Ik heb afgelopen week voor het eerst kefir van rauwe melk gekocht en gedronken. Moet rustig opbouwen, want ik kreeg gigantische hoofdpijn van het ontgiftigen, maar wil er wel mee doorgaan.
Nu had ik de kefir kant-en-klaar gekocht in Rotterdam (Kuupman's Kaas op boerenmarkt) van Rauw Power, maar ik woon in Breda, dus dat was even een ritje. Wel meteen van alles gekocht (geitenkaas, boter, wat groente en fruit en er was ook vlees), maar het zou mooi zijn als er meerdere mensen in of rond Breda wonen waarmee we kunnen rouleren om naar de boerenmarkt in Rotterdam te gaan (met auto of OV) om de 2 weken.
Ik las dat er een soortgelijk initiatief was opgezet om naar Midwoud te rijden, dus dat bracht me op het idee.
Ik zou ook zelf kefir kunnen maken van rauwe melk, maar in de buurt vond ik alleen een melktap in Dongen waar ze de koeien naast gras ook mais voeren en ik las hier dat dat niet echt ok is. Verder een boerderij in Rijsbergen, maar die is niet-biologisch.
Bovendien vind ik het wel fijn dat de kant-en-klare kefir van Rauw Power kant-en-klaar is ;-)
Kortom: mochten er meer mensen in of rond Breda de kefir (en yoghurt) van Rauw Power willen inslaan, dan kunnen we misschien wat regelen.
Ik had trouwens nog gezocht naar een topic over gezamenlijk inkopen, maar kon het niet vinden. Vandaar hier.