De Beukenhof bij Breda. De melkkoeien zijn er weg gehaald, er komen vleeskoeien voor terug. Het samenwerken met andere boerderij loopt nog niet goed genoeg om er rauwe melk te kunnen verkopen. Een hoop gedoe in ieder geval. Ik hoop dat het snel is opgelost en ondertussen ben ik blij met de tap die 500 meter verderop staat! En volgend jaar nog een andere boer die rauwe melk gaat verkopen. Ze moeten alleen nog even kalveren ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan