Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
ok dank je, ja ik had er ook geen goed gevoel bij omdat dan opeens ermee te stoppen.

thanks Pike!, voor de Betaine HCL ben ik al eens doorverwezen op die site, maar ze hebben daar geen paypal, of Ideal... alleen creditcard.. deze heb ik niet.. vandaar dat ik op de nederlandse sites/winkels ben aangewezen

Heeft er iemand ervaringen met kauwtabletten vitamine C.

Ik heb een tijdje deze fytostar acerola 500 gehad , maar nu zag ik dat of de ingrediënten zijn aangepast of eerlijker vermeld. Ze bevielen mij erg goed, wat de kinderen waren er gek op. Weet er iemand een Vitamine c supplement die ook goed valt bij kinderen en die niet te veel anti nutriënten heeft?

naief, denk je dat de acerola poeder van Ron Fonteine niet goed gaat?

ik vind het wel een aangename smaak ieder geval.

dan heb je niks geen zooi :D

Mijn vit c poeder is bijna op en wil graag overstappen op capsules. Is toch wat makkelijker en geen gedoe met een rietje en eventuele schade aan je tandglazuur.

Weet iemand goede (goedkope) vitamine c capsules van 1000mg? Wil graag een 2-3 gram per dag nemen.

Quote:
De Franse universiteit van Rennes analyseerde het vitamine C-niveau bij 130 mensen die een hersenbloeding hadden opgelopen. Het merendeel vertoonde vitamine C-uitputting: 45 % kreeg een onvoldoende en 14 % was zelfs vitamine C-deficiënt!

Te weinig vitamine C is altijd al gelinkt geweest met vaataandoeningen, maar deze metingen bewijzen hoe verontrustend laag de inname van vitamine C is bij goed doorvoede mensen. Vitamine C is nodig om collageen aan te maken, dat bindweefsel in de huid, botten en bloedvaten verstevigt. De vitamine helpt ook de bloeddruk laag te houden.

https://www.voedingsgeneeskunde.nl/node/677

Quote:
Vitamine C voorkomt nog meer

Een nieuwe studie legt de link tussen een vitamine C tekort en verhoogd risico op beroerte : Onderzoekers ontdekten dat een vitamine C tekort meer voorkwam bij mensen met beroerte. De studie suggereert dat lage plasma vitamine C waarden de kans op een spontane beroerte verhoogt. Onderzoek werd geleid door neuroloog S. Vannier/Pontchaillou University Hospital, Frankrijk en verscheen in Medscape Medical News.

Dr. Vannier zegt dat vitamine C een belangrijke rol speelt bij het reguleren van de bloeddruk en collageen biosynthese. Dit maakt dat er verder onderzoek gedaan gaat worden naar de doeltreffendheid van vitamine C supplementen ter voorkoming van beroertes en daarbij behorende complicaties. De rol van vitamine C ter voorkoming van/herstel na beroerte is veelbelovend.

Vitamine C tekort: ook aderverkalking en hartkwalen : Uit het onderzoek bleek ook dat een tekort aan vitamine C het risico op aderverkalking en hartkwalen verhoogt. Dr. Vannier: ‘Vitamine C verlaagt de bloeddruk en dit maakt ook het verschil of een beroerte dodelijk is of niet: dit heeft te maken met de mate waarin het slachtoffer fruit en groenten heeft gegeten. Ascorbinezuur reguleert de collageen biosynthese. Een tekort hieraan is verantwoordelijk voor instabiel en dysfunctioneel collageen met verlies van orgaanbeschermende eigenschappen, wat ook leidt tot beroerte.

De vitamine C inname opschroeven : De auteurs van de studie deden nog een paar opmerkelijke ontdekkingen. Zo was het verblijf in het ziekenhuis van patiënten die een beroerte hadden gekregen een stuk korter, wanneer zij normale vitamine C waarden hadden. Zij bleven gemiddeld 9.8 dagen in het ziekenhuis. De patiënten met een vitamine C tekort bleven gemiddeld 18.2 dagen in het ziekenhuis. Het langere ziekenhuisverblijf had te maken met complicaties in de vorm van infecties.

http://goedgezond.wordpress.com/2014/02/15/studie-link-tussen-vitamine-c-tekort-en-beroerte/

hier weer een artikel over vitamine C, het kan niet genoeg benadrukt worden dat vitamine C belangrijk is:

http://hetuurvandewaarheid.info/2012/05/24/ortho-moleculaire-therapie-vitamine-c/

een regel in bovenstaand artikel:

Indien men 2-3 maanden geen vitamine C gebruikt, dan zal scheurbuik ontstaan en is de levensduur 25-30 dagen.

deze post had ik in het topic kanker gezet, maar misstaat hier ook niet :!:

ik kreeg net de nieuwsbrief van Anneke Bleeker en haar man heeft volgend stuk vertaald:

Combinatie van citroen en

zuiveringszout redt levens

Datum: 23 juni 2014

Door:

Vertaling: Frank Bleeker

Foto: Afkomstig van de website, geplaatst bij artikel

Bron: http://www.realfarmacy.com/lemon-and-baking-soda-combination-saves-lives/

DISCLAIMER:

Dit is een vertaling van een Amerikaans artikel. Hoewel veel van wat betoogd wordt van toepassing is op de wereldwijde

situatie, dienen we ons te realiseren dat sommige van de genoemde voorbeelden vooral betrekking hebben op

omstandigheden in de Verenigde Staten.

Talrijke studies hebben de anti-kanker eigenschappen van citroen bewezen. Citroen

biedt ook andere voordelen, inclusief een krachtig antwoord bij de behandeling van

cystes en tumoren.

Citroenen hebben de macht om kanker te genezen, dit is getest op alle soorten kanker.

Het toevoegen van zuiveringszout maakt het

nog krachtiger, omdat zuiveringszout de

pH tot een normaal niveau brengt.

Citroen heeft ook een krachtige

antimicrobiële werking bij de behandeling

van bacteriële en schimmelinfecties. Het is

effectief in de strijd tegen interne

parasieten en het reguleert de bloeddruk.

Citroen is gunstig voor het zenuwstelsel en

- het is een krachtig antidepressivum, het

vermindert stress en heeft een kalmerende

werking bij zenuwcrises.

Eén van de grootste medicijnproducenten

beweert dat tijdens 20 laboratorium

experimenten die tussen 1970 en nu zijn uitgevoerd werd bewezen dat:

Citroen de kankercellen van 12 verschillende kankersoorten vernietigt. Het

voorkomt metastase van kankercellen en het is 10.000 keer sterker dan medicijnen

als Adriamycine1, chemotherapie en verdovende stoffen.

Wat nog interessanter is, is het feit dat een combinatie van citroenextract en

zuiveringszout uitsluitend de kankercellen vernietigt, zonder nadelige gevolgen

voor gezonde cellen en weefsels.

De experimenten hebben aangetoond dat patiënten met kanker citroensap en een

theelepel bakpoeder zouden moeten drinken. Deze behandeling kan niet de desastreuze

bijwerkingen van chemotherapie genezen.

De beste manier om er zeker van te zijn dat de citroenen biologisch (organic) zijn, is om deze vruchten zelf, in je eigen tuin, of in een pot, te kweken.

Biologische citroenen zijn 100 keer efficiënter dan citroenen die geteeld zijn met

gebruikmaking van kunstmest en behandeling met chemicaliën.

Getuigenissen over natriumbicarbonaat (zuiveringszout) door Dr. Sircus

De volgende getuigenissen uit het natriumbicarbonaat boek belichten deze stof, die

gebruikt wordt als een pijnstiller:

"Na een 4 uur lange stekende hoofdpijn waartegen niets wat ik innam hielp, probeerde

ik natriumbicarbonaat; één theelepel gemengd in een glas water.

Binnen een paar minuten voelde ik de hoofdpijn al afnemen en binnen een uur was het

helemaal verdwenen! Ik heb dit opnieuw geprobeerd toen hoofdpijn een andere keer

opspeelde en het werkte net zo wonderbaarlijk. "

hoi Mijnlijf dat is een link naar een fantastisch artikel: je kunt ook net zo goed bij het onderwerp kanker zetten en natriumbicarbonaat!

ja inderdaad,

285 euro voor een behandeling tegen kanker met bica (zuiveringszout/natriumbicarbonaat)

300.000 euro voor de hele chemische rattenplan van start behandeling tot kist.

Daarom is ziektekosten niet meer te betalen.

Vanwege mijn aanhoudende verkoudheid ben ik begonnen met vitamine c poeder. Hoeveel kan ik daar het beste van innemen?

Ik zou beginnen met 500 mg. 4x per dag en dit opvoeren naar 1gr.3-4 xper dag.Wanneer je teveel neemt zal zich diaree manifesteren,je max. opname capaciteit is dan bereikt.Hoeveel je dit gaat helpen nu je de verkoudheid al hebt weet ik niet,zeker niet wanneer je al gezond leeft/eet.

ad

Natriumbicarbonaat werkt bijna voor alles, het is echt een wondermiddel. Ik raad het iedereen aan die een griepje of verkoudheid o.i.d. voelt opkomen. Vroeger werd het al gebruikt als effectieve bestrijding tegen de 'swine flu'. Bij eerste klachten:

Dag 1: 6 maal daags een halve theelepel oplossen in water (om de 2 uur)

Dag 2: 4 maal daags een halve theelepen oplossen in water (om de 2 uur)

Dag 3: in de ochtend en avond een halve theelepel oplossen in water.

Dag 3 herhalen tot de klachten zijn verdwenen. Meestal zal er na dag 1 al flinke verbetering zijn. Wel de 3 dagen afmaken!

Ik neem zelf nu regelmatig in de ochten een halve liter water met een halve citroen erin uitgeperst en een eetlepel bio appelazijn. Daarin een halve theelepel Bicarbonaat om de PH iets omhoog te gooien (ik vind het veeels te zuur anders) en het doet niets af aan de voedingstoffen die erin zitten. Daarnaast hoeft je lichaam zelf geen beroep te doen op ze'n bicarbonaten om de PH weer te neutraliseren.

Mamajans, heb je geen kinkhoest, net zoals Liesje misschien?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/61890-kinkhoest-symptomen-besmettelijk-vaccinatie-volwassenen.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan