Vetverbranding

Nee, geen andere reacties. Ik zit nu weer op mijn normale eetpatroon en het bevalt mij uitstekend! Ik moet zeggen dat slaqapgebrek ook een negatief effect heeft op mijn bloedsuikerspiegel, dus het kan een combinatie geweest zijn van de alcohol en het late naar bed gaan en vroege opstaan.

Mike

Maar gezellig was het wel! Dat is dan weer goed voor de stresshormonen :-)

Begrijpelijk. Even de magnesium dosis verhogen misschien? Hoop iig dat je je al beter voelt, en Bastiaan ook, maar hij had er zo te zien geen last van :p

Hahaha, ik had wel een drankje mee willen drinken als ik zaterdag niet had moeten werken. Maar alcohol kan inderdaad heel verkeerd vallen. Ik ben er erg voorzichtig mee geworden. Het enige is, bij bepaalde gelegenheden is samen een drankje drinken wel erg gezellig. Blij dat je weer de oude bent Mike!

Goede opmerking Dennis! Het onderstaande ervaar ik ook!
Quote:
Door een drug (alcohol, suiker, chemische drugs) te nemen wordt je trilling verlaagd en kan er een oud verslavingsmechanisme worden geactiveerd. Als ik suiker eet, dan ben ik er in dagen erna gevoeliger voor om nogmaals verleid te worden door zoetigheid.

Hee Mike,

Ik ben dol op Belgische bieren maar ze vallen me de laatste tijd steeds meer tegen omdat deze steeds onzuiverder worden.Belgen gebruiken best wel vaak zoetmiddelen.

Laatst een kriek van een goede Belgische merk gedronken en ik kijk wat er allemaal in zit gewoon kleurstof.Schandalig en dat is me vaker bij verschillende Belgische merken voorgekomen.

Dennis, bij deze antwoord op je vraag:

Bij het koken vanavond heb ik 102 gram ghee gebruikt. Vanmorgen ook al een gebakken ei in een gram of 80. Heb wel het gevoel dat ik het nu een beetje overdrijf. En ik mag hopen dat Mike gelijk heeft met zijn "vet maakt niet vet".

Is dat dan 102 gram ghee per persoon / per portie?

80 gram ghee om een eitje te bakken? Dan noem ik frituren... :)

hahaha, 80 gram ghee om een eitje in te bakken.. GEWELDIG! :lol:

Ik dacht dat ik veel vet gebruikte, maar dit is wel heel erg veel. Proef je het ei nog wel? :lol:

Haha, ik heb me ook niet helemaal goed uitgedrukt. Heb er niet bij gemeld dat het verdeeld was over 2 pannen (1 voor het ei en 1 voor groente ;-) ). En ja, dan proef je het ei nog wel hoor :) Zijn overigens echt maar 2 redelijke klonten (die ik met een eetlepel schep).

Maar die 102 gram is per persoon, ja. Is wel het enige vet bij mijn maaltijd.

102 gram vet per persoon... Ik verbaas me erover pinklady. Ik heb vandaag een kipstoofschotel gemaakt met 1 kg kipvleugels en -karbonade met vel en 200 gram extra vet. Dit heb ik over 5 porties verdeeld. Het is zo vet er echt een plas vet op het bord ligt.

102 gram vet per bord eten, dat is toch gewoon een vet-soep met wat groente en vlees erin, niet?

Nee echt niet. Er blijft wel een klein beetje achter na vlees en groente (die roerbak ik erin), maar met 40 gram rijst is dat echt op.

Misschien maakt het soort vet nog uit? Heeft het één meer volume ofzo?

@ pinklady

Okay, misschien is hem dat. Als je er rijst bij eet, zuigt de rijst natuurlijk ook wel het nodige vet op...

Het zal best iets schelen, maar ook zonder rijst is het geen soep, hoor. Misschien omdat ik alle groente (en dat is wat) erin roerbak. Met rijst erbij kom je er wel. Maar misschien heeft Mike hier nog wel een antwoord op. Hij deed toch 1 of 2 pakjes boter bij het eten of zeg ik nou zoiets raars?

Nee hoor, een kwart tot een half pakje boter om in te bakken, vaak aangevuld met 1-2 eetlepels kokosolie en 1-2 blikjes kokosmelk en soms een halve liter volle yoghurt.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan