Vitamine C douche

Nou ik heb vandaag H202 binnen dus misschien gaat dat verbetring geven.

Heb je verder nog wat tips wat ik kan doen? Ik gebruik al levertraan met boterolie 1 theelepel per dag.

 
Verzadigd vet en cholesterol voedt alle hormoonklieren, dus schroom niet om dit in ruime hoeveelheid tot je te nemen. Verder Keltisch zeezout omdat natrium de bijnieren voedt en chloride het maagzuur en omdar alle mineralen van belang zijn voor je energiehuishouding (elektrolyten). De schildklier vindt specifiek jodium en selenium fijn. Plantaardig en dierlijk voedsel uit zee dus en geweekte paranoten zonder vlies.

Mike

 
Keltisch zeezout gebruiken we al een tijdje. Waarbij moet ik denken aan plantaardig voedsel uit zee? BV kraal en zeewier?

Ik neem verzadigde vetten in de vorm van ruim roomboter, kaas en eieren en vlees en rauwe melk. (ongeveer 4 liter per week)

Versnelt jodium niet de schildklier of was dat kelp? Ik neig namelijk al naar ietsje te slank.

Ik heb net H202 binnen daarin staat op het bijgevoegde papier:
Quote:
Dr Charles Farr heeft ontdekt dat H202 een enzym in het hele lichaam stimuleert om het celmetabolisme te versnellen, kleine adertjes weider maakt, de bloedtoevoer vergroot, de verspreiding en consumptie van zuurstof in het bloed vergroot en de lichaamstemperatuur doet stijgen


Precies wat ik nodig heb.

Ik wordt nu nl door mijn fytotherapeut behandeld voor zichtbare aders. Deze zijn erg opgekomen na mijn 2e zwangerschap, het zijn nog geen enorme spataders maar dat wil ik ook graag voorkomen. Ik heb ze volgens hem niet door bindweefselzwakte maar door verkramping.

 
Ook ik gebruik nu de vitamine c shower voor ongeveer 2weken...

Alleen heb ik het idee dat mijn huid nu veel droger is dan eerst...?!?!? Wat mij best raar lijkt.

Komt dit omdat mijn huid nog moet wennen aan de verandering van het water?

Groet,

Nick

 
Het kan ook puur toeval zijn. Het heeft de afgelopen 2 weken flink gevroren. Daardoor moet de schildklier harder werken om je lichaam op temperatuur te houden. Hiervoor is veel vitamine A vereist, waardoor je je reserves kunt hebben opgebruikt. Een teken hiervan kan zijn een droge huid. Je wilt niet weten hoeveel mensen er huidklachten krijgen tijdens koude winters!

Mike

 
Ja vanaf een week geleden zijn mijn handen extreem droog geworden! Op mijn rechterhand heb ik ook allemaal bultjes gekregen. We hadden het hierboven al over Mike? (dat ik vrij kouwelijk was enzo) Zou het voor mij misschien helpen om een tijdje 2 theelepels high vitamin cod liver oil te nemen?

 
Droge of gebarsten lippen komen ook veel voor. Ik heb nergens last van en sta zelfs elke dag met mijn blote voeten op de koude grond van mijn achtertuin. Laatste zelfs met ontbloot bovenlijf (de buren zullen wel denken!) of anders met een T-shirt aan. Ik kan er steeds beter en langer tegen.

Ik raad je inderdaad aan je inname van levertraan te verhogen.

Mike

 
Mijn lippen zijn helemaal glad. Mijn dochtertje had het een paar weken terug wel, hele droge lippen. Voorheen had ik ook veel droge plekjes s winters op mijn gezicht en armen maar dat heb ik nu niet.

Ja ik ken ook wel mannen die dat hebben, maar voornamelijk mannen. Ook zeer ongezonde mannen. Vrouwen zijn sowiezo over het algemeen kouwelijker volgens mij.

Ik ga in ieder geval mijn levertraan verhogen. Bedankt.

 
Vrouwen zitten hormonaal ingewikkelder en delicater in elkaar en dus kan er sneller ook iets fout gaan. Bij vrouwen zie je ook meer osteoporose, dat net als die kouwelijkheid te maken heeft met de schildklier. Er zijn ook veel meer vrouwen met schildklierproblemen dan mannen.

Mike

 
Ik ben al jaren en jaren kouwelijk, niet zo maar koud, maar tot op het bot. gewoon pijn van de kou. Zelfs met kruik en uren in bed nog steeds ijskoude voet(rechts was veel erger dan links). Nu durf ik inmiddels te zeggen dat ik echt warmer ben dan jaar geleden en daarvoor. ik heb het zelfs vaak warm in huis, dus gaat thermostaat lager, ik had altijd de thermostaat op 23 staan en dekentje op de bank en hand op de verwarming. Nu, de hele winter al, thermostaat op 20/hooguit 21.

Geen extreem koude handen, je kunt zelfs de aders op mijn handen zien , dat vond ik zo opmerkelijk. Die lagen juist altijd diep weg.

Ik kom iedere dag minstens ruim half uur buiten met de hond, op de scootmobiel. ik zit dus stil, en heb dit iedere dag kunnen doen, ook tijdens de vorst of koude wind.

Ik denk dat het ook hierdoor komt dat ik meer energie heb overdag. Als je altijd koud bent dan kost het erg veel energie, denk ik, om nog enigzins op temperatuur te blijven.

Oja, de hele winter al genoeg aan 1 kruikje ipv 2. En 10 minuten bij mijn voeten is genoeg om warm te blijven de hele nacht.

 
Mooi zo Dirtsa!

Mijn moeder was ook altijd kouwelijk maar na de overgang was dit ook over zei ze. Dat is natuurlijk ook iets hormonaals.

Maar heeft kouwelijkheid dan iets te maken met een onderactieve schildklier of overactieve?

Ik ga nog een x dat boekje over bijnieruitputtting lezen.

 
Een onderactieve schildklier. De schildklier regelt de lichaamstemperatuur, de snelheid van de spijsvertering en de hartslag.

Mike

 
Inmiddels heb ik ook een vitamine C-douche. Eigenlijk merk ik er wat betreft mijn lijf niet heel veel van, maar het is verder ook niet vervelend.

Er is één ding dat ik me afvraag... Wat doet het met de hardheid van het water? Ik heb namelijk deze week veel minder kalkaanslag in mijn badkamer (het water bij mij is volgens mij extreem hard!).

 
Het vermindert de hardheid van het water, zoals je zelf al merkt. Door de water'zuivering' verzuurt het water door de chemicalien. Om de pH omhoog te brengen voegt men vervolgens kalk toe aan het water. De vit. C is echter een zuur (ascorbinezuur) en dit zuur neutraliseert vervolgens weer de kalk.

Mike

 
Ik heb deze thread weer eens doorgelezen. Waar vullen jullie nu je vitamine C-douche mee?

En is het nog steeds heerlijk of wordt het al wat gewoontjes? :-)

Wij hebben hem dus nog niet maar het komt er nog wel eens van.

 
Ik beschouw dit als een van mijn beste aankopen van 2011. Het is nog altijd heerlijk om te douchen met dit water. Ik raad jullie aan deze douchekop gisteren nog te bestellen, het is echt een aanrader!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan