Verzoek om adresjes voor rauwe melk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Sorry Alexandra, dat je voor een lege tap stond het is eigenlijk Mike zijn schuld dat wij ook aan de rauwe melk zijn begonnen,gisteren avond in Eindhoven had Mike het er weer over dus.Peter

 
Ik had al over een man gehoord die allemaal lezingen gaf en daarin in vertelde dat je rauwe melk zou moeten drinken, een half jaar voordat ik voor het eerst over Weston Price had gelezen. Wat die man dan nog meer in die lezingen vertelde en waarom dat het precies goed is wist diegene niet waar ik dit van hoorde. Zij dacht zelf dat het alleen over rauwe melk zou gaan wat ik niet helemaal kon geloven.

 
Het lijkt me vervelend als de tap leeg is. Is het ver rijden voor jullie?

Ik ben iets meer dan 20 minuten onderweg naar Delfgauw. Gelukkig heb ik nog niet bij een lege tank gestaan :-)

 
Ik sta regelmatig voor een lege tank dankzij onder andere mijn eigen promotie-acties. Maar dat geeft niet. Ik ben 15 minuten rijden van de tap vandaan. En zei gisteren ook tegen de boerin, ik ben allang blij dat er zoveel mensen zijn die kiezen voor gezondheid en dus rauwe melk! En dan sta ik met "plezier" voor een lege tank, liever ikzelf dan iemand die het een keer wilde uitproberen en dan dus nooit meer komt. Ook ik rij dezelfde avond vaak terug en anders de volgende dag.

O, en het is zelden dat de tank dan ook nog leeg is. Is de tap leeg, dan vullen ze de flessen rechtstreeks vanuit de tank en daarna gelijk bijvullen. Even aankloppen bij het huis en ik had het laatst tijdens het melken, ik een lege tap. Dan even de boer tijdens het melken storen, ook geen probleem!

 
Afgelopen zondag ben ik een keer bij Het Geertje in Zoeterwoude geweest om melk te kopen.

Ik heb de melktest niet gedaan, maar het smaakt goed en er ligt een dikke laag room bovenin de pot. Het is 'pure graze' melk, van koeien die bijna altijd buiten lopen.

Niks mis mee denk ik.

Dit weekend ga ik weer naar Hoeve Biesland, dat is dichterbij. Mocht de tank/tap daar een keer leeg zijn (wat met 130 melkkoeien denk ik niet snel gebeurt) dan is Het Geertje een goede tweede :)

Maandag gaat het bij Tros Radar over het gebruik van groeihormonen in veehouderijen. Er zijn opnames gemaakt bij Hoeve Biesland, waar geen hormonen worden toegediend. Ik ben benieuwd naar de uitzending.

 
Nou Edwin, als om 10.00 uur de melkwagen komt, dan sta je mooi te kijken naar een lege melktank hoor! En als de 50 liter die in de tap zit dan verkocht is, dan heb je gewoon geen melk tot in de avond. Of je nou 10 of 100 koeien hebt, je zal ze eerst moeten melken voordat je weer melk in je tank hebt :D

 
Hier nog een adresje voor rauwe melk en kaas van koeien en geiten in zeeland.

Familie Walhout

Derringmoerweg 4

4341 PP Arnemuiden

Telefoon: 0118-603046

 
Ja Organica, ik ben er afgelopen vrijdag heen geweest voor een emmertje geitenmelk, ik kon er niet afblijven, dus ga morgen maar weer :) Maar ik weet niet of het biologisch is, durfde dat ook niet te vragen, bang voor het antwoord, maar misschien weet jij meer!

 
Organica,

Vind de familie Walhout het goed dat ze op internet worden vermeldt?

Dan graag ook of ze biologisch (dynamisch) zijn of niet.

Hebben ze een website c.q. email adres.

Wat zijn de openingstijden.

Lia

 
Quote:
Afgelopen zondag ben ik een keer bij Het Geertje in Zoeterwoude geweest om melk te kopen.

Ik heb de melktest niet gedaan, maar het smaakt goed en er ligt een dikke laag room bovenin de pot. Het is 'pure graze' melk, van koeien die bijna altijd buiten lopen.

Niks mis mee denk ik.

Dit weekend ga ik weer naar Hoeve Biesland, dat is dichterbij. Mocht de tank/tap daar een keer leeg zijn (wat met 130 melkkoeien denk ik niet snel gebeurt) dan is Het Geertje een goede tweede


haha leuk om te lezen, haal daar nog steeds wekelijks mn melk. maar wil toch ook echt naar hoeve biesland een keer!

hoe kan ik een melktest doen bij de melk edwin ;)

 
Hoi Kamama,

heb je dat adresje voor rauwe melk bij Rosmalen voor mij? Ik woon in oss en hier is geen adres...ik heb het hele internet afgezocht en rondgevraagd.

 
Ik gooi het er hier maar even bij. Vandaag weer bij de Beukenhof geweest. Er zijn vele dingen gaande waar ik het als persoon best moeilijk heb. Het hart lijkt uit de zorgboerderij te zijn gehaald, zo voelt het voor mij. Vandaag een pluspunt van dit alles ontdekt. De zuivel, boter, slagroom en dergelijke is vele malen goedkoper geworden. En nog steeds demeter-keurmerk. Ipv 2,95 voor slagroom betaalde ik vandaag 1,25. En geloof me, dat is een heel stuk leuker boodschappen doen!

Veranderingen zijn niet altijd leuk, zelfs soms pijnlijk. En soms brengt het uiteindelijk meer goeds dan dat je had kunnen verwachten.

 
Ik heb nog een adresje voor rauwe melk voor mensen die in of rond Almere wonen:

VoKo Almere

Je kunt elke twee weken bestellen. De rauwe melk kost hier 0,91 per liter, i.p.v. 1,29. Je moet wel zelf flessen meenemen naar het afhaaladres in Almere-Buiten. Op de website staat precies uitgelegd hoe het werkt.

 
Goeie tip emveehaa! Ik ben al tijden op zoek naar adressen rond almere! Als je nog meer tips hebt hou ik me aanbevolen.

Ik wilde eigenlijk hier reageren door te zeggen dat de natuurwinkel in almere ook zegt rauwe melk en yoghurt te verkopen. Ik vraag me af of deze echt rauw is. Voorheen haalde ik al een tijd mijn melk bij een boer in zeewolde voor 50 ct de liter, maar veel benzinekosten. Hij wil helaas ook niet bekend gemaakt worden op de site hier.

Ik ga even kijken naar voko!

 
Ik heb afgelopen week voor het eerst kefir van rauwe melk gekocht en gedronken. Moet rustig opbouwen, want ik kreeg gigantische hoofdpijn van het ontgiftigen, maar wil er wel mee doorgaan.

Nu had ik de kefir kant-en-klaar gekocht in Rotterdam (Kuupman's Kaas op boerenmarkt) van Rauw Power, maar ik woon in Breda, dus dat was even een ritje. Wel meteen van alles gekocht (geitenkaas, boter, wat groente en fruit en er was ook vlees), maar het zou mooi zijn als er meerdere mensen in of rond Breda wonen waarmee we kunnen rouleren om naar de boerenmarkt in Rotterdam te gaan (met auto of OV) om de 2 weken.

Ik las dat er een soortgelijk initiatief was opgezet om naar Midwoud te rijden, dus dat bracht me op het idee.

Ik zou ook zelf kefir kunnen maken van rauwe melk, maar in de buurt vond ik alleen een melktap in Dongen waar ze de koeien naast gras ook mais voeren en ik las hier dat dat niet echt ok is. Verder een boerderij in Rijsbergen, maar die is niet-biologisch.

Bovendien vind ik het wel fijn dat de kant-en-klare kefir van Rauw Power kant-en-klaar is ;-)

Kortom: mochten er meer mensen in of rond Breda de kefir (en yoghurt) van Rauw Power willen inslaan, dan kunnen we misschien wat regelen.

Ik had trouwens nog gezocht naar een topic over gezamenlijk inkopen, maar kon het niet vinden. Vandaar hier.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.979
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan