Voeding en fysieke degeneratie

Ik ben in 2016 begonnen met enzymen van Enzypharm = vloeibaar. Ik merkte heel veel verbetering voor mijn darmen/stoelgang en gebruik nog steeds enzymen.
Enzymen zitten in alle groenten en fruit en zonder enzymen gaan we dood (zei CorpusHealth Zoetermeer).
Ik koop wel regelmatig een papaya voor de natuurlijke enzymen.
VitB12 heb ik momenteel niet en wil graag een vloeibaar product hebben in de hoop dat dat beter wordt opgenomen in de cellen. Echter zie ik dan dat er conserveringsmid. in zit die me niet aanstaan.
Iemand (misschien Ben? weet het niet meer) zei dat synthetische suppl. niet goed worden opgenomen. dit idee erover staat me wel aan.
Groenten en fruit die niet biologisch zijn geteeld worden geteeld om mooi te zijn en op arme/uitgeputte grond zodat dat de reden is dat er minder voedingsstoffen in de groente zitten. Klinkt wel logisch.
Achter in het boek over kanker zit (denk ik) een lijst waar de info allemaal vandaan komt.
Protheolytische enzymen is volgens mij een verzamelnaam, dus niet een speciaal enzym.
Uit voorzorg kun je dus enzymen extra nemen

Dank je Liesje.

Trouwens Liesje, omdat het er met mijn moeder zo slecht voorstaat, heb ik het huisje bij je zus (nu echter andere mensen) voor de vakantie in Lapland geannuleerd. Ik vond het idee om misschien net weg te zijn als mijn moeder sterft, onaangenaam. Ik heb met hun afgesproken, dat ik me weer meld en dan ga ik een andere keer.

Dorothé

Ja ik zag het staan dat je geannuleerd hebt.
Dat boek over kanker en speciaal enzymen ben ik uiteraard wel benieuwd naar of je in de achterste index nog iets specifieks kunt vinden.
Als ik het zo lees van je moeder met al die behandelingen die ze al heeft gehad is het inderdaad maar de vraag of ze nog beter kan worden.
Hoe denkt ze er zelf over? Voelt ze zelf dat er nog een toekomst is voor haar?
Heeft ze vertrouwen in die dokters of probeert ze op het laatste moment haar eigen weg te gaan samen met jou?

Hoi Liesje,

Er staat achter in het boek wel een lijst per hoofdstuk met titels van boeken en artikelen, maar geen lijst van producten. Ik heb dat in andere boeken van succesboeken wel gezien. Jammer, maar het is wel een zeer goed boek.

Tja, mijn moeder heeft te veel en te lang in de farmaceutische industrie geloofd. Daarom is ze ook met de chemo begonnen. het resultaat is dan ook de uitzaaiing en het hoopje ellende wat ze nu is. Ze zegt echter toch nog steeds dat de uitzaaiingen gekomen zijn omdat ze gestopt is en dat er veel mensen zijn die met chemo genezen zijn. De bestraling was natuurlijk ook tegen mijn zin, maar ik heb maar niets gezegd. Nu ook die chemische immuuntherapie. Ik wil morgen de bijsluiter kopiëren en dan ga ik dat eens bekijken. Ik heb veel tegen haar ideeën gevochten, goede tips gegeven. Er zijn enkele zaken die ze dan na heel veel moeite omgezet heeft. O.a de duivelse (volgens haar) boter en ze eet elke dag een ei (niet het forumlid :-) ).
Maar al met al heb ik niet veel kunnen bereiken. Nu ze in deze fase zit is ze wel zachter naar mij toe en toegankelijker. Ze neemt wel de zaken over pesticiden etc, aan. Van te voren hadden wij een hele moeilijke relatie. Als ik tips gaf, kreeg ik standaard naar mijn hoofd geslingerd dat ik het ook niet goed doe omdat ik te dik ben. In de ogen van mijn moeder ben ik monstrueus dik. Het blijkt nu echter dat zij vóór de kanker al aan de ondergrens van haar gewicht zat (misschien wel anorexia omdat de slanke lijn haar heilig was) en dus kon haar lichaam niet veel hebben. Toch is ze nu 85 jaar. Dus toch nog een oudje. Ik moet het natuurlijk eerst nog maar eens worden. Tja, ze heeft wel haar gehele leven gesukkeld en het meest met de darmen, artrose, en de tanden. Ze wilde met alle geweld allemaal kronen en implantaten en heeft ook daar vele ontstekingen moeten doorstaan.

Ze weet nu zelf dat ze niet meer beter kan worden, maar heeft er geen vrede mee.
Het is een hele trieste zaak.
Ik praat nu maar met haar mee, wat wil ik nog. Ik wil haar niet de moed ontnemen. Voor mezelf wil ik het echter geheel anders doen en dit is nu zeker een voorbeeld wat ik niet wil navolgen.
Daarom ben ik blij dat ik de zaken die ik hier lees, weet.

Dorothé

Aanvulling op hierboven.....
Even nog om misverstanden te voorkomen. Mijn moeder houdt zielsveel van mij, maar neemt me mijn gewicht zeer kwalijk. Ten eerste omdat ze zich zorgen maakt en ten tweede omdat ze het jammer vindt. Ik was altijd een modepopje en tja, dat ben ik nu niet meer. Maar goed, ik ben nu 49 jaar, leef heel natuurlijk en draag alleen nog maar van make-up mascara. Zelfs mijn haren verf ik niet meer, geen parfum en geen nagellak meer. En ja ik ben te mollig, maar ik krijg wel als compliment dat ik er veel jonger uitzie dan ik ben. En ik ben eigenlijk nooit ziek (dat even afkloppen). Dus ik vind het wel best zo. Wat kilootjes minder zou mooi zijn, maar ik ga niet de gehele tijd er tegen vechten.

Dorothé

Ja moeilijk dorothe voor jou en je moeder nu.
ik ben zelf volledig omgedraaid omdat ten eerste mijn schoondochter borstkanker kreeg en is met chemo en bestralingen inmiddels overleden en ik tegelijkertijd toen een krantenartikel in handen kreeg over kanker en Weston Price. (lag in de Eko-winkel)
Maar ik ben nu ook kritisch naar de supplementen, jij ook wel denk ik.
Voor je moeder is 85 inderdaad wel een mooie leeftijd.
Ergens id die generatie ook wel te begrijpen, opgevoegd met het geloof in dokters. En aanvankelijk deden dokters ook wel goed werk denk ik. Mijn eigen kinderziektes werden gewoon op zijn beloop gelaten en toen ik jong was kwam de melkboer door de straat met verse melk.
Ik weet niet wanneer de ommekeer plaatsvond. Rond mijn vijftigste ging ik voor het eerst naar een orth.mol. art en kwam er achter dat ik al jaren verkeerd behandeld/geadviseerd werd over puistjes en koemelk-allergie.
Dat was voor mij al een ommekeer maar pas later via dat krantenknipsel en dit forum ben ik alsmaar meer gaan beseffen hoe we voor de gek werden gehouden. Helaas net te laat om mijn eigen operatie tegen te houden.
Ik doe nu veel om mijn kinderen en kleinkinderen in te lichten over wat er gaande is in de gezondheidszorg.
Eens zullen ze er profijt van hebben hoop ik, van mijn kennis.
Er gaat geen dag voorbij of er is wel weer een schandaal op de TV.
Wat betreft je moeder, misschien is het inderdaad het beste om haar nu maar te laten doen wat ze zelf wil. Dan voelt ze jouw steun op een manier die haar niet meer beter kan maken maar wel de laatste dagen/weken een beetje gezellig kunnen maken voor haar.
Waarschijnlijk gaan jullie nog zware dagen tegemoet en wens ik jullie veel sterkte. .

Godsgeschenk, ik ben met de enzymen begonnen op aanraden van een dietiste. Het is om de biofilm van virussen op te lossen en tegelijk ook om ontstekingen aan te pakken. Je moet ze dan innemen buiten de maaltijden om, ze werken dus dan op een andere manier als ze eigenlijk bedoelt zijn ( als spijsverteringsenzym ). Het lijkt wel alsof ik minder rugpijn heb, dus misschien nu al een ontstekingsverminderend effect ??? Ik zit alleen nog niet op de aanbevolen hoeveelheid pillen, dat moeten er eigenlijk 9 (!) per dag zijn, ik slik er nu 4 a 5 per dag.

Dank je Liesje.

Ja, het klopt allemaal wat je zegt.
Ik ben wel ingeënt, maar anders dan de kinderen nu. De melkboer kwam nog door de straat met melk van de dorpsboerderij, wel gepasteuriseerd al. Het leven was in mijn jeugd veel eenvoudiger, een zeer kleine supermarkt (van de ouders van mijn vriendinnetje) tegenover het huis van mijn ouders. Een keer in de week vrijdagavond mocht ik dan wat lekkers halen, dat hield in een zakje bonietos (nu zijn dat M&M's) of zo, en er was geen sprake van friet/pizza/chinees halen en geen magnetron, geen smartphone etc.
Mijn oma had vroeger zelfs een boerderijtje en kon zalig koken met de groenten uit eigen tuin. De verhalen van mijn moeder hierover zijn geweldig. Ze had ook kippen, kalkoenen, konijnen, varkens, schapen en het kleingrut slachtte mijn oma zelf, varkens werden geslacht en ze maakte er worst van en dat ging dan in de kelder. Daar lag alles zoals aardappelen, appels etc. Ze maakte kleding zelf en was een boerenvrouw en ze heette zoals ik. Mijn goede lieve oma. Ik vraag me toch af waarom mijn moeder hier niets van heeft overgenomen. Ze was de jongste thuis en een zeer verwend meisje. Ze was ook wel een meisje met allerlei problemen.

Tja, even mijmeren over toen is wel leuk. Mijn oma is trouwens 92 jaar mogen worden, en haar drie dochters zijn nu 94, 90 en mijn moeder 85. De zoon is in de oorlog gestorven aan een ziekte.

Ik hoop dat ik de genen van oud worden van de kant van mijn moeder heb. Mijn vaders moeder is ook 92 geworden maar alle broers van mijn vader en opa slechts 65 jaar. Mijn vader heeft ze al overleeft met zijn zware diabetes en pancreatitis, hij is nu 76 jaar.

Hiermee past dit verhaal toch weer in dit topic.

Dorothé

Dank je Zonne voor je antwoord. Ik hoop dat het je mag helpen. Ik wil ermee beginnen uit preventieve redenen.

Daarom wil ik weten of ik dat wel nodig heb en wat ik dan eventueel kan nemen. Misschien kan Mike hier wat over zeggen. Mike???

Dorothé

Ik denk dat de enzymen inderdaad ook bedoelt zijn als preventie, door ontstekingen in het lichaam aan te pakken.

Iemand die ik ken slikte daarvoor enige jaren terug Wobenzym N, geen idee of dat nog bestaat.

Interssant deze enzymen. En knap van je Zonne dat je naar de 9 pillen toe gaat. Althans, dat denk ik te begrijpen? Waarom moeten dat er zoveel zijn? En is dat dan verspreid over de dag of meerdere tegelijk?

Hoi Zonne,

Ik heb jaren geleden anti-aging gedaan en nam 28 supplementen per dag. Hierbij zat ook de Wobenzym. Ik nam nog ik weet niet hoeveel sappen, wat heb ik niet allemaal al gedaan :-)

Dorothé

28 per dag , wow !

Binc: ja advies was eerst een maand 9 per dag, daarna naar 6 per dag. Pffff veel ! Je moet ze 3 maal per dag op een lege maag innemen.
Als je ze wilt nemen als spijsverteringsenzym ( dus bij de maaltijd ) dan is de aanbevolen hoeveelheid 3 per dag.

Wat meneer Price allang wist.

https://mobile.nytimes.com/2016/07/20/science/teeth-vitamin-d-deficiency-archaeology.html

Maar wel een leuk onderzoek naar tanden van mensen uit 1700/1800 en vitamine D tekort!

Complotdenker

De mythe dat men geen magnesium mag bij nierproblemen is nu ook door de Nierstichting in twijfel getrokken.

https://www.nierstichting.nl/nieuws/2018/02/magnesium-mogelijk-effectief-middel-tegen-hart-en-vaatziekten-bij-nierziekten/

https://www.zuivelengezondheid.nl/recente-studies/hollandse-kazen-goede-vitamine-k2-bron/

Nederlandse kazen!! en de biologische rauwe zijn nog altijd de besten!

Complotdenker

Zie hierboven het artikel.

De gehele website oogt mij ook wel interessant.
http://www.interessantetijden.nl/

Dorothé

Het staat wel bij het verkeerde topic, maar omdat ik die tekst van Rypke Zeilmaker hierboven neer gezet heb, ga ik toch nog even met hem door. Ik vind dat die man op een duidelijke en eenvoudige manier en niet te 'complotachtig' de zaak uitlegt. Heel goed. Echt aan te bevelen om te bekijken.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan