Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb het op de WAP kaart aangepast en op mijn site heb ik ze verwijdert bij rauwe melk adresjes.

Dank voor melding en ik ben blij voor je dat je de tap nog dicht bij hebt.

Lia

 
Quote:
Verder hoorde ik vandaag van mijn kaasboer dat hij sinds 3 weken wel rauwe melk mag verkopen in zijn kraam, als hij er maar op vermeld dat de melk gekookt dient te worden. Weet iemand hier het fijne van. Is er iets veranderd in de regelgeving?



Bij een visboer heb ik nog nooit vermeld zien staan dat je de vis moet verhitten.

 
@ Alexandra: de laatste keer dat ik haar sprak gaf ze aan dat de verkoop inderdaad gestegen is. Welke boer bedoel je die misschien ook rauwe melk gaat verkopen? Altijd handig om een adresje achter de hand te hebben...

 
De boerin van de tap geeft iedere keer aan dat de verkoop stijgt. Maar ik vraag me af, nu ze het enige verkooppunt zijn, of het heel erg gestegen is of dat mensen overstappen op bewerkte melk.

Ik heb nog geen adres, want ik weet nog niet waar het is. Heb ze volgens mij al wel zien lopen. Onze eierboerin heeft nu ook koeien rondlopen en volgend jaar zullen die melk gaan geven is de bedoeling. Voorlopig hebben we er nog niets aan, want ze moeten nog kalveren en daarna leren gemolken te worden ;) Maar de boerin houdt me zeker wel op de hoogte, want ze weet dat ik het via het forum verspreid en ze wil er een soort van winkeltje bij. En dan moet je mensen hebben die reklame maken. En dat doe ik als ik ergens tevreden over ben :D

 
Niet biologisch, maar boeren ze wel goed? Of niet grasgevoerd, maar veel mais, graan en vaccinaties?

Toch wel belangrijk om te weten als je hier een melkboer neerzet.

 
In Rotterdam

Op de boerenmarkt Kuupmans kaas. Rauwmelkse yoghurt en Kefir. 2,60 per liter.

www.boereninzicht.nl nu nog een webwinkel met afhaalpunten, binnenkort een fysieke winkel in de afrikaanderwijk.

Ik vind de omgeving Rotterdam trouwens erg leeg op de wapfkaart...Ik woon zelf niet in Rotterdam maar er wel in de buurt. Zijn er nog meer op het forum?

 
Hi Clara, ik woon ook in de buurt van Rotterdam aan de westkant. Het is inderdaad nog wat leeg, maar er is in de buurt best wel wat te vinden

Als i k op de link klik krijg ik trouwens een foutmelding.

 
Clara, Anko,

Als je in Rotterdam West woont is Delfgauw misschien dichtbij als je op zoek bent naar rauwe melk.

 
Kent iemand hier de biologisch-dynamische Ridammerhoeve in het Amsterdamse Bos? Ze verkopen er rauwe geitenmelk van zeer goede kwaliteit.

 
Vandaag reed ik langs een biologische melkveehouderij in Maasland, langs de A20.

Kent iemand deze boerderij?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan