Viruswaanzin/Viruswaarheid

Op de Website van Viruswaanzin staat ook info over vervoer met bussen.
Ik zou graag bij de demo aanwezig zijn. Helaas zijn de weekenden vaak werkdagen voor mij en is meedoen voor mij niet haalbaar. Wel heel fijn om te weten dat er zo een grote demo georganiseerd word. Overigens heb ik via andere kanalen vernomen dat dezelfde dag ook een demo in Utrecht gaat zijn van dezelfde organisatoren als de demo in Berlijn.
Dit zou te maken hebben met de entertainment gedupeerden. Het fijne weet ik er nog niet van en of het echt al definitief is ook niet.

Ik voelde mij afgelopen zaterdag ook een entertainment-gedupeerde. Afgrijselijk, wat een niveau!

Mike

Zo lang je niet betaalt en ook niet reageert stem je hier niet mee in en is het een ILLEGAAL en EENZIJDIG contract van de staat met jou als natuurlijk persoon (mens/individu/burger). Alleen een civiele rechter kan je in het gelijk stellen op basis van deze argumentatie, zodra je in een bestuursrechtelijk traject vastzit ben je de sjaak.

Daarom zetten ze in de boetes wrs dat men bezwaar kan maken. Tenminste, ik denk dat dit erin staat. Iedereen trapt daar in denk ik. Uiteraard om angst in stand te houden. Het gevoel van niks doen of niet reageren weegt dan juist weer zwaarder op het geweten.

Ik heb een paar filmpjes gezien van de demo afgelopen weekend. Ik was eerlijk gezegd super verbaasd. Ik zag een filmpje met een liedje over vaccinaties waarbij ik dacht, waarom? Dat wil je als organisatie toch juist niet draaien lijkt mij zo. Wat ik ervan gezien heb was het idd erg soft zoals ik hier ook lees. Desondanks ondanks de vakantie periode had ik de indruk dat er toch nog wel veel mensen waren.

Misschien kan ik bij iemand aansluiten voor de reis naar Berlijn?
Ik leef in een kudde. Vrienden zijn schapen. En degenen die weten wat er aan de hand is willen of kunnen niet vanwege werk, geen zin of iets anders. Helaas.

Macht maakt vrijwel altijd misbruik van natuurlijke menselijke sociale eigenschappen en kan dit doen door de suggestie te wekken dat je met een mens te maken hebt. Macht valt buiten de sociale eigenschappen van de mens. Laat je niet beetnemen.

Helaas zijn veel mensen in de veronderstelling dat degenen die de macht hebben hetzelfde zijn zoals jij en ik. Daarmee hebben nog steeds teveel mensen niet in de gaten dat we eigenlijk in een dictatuur leven. Steeds gedacht dat dit door een generatiekloof komt. Maar ook dit is niet waar. Ook ouderen en mensen van middelbare leeftijd hebben datzelfde beeld. Uitzonderingen daargelaten. Waarom ze het niet zien is moeilijk te begrijpen.

@Binc

Heel veel mensen uit de babyboomer generatie zijn opgegroeid met een overheid waarin menselijkheid en verdraagzaamheid nog wel een heel groot goed waren. In de jaren van de wederopbouw na Wereldoorlog 2 zijn er ook daadwerkelijk goede mensen met goede zaken bezig geweest, en daar plukken we tot op de dag van vandaag nog steeds de vruchten van. Het was een positievere tijd waarin het grote kwaad verslagen was(leek te zijn), en de betere tijden waren gekomen.

Het is voor deze mensen dus ook nagenoeg ondenkbaar dat de overheid kwaadwillend kan zijn en niet in het beste belang van de mensen van het land wil en zal handelen. Het lijkt voor deze mensen compleet tegenstrijdig. "Waarom zou een regering het eigen land kapot willen maken? Dat is toch niet logisch?"

Het is ook niet een logisch principe dat makkelijk uitgelegd kan worden. Waarom willen mensen niet zien dat anderen doelbewust de zaak aan het verstieren zijn? Dat komt denk ik simpelweg omdat veel mensen redeneren vanuit hun eigen goedheid, en zich daardoor niet kunnen voorstellen dat er ook mensen bestaan die echt totaal verdorven zijn.

Mag ik vragen welk tijdstip? Dan kijk ik of ik ook aanwezig kan zijn.
Om 13 u. Verzamelplek (nog) niet aangekondigd.

Mike

@Vuurvogel
Op welke manier en met welke organisatie of zelf? Hoe gaan jullie, hoe lang, hoeveel denk je dat het gaat kosten?
Wij gaan met de auto. (Heb veel bagage ivm speciaal dieet ;) )
Maar je kunt ook nog kijken bij Flixbus, daar zijn soms goede aanbiedingen.
Qua overnachtingen kun je ook kijken op AirBnB. Ik heb iets gevonden voor 33 euro per nacht in Kreuzberg (15 min met U-Bahn naar demo). Je kunt daar nog best iets vinden voor onder de 40 euro.
Een dagkaart voor U- en S-Bahn, tram en bus kost 8,60, kun je een dag onbeperkt rondreizen. Een enkeltje kost 2,90, dus als je drie reizen maakt binnen één dag, kan het al uit een dagkaart te kopen.

@Charza, kunnen we dan zeggen dat dit ook onderdeel is geweest van mensen in de greep houden? Dus na de oorlog doet de overheid alsof zij idd het beste voor hebben met de bevolking als onderdeel van hun plan zodat mensen zelf niet meer zouden gaan nadenken?

Of hadden ze echt goede bedoelingen?

Nee. Aldous Huxley schreef in het voorwoord van zijn boek Brave New World reeds in 1932:
Een uiterst effectieve tolitaire staat zou er een zijn waarin de almachtige heerser over politieke zetbazen en hun leger van leidinggevenden een populatie van slaven besturen die geen enkele dwang behoeft, omdat ze hun eigen slavernij omarmen.
Mike

Een uiterst effectieve tolitaire staat zou er een zijn waarin de almachtige heerser over politieke zetbazen en hun leger van leidinggevenden een populatie van slaven besturen die geen enkele dwang behoeft, omdat ze hun eigen slavernij omarmen.
Gôh, is dat de definitie van de gemiddelde Nederlander? Braaf toekijken hoe de wereld op zijn kop gaat.

@Vuurvogel

Wij gaan met een aantal auto's en een camper, we blijven 's avonds van te voren en  de avond er na bij vrienden tussen Maagdenburg en Berlijn overnachten. Airbnb is meestal harstikke fijn, low budget is kamperen ook leuk https://www.eurocampings.nl/campsite/search/regionID/74/https://www.anwbcamping.nl/duitsland?countries[0]=Duitsland

@Charza hele treffende beschrijving, helaas hebben velen van die generatie die lieve maar naïeve instelling. Besteed er maar niet te veel aandacht meer aan, haalt je energie zo naar beneden en wil juist nu mijn energie gecentreerd en gefocust houden. Hoe graag ik ze ook mag, jammer dan voor hen wanneer #308715 uitkomt (wat zo maar eens zou kunnen gebeuren, is echt heel goed mogelijk) Dan leren ze het maar op de harde manier en worden ze wakker uit hun zelfgekozen sluimer met de gruwelijke realiteit.

@Vuurvogel

Wij gaan met een aantal auto's en een camper, we blijven 's avonds van te voren en er na bij vrienden tussen Maagdenburg en Berlijn
overnachten. Airbnb is meestal harstikke fijn, low budget is kamperen ook leuk https://www.eurocampings.nl/campsite/search/regionID/74/

@Charza hele treffende beschrijving, helaas hebben velen van die generatie die lieve maar naïeve instelling.
Besteed er maar niet te veel aandacht meer aan, haalt je energie zo naar beneden en wil juist nu mijn energie gecentreerd en gefocust houden.
Hoe graag ik ze ook mag, jammer dan voor hen wanneer #308715 uitkomt (wat zo maar eens zou kunnen gebeuren) Dan leren ze het maar op de harde manier en worden ze wakker uit hun zelfgekozen sluimer met de gruwelijke realiteit.Juist van die generatie had ik wel wat meer bewustzijn verwacht, maar kreeg laatst doodleuk te horen dat diegene blij was dat hij eerder lekker feestjes etc. gevierd had Toen ik vroeg hoe hij dat voor zijn kinderen zag bleef het stil, ook toen ik vroeg hoe die dan aan een partner moeten komen, geen antwoord. tja, dan ben je lastig, want zijzelf hebben het zo goed Het is dat ik GÉÉN oranje overall wil (en al zeker niet voor mijn kinderen), anders had ik zoiets van krijg de kriebels maar en ontvang maar wat je verdient. Maar ik blijf strijdbaar omdat ik onze kinderen een goede toekomst gun.

Directrice van een basisschool stuurt schoolkinderen onterecht naar huis omdat een gezin op vakantie is geweest in Kroatie:

Vrouwen zijn volgers, geen leiders. Wanneer gaan wij mannen eens snappen dat we vrouwen dit soort macht helemaal niet moeten verstrekken? Ze kicken op de macht, maar gaan de daarmee gepaard gaande verantwoordelijkheid niet aan. Macht zonder verantwoordelijkheid = tirannie!

Mike

Gôh, is dat de definitie van de gemiddelde Nederlander? Braaf toekijken hoe de wereld op zijn kop gaat.
Het is triest, ik heb wat mensen van vroeger gesproken en ik verbaasde me erover hoeveel vertrouwen mensen hebben in de overheid en het eventuele vaccin. Ook weten weinig mensen überhaupt iets over de spoedwet. Ik ben altijd positief ingesteld, maar hier word ik niet blij van.

Joost

Dankjewel voor je antwoord. Het is in elk geval duidelijk te merken aan de mensen dat ze idd niet beter weten. Heel jammer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan