Vitamine C

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Degene link die je nu geeft is inderdaad veel te duur.

Vitamine c is lastig. Wil je het alleen maar op de natuurlijke manier doen, dan zul je naar acerola poeder of rozenbottel moeten zoeken. Bijv bij leefbewust.com.

Op deze manier is het echter lastig om een beetje hoge doseringen binnen te krijgen. Als je dit graag wilt kun je een vit c supplement nemen.

Bijv deze van iherb http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Vitamin-C-1000-mg-120-Veggie-Caps/38048 (heb even supersnel gezocht, er zijn misschien nog wel goedkopere).

En dan heb je ook nog de vetoplosbare vitamine c (ascorbylpalmitaat als ik het goed zeg). Deze dringt o.a beter door tot de hersenen.

16 Euro voor 500 gram Acerola poeder die 1000 mg vitamine C per 4 gram bevat, en geen andere ingrediënten dan Acerola. Dit is uniek. Of dit is echt een goede poeder voor een hele goede prijs of er klopt iets niet.

De meeste Acerola poeders zijn voorzien van een andere stof (zoals maltodextrine) en zijn veel duurder.

Dat lijkt me een prima supplement, BC! Natuurlijk, en ook nog eens makkelijk om hoge dosering binnen te krijgen.

En dat voor die prijs!

@Heksje: was eerst ook wel achterdochtig.. zo zijn veel supplementen/superfoods op body&fit vele goedkoper dan op andere websites. Maar goed, heb de knoop doorgehakt en het gewoon gekocht. Zal wel gewoon goedkoop zijn.

Hallo,

Ik ga me een dezer dagen voorstellen op deze site, maar ik heb alvast een vraagje die onder deze topic past.

Het liefst gebruik ik natuurlijke supplementen, zoals acerolapoeder voor vit.C. Nu weet ik echter dat vit.C erg hittegevoelig is. Het vervluchtigt snel. Kunnen we er zeker van zijn dat de gedroogde acerola nog daadwerkelijk zoveel vitamine C bevat als wel beweerd wordt?

Voor vitamine C in hoge dosering raadt Andrew Cutler gebufferd Vitamine C aan, omdat dit niet zuur is en daardoor vriendelijker is voor de maag.

Klopt dat wel dat het Acerola poeder van B&F-shop (link van BC) 25% vitamine C bevat? Normaal gesproken is dat rond 16-20 milligram per gram, dus 1,6-2%

Iemand ervaring mee?

Hoi Wim,

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij klopt er niets van die berekening.

De kokosolie van B&F heb ik weleens besteld maar deze vond ik wat betreft de smaak veel minder lekker dan bijv. De kokosolie van Aman Prana of Royal Green.

Meuzik wrote:
Het liefst gebruik ik natuurlijke supplementen, zoals acerolapoeder voor vit.C. Nu weet ik echter dat vit.C erg hittegevoelig is. Het vervluchtigt snel. Kunnen we er zeker van zijn dat de gedroogde acerola nog daadwerkelijk zoveel vitamine C bevat als wel beweerd wordt?

Weet iemand dit? En hoe dat zit bij rozenbottels, gedroogd of in poedervariant?

Quote:
Meuzik » Het liefst gebruik ik natuurlijke supplementen, zoals acerolapoeder voor vit.C. Nu weet ik echter dat vit.C erg hittegevoelig is. Het vervluchtigt snel. Kunnen we er zeker van zijn dat de gedroogde acerola nog daadwerkelijk zoveel vitamine C bevat als wel beweerd wordt?

Weet iemand dit? En hoe dat zit bij rozenbottels, gedroogd of in poedervariant?

Dat vraag ik me idd ook af. Er kan wel Bio opstaan maar je weet niet hoe en wanneer de bessen tot poeder zijn verwerkt

Als de bessen enige tijd opgeslagen liggen en niet gelijk verwerkt worden verliezen ze vitamine C. Verder is vriesdrogen volgens mij de enige juiste manier om de vitamine C te behouden. Bij verhitten gaat ook weer vitamine C verloren.

Ik heb een vraag over vit. C, die ik hier nog niet heb gevonden. Ik ken een paar mensen die niet tegen de inname van vit. C kunnen. Ze gebruiken de vetoplosbare en worden hier erg misselijk van. Ze hebben symptomen van zowel bijnieruitputting als te trage schildklierwerking. Ws dus ook te weinig maagzuur. Ik kan me niet voorstellen dat extra inname van C niet goed voor ze is. Maar de misselijkheid is natuurlijk erg hinderlijk. Heeft iemand hier ervaring mee. Hebben ze echt geen extra C nodig?

Welke Vitamine C gebruiken ze? Gewone zure ascorbinezuur of een wat complexere vorm (ascorbatencomplex, Ester C, fruitextract etc).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan