Vitamine C douche

Ik hoor het al.... jij kent mijn man nog niet! Bij ons thuis zullen we steeds van douchekop moeten wisselen. :mrgreen:

Granaatappel is ook al zo'n krachtige kleurstof. Ik heb er ooit een gegeten en nietsvermoedend met de hand aangeraakt. Tjongejonge zeg....

 
Die acerola-poeder zie ik ook wel zitten, zit naast vit c ook nog veel andere voedingsstoffen in. Zal er wel voldoende vit C inzitten om het water 100% te zuiveren? Iemand enig idee waar de goedkoopste acerola-poeder te krijgen is?

 
Ron Fonteine verkoopt deze. Hoe duur weet ik niet maar Ron is eigenlijk altijd de goekoopste met dit soort dingen.

Mike

 
Vitamine C douche besteld! Makes me an offical member of 'The Energy Club' :wink:

Vraag me wel af of douchen met Acerola poeder en zeker kurkuma de boel niet laat verkleuren.

Ik heb nl. ongeglazuurde roomkleurige tegeltjes in de douche .......... door acerola zou dat dus roze worden.... 8O

 
Ik heb met Ron Fonteine gepraat. Hij waarschuwt voor het vullen van de filterpatronen met acerolapoeder, omdat het gaat klonteren en dan je hele douchekop kan verstoppen. Wel had hij nog een goed idee: je kunt er natuurlijk ook een magnesiumdouche van maken door er een keertje bitterzout in te doen! Natriumbicarbonaat (zuiveringszout) kan ook. Wil je het echter bij ascorbinezuur houden, dan zijn hier potten van te koop bij ketens als Erica en De Tuinen.

Mike

 
Bedankt Ron!

Ik houd het in ieder geval bij het ascorbinezuur als ik zelf ga bijvullen. Maar 't zal nog wel een tijdje duren voordat ik door mijn filtervoorraad heen ben.

In ieder geval een goede tip om te onthouden!

 
Heb net een leeg filter gevuld met bitterzout. Morgen dus even kijken of een magnesiumduoche ook goed bevalt. Het is in elk geval heel makkelijk om zelf bij te vullen. Heb helaas geen ascorbinezuur in huis, anders had ik het denk ik half om half gedaan.

Eigenlijk gaat er maar weinig in. Ik verbaas me dat je met zo weinig vit c zoveel water kunt zuiveren.

Wat zal die magnesiumdouche trouwens lekker zijn om voor het slapen even onder te springen.

Mike, vit c kopen bij de Tuinen, het maakt volgens jou dus niet zoveel uit welke vit c je koopt? Er zijn zoveel verschillende soorten te koop, puur, met bioflavonoiden, of bijv een combi met magnesium

 
Quote:
Mike, vit c kopen bij de Tuinen, het maakt volgens jou dus niet zoveel uit welke vit c je koopt? Er zijn zoveel verschillende soorten te koop, puur, met bioflavonoiden, of bijv een combi met magnesium


Doe wat je wil, er valt nog zoveel uit te proberen. Ikzelf zou het puur houden. Dus of puur ascorbinezuur, of bitterzout, maar geen mengeling. De mijne is bijna leeg en dan schakel ik ook over op bitterzout. Misschien dat ik daarna dan wel natriumbicarbonaat ga doen. Of een keer Keltisch zeezout, voor dat oceaangevoel!

Mike

 
Acerolakerspoeder en vele andere producten zijn vrij goedkoop te bestellen bij:

http://www.spiruella.nl/

Veel producten zijn biologisch!

Natriumbicarbonaat hebben ze goedkoop bij een chinese supermarkt. Zoek naar een oranje kartonnen doosje, iets dikker en kleiner dan een pak hagelslag. Voor een pond betaal je weinig meer dan een euro.

http://www.google.nl/imgres?q=pure+...nw=101&start=24&ndsp=9&ved=1t:429,r:3,s:24

Je kunt deze ook gebruiken voor een reinigend (voeten)bad, ook in combinatie met zeezout in een verhouding 1 op 1. Is wel superbasisch. Ik weet niet of het verstandig is om het vaak te doen, sinds de zuur/basentheorie onderuit gehaald is...

 
Quote:
Heb net een leeg filter gevuld met bitterzout. Morgen dus even kijken of een magnesiumduoche ook goed bevalt. Het is in elk geval heel makkelijk om zelf bij te vullen.


Nou, mij valt het dus niet zo makkelijk! Vanochtend is mijn eerste patroon volledig leeggeraakt. Ik dat ding er tussenuit geschroefd. Het lukt me wel om met een mesje dat bovenste plastic afdekkapje omhoog te wippen, maar hij wil er niet helemaal af en dus kan ik niet bij de huls om deze te vullen. Ik wil de boel ook niet forceren want dan breekt het af (daar heb ik ervaring genoeg mee met een zekere ozondouche :wink: ), dus ik vraag je bij deze om raad. Wat doe ik niet wat jij wel hebt gedaan, waardoor het zo makkelijk was voor jou en zo moeilijk voor mij? :?:

Mike

 
Mij is het ook gelukt met een mesje. De eerste keer zul je een beetje moeten forceren want er is lijm gebruikt. Heb het patroon er net nog even bij gepakt en ik kan nu heel makkelijk met de hand het kapje eraf halen.

Het experiment met het bitterzout is bij mij mislukt, na 2 keer douchen was het patroon al leeg. Ben benieuwd of het met vitc poeder beter gaat.

 
Zocht ook al lang zo'n filter te kopen van één of andere aard, maar bij deze heb ik toch twee vragen, ondanks de positieve subjectieve ervaringen. (Heb nog niet op de site zelf rondgelezen van die douchekop)

1) In 'n boek van A. Moritz kan je idd terugvinden dat Vit C iets doet.
Quote:
Another inexpensive way to get rid of most chlorine in water is the use of vitamin C. One gram of vitamin C will neutralize 1ppm (part per million) chlorine in 100 gallons of water. This is particularly useful if want to lie in the bathtub without suffering the irritating effects of chlorine on your skin and in your lungs.



Ik vraag me toch af of zo'n kort contact in een douchekop al genoeg is...

2) David Wolfe lijkt hier te menen dat het schadelijke deel ("trihalomethanes") eigenlijk niet uit te filteren is en de (niet nader gespecifiëerde) filters dus nutteloos daarvoor:

[min 6:10]

 
Wij hebben hem besteld! Ik ben echt heel erg benieuwd! Wij worden gek van dat droge gevoel na het douchen nu vooral met het koude weer.

 
Als je ergens bij de veilig een pallet afgekeurde citroenen kunt scoren, kan je je eens aan een vitamine C bad wagen. Er zijn vast wel wat buurtkinderen die voor een pannenkoek de hele dag citroenen gaan persen... :mrgreen:

 
Quote:
Wij worden gek van dat droge gevoel na het douchen nu vooral met het koude weer.


Dat klinkt als 'winter itch'. Behalve dat het droog is, jeukt het ook? Dit komt door de schildklier die harder moet werken in de winter om je warm te houden en hier kennelijk onvoldoende in slaagt. Zijn jullie ook kouwelijk?

Mike

 
Dat droge gevoel heb ik vooral in mijn gezicht. Het jeukt verder niet. Als ik er creme op smeer is het ook over. Ik gebruik nu een maand levertraan en rauwe melk, merk wel dat mijn huid over het algemeen minder droog is dan voorgaande jaren.

Maar verder ben ik wel kouwelijk, zo lang ik me kan heugen heb ik altijd koude handen, mijn bloeddruk is ook lager als gemiddeld. Met dit weer worden ze ook echt roodblauwig. Ik zweet ook moeilijk.

Daaraan merk ik ook dat ik echt wat dingen te verbeteren heb al zit die aanleg ook in mijn constitutie. Ik kan eigenlijk slecht tegen kou maar ook slecht tegen warmte want dan krijg ik het heel warm. Wij drinken ook sinds 2 weken om de dag jouw fruitsmoothie en doe er ook wat extra gember in.

Frapant is gisteren werd ik grieperig (geen koorts) kreeg het heel koud, mij ledematen pijnlijk, kreeg hoofdpijn (dat heb ik vrijwel nooit) en toen ging ik slapen en op een gegeven moment werd ik zwetend wakker (wat je hebt als je koorts heb) en vanmorgen voelde ik me weer ok en vanaf vanmiddag weer lichte hoofdpijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.142
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan