Viruswaanzin/Viruswaarheid

PVV, NSC en BBB vervreemden hun achterban met de laatste acties!​

Willem vertelt…​

Lieve mensen,

Het is heerlijk hier in Thailand.

Zelfs hier word ik aangesproken door Nederlanders op straat die uitzendingen en rechtszaken volgen en die ons bedanken voor alles wat we hebben gedaan. Dat maakt mij trots en dankbaar en zelfs een beetje nederig. Wat inzet en samenwerking rondom een paar principes teweeg kan brengen. Het rotsvaste geloof in waarheid, vrijheid en liefde maakt iets los in mensen en inspireert om het beter te doen. Om je te bekommeren om de wereld en om het maximale uit het leven te halen.

Ook hier in Thailand zijn we druk bezig met de rechtszaken in Nederland, maar vooral met het opnemen van uitzendingen. Naast onze eigen reisvlogs spreken we hier Nederlanders en Thai met een bijzonder verhaal. Dit kun je de komende tijd allemaal zien op willdofreedom.com en videowaarheid.nl en natuurlijk is er nog steeds elke vrijdag het weekoverzicht bij dfacto.nu

Het reizen, leven, ontmoeten en werken geeft veel voldoening en inzicht. Steeds meer mensen die ik spreek zijn de woede voorbij en zien het daardoor nog scherper. Het onrecht dat over de wereld werd en wordt uitgestort is natuurlijk vreselijk, maar op een bepaalde manier ook slechts omstandigheden. Omstandigheden die je met de neus op de feiten duwt om beslissingen te nemen die je zonder deze urgentie wellicht niet zou nemen.

Dat in Nederland, Europa en op een bepaalde manier het grootste gedeelte van de wereld een herschikking is van macht, rijkdom en sociale structuren is een gegeven. Dat heeft helaas voor veel mensen uit het Westen het gevolg heeft dat de rechten die we vanzelfsprekend vonden afgeschaft worden.

Terecht dat velen van ons dat niet accepteren, maar het stadium van boos worden ligt achter ons. De vraag is hoe en waar organiseren wij een samenleving waar wij wel volgens die idealen en waarden kunnen samen leven.

In oktober hebben we in Portugal een proefweek emigreren, ik hoop dat velen van jullie komen om bij jezelf te voelen of je een samenleving wilt met gelijkgestemden. Het is vrijblijvend,je hoeft je huis nog niet te verkopen, maar wellicht geeft het inzicht wat je met jouw leven wilt en hoe je om kan gaan met een maatschappij die verandert in een richting die je fundamenteel niet wil.

Nb: uit de Nieuwsbrief. Kon deze online niet terugvinden.
[td]
[/td]

Nieuwsbrief staat nog niet online dus maar weer even zo.

Lieve mensen,

Wat wij al wisten, na de uitslag van de verkiezingen van maart en november 2023, kristalliseert zich uit zoals voorspeld. Politiek is een toneel dat opzettelijk zo slecht in elkaar zit en enkel B-acteurs bevat. Niet omdat ze niet beter kunnen, maar omdat ‘ze’ het volk willen bewegen tot het accepteren van een technocratie waar niet je actieve stem, petitie of protest invloed heeft, maar je heimelijk afgeluisterde internetgegevens of digitale uitgaven of, met surveillance camera vastgelegd, gedrag bepalen wat jij nodig hebt en vooral hoeveel je daarvan mag hebben of doen.

Voor de meesten die deze column lezen is het concept van de intensieve menshouderij inmiddels wel duidelijk. Ook hoe deze tot stand komt, wie de uitvoerders zijn en welke consequenties dat zal hebben voor jouw mogelijkheden en jouw toekomst.

De vraag waar velen mee worstelen is: ''Hoe houden we deze beweging tegen?" Agenda2030 wordt als stormram gebruikt om elke inhoudelijke discussie plat te slaan. Ben je tegen technocratie en dus tegen agenda2030 dan ben je dus voor armoede, voor ongelijkheid, tegen duurzame ontwikkeling etc, etc. Het is het goedkope stroman-argument.

In mijn gesprekken met medestanders valt mij juist op dat er zo veel diversiteit zit tussen overtuigingen en wereldbeelden, sterker nog: de enige rode draad die ik ontdek, is dat de beweging niet wordt gekenmerkt door politieke ideologie, religie, ras, sekse, leeftijd of seksuele geaardheid, maar door een universeel gevoelde set van waarden zoals liefde, waarheid en vrijheid.

Mij wordt wel eens gevraagd om meer aandacht te besteden aan een bepaald onderwerp, soms doe ik dat, maar vaak niet. Ik houd mij bezig met datgene waarvan ik weet dat ik het narratief kan ontmantelen. Op het moment dat ik ga speculeren of er een narratief tegenover stel zonder de feiten precies te weten, ben ik niet trouw aan mijn eigen waarden. Daarnaast kan ik zeggen dat dit voor iedereen geldt die zich dagelijks inzet voor VoorWaarheid.

In de bonusuitzendingen die we opnemen voor Dfacto.nu leggen we dit in detail uit.

Eén onderwerp wil ik er graag uitlichten en dat is de rechtspraak en het voeren van rechtszaken. Terecht wordt er opgemerkt binnen onze beweging dat de rechtspraak verzaakt, of zelfs volledig disfunctioneel is; dat is helaas waar. Toch heeft het voeren van rechtszaken zin. Het is een podium dat de ‘goedaardige elite ;)’ uit alle macht in stand wil houden als symbool voor een rechtvaardige maatschappij. Precies daar maken wij gebruik van.

Door de staat aan te blijven spreken op het onrechtmatige gebruik van bevoegdheden en in veel gevallen het plegen van staatsmisdrijven, wordt er een signaal afgegeven dat wij zien wat ze doen. Dat we het door hebben en het niet accepteren. Rechters worden geconfronteerd met het dilemma of ze wel of niet mee willen werken aan deze misdrijven.

Denk ook aan het verhaal van de keizer die geen kleren aan heeft. De keizer, in dit geval de staat, heeft al jaren geen inhoudelijk antwoord op onze onderbouwde stellingen en vragen. Sterker nog, sinds eind 2021 is er een heuse 'lawfare' gaande waarbij ikzelf en Jeroen, Jan (broer) en Dorien (verloofde) strafrechtelijk worden aangepakt in een poging de rechtszaken die wij voeren te stoppen. Daarmee bekent de staat kleur, op geen enkele manier gelooft de staat in mensenrechten of rechtvaardigheid en zal alle macht gebruiken, inclusief het corrumperen van de rechtspraak en de media, om zijn zin door te drukken. Ook deze tentoonstelling van ‘het beest’ is een essentieel onderdeel van de procedurestrategie.

Misschien wel het belangrijkste punt is de dossiervorming: we leggen alles vast. Via de websites VoorWaarheid.nl en videowaarheid.nl is het openbaar na te gaan welke leugens en misdrijven zijn begaan en worden volgehouden door de staat. Inclusief de lakeien in het parlement, burgemeesters, rechters en andere hoogwaardigheidsbekleders. Dit dossier zal ooit dienstdoen om rechtvaardigheid te brengen in de samenleving die afrekent met agenda2030.

De laatste week is er gedoneerd voor de procedure tegen het CBG dat, tegen alle wetten in, aansprakelijkheid, verantwoordelijkheid en bevoegdheid ontkent voor de mRNA injecties die wederom bij mensen worden ingespoten 'as we speak'. Dank daarvoor, want ondanks dat we het nog niet hebben kunnen stoppen, is het duidelijk dat we ze op de hielen zitten.

Dit willen we graag blijven doen.

Oktober wordt, zoals al eerder gezegd, een belangrijke maand met hoger beroepen in de strafzaak van het OM tegen Dorien, de civiele zaak tegen de ING aangaande onze bankrekening en de inhoudelijke behandeling van de zaak tegen het CBG.

Deze zaken kunnen wij voortzetten dankzij jullie donaties dus als je het belangrijk vindt dat de onderste steen boven komt en dat er weerstand wordt geboden, help ons dan door onze berichten te delen of te doneren. Dat kan (nog) niet direct aan de stichting maar wel via andere kanalen, zoals willdofreedom.com of dfacto.nu, waarmee jullie ons in staat stellen deze zaken voort te zetten.

WillDoFreedom – Willem in gesprek met Dr. Atapol Sughondhabirom, M.D.

Dr. Atapol heeft een leerstoel bij de Chulalongkorn universiteit. De Chulalongkorn Universiteit is de oudste universiteit van Thailand en wordt beschouwd als een van de meest prestigieuze van het land.

Ze bespreken meerdere onderwerpen. Natuurlijk C19, en wat de impact is op Thailand. Maskers in Azië. En over de primers die specifiek waren in Thailand.

Willem, een berg moeilijke woorden en het kwam er op neer dat virussen wel bestaan, heb hem uitgezet

Willem vertelt…​

Lieve mensen,

Naast de escalatie in het Midden-Oosten wordt er nog steeds hard gewerkt aan een nieuwe wereldorde. Het ‘pact for the future’ dat we in het weekjournaal behandelden in mei en juni, toen duidelijk werd dat het pandemisch verdrag en de IGR niet goed lagen bij het publiek, wordt nu inderdaad als nieuwe poging gebruikt om nog iets te maken van de SDG’s en agenda2030.

Dat is goed nieuws: niet dat ook Schoof e.a. het verdrag ondertekenden, maar dat het zo zichtbaar wordt dat het plan niet loopt volgens het draaiboek.

Het verzet, zeker op het onderwerp soevereiniteit, is massaal. Grote delen van Azië en Afrika doen niet mee. Daarmee is het verdrag waardeloos en kan het hooguit dienen om de eigen parochie te onderwerpen.

Het binnen vallen van Aljazeera-kantoren door Israël laat zien dat er geen 'moral highground' is binnen het westen en zijn bondgenoten. Censuur is het nieuwe normaal; ook daar zien we een afwijking van het draaiboek. Niet voor niets is er miljarden geïnvesteerd in de (social) media en zijn inlichtingendiensten volledig geïnfiltreerd in zowel social media als reguliere media. Toch is het niet gelukt om 'full spectrum dominance' te verkrijgen over het informatie domein.

Natuurlijk wordt er met vingertjes gewezen naar China en Rusland als aanjagers van desinformatie, maar de realiteit is dat critici gewoon endemisch zijn, spontaan opgekomen omdat er nog mensen zijn die vrijheid, liefde en waarheid als leidraad voelen in hun leven en de moed hebben om zich ondanks het neofascisme uit te spreken en gebruik te maken van hun rechten.

Als we de 'lessons learned' van de EU lezen wordt duidelijk dat het 'pact for the future' inderdaad moet dienen als een machtsstructuur.

Teksten als:

“Underlines that mainstreaming One Health means being better able to prevent, predict, prepare for, detect and respond to global health threats at global, EU and national levels and recommends that the One Health approach become a guiding principle in all public health policy initiatives and measures”,

maken duidelijk dat de EU een coup pleegt op de nationale lidstaten en dat 'One Health' een radicale ideologie is die de rechten van het individu vervangt door de rechten van een groep kwetsbaren, die natuurlijk vertegenwoordigd worden door de staatsexperts.

“Notes that the COVID-19 pandemic should be seen as an opportunity to speed up transformations for the digital and green transitions, including a significant uptake of digital health technologies”.

Hier komt duidelijk naar voren dat C19 als een kans wordt gezien, alsof Schwaab het zelf heeft geschreven. Daarnaast komen er ook ‘digital’ en ‘green transition’ voor ook weer uit de SDG’s en uit het boek ‘the fourth industrial revolution’ Bedenk wel dat dit de zogenaamde geleerde lessen zouden zijn over C19 in het kader van beleid door de EU!

“Highlights that in order to successfully meet the needs of the poorest and most marginalised people during a pandemic, the health response in emergencies must be based on the principles of equity and inclusion”.

Natuurlijk heeft C19 vooral een les geleerd over 'equity' (rechtvaardigheid). Dit soort teksten die elk voorval aangrijpen als bewijs dat er meer 'social justice' nodig is. 'Equity' is het meest giftige woord van alle SDG-woorden en is een opmaat naar het opheffen van fundamentele mensenrechten, die altijd aan het individu toekomen. Dit laat ook de sterke verstrengeling zien tussen C19, de SDG’s en de EU en de VN.

“Welcomes the adoption of Digital Services Act (DSA) and Digital Markets Act in 2022, which aim to create a safer digital space in which the fundamental rights of all users of digital services are protected”.

Waar alle gremia hierboven genoemd het over eens zijn, is dat vrijheid van informatie een groot probleem is. Met mooie teksten als ‘fundamental rights of all users’ wordt natuurlijk het tegenovergestelde bedoeld, een nieuwe versie van “für ihre sicherheit”.

“Stresses the importance of preparing national healthcare systems for the potential use of artificial intelligence (AI) and information technology offered in this field; supports, if necessary, adapting existing EU regulatory frameworks, including soft law”.

Dat AI de nieuwe god is voor technocraten was al een tijd duidelijk maar dat publieke gezondheid, een beleidsterrein waar de EU niet eens bevoegd is, zal worden overgedragen aan AI is wel een exponent in het verloren gaan van de menselijke maat. Ook de laatste zin ‘EU regulatory frameworks, including soft law’: zachte wetten? Bestaande Europese wetgeving? AI moet dat dus allemaal op zich gaan nemen…

Als je je afvraagt waarom er nu opeens wel kerncentrales mogen worden gebouwd? AI heeft zo’n grote energiebehoefte dat dat nooit kan met groene energie. Het is dus niet om de bevolking te verlichten, het is om de kooi, de digitale gevangenis, te versterken.

Soms lijkt het wel alsof we al worden geregeerd door AI en dat de beleidsmakers alle menselijkheid al hebben opgegeven. De ijver waarmee ze werken als mieren aan het bouwen van deze nieuwe toren van Babel is verbijsterend. Ook het opofferen van Oekraïners of injectieslachtoffers, allemaal voor de 'greater good', heeft veel weg van een 'hivemind' (groepsdenken). De teloorgang van moraal en ethiek en daarmee het verval van de menselijkheid zijn tekenend voor deze stroming.

We hebben de laatste 100 jaar al meerdere 'utopian social engineering' projecten gezien: denk aan Stalin, Mao, Hitler etc. Al deze pogingen om een zuivere en betere maatschappij te creëren faalden jammerlijk en koste vele miljoenen mensen het leven. Dit project zal helaas geen uitzondering zijn. De schrale troost is dat, net als de toren van Babel, al deze projecten ook weer ten einde kwamen en zo zal ook deze ten einde komen, niet vanzelf, maar omdat er mensen zijn met de moed en de moraal om zich in te blijven zetten voor de menselijke waardigheid.

Dank voor de steun, want alleen samen krijgen we de menselijkheid weer terug in het beleid.

Lieve mensen,

Dank voor de vele positieve reacties op mijn column en het weekoverzicht dat Jeroen Pols en ik elke vrijdag verzorgen. Ik krijg wel eens de vraag: “Hoe houden jullie het vol?” of “Word je er nooit moe van?” Door te leven, en ja natuurlijk worden we er moe van, maar na een nacht goed slapen gaan we weer fris aan de slag. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen, zo ben ik in Portugal veel aan het timmeren en bakt Jeroen zuurdesembroden in Paraguay.

Daarnaast is het leuk om elke week weer te proberen zo volledig mogelijk het nieuws te brengen, een soort sport om in 2 uur alle relevante onderwerpen en de ontwikkelingen daarin te behandelen en te duiden. De onderlinge verbanden te ontwaren en te speculeren op waar dit dan toe zal leiden.

Inmiddels is veel van wat wij extrapoleerden en stelden in 2020 en 2021 gemeengoed geworden. Zeker het ontsporen van Agenda2030 en het haperen van de propagandamachine op onderwerpen als C19 en CO2.

Dat geeft op zich al veel voldoening.

Inmiddels is ons leven niet meer 100% VoorWaarheid, maar loslaten zal niet gebeuren, er zijn nog zoveel rechtszaken die lopen, zoveel onderwerpen die duiding behoeven. Het dossier is inmiddels vrij compleet maar ook als dat rond is denk ik niet dat ik zal stoppen met mij uit te spreken over de misstanden in de wereld. Sterker nog ik hoop dat het mensen inspireert om dat ook te doen, constant te blijven spreken, niet met stemverheffing of krachttermen maar wel scherp en kritisch alles bevragen en zeker als er een taboe wordt opgeworpen, dan natuurlijk helemaal.

In deze maand dienen weer meerdere rechtszaken zoals de zaak tegen de ING. Onze stichting heeft nog steeds geen bankrekening en kan al bijna 2 jaar geen donaties meer ontvangen, een grof schandaal natuurlijk en zelfs met de zeer dubieuze rechtspraak in Nederland denk ik dat het lastig wordt om deze situatie vol te houden. Er zijn inmiddels meerdere uitspraken geweest over stichtingen en het recht om deel te nemen aan het economisch verkeer. Eigenlijk zal het hof in Amsterdam geen andere keus hebben, want door te volharden in het foutieve vonnis kan de stichting geen rechtszaak meer beginnen simpelweg omdat er geen advocaat of griffie betaald kan worden. Daarmee wordt een mensenrechtenorganisatie effectief de toegang tot de rechter ontzegt.

Natuurlijk kan je zeggen: “nou en, er is toch geen rechtsstaat”. Daar ben ik het grotendeels mee eens maar durft de rechtspraak zo openlijk afstand te doen van de blinddoek?

Daarnaast dient het hoger beroep tegen Dorien Duinker en bijna 80 andere verdachten die het in hun hoofd haalden op 28 maart 2021 op het museumplein te gaan zitten en daarmee hun recht van demonstratie uit te oefenen. In deze zaak zijn er al meerdere verdachten vrijgesproken omdat niet kon worden vastgesteld dat het noodbevel, dat door Kukenheim (locoburgemeester) werd gegeven, rechtmatig was. Maar deze zaak gaat allang niet meer om vrijspraak. We hebben door procedures en WOO-verzoeken boven water dat zowel Kukenheim als Halsema zich schuldig hebben gemaakt aan valsheid in geschrifte; de inzet is dan ook een vervolgingsopdracht van deze 2 daders.

De derde zaak is misschien wel de belangrijkste, namelijk de zaak op 24 oktober tegen het CBG om de gen-therapeutische injecties te laten schorsen. Tot nu toe probeert het CBG te doen alsof zij niet bevoegd zijn. Ondanks dat Jacob v.d. Veer en Maria-Louise Genet nu al in 2 zittingen hebben aangetoond dat het CBG natuurlijk wél bevoegd is, heeft de rechtbank in Rotterdam het nog niet aangedurfd om de wet te handhaven. 24 oktober is eindelijk de inhoudelijke behandeling, geen uitvluchten meer: het CBG moet met de billen bloot.

Ook zou de zaak over David Icke op de rol moeten staan, maar het heeft er alle schijn van dat de Raad van State samen met Pels Rijcken en de IND de klok probeert uit te tikken. Door het stellen van extra vragen (naar de bekende weg) en het verlenen van uitstel is het al bijna 2 november, dan loopt de 2 jaar verbanning af. De vraag is dan natuurlijk of Icke nog belang heeft bij de behandeling. Onzinnige vraag eigenlijk, alsof je na 2 jaar gevangenis geen belang zou hebben bij een verklaring van onschuld.

Kortom een bijzonder maand deze oktober, een maand waarin we jouw steun nodig hebben. Mocht je ons persoonlijk willen steunen dan kan dat via willdofreedom.com en dfacto.nu en wat enorm zou helpen is om de berichten over onze zaken inclusief de juridische stukken en de opnamen van voor- en nabeschouwingen te delen waar je maar kan. Ik geloof nog steeds dat een doorbraak, hoe klein dan ook, een momentum kan veroorzaken die de weg naar vrijheid mogelijk maakt.

Laatst bewerkt:
In weekoverzicht 40 nemen Jeroen en Willem je weer mee door de belangrijkste gebeurtenissen van de week.

Ze bespreken de rol van Schoof en Wilders, de steeds verder oplopende spanningen in het Midden-Oosten, en die geruchten rond de Marburg false flag.

Ook duiken ze in de CBG-zaak en de klacht tegen de notaris van Zundert.

En natuurlijk komen de digitale paspoorten en de mogelijke reisbeperkingen ook voorbij. Kortom, weer genoeg stof om over na te denken!

Lieve mensen,

Als ik dit schrijf is het 7 oktober, een datum die normaal geen enkele betekenis heeft. Omdat in een land duizenden kilometers hier vandaan een groep mensen een andere groep mensen aanviel en veel slachtoffers maakten en honderden mensen gijzelden is het nu een datum die jaarlijks terug zal komen. Een splijtzwam, een dag waarop je kleur bekent, medeleven betuigt of voor vrijheid opkomt, kortom een dag van polarisatie en verdeeldheid.

Natuurlijk is het leed verschrikkelijk, zeker voor hen die er dicht bij staan of zelf mensen hebben verloren. Toch kies ik er voor om geen kant te kiezen, althans mij niet te laten manipuleren en mee te doen in een nieuwe zware piet en sinterklaas een nieuw slavernij verleden. Moord is fout dat wisten we al. En het doet er niet toe wie er wordt vermoord, moord is moord. Voor of na 7 oktober is voor mij geen enkel verschil. Terrorisme is niet nieuw, deepstate is niet nieuw, propaganda is niet nieuw, oorlogshitsen en wapenhandel is niet nieuw. Hoe kan het dan toch dat zoveel mensen denken dat er nu een urgentie is, dat er gekozen moet worden, dat er wat gedaan moet worden.

Begrijp mij niet verkeerd, er moet ook wat gedaan worden en er is urgentie, maar waar heb je invloed, waar maak je impact, wat verdient jouw aandacht? Diezelfde deepstate die jou een paar jaar geleden nog opsloot, je dwong een prik te nemen en als je dat niet deed uitsloot alsof je een minderwaardig was, die deepstate is nog steeds aan de macht en die deepstate stuurt wapens naar conflict gebieden, zorgt dat de moordpartijen voortduren en dat de corruptici de zakken vullen. Wil je wat doen aan het onrecht? Kom dan op voor je eigen rechten. Als wij de deepstate hier verslaan dat stoppen de oorlogen duizenden kilometers verderop ook.

Denk je dat als Palestijnen kritisch waren op Hamas of de PLO dat al dat geld was gebruikt voor terreur? Denk je dat als Israeli de mossad ter verantwoording hadden geroepen en Netanyahu, een crimineel, niet weer hadden gekozen Israel dezelfde terreur zou gebruiken? De les die ik zie in het Oekraine of Palestina conflict is dat we heel urgent korte metten moeten maken met de eigen deepstate, door elk staatsmisdrijf aan te klagen, door alle corruptici ter verantwoording te roepen, door niet te accepteren dat we tegen elkaar worden uitgespeeld, door ons niet te laten verleiden om in sommige gevallen onze moraal te buigen of de andere kant op te kijken. Maar boven al door ons altijd uit te blijven spreken tegen leugens, met liefde en waarheid.

Weer een aflevering alleen voor donateurs.

Hier komen veel 'kopstukken' voorbij, o.a Pieter en Jade Kuit, Huig Plug, Kat en Raatgever, Jeroen Sloendrecht, Jordi Zwarts, Reiner Fuellmich en nog veel meer.

In deze speciale bonusuitzending voor de donateurs van D|facto nemen Jeroen en Willem de tijd om dieper in te gaan op vijf specifieke groepen binnen het huidige verzet: controlled opposition, infighters, autonomen, kindermisbruik, en MSM light. Met een zeldzame openheid bespreken ze de rol en intenties van mede-critici. Hoe beoordelen zij de strategieën, daden en motivaties van anderen in het verzet? Verwacht een eerlijke, ongefilterde blik achter de schermen van wat er écht speelt binnen deze beweging.

WillDoFreedom meets Emile Ratelband in Thailand

9-10-2024
WillDoFreedom meets Emile Ratelband in Thailand

Emile vertelt in vogelvlucht over zijn leven. Waarom Thailand? Het opnieuw vader worden, zijn leven van voor hij een BN’er was, zijn rechtszaken, maar bovenal zijn blik op de toekomst.

Lieve mensen,

Als ik dit schrijf is het 7 oktober, een datum die normaal geen enkele betekenis heeft. Omdat in een land duizenden kilometers hier vandaan een groep mensen een andere groep mensen aanviel en veel slachtoffers maakten en honderden mensen gijzelden is het nu een datum die jaarlijks terug zal komen. Een splijtzwam, een dag waarop je kleur bekent, medeleven betuigt of voor vrijheid opkomt, kortom een dag van polarisatie en verdeeldheid.

Natuurlijk is het leed verschrikkelijk, zeker voor hen die er dicht bij staan of zelf mensen hebben verloren. Toch kies ik er voor om geen kant te kiezen, althans mij niet te laten manipuleren en mee te doen in een nieuwe zware piet en sinterklaas een nieuw slavernij verleden. Moord is fout dat wisten we al. En het doet er niet toe wie er wordt vermoord, moord is moord. Voor of na 7 oktober is voor mij geen enkel verschil. Terrorisme is niet nieuw, deepstate is niet nieuw, propaganda is niet nieuw, oorlogshitsen en wapenhandel is niet nieuw. Hoe kan het dan toch dat zoveel mensen denken dat er nu een urgentie is, dat er gekozen moet worden, dat er wat gedaan moet worden.

Begrijp mij niet verkeerd, er moet ook wat gedaan worden en er is urgentie, maar waar heb je invloed, waar maak je impact, wat verdient jouw aandacht? Diezelfde deepstate die jou een paar jaar geleden nog opsloot, je dwong een prik te nemen en als je dat niet deed uitsloot alsof je een minderwaardig was, die deepstate is nog steeds aan de macht en die deepstate stuurt wapens naar conflict gebieden, zorgt dat de moordpartijen voortduren en dat de corruptici de zakken vullen. Wil je wat doen aan het onrecht? Kom dan op voor je eigen rechten. Als wij de deepstate hier verslaan dat stoppen de oorlogen duizenden kilometers verderop ook.

Denk je dat als Palestijnen kritisch waren op Hamas of de PLO dat al dat geld was gebruikt voor terreur? Denk je dat als Israeli de mossad ter verantwoording hadden geroepen en Netanyahu, een crimineel, niet weer hadden gekozen Israel dezelfde terreur zou gebruiken? De les die ik zie in het Oekraine of Palestina conflict is dat we heel urgent korte metten moeten maken met de eigen deepstate, door elk staatsmisdrijf aan te klagen, door alle corruptici ter verantwoording te roepen, door niet te accepteren dat we tegen elkaar worden uitgespeeld, door ons niet te laten verleiden om in sommige gevallen onze moraal te buigen of de andere kant op te kijken. Maar boven al door ons altijd uit te blijven spreken tegen leugens, met liefde en waarheid.

Slappe hap dit. Elders op dit forum zag ik een tweet van Patrick Savaille voorbij komen die iets soortgelijks stelde. Een gemiste kans voor Willem.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.544
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan