Vetverbranding

Wat ik me afvraag: Zijn er nog andere mensen hier op het forum die zoveel vet eten als ik? Zijn er mensen die bijv. mijn versie van Shepherd's pie (enkele posts terug) een keer gaan maken? Ik heb het niet over de excessen qua vet, maar gewoon het recept volgen zoals ik dat beschrijf.

Mike

Ik wilde je nog vragen Mike: eet je dat allemaal in 1 x alleen op of in elk geval samen met je vriendin of verdeel je het over dagen?

Geen idee, want dat zei je er niet bij.

Ik zie me dit recept wel een keer maken ja. Ik had vanavond een moddervette kip-kokos-pompoen curry gemaakt waar het vet op dreef. Ik denk dat ik nog niet zo veel vet eet als jij, maar de laatste week heb ik de smaak weer goed te pakken.

Lievergezond, dat vroeg ik me nou ook al af. Kan het me bijna niet voorstellen, anderhalf pakje roomboter en een kilo gehakt 8O Dan zit ie in een maaltijd al dik over de 6000kcal heen! De helft gaat me denk ik niet eens lukken.

Quote:
Ik wilde je nog vragen Mike: eet je dat allemaal in 1 x alleen op of in elk geval samen met je vriendin of verdeel je het over dagen?

Verdeeld over twee dagen. Mijn vriendin is slim. Zij is ook van een 'high-fat diet', maar als het te vet is mag ik het mooi allemaal zelf oppeuzelen, daar begint ze niet aan! Gelijk heeft ze, want ik zit dan met bultjes en zij niet!

Mike

Snap ik het nou: verdeel je het voor jezelf over twee dagen met dit gerecht als voorbeeld: kilo gehakt en anderhalf pakje boter?

En doet je vriendin daar dan helemaal niet aan mee?

We hebben het over twee verschillende dingen. Als ik het gerecht op een normale manier maak eet zij natuurlijk mee. Als ik echter compleet over-the-top ga met boter (anderhalf pakje) dan eet zij niet mee. Zij is in dat opzicht slimmer dan ik. Ze heeft me ook die curry op basis van 3 blikken kokosmelk i.p.v. 2 alleen laten opeten. Slimme zet van haar, want het was inderdaad teveel van het goede!

Mike

Ok, ik snap het.

Het is wel veel hoor!

Ik zou best meer vet/eiwit opkunnen dan ik nu gebruik (niet zo heel veel hoor, niets vergeleken met wat jij in elk geval aan vet opeet Mike).

Alleen Mike, ik zou echt tonnetje rond worden denk ik dan.

Ik durf die grenzen niet op te zoeken.

Ik ben eerder al 10 kilo aangekomen door mijn nieuwe dieet.

Daarna viel ik af maar toen is het er weer aangekomen.

Ik probeer zo min mogelijk koolhydraten (maar toch altijd wat: ook weer niet zo weinig) te eten, maar soms gaat dat nog mis, vooral als ik erg moe ben of als ik de avond te voor te weinig gegeten heb, te moe om iets te flanzen.

VET MAAKT NIET VET. Ik schrijf het na, ook goed?

Maar het klopt want wij eten, denk ik, ook best wel veel vet en we zitten al 1,5 jaar op hetzelfde gewicht.

Als wij ook tegen mensen zeggen dat ze margarine door roomboter moeten vervangen is vaak de reactie: ja hoor, dan wordt ik te dik of dan wordt ik nog dikker. Dan zeg ik altijd maar: kijk naar ons, wij zijn toch ook niet dik en wij eten veel roomboter.

Soms als we wokgroente hebben eten we het met een lepel om het vet ook tot ons te nemen.

De smoothies zijn natuurlijk al vet. Vanmorgen is er een 1/3 pakje roomboter ingegaan.

Ik heb het recept van de Shepherd's pie genoteerd, gaan we vast een keer maken, klinkt wel lekker.

Het is duidelijk Mike: je hebt een missie.

En ik sta achter jouw missie in principe.

Maar ik ben dus wel zwaarder geworden.

Het kan zijn van na mijn veertigste vliegt ineens elk pondje door het mondje.

Uiteindelijk kan het me niet genoeg schelen hoor dat ik zwaarder word.

Ik vind het wel jammer, maar niet jammer genoeg.

Mijn gezondheid is mijn alles.

De gewichtstoename is NOODZAKELIJK. Wat er gebeurt door de bouwstenen die vetten en eiwitten heten is dat je MAGERE LICHAAMSMASSA toeneemt, nl. spier- en botmassa. Dit vertaalt zich in meer gewicht. En ja, om die magere lichaamsmassa heen zit een extra laagje vet.

Dit is mij ook overkomen: ik ben opgeblazen als een ballonnetje van 75 kg naar 85 kg en uiteindelijk zelfs 90 kg, dat is een extra 10-15 kilo! Maar ik had niet half de pens die ik had op granen voordat ik aan dit hele avontuur begon. Ik had dus vooral een NOODZAKELIJKE toename van gewicht vanwege toename van MAGERE LICHAAMSMASSA (spieren en botten). Het overtollige vet ben ik sinds een maand of 3 aan het kwijtraken. Mijn lever heeft er zo'n 2 jaar over gedaan om zover te komen. Dit alles is NOODZAKELIJK, er zijn geen 'quick fixes' en ik kan het niet vaak genoeg herhalen!

Mike

Quote:
Als wij ook tegen mensen zeggen dat ze margarine door roomboter moeten vervangen is vaak de reactie: ja hoor, dan wordt ik te dik of dan wordt ik nog dikker.

Niet dat het nou om de calorieën draait, maar sowieso bevat roomboter evenveel calorieën als margarine. Enkel halvarine is lichter. Dat is trouwens wel een slimme commerciële zet, halvarine en frietsaus in plaats van margarine en mayonaise. In feite verdunnen ze het oorspronkelijke product met water en verdikken ze het met wat chemische foefjes en vervolgens kan het oorspronkelijke product 2x de verkoopsprijs opleveren!

Ik vraag me nog af. Als ik heel vetrijk eet drink ik minder water, als ik veel fruit / groente / koolhydraten eet en vetarm, dan drink ik vrij veel. Heeft dit met het waterstof gehalte van de vetten te maken? Of omdat ik zo vol zit van een vette maaltijd en dat er veel water niet meer bij past? Of is het omdat basische voeding meer reinigt en ik automatisch meer drink om afvalstoffen af te voeren?

Herkent iemand dit?

Ik herken dit absoluut! Het heeft te maken met het hoge waterstofgehalte in verzadigd vet, waardoor de wateroverdracht naar de cellen 100% is, geen verlies.

Mike

Hmm interessant, dus al die mensen die de hele dag aan een flesje water liggen te lurken zullen vermoedelijk vetarm eten. Ik kon me al niet voorstellen dat natuurvolkeren ook 'bij iedere hoek van de straat' een flesje water tevoorschijn toverden. Hoef ik me geen zorgen te maken over dat ik mezelf voldoende kan reinigen als ik weinig water drink?

Lurken uit een plastic flesje is zo wie zo niet gezond vanwege het plastic.

Vandaag de curry van Mìke gemaakt. Wow die was lekker zeg!!

Wel nog met wat rijst. Voor het goeie was hij iets te zuur, omdat ik ipv zout

de Sole had gebruikt. Was volgens mij niet de bedoeling, maar alsnog heel erg lekker.

En er is nog genoeg voor morgen!!! :)

Ik herken ook dat ik minder water drink dan hiervoor, dat is wel heel typisch: eerst dronk ik met gemak anderhalve liter water per dag: ook omdat dat hoort bij mijn therapie (de therapeute verzocht het me te doen).

In elk geval ben ik wel dikker geworden, hoe de toekomst ook gaat zijn.

Maar ik probeer het maar te laten.

Ik kan geen 10 dingen tegelijk oplossen.

Mijn buik is ook nog even dik of dikker, zeker niet platter (dan voor ik mijn vetinname begon op te schroeven).

Maar goed, ik heb nogal wat issues van mezelf al (dus de vertering in mijn buik heeft ook met andere dingen te maken dan wel/niet meer vetinname).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.546
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan