Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zojuist op mijn site twee adresjes erbij gezet voor rauwe melk in Limburg: Heerlen en Lemiers.

http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html

Mochten er mensen die twee adresjes 'getest' hebben dan hoor ik dat graag.

Als er nog andere melk adresjes bij staan die nog niet blauw gekleurd zijn maar wel goed getest zijn hoor ik dat uiteraard ook eventjes,

kan ik het aanpassen.

Lia

 
Ik heb vandaag voor het eerst melk bij de melktap gehaald. Bıj de Dinkelhoeve in Heemstede, met dank aan de handige adresjes op de site van poekie.

Ging ideaal 8 liter getapt en smaakt prima. Het was voor mij een half uur met de auto. Als de hofwebwinkel weer open is laat ik de melk bezorgen, vind ik wel erg handig.

Als er in Amstelveen iemand is die rauwe melk samen wil kopen met mij laat het me dan weten. Dat scheelt dan in kosten.

Ik gebruik nu sinds een paar weken rauwe melk en wil niet meer zonder, ik maak er nu ook kefir mee en dat bevalt ook goed.

 
Voor de mensen die in de omgeving Breda-Roosendaal wonen.

Richard de Bont

Groenstraat 8 a

4714 SK Sprundel

0165-382418

bontekoe@kpnplanet.nl

Biologisch rauwe melk heb ik hier een tijdje gehaald. Iedere zaterdag ochtend af te halen.

1 euro per liter.

 
Fijn om weer een adres achter de hand te hebben! Alleen op zaterdag? En moet je zelf flessen meenemen of moet je het bestellen?

 
Bij mij ging het toen als volgt;

Er stond een emmertje (wel plastic) klaar in de bijkeuken (niet op slot), daar legde ik dan het geld neer voor de week er op en mijn lege emmertje liet ik daar achter. En zo ging dat iedere week. Als ik niet kon (werk) dan mailde ik de boerin en dan hield ze daar rekening mee :) thuis goot ik de melk ik glazen flessen.

Ze reargeren snel via de mail en voor zover ik weet is het alleen op zaterdag(ochtend)

 
Heb zaterdag rauwe melk gehaald bij Bruggert in Enschede.

Ik had de zoon gebeld. Er is geen winkeltje dus als je melk wilt, dan wel zelf voor verpakkingsmateriaal zorgen. Ik kreeg een ijsbak mee, omdat ik wist dat ik zelf iets moest meenemen. De boer(enzoon) is erg vriendelijk en de melk kost €0,50 per liter.

 
Alexandra, heeft de Beukenhof in Breda rauwe melk. En die tap 500 m verderop is die er nog, en te vinden en biologisch?? :lol:

 
De Beukenhof heeft geen rauwe melk meer, maar de tap zeker nog wel! Al sta ik regelmatig voor een lege tap, maar dan halen ze het voor je uit de tank :D

Tap is niet helemaal biologisch, maar ja, de mensen willen nou eenmaal dat de dieren buiten lopen, dus dat doen we dan maar zo veel mogelijk :D Is ook voor campina.

In sprundel zit wel een biologische, maar daar moet ik nog even naar kijken.

Beukenhof is nu weer normaal geopend. Was even anders dan anders met de feestdagen.

 
@clara

Ik woon ten zuiden van Rotterdam en heb hier inderdaad geen rauwe melk kunnen vinden.

Ik ga eens kijken naar dat adres in de Afrikaanderwijk . Misschien is dat iets voor mij.

De link doet het idd niet en als je de naam zo intikt in de browser doet ie t ook niet.

Dan misschien maar op de boerenmarkt Kuupmans kaas.

Als er nog meer adressen zijn richting Rotterdam e.o. dan hoor ik dat graag. Bedankt

 
Ander adresje gevonden. Wel duur: €1.25 per liter (zit statiegeld bij)

Manderveen, Uelsenerweg. 'Het Hoepel'. Ze hebben veel producten!! Kaas, allerlei soorten, kwark, yoghurt, karnemelk, roomboter, slagroom enz. Alles ambachtelijk bereid.

Kwalitatief prima!

 
Even mijn frustratie kwijt hoor!!!! Echt super fijn voor mijn boer(in) dat ze melk verkopen als zoete broodjes, maar ik sta gewoon voor een lege tap! En ik heb maar overal lopen verkondigen dat iedereen daar zijn melk moet gaan halen. Iets te veel reklame gemaakt geloof ik ;)

Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Normaal rijdt ik dan tijdens melktijd gewoon nog een keer, maar vanavond gaat dat niet. Sinds lange tijd weer eens een keer zuinig doen met mijn melk!

 
Ja balen Alexandra! Mijn vriend stond vandaag in Dongen voor een Buiten-Bedrijf-tap. Moest ie alsnog helemaal naar Baarle-Nassau, wat niet eens lekker biologisch is :cry:

De melk in Oostkapelle is echt zalig!! Volgende week maar weer langs met mijn potten!

 
is niet biologisch zie ik, en bovendien woont hij in Molenschot, Dongen is dan dichterbij, als er tenminste melk is :roll:

 
Dat hebben wij dus met de roomboter, onze boer kan het niet meer bijhouden, dus is het regelmatig op.

We promoten het niet meer op de lezingen van Mike die wij organiseren, althans we laten het niet meer proeven.

Lia

 
Het is de enige boerderij nog in de buurt. Toen de Beukenhof nog verkocht was er een goede balans, maar nu is er nog maar eentje. Over een aantal maanden zullen de andere koeien de eerste kalveren op de wereld zetten en hebben we in die regio weer 2 boeren die rauwe melk gaan verkopen. Dat zullen ze bij de tap misschien dan ook weer merken.

Maar er komen ook gewoonweg meer mensen die melk willen. Er is daar nu een nieuwe klant, komt iedere dag 6 liter melk halen. Voor familie en vrienden :D

 
Alexandra,ik denk dat ik de nieuwe klant ben,haal voor m,n zelf 3 liter per dag.3 liter voor mijn zoon met 2 kinderen per twee dagen plus mijn vrouw neem een liter mee naar haar werk,en je weet hoe dat ga dit lust ik ook, neem voor mij ook mee.dus doe ik dat of ik nu 1 of meer mee neemt maak voor mij niets uit.woensdag was de tap ook leeg na 3liter en de melk was super er zat veel room in,de boerin heeft de andere flessen tijdens het melken gevuld en kon ze zo weer ophalen. Peter

 
Hahahahaha, ja dat ben jij! Ik stond om 17.00 bij een lege tap. En donderdags vertelde de boerin mij hetzelfde verhaal als jij nu :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.979
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan