Het is geen weggegooid geld. De vraag is echter: hoe effectief zal het zijn in de praktijk? Het maritieme rechtssysteem, met name het bestuurstecht, is momenteel oppermachtig en zal je vermorzelen als je dit voor de rechter probeert te brengen. Kies je voor civiel recht middels een kort geding, dan zetten ze corrupte rechters als die Hoekstra op je zaak en verlies je alsnog.
In NL mogen rechters ook geen zaken toetsen aan de grondwet, dat is nog wel het meest schandalige. Als dat het geval was geweest, dan had VW alle zaken tot nu toe glansrijk gewonnen. We hebben hier ook geen Hooggerechtshof waar je je tot kunt wenden, alleen de partijpolitieke Raad van State.
Alles zit helaas behoorlijk dichtgetimmerd in het voordeel van de Deep State. Er staan echter historische veranderingen op komst, dus alleen al.in het kader van zelfscholing op het gebied van recht is dit al de investering waard.
Bovendien zou er maar zo een maas in de huidige wetgeving kunnen zitten die idd een uitweg biedt voor ondernemers die moedig genoeg zijn om deze weg te bewandelen. Het zit hem in het verschil tussen publieke/openbare ruimte, waar de overheid meent iets over te zeggen (niet waar, is OPENBAAR en dus van ons allemaal!) en private ruimte, waar jij je eigen regels mag maken. Ik heb de kit nog niet binnen en moet het nog in detail bestuderen, dus ik kom er nog op terug.
Mike