Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb gister 2 keer een theelepel (=1300 mg) op. En vandaag tot nu toe 3 keer een theelepel. Ik merk nog niks.

Mijn man heeft minder op en hij is inmiddels aan de diarree, dus voor hem is het teveel.

Betekent dat dat ik een groter tekort heb dan hij. Of kan ik dat niet zo concluderen?

Ik vind het fijn dat die van AOV gewoon poeder is (met maatschepje bijgeleverd), dus zonder andere vulstoffen die wel in die capsules zitten.

Ik heb ook gehoord dat bicarbonaat slecht is voor je maagzuur. Dus slecht voor de vertering van vetten. Hoe zit dat? Weet iemand dat?

@Watisgezond.

Waaruit blijkt dat natriumbicarbonaat het maagzuur vermindert?

Eerder tijdelijk.

Water drinken vermindert ook tijdelijk je maagzuur.

Eten idem dito

Dat zie ik in dit topic staan op blz 9. Citroen met bica. Bica tegen kanker etc

@Archie60

Natriumbica neutraliseert zuur. Zal inderdaad tijdelijk zijn.

@Debsy

Tenzij je genoeg maagzuur aanmaakt, zou ik het niet vlak voor of na een maaltijd innemen.

Gek ik las laatst dat iemand een vitamine C Acorbinezuur had gevonden volgens standaard van Linus Pauling. Ik weet het niet meer precies maar kan het helemaal niet terugvinden. Dacht dat het hier stond.

Quote:
wederom een fantastisch artikel van Desiree Rover over vitamine C en de werkzaamheid.

Ook staat er een filmpje hoe je de werkzaamheid vergroot. (liposomale vit. C)

http://www.desireerover.nl/wp-content/uploads/130218_vitamine_c_redder_in_de_nood_4.pdf

Echt belangrijk, aanrader om te lezen.

Wat is nu het belangrijkste verschil tussen natriumascorbaat en ascorbinezuur?

Ik meen hier ooit eens gelezen te hebben dat deze goed is:

http://www.gezondeshop.nl/supplementen/vitaminen/vitamine-c-als-ascorbyl-palmitaat.html

acorbinezuur is zuur acorbaat is gebonden met iets waardoor het basisch is.

Ik heb zelf NON GMO acorbinezuurpoeder van La Roche.

Desiree Rover pleit voor natrium ascorbaat (sodium ascorbate) omdat het zoutig is. Beter voor gebit en maag en makkelijker in te nemen omdat het niet zuur is.

Door de bloedhersenbarriere adviseert zij ook ascorbyl palmitate (vetoplosbaar)

Vanaf blz. 13 ongeveer uitleg over de verschillende soorten.

Poeh, dat is een stuk meer dan ik neem (500 mg) per dag. Bij niet-therapeutisch (normaal) gebruik wordt al 4 tot 15 gram per dag aanbevolen.

Ik gebruik(te) ascorbyl palmitate wat vetoplosbaar is inderdaad. Ik heb echter afgelopen week in een tekort-test van Marijn te horen gekregen dat ik zwak test op alle zuivel (roomboter uitgezonderd), dus ik kan het niet meer in kwark of yoghurt oplossen.

Dan maar die wateroplosbare variant natrium ascorbaat die sowieso wordt aangeraden. iHerb to the rescue!

Dit is de goedkoopste poederversie die ik tot nu toe gevonden heb:

http://www.iherb.com/NutriBiotic-Sodium-Ascorbate-Crystalline-Powder-16-oz-454-g/10178

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan