Ik ben al jaren en jaren kouwelijk, niet zo maar koud, maar tot op het bot. gewoon pijn van de kou. Zelfs met kruik en uren in bed nog steeds ijskoude voet(rechts was veel erger dan links). Nu durf ik inmiddels te zeggen dat ik echt warmer ben dan jaar geleden en daarvoor. ik heb het zelfs vaak warm in huis, dus gaat thermostaat lager, ik had altijd de thermostaat op 23 staan en dekentje op de bank en hand op de verwarming. Nu, de hele winter al, thermostaat op 20/hooguit 21.
Geen extreem koude handen, je kunt zelfs de aders op mijn handen zien , dat vond ik zo opmerkelijk. Die lagen juist altijd diep weg.
Ik kom iedere dag minstens ruim half uur buiten met de hond, op de scootmobiel. ik zit dus stil, en heb dit iedere dag kunnen doen, ook tijdens de vorst of koude wind.
Ik denk dat het ook hierdoor komt dat ik meer energie heb overdag. Als je altijd koud bent dan kost het erg veel energie, denk ik, om nog enigzins op temperatuur te blijven.
Oja, de hele winter al genoeg aan 1 kruikje ipv 2. En 10 minuten bij mijn voeten is genoeg om warm te blijven de hele nacht.